Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
30/08/2017

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de LLANSA, S.A. (17002162012005) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2017 en adelante

Tiempo de lectura: 25 min

Tiempo de lectura: 25 min

Convenio Colectivo
Convenio afectado por
Documento oficial en PDF(Páginas 2-12)

Resolucio per la qual es disposa la inscripcio i la publicacio del Conveni collectiu de treball de l empresa Llansa, SA, de Llanca, per als anys 2017-2019 (codi de conveni num.17002162012005) (Boletín Oficial de Girona num. 159 de 21/08/2017)

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Llansà, SA, per als anys 2017-2019 subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa, i de l'altra, pels dels seus treballadors, el dia 13 de juliol de 2017, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; l'article 2 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

­ 1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Llansà, SA, de Llançà, per als anys 2017-2019 (codi de conveni núm. 17002162012005) al Registre de convenis i acords col·lectius de treball dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies a Girona. ­ 2 Disposar la seva publicació en el BOP de Girona.

Girona, 26 de juliol de 2017

Marta Casacuberta i Solà

Directora dels Serveis Territorials

Transcripció literal del text original signat per les parts

Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Llansà, SA

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Àmbit d'aplicació

L'àmbit funcional d'aquest conveni consisteix en la tasca de mineria a cel obert per la extracció de feldespat.

El present Conveni col·lectiu afecta a tot personal tècnic, administratiu i operari de l'empresa Llansà, SA, ubicada en el seu centre de treball de Llançà. Queden exclosos del present Conveni les posicions següents: gerent, director de fàbrica, director d'administració i finances i director comercial.

Article 2. Vigència

La vigència d'aquest Conveni serà de 3 anys, començant el dia 1 de gener de 2017 i finalitzant el dia 31 de desembre de 2019. Es podrà prorrogar any rere any, per tàcita reconducció, si no es produís una denúncia d'aquest conveni. Produirà efectes econòmics a partir de l'1 de gener de 2017.

L'entrada en vigor serà el dia de la seva publicació en el DOGC, un cop registrat.

Article 3. Denúncia i revisió

La denúncia on es proposi la iniciació, revisió o pròrroga haurà de fer-se amb una antelació mínima de tres mesos respecte de la data del seu venciment.

Si les negociacions es prorroguen per un termini que excedeixi la vigència del conveni, s'entendrà que aquest queda prorrogat fins a finalitzar les negociacions.

Article 4. Comissió Paritària

A) Creació, composició i funcions.

1. Creació: Les dues parts negociadores acorden establir una Comissió Paritària, com a òrgan d'interpretació, i vigilància del compliment del present conveni, amb caràcter preceptiu.

2. Composició: Aquesta comissió estarà composada per un representant de l'empresa i un representant dels treballadors. Cadascuna de les parts de la comissió esmentada podrà ser assistida, si ho considera convenient, de manera permanent o ocasional, per assessors.

3. Estructura: Tindrà caràcter aplicatiu a l'empresa Llansà, SA.

4. Funcions: Són funcions de la Comissió Paritària, les següents:

1r. La interpretació i aplicació del conveni.

2n. L'anàlisi i negociació sobre temes específics de l'empresa a petició de qualsevol de les parts sobre:

a) Expedients.

b) Crisi.

c) Seguretat i higiene en el treball, etc.

d) Seguiment dels plans d'igualtat.

3r. Vigilància del compliment col·lectiu del que s'ha pactat. 4t. Actuació en procediments d'interpretació, mediació i arbitratge en ocasió de conflictes col·lectius sobre interpretació del conveni, prèviament a la remissió de assumpte a la jurisdicció social.

5è. Homologar, legitimar i remetre a l'organisme corresponent per a la seva publicació, totes les taules salarials.

6è. Intervenció en els procediments de desvinculació i/o inaplicació:

6.1. Amb objecte primordial del manteniment de l'ocupació en la empresa i previ a la amortització o pèrdua de llocs de treball de caràcter individual o col·lectiu, de acord amb l'establert legalment, es podrà inaplicar en l'empresa les condicions previstes en el present conveni col·lectiu, determinant amb exactitud les noves condicions de treball aplicables i la seva durada, que no podrà prorrogar més enllà del moment en què resulti aplicable un nou conveni. Per acord entre la representació dels treballadors i la direcció de la mateixa, les causes que van motivar la inaplicació podran ser revisades amb caràcter anual, mitjançant l'obertura d'un nou procediment d'inaplicació.

6.2. Per a l'efectivitat de les anteriors mesures, s'haurà de determinar un període de consultes amb el representant dels treballadors de durada no superior a quinze dies, que versarà sobre les causes motivadores de la decisió empresarial i la possibilitat d'evitar o reduir els seus efectes, així com sobre les mesures necessàries per atenuar les seves conseqüències per als treballadors afectats. L'empresa haurà de justificar la necessitat de posar en marxa aquestes mesures aportant per a això la documentació i informació necessàries a l'efecte: memòria explicativa de les causes i relació de les previsions i de les mesures de caràcter general que tingui previst prendre per solucionar la situació, depenent si les causes són organitzatives, productives, tècniques o econòmiques.

6.3. La intervenció com a interlocutors davant la direcció de l'empresa en el procediment de consultes correspondrà als components de la Comissió Paritària.

6.4. Durant el període de consultes, les parts han de negociar de bona fe, amb vistes a la consecució d'un acord.

6.5. L'empresari i la representació dels treballadors podran acordar, en qualsevol moment, la substitució del període de consultes per la sol·licitud de mediació o d'arbitratge establert en el present conveni col·lectiu.

6.6. En cas d'acord, aquest ha de ser notificat a la Comissió Paritària del conveni col·lectiu en els set dies següents a la seva consecució, amb indicació expressa de les condicions de treball a aplicar en aquesta empresa.

6.7. En cas de desacord, qualsevol de les parts podrà sotmetre la discrepància a la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu que disposarà d'un màxim de set dies per pronunciar-se, a comptar des que la discrepància sigui plantejada. En cas de desacord en la Comissió Paritària, la mateixa decidirà sotmeteres a l'arbitratge recollit en el conveni o sotmetre's als mecanismes previstos en el V Acord sobre solució autònoma de conflictes laborals. En cas de no arribar a un acord o un laude arbitral en el termini màxim de quinze dies, s'entendrà que no s'ha solucionat la discrepància als efectes legals oportuns.

7è. Aprovar aquells reglaments que siguin necessaris per al seu correcte funcionament.

8è. Escollir entre la llistat de mediadors i arbitres per la solució de conflictes del Tribunal Laboral de Catalunya.

9è. Participar en la solució de conflictes sorgits en els supòsits de modificació substancial de condicions de treball que preveu l'article 41.6 de l'Estatut dels treballadors intervenint entre les parts i, en cas de desavinença en la mediació, instant el corresponent procediment arbitral.

B) Procediment de la Comissió Paritària.

1. Els assumptes sotmesos a la Comissió Paritària d'Interpretació han de tenir el caràcter d'ordinaris o extraordinaris. Atorgaran aquesta qualificació la representació empresarial o la dels treballadors. En el primer supòsit, la Comissió Paritària d'Interpretació, ha de resoldre en el termini de quinze dies i en el segon, en el màxim de vuit dies.

2. Procedirà a convocar-la, indistintament, qualsevol de les parts que la integren.

3. Només intervindrà en les consultes sobre interpretació del conveni, i propostes de mediació i arbitratge, que es presentin a la mateixa a través d'algunes de les parts signants.

4. La Comissió Paritària pot emprar en el seu funcionament mitjans telemàtics, remetent a cadascuna de les representacions les propostes d'acord per correu electrònic, juntament amb la documentació necessària per expressar la seva posició. En un termini màxim de cinc dies naturals, cada part contestarà per correu electrònic a la Secretaria de la Comissió, que incorporarà les respostes a una acta, de la que s'enviarà còpia a cada un dels membres de la Comissió a més dels interessats.

C) Procediment d'interpretació.

Els conflictes sobre interpretació del present conveni se sotmetran al dictamen de la Comissió Paritària d'Interpretació, com a tràmit previ a la seva remissió a la jurisdicció.

D) Procediment de mediació.

1. En aquells supòsits establerts en el conveni i quan les parts en conflicte ho decideixin, la Comissió Paritària intervindrà directament o a través de mediadors designats a l'efecte, per instar a les parts a que solucionin la seva discrepància a través d'un acord.

2. Proposada la mediació per les parts en litigi, cadascuna de les representacions en la Comissió Paritària es sotmetrà als mediadors que formen el col·legi mediador del Tribunal Laboral de Catalunya.

3. Respecte el procediment de la mediació s'estarà allò establert en el reglament del Tribunal Laboral de Catalunya.

E) Procediment d'arbitratge.

1. Les parts enfrontades en un conflicte poden acordar que sigui dirimit per mitjà de Tribunal Laboral de Catalunya.

2. Respecte el procediment de l'arbitratge s'estarà allò establert en el reglament del Tribunal Laboral de Catalunya.

F) Acord sobre solució extrajudicial de conflictes.

A l'empara del que estableix l'article 83.3 de l'Estatut dels treballadors, les parts signants del present conveni col·lectiu, acorden adherir-se al Acord sobre solució autònoma de conflictes laborals col·lectius, (ASAC).

Capítol II. Classificació professional

Article 5. Classificació professional

Pel que fa a la classificació professional, s'estarà allò que disposa el capítol 6è (articles 78 a 86 del vigent Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per a les indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i per les del comerç exclusivista dels mateixos materials).

Capítol III. Contractació

Article 6. Contractació

Pel que fa a la contractació, tant amb la seva durada, com amb la seva modalitat, s'estarà allò que disposa el capítol 5è (articles 59 a 77 del vigent Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per a les indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i per les del comerç exclusivista dels mateixos materials).

Capítol IV. Organització del treball

Article 7. Organització del treball

Pel que fa a l'organització científica del treball, el seu desenvolupament, així com les normes generals sobre la prestació del treball, s'estarà allò que disposa el capítol 4t (articles 37 a 58 del vigent Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per a les indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i per les del comerç exclusivista dels mateixos materials).

Capítol V. Condicions econòmiques

Article 8. Increments salarials

Els increments salarials pactats en aquest conveni seran els següents:

De l'1/01/2017 al 31/12/2017 ................................................. 2,0% (ja calculat en les taules salarials)

De l'1/01/2018 al 31/12/2018 ................................................. 2,0%

De l'1/01/2019 al 31/12/2019 ................................................. 2,2%

Article 9. Clàusula d'actualització

En tots els anys: vigència de la clàusula de revisió, a aplicar amb efectes tècnics, és a dir, l'any següent si supera l'IPC la puja del conveni.

Article 10. Salaris

Les retribucions de cada categoria professional regulades en aquest Conveni, seran les següents:

Personal grup obrer:

El Salari base dia natural per categories professionals serà:

/ dia

Peons 27,483

Especialistes 27,674

Oficials de 3a 27,801

Oficials de 2a 29,070

Oficials de 1a 29,524

Personal de neteja 27,483

Aquests salaris serviran per al càlcul del jornal del diumenge i dels dies festius retribuïts i no recuperables fixats en el calendari laboral de festes, així com per als treballs que es realitzessin a jornal.

Personal grup administratiu i tècnic

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Article 11. Caps de grup

Són els treballadors procedents de la categoria de professionals o d'ofici, que efectuant treball manual, assumeixen el control de treball d'un grup de treballadors.

És un càrrec de confiança i, per tant, de lliure designació i supressió per l'empresa.

La funció de cap de grup no representa cap categoria professional. Si un treballador deixés d'exercir les funcions de cap de grup i es reintegra a la seva categoria professional, deixaria de percebre els salaris de cap de grup.

Mentre executin aquesta funció percebran un complement salarial de 2,919 per cada dia treballat.

Article 12. Primes per activitat. Grup obrer

A causa de la índole dels treballs d'aquesta classe d'explotacions, tots els treballadors de l'empresa vénen obligats a treballar indistintament en les modalitats de jornal, destall o a prima d'activitat, segons convingui a la bona marxa de la producció.

La retribució serà la que correspongui a la modalitat del treball que s'efectuï i sempre d'acord amb els imports i condicions fixades en aquest conveni.

Si per qualsevol circumstància deixessin d'efectuar un treball o fossin traslladats a uns altres, en el seu nou lloc, percebran el salari corresponent a la seva categoria professional, però l'import del destall o prima d'activitat, serà la que correspongui al treball i rendiment que realitzin en el seu nou lloc.

Per al càlcul d'activitats s'aplicarà el sistema de destall o el de valoració individual per punts, per cada lloc de treball.

DESTALLS.

Secció de molturació.

En aquesta secció existeix el treball a destall d'ensacat de mineral mòlt, establert per a un equip de dos treballadors per ensacadora.

El treball consisteix a omplir sacs, traslladar-los i apilar-los sobre palets fins a sis fileres, deixant-los en condicions per a ser traslladats als estocs.

S'estableix un preu per sac ple i apilat per a cadascun dels treballadors d'acord amb la següent relació:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

En els preus fixats, s'han tingut en compte els factors ambient en els quals es desenvolupa el treball i els riscos professionals, i per tant, en el preu del destall està inclòs el complement salarial.

L'empresa podrà introduir variacions en el mètode de treball de la instal·lació actual d'ensacat per tal d'aconseguir una major productivitat sense que això, amb igualtat d'activitat, signifiqui una disminució total a percebre per treballador.

PRIMA-ACTIVITAT.

Per a tots aquells treballs que no ha estat possible, en aquests moments fixar preus de destall amb valors unitaris, s'aplicarà el sistema de prima per activitat individual, consistent a valorar l'activitat per a cada treballador en el seu treball, tenint en compte els següents factors:

Quantitat, qualitat, neteja i ordre, disciplina i comportament. Per a la percepció de la prima d'activitat per hora efectiva de treball, serà imprescindible haver obtingut una activitat mínima horària equivalent als 60 punts hores del sistema Bedaux, equivalent a una producció mensual per secció de:

Pedreres 7.500 t

Instal·lació 6.500 t

Molí 5.500 t

Per als rendiments superiors a aquest mínim, s'abonaran els punts d'excés, fins a un total de 20 punts hora, màxim.

En el càlcul de la prima d'activitat s'ha tingut en compte l'ambient en què es desenvolupa i els riscos professionals.

A continuació es relacionen per a cada classe de treball i per categories el preu horari de la prima d'activitat mínima equivalent a 60 punts Bedaux, i el valor punt-prima corresponent per a rendiments superiors.

Taules de primes horàries a activitats mínimes i preus punt prima per hora treballada per a rendiments superiors:

Prima activitat

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Article 13. Primes especials

Zelador de molí:

Per a cada torn de la planta de molturació l'oficial zelador tindrà una prima de 0,287 per hora de funcionament de cada molí. Aquesta prima estarà condicionada al bon funcionament, amb una producció òptima i amb la finura programada.

Conducció de màquines mòbils pesades:

S'entén com a tals els camions, excavadores i pales carregadores. L'oficial conductor tindrà una prima de 0,301 per hora de funcionament de la màquina.

Aquesta prima estarà condicionada a què l'oficial conductor hagi passat per un període d'adaptació, a un bon funcionament, amb una producció òptima i una esmerçada cura.

Article 14. Premi de puntualitat, presència i normalitat

S'estableix aquest premi, per a tot el personal de l'empresa, de les següents quanties:

Personal del grup obrer:

El 5% de l'import dels jornals i primes reportades durant la setmana, amb un topall màxim setmanal de percepció per aquest concepte de 14,403 .

Per al càlcul del premi, no computen ni el jornal de diumenge ni els imports reportats per antiguitat, ni festes pagades.

Personal administratiu i tècnic:

El percentatge per a aquest personal serà del 2,5% per setmana calculat sobre el salari base mensual, sense incloure el complement salarial ni l'antiguitat. El topall màxim setmanal de percepció per a aquest concepte, serà de 14,403 .

Encarregat de planta i encarregat de taller:

El premi per a aquesta categoria, s'estableix a raó de 0,476 per hora ordinària efectiva treballada durant la setmana.

Condicions:

Aquest premi no s'abonarà dins les gratificacions de juliol, Nadal i beneficis.

Les condicions per a la percepció del premi de puntualitat, presència i normalitat, seran les següents:

- No tenir cap falta de puntualitat durant la setmana.

- No tenir cap falta d'assistència al treball, o sigui, haver treballat totes les jornades completes, incloses les hores i jornades extraordinàries lliurement acceptades pel treballador, o les quals siguin necessàries per causes de força major, per casos excepcionals o treballs de reparacions urgents o de producció.

- No haver sigut sancionat en el darrer semestre.

- No tenir activitats inferiors a les habituals, excepte en casos justificats, i en tots els casos, mantenir com a mínim activitats superiors a l'equivalent a 60 punts Bedaux/hora. Casos excepcionals:

- Les faltes de puntualitat en les entrades al treball, es regularan dintre de cada setmana de la següent forma:

Falta de puntualitat Pèrdua del premi

Primera falta 25%

Segona falta 50 %

Tercera falta Total

L'incompliment de qualsevol de les condicions indicades en els anteriors apartats, excepte en casos especificats anteriorment en l'apartat 'casos excepcionals', motivarà la pèrdua total del premi de setmanal.

A continuació s'especifiquen les causes que motivaran la pèrdua del premi en cadascuna de les condicions de percepció:

Es consideraran faltes de puntualitat: Qualsevol retard en les timbrades sobre l'horari establert per a les entrades al treball, així com timbrar abans de l'hora de sortida, o de qualsevol anomalia observada en els cartrons de registres d'entrades i sortides del treball (raspadures, esmenes, etc.).

Es consideraran faltes de presència: Qualsevol absència total o parcial durant la jornada de treballs de la secció, incloses les hores i jornades extraordinàries, sigui quina sigui la causa de l'absència (permisos, indisposicions, visites mèdiques, baixes per accident, malaltia, naixements i defuncions de familiars, etc.).

Article 15. Vacances

Durant la vigència d'aquest conveni, s'estableix que el període de vacances generals es repartirà en dos períodes en els mesos d'agost i desembre.

Per a tot el personal de l'empresa, les vacances seran de 30 dies naturals, excepte per als de nou ingrés o que causin baixa, que els correspondran proporcionalment el temps treballat, per al càlcul del qual es comptarà des de l'1 de gener d'un any al 31 de desembre del mateix any.

Al personal del grup obrer, els dies de vacances els seran abonats calculats al promig dels quals venien obtenint en hores ordinàries durant els tres mesos anteriors al del mes que gaudeixin les seves vacances.

No es tindran en compte els dies ni les prestacions econòmiques per malaltia o accident.

Per tant, les quantitats a computar per determinar el promig per al càlcul seran les següents:

a) Les hores ordinàries efectivament treballades, calculades al preu del salari base de la seva categoria.

b) Les primes o destalls obtinguts en hores ordinàries treballades.

c) Els imports percebuts per antiguitat en hores ordinàries.

d) El plus nocturn en hores ordinàries.

e) Els jornals de diumenges i festius pagats no recuperables.

Les hores a computar per a establir el terme mitjà de pagaments de les vacances seran els següents:

a) Les hores ordinàries efectivament treballades.

b) Les 6 hores 40 minuts per diumenge o festa recuperable.

c) Les hores de permís, així com les corresponents a faltes amb o sense avís.

Si durant els tres mesos, base del càlcul de l'import de les vacances, algun treballador hagués estat de baixa per malaltia o accident diversos dies que pogués afectar-li al càlcul del referit import, es completaria l'esmentat període de tres mesos amb dies equivalents del mes immediatament anterior.

Al personal administratiu o tècnic, els dies de vacances els seran abonats a raó del salari base mensual i complement salarial que tinguin individualment assignat més l'antiguitat consolidada si procedeix.

El gaudi de vacances es farà doncs en un sol torn llevat de part del personal del taller de manteniment i d'un petit reforç.

Article 16. Gratificacions extraordinàries

Les pagues extraordinàries de juny i Nadal, seran abonades els dies 30 de juny i 15 de desembre, de la següent forma:

Al personal del grup operari, 30 dies de gratificació calculats al salari base diari per categories fixades en aquest conveni, més l'augment per antiguitat consolidada que els correspongui, i a més d'una gratificació per categoria segons la següent escala.

Total

Peons 322,894

Especialistes 332,064

Oficial 3a 342,400

Oficial 2a 358,713

Oficial 1a 376,770

Personal de neteja 88,878

Al personal administratiu i tècnic, una mensualitat del salari i complement salarial, més l'antiguitat consolidada que li correspongui.

A efectes del còmput de la part proporcional que correspongui al personal de nou ingrés, o al que causi baixa en l'empresa, es comptarà el temps treballat des de l'1 de juliol d'un any fins al 30 de juny de l'any següent per a la gratificació de juliol i des de l'1 de gener d'un any fins al 31 de desembre del mateix any per a la gratificació de Nadal.

Article 17. Participació en beneficis

La paga per aquest concepte es farà efectiva cada any conjuntament en la nòmina del mes de març.

La seva quantia per al personal del Grup obrer, administratiu i tècnic serà la següent:

Se'ls abonarà la dotzena part de la suma del salari base anual per categoria fixat en aquest conveni, més l'antiguitat consolidada que li correspongui.

A l'efecte de l'abonament que percebrà el personal de nou ingrés o al que causi baixa en l'empresa, es procedirà a l'abonament de la dotzena part de la suma resultant del salari base més l'antiguitat en el cas que correspongui des de l'1 de gener fins a la data que causi baixa, o bé des de la data d'ingrés fins al 31 de desembre del mateix any.

Article 18. Hores extraordinàries

Es convé expressament fixar els valors de les hores extraordinàries per categories professionals.

Els preus convinguts per al personal grup obrer són els següents:

/ hora

Peons 9,57707

Especialistes 9,64056

Oficial 3a 9,70405

Oficial 2a 9,74638

Oficial 1a 9,83104

Caps de grup 9,83104

A aquests preus s'afegirà l'import de la prima o destall per hora obtingut durant el mes, segons el treball realitzat, i l'antiguitat que correspongui a cada treballador o en defecte d'això el complement personal per la seva categoria professional.

Article 19. Plus de treball nocturn

Aquest plus s'abonarà segons categoria del treballador d'acord amb la següent escala:

/ hora

Peons 1,143

Especialistes 1,194

Oficial 3a 1,201

Oficial 2a 1,222

Oficial 1a 1,247

Caps de grup 1,247

Article 20. Pagament per malaltia

En cas de malaltia justificada del treballador tant del grup obrer com administratiu o tècnic, l'empresa li abonarà durant quatre dies de cada any com a màxim, el 75% del salari base d'aquest conveni. En aquest còmput de 32 hores queden incloses la visita al metge amb justificant.

Article 21. Plus de distància

Els imports fixats per jornada de treball seran els següents:

01/01/2017 a 31/12/2017 .....................................2,328

En els casos que l'empresa efectuï el transport dels treballadors, no vindran obligats al pagament d'aquest plus.

Article 22. Roba de treball

A tots els treballadors manuals se'ls proporcionarà una granota o pantalons i camisa anualment, als de taller i molí dos equips i al personal tècnic i empleats una bata. Igualment se'ls dotarà d'un joc anual de sabates de seguretat.

Els treballadors queden obligats a l'ús d'aquestes peces i a la cura i neteja de les mateixes.

Article 23. Assegurança d'accidents

Es crea una pòlissa d'assegurances per a accidents de treball per a tots els treballadors de Llansà, SA, que estiguin en plantilla de l'empresa a la signatura d'aquest conveni, comunicant cada mes a la companyia asseguradora les altes i baixes que hi hagin.

Les contingències a cobrir seran: defunció per accident, invalidesa permanent absoluta o total per accident, invalidesa permanent parcial derivada per accident segons barem de percentatges de la suma assegurada i que figuri a la corresponent pòlissa.

El capital assegurat és de 15.025,23 . Aquesta assegurança no afectarà al personal que en la data de la signatura d'aquest document hagi causat baixa de l'empresa.

Article 24. Pagament dels salaris

El pagament dels salaris als treballadors seguirà efectuant-se una vegada al mes, dintre dels 5 primers dies del mes següent.

El lliurament dels rebuts individuals justificatius del pagament de salaris podrà retardar-se com a màxim dos dies.

Article 25. Salari de cotització

Pel que fa als salaris de cotització de la Seguretat Social, s'estarà a la legalitat vigent en tot moment.

Article 26. Jornada de treball

El nombre d'hores de treball efectiu, en el període anual, durant la vigència del present conveni, serà de mil vuit-centes hores anuals.

La distribució de la jornada de treball es determinarà en el calendari laboral de cada any, on s'expressaran els dies efectius de treball, els festius, les vacances, etc. tenint l'empresa la facultat d'elaborar aquest calendari de tal manera que es puguin establir els màxims dies d'activitat. El diferencial entre els dies d'activitat i la jornada de treball efectiva de cada any seran de lliure disposició del treballador.

Article 27. Horari

1) Oficines i canteres:

Jornada partida De dilluns a divendres: Matins: de 08:30 hores a 13:00 hores Tardes: de 14:00 hores a 17:30 hores

2) Secció de molturació:

Jornada ininterrompuda en tres torns De dilluns a divendres: 8 hores per torn El còmput de 40 hores setmanals de treball efectiu en la jornada continuada, inclou el temps de descans de quinze minuts per a menjar l'entrepà. Els torns seran rotatius per setmanes, per a tot el personal.

3) Taller de manteniment:

3.1) Dos torns de dilluns a divendres amb jornada ininterrompuda els dissabtes 1r torn: De dilluns a divendres (un dia de festa): De 07:00 hores a 15:15 hores 2n torn: De dilluns a divendres (un dia de festa): De 13:00 hores a 21:15 hores Dissabtes (ambdós torns): De 07:00 hores a 14:00 hores El còmput de 40 hores setmanals de treball efectiu en la jornada continuada, inclou el temps de descans de quinze minuts per a menjar l'entrepà.

3.2) Jornada partida De dilluns a divendres (dilluns festa): De 08:30 hores a 14:00 hores De 15:00 hores a 17:45 hores Dissabtes: De 07:00 hores a 14:00 hores El dia de festa es farà el dilluns o el dimarts si aquests no coincideixen en festa oficial. Aquests dos dies seran rotatius per a cada torn, cada setmana. D'igual manera es passaria a un altre dia de la setmana, si existís una urgència al taller o la planta.

Article 28. Treballs en dies festius i emergències

Si per comandes o períodes punta de producció, absències imprevistes, canvis de torns o altres circumstàncies de caràcter estructural derivades de la naturalesa de l'activitat que es tracti, fora necessari treballar diumenges, festius o fer hores extraordinàries en dies laborables, la Direcció de l'empresa designarà el personal de la secció convenient.

Article 29. Establiment dels horaris

L'establiment dels horaris més convenients a l'organització del treball, incumbeix a la Direcció de l'empresa la qual en qualsevol moment podrà adaptar-los a la millor marxa de la producció complint sempre els tràmits reglamentaris.

Article 30. Canvis d'horaris per trasllat de llocs de treball

Quan per necessitat del treball o de l'organització, algun productor hagi de ser traslladat a altres llocs de treball quedarà automàticament enquadrat en els horaris i condicions d'aquest nou lloc.

Article 31. Llicències i permisos

Pel que fa a llicències i permisos s'estarà allò que disposen els articles 32 a 36 del Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per les indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i per les del comerç exclusivista dels mateixos materials.

Article 32. Faltes i sancions

Respecte del codi de conducta laboral s'estarà a allò que disposa el capítol 7 (articles 87 a 93) del conveni estatal abans esmentat.

Article 33. Drets sindicals

Respecte dels drets sindicals s'estarà a allò que disposa el capítol 8 (articles 94 a 113) del conveni estatal abans esmentat.

Article 34. Dret complementari

En tot allò que no estigui contemplat en aquest conveni, li serà d'aplicació el Conveni col·lectiu estatal per a les indústries extractives, indústries del vidre, indústries ceràmiques i les del comerç exclusivistes dels mateixos materials així com el que disposa l'Estatut de treballadors així com les disposicions legals de caràcter general.

Disposició transitòria

Tots els treballadors que s'incorporin a l'empresa a partir de l'1/04/2000 no reportaran cap dret per antiguitat, quedant per tant per a ells, suprimit i inexistent tal dret.

Tots els treballadors en actiu en data 31/03/2000 continuaran gaudint fins al 31/12/2012 dels augments periòdics que els corresponguin per anys de serveis a raó de dos triennis del 5% i quatre quinquennis del 10% del salari base, per categoria professional que figura en l'Article 11 d'aquest Conveni.

A partir del 31/12/2012 no es reportaran per aquest concepte nous drets, quedant per tant aquest concepte suprimit i inexistent en endavant. Això no obstant i partir d'aquesta data (31/12/2012) les quantitats que per concepte d'antiguitat es reportessin en aquesta data, quedaran consolidades i reflectides en les nòmines dels treballadors com a complement personal i sota el concepte d''Antiguitat Consolidada' no essent absorbible ni compensable en endavant.

L'abonament d'aquest plus s'efectuarà mensualment i es percebrà també en les pagues extraordinàries i de beneficis.