Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
11/04/2011

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE LA JONQUERA. PERSONAL LABORAL Y FUNCIONARIO (17002672142010) de Girona

Empresa Provincial. Versión Validez desde 01 de Enero de 2010 en adelante

Tiempo de lectura: 50 min

Tiempo de lectura: 50 min

Convenio afectado por
Tipo:
Modificacion/Interpretacion
F. Publicación:
2018-11-22 12:00:00
Boletín:
Boletín Oficial de Girona
F. Vigor:
2018-11-23 12:00:00
Documento oficial en PDF(Páginas 8-31)

Resolucio de 18 de març de 2011, per la qual s ordena la inscripcio, el di posit i la publicacio de l Acord regulador de les condicions de treball dels empleats publics de l Ajuntament de La Jonquera per als anys 2010-2013 (codi de conveni num.1702672) (Boletín Oficial de Girona num. 70 de 11/04/2011)

Preambulo

Vist el text de l acord regulador de les condicions de treball del empleats públics de l ajuntament de La Jonquera per als anys 20102013, subscrit per les parts negociadores en data 10 de setembre de 2010, i d acord amb el que disposa l article 38.6 de la Llei 7/2007, de 12 d abril, de l Estatut bàsic de l empleat públic (BOE de 13 d abril de 2007), l article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l Estatut d autonomia de Catalunya, i altres normes concordants; Vista l aprovació expressa de l acord per l òrgan competent en data 30 de setembre de 2010, segons el que disposa l article 38.3 de la Llei 7/2007 abans esmentada,

Resolc:

--1

Ordenar la inscripció de l acord regulador de les condicions de treball dels empleats públics de l ajuntament de La Jonquera per al període 2010-2013, (codi de conveni núm. 1702672) al Registre de convenis dels Serveis Territorials d Empresa i Ocupació a Girona.

--2

Ordenar-ne el dipòsit a l oficina corresponent d aquests Serveis Territorials.

--3

Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el BOP.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 18 de març de 2011

Christian Serarols i Tarrés Director dels Serveis Territorials a Girona, e.f.

Text original signat per les parts. acord/conveni regulador de les condicions de treball 2010-2013 dels empleats públics de l ajuntament de la Jonquera (funcionaris i laborals).

 

CAPÍTOL I. CONDICIONS GENERALS

 
Article 1. Finalitat

El present acord/conveni té per objectiu la regulació de les relacions laborals del conjunt dels empleats públics del personal funcionari i del personal laboral de l ajuntament de la Jonquera (alt Empordà).

Article 2. Àmbit personal

L acord/conveni s ha d aplicar en tot el seu contingut al personal que ocupi plaça amb caràcter fix, en plantilla, sense perjudici de les prescripcions que vinguin determinades per precepte legal exprés i imperatiu. S ha d aplicar amb les excepcions derivades de la temporalitat, a l empleat públic temporal que estigui ocupant vacants de la plantilla i al personal eventual que porti un mínim de 12 mesos.

Article 3. Àmbit temporal

La durada d aquest pacte és de 4 anys i la vigència és de l 1 de gener de 2010 fins al 31 de desembre de 2013. Si no hi ha expressament cap denúncia de les parts o fins que no s arribi a un acord exprés, el pacte resta prorrogat automàticament per períodes anuals. Quan una de les dues parts denunciï el pacte, aquest ha de romandre en vigor fins que s aprovi un nou pacte.

Article 4. Condicions més beneficioses i garantia "ad personam"

Es garanteix el respecte als drets adquirits mitjançant qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que s estableix aquí.

CAPÍTOL II. SEGUIMENT I CONTROL

 
Article 5. Comissió Paritària de seguiment i control

En el termini de 15 dies següents a la signatura d aquest acord/conveni, es constituirà una Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

Article 6. Comissió d interpretació i seguiment

Resta constituïda una comissió de seguiment, control i desenvolupament, si escau, de les normes contingudes en aquest pacte. aquesta comissió estarà integrada per 2 membres designats per l ajuntament i 2 membres designats pels representants sindicals, respectant la proporcionalitat de representació. així mateix hi pot haver assessors d aquests amb veu però sense vot (depenent del nombre de delegats. La Comissió ha de fer reunions ordinàries trimestralment, i extraordinàriament, si ho acorden les parts, en cas de raons d urgència reconeguda.

CAPÍTOL III. REGIM RETRIBUTIU DELS EMPLEATS PÚBLICS

 
Article 7. Increment retributiu

El increment de retribucions dels empleats públics de l ajuntament de la Jonquera durant la vigència d aquest acord/conveni, ha de ser aquell que es fixi en les respectives lleis de pressupostos generals de l Estat.

Article 8. Règim retributiu

L estructura i el règim de les retribucions, adaptades al sistema establert en el Reial decret 861/1986, són les que consten, per desglossament de conceptes i quantitats, en les taules salarials generals annexes de llocs de treball vigents. L antiguitat ha de ser segons triennis i pels imports fixats pels empleats públics en la Llei de pressupostos de l Estat, segons els diferents grups retributius. Si a final d any, l Estat o la Generalitat acorden incrementar el salari o fer una sola paga per compensar la pèrdua de poder adquisitiu entre l IPC previst i l IPC real d aquell any, tots els empleats públics de l ajuntament de la Jonquera han de gaudir de les mateixes condicions que la resta d empleats estatals o autonòmics.

Article 9. Sou, pagues extraordinàries i paga d absentisme

1. El sou queda determinat pel grup de classificació que, a l escala de la plantilla, tingui establerta la plaça que ocupi el treballador/a. Els diferents grups de classificació estan determinats en l article 76 de la Llei 7/2007, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, i la quantia del sou l estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l Estat.

2. Les pagues extraordinàries són 2 i es meriten els mesos de juny i desembre, percebent la totalitat de les retribucions íntegres de cada treballador, excepte les quanties corresponents al complement de productivitat. Els augments de sou negociats amb l equip de govern per raons de l especificitat de cada col·lectiu, també s han d incloure en les pagues extraordinàries, al marge que figurin desglossats a la nòmina. S estableix una paga anual que retribueix la falta d absentisme dels empleats públics de l ajuntament de la Jonquera. El seu import és de 400,00 euros abonats amb les retribucions del mes de gener de cada any natural. Es descomptaran 40,00 euros per cada dia d absència sense justificar. Les reduccions percentuals mencionades s han de realitzar sobre l import total de la paga d absentisme i, com a màxim, s han d aplicar fins que tingui un saldo zero.

Article 10. Complement de destinació

Els complements personals genèrics sorgits d aplicar el sistema retributiu implantat pel Reial decret 861/1986, estan subjectes als increments retributius corresponents i s apliquen per cada categoria professional que apareix afectada en les taules salarials. Els imports que corresponen als diferents complements de destinació seran els que s estableixin anualment a la Llei de Pressupostos Generals de l Estat.

Article 11. Complement específic

Els complements específics de dedicació, penositat, perillositat i incompatibilitat consten, en l estructura i la quantitat, en les taules salarials annexes, i els de responsabilitat i dificultat tècnica són els que estableixen els llocs de treball vigents.

Article 12. Complement de productivitat

Tal com està establert en la normativa vigent, el Ple municipal ha d aprovar la quantitat global corresponent a complement o plus de productivitat. La distribució individual de l esmentat complement la realitzar l òrgan municipal que tingui atribuïda l esmentada competència. Les quantitats que es concedeixin per aquest concepte han de ser de coneixement públic de tot el personal, així com dels Delegats de Personal. Es poden revisar els conceptes d aplicació del complement de productivitat per incorporar-los a l estructura estable del complement específic quan les característiques del lloc de treball així ho aconsellin.

Article 13. Retribucions diferides.

Pla de Pensions L ajuntament destinarà el percentatge màxim de la massa salarial que es fixi a les corresponents lleis de pressupostos generals de l Estat per finançar aportacions al pla de pensions d ocupació. Les quantitats destinades a finançar aportacions a plans de pensions tenen a tots els efectes la consideració de retribució diferida.

Article 14. Gratificacions

Es consideren hores extraordinàries les que excepcionalment, mitjançant autorització, es fan a més de l horari habitual de cada treballador; les retribucions corresponents s han de computar per a tot el personal de l ajuntament de la Jonquera de la manera següent: L hora diürna és el 75% més del preu d 1 hora ordinària bruta. L hora nocturna (de les 22.00 a les 6.00 H) o en dia festiu és el 100% més del preu d 1 hora ordinària bruta. Les hores extres es poden compensar també amb hores de lleure, les hores realitzades en festius o nocturnes es compensaran al doble d 1 hora normal de lleure, sempre que les necessitats del servei ho permetin.

Article 15. Dietes i quilometratge

1. Dietes S abonaran d acord amb la legislació aplicable als empleats públics a qualsevol treballador de l ajuntament de la Jonquera que, de manera circumstancial i autoritzat degudament, exerceixi la seva tasca fora del terme municipal.

2. Quilometratge Els empleats públics que utilitzin vehicle propi, amb l autorització corresponent per desplaçar-se per motius de treball, han de percebre la quantitat per quilòmetre que s assigna a cada moment al personal al servei de l administració. En cas d accident en el qual el vehicle del treballador resulti danyat, l ajuntament de la Jonquera haurà d assumir les despeses de la seva reparació, en cas que aquestes no les cobreixi la companyia asseguradora del vehicle sinistrat.

Article 16. Data d ingrés de la nòmina

La data límit d ingrés de la nòmina mensual en el compte corrent de cada empleat públic és de 3 dies abans de la fi de cada mes. Si coincideix en dissabte o festiu l ingrés es farà el dia abans. Respecte a les pagues extraordinàries de juny i desembre, l ingrés es farà abans del dia 15 de juny i desembre respectivament. Si coincideix en dissabte o festiu l ingrés es farà el dia abans.

CAPÍTOL IV. CONDICIONS DE TREBALL

 
Article 17. Jornada

La jornada laboral per a tots els empleats públics es determinarà, sense perjudici de la distribució irregular per necessitats del servei, d acord amb el que determini la legislació de la funció pública i la resta de normativa laboral i la jornada fixada pels calendaris específics de cada col·lectiu.

Article 18. Calendari laboral

El calendari laboral és l instrument tècnic mitjançant el qual s estableix la distribució de la jornada i els horaris a efectuar pel personal. Seran festius els dies que assenyali el calendari laboral oficial de la Generalitat de Catalunya, així com els 2 dies de festa local de la Jonquera, els dies 24 i 31 de desembre i el dia 22 de maig festa patronal "Santa Rita". En el supòsit que els dies el dia de la patrona "Santa Rita" o els dies 24 i 31 de desembre coincideixin en dissabte, diumenge o festiu, l ajuntament de la Jonquera donarà els dies de festa que corresponguin com a dia de dispensa, traslladant-la a divendres o bé a dilluns, segons convingui al funcionament dels serveis.

Article 19. Horari

L horari de treball és el que consti en el corresponent calendari laboral pels diferents col·lectius de treballadors de la Corporació. Els calendaris laborals es presentaran anualment per a cada un dels collectius de treballadors i seran aprovats per l òrgan municipal competent en matèria de personal. aquest calendari laboral comprendrà l horari de treball en règim partit, continu o de torns, segons les necessitats del servei i la distribució anual dels dies de treball, festius, descansos setmanals o entre jornades i altres dies inhàbils.

Article 20. Descans diari

Els empleats públics de l ajuntament de la Jonquera gaudiran d una pausa de 30 minuts diaris computables com a jornada de treball efectiu. aquesta pausa no pot afectar el normal funcionament dels serveis, de forma que cada departament, àrea, servei, secció i oficina, distribuirà torns de descans de conformitat amb el seu responsable en el ben entès que, en cap cas, es podrà deixar desatès un servei.

Article 21. Flexibilitat horària

En supòsits excepcionals, per causes degudament justificades, respectant les necessitats del servei i amb autorització dels seus responsables prèvia comunicació per escrit a la Secció de Personal, es podrà gaudir d una flexibilitat horària especial, la qual serà com a màxim d 1 hora al començar i/o acabar la jornada, recuperant les hores no treballades de la manera més idònia per a l organització. També es disposarà d un marge de 30 a l hora d incorporar-se al lloc de treball, per algun cas excepcional i imprevist, recuperant aquests minuts al final de la jornada.

Article 22. assumptes personals

Els empleats públics de l ajuntament de la Jonquera, disposaran de 9 dies de permís l any, per a assumptes personals sense justificació o dels dies que en proporció els correspongui, si el temps de servei actiu fos menor a 1 any o jornada parcial, a excepció del personal de la Llar d infants municipal, que tindran 2 dies de lliure disposició. Es podran gaudir fins a un màxim de 3 dies hàbils de llicència consecutius. Els dies es podran gaudir distribuïts al llarg de l any fins el 15 de gener de l any següent. aquest dies es podran unir amb períodes de vacances. amb la finalitat de salvaguardar que quedin cobertes les necessitats del servei l ajuntament establirà torns de gaudir d aquests permisos durant les festes de Nadal i Setmana Santa El personal dels aparcaments municipals, gaudiran dels dies per assumptes personals en el període comprés entre l 1 i 15 del més de gener de l any següent. a més d aquests 9 dies els empleats públics tindran dret a 2 dies addicionals a complir el sisè trienni, incrementant-lo en un dia addicional per cada trienni complert a partir del vuitè.

CAPÍTOL V. VACANCES

 
Article 23. Dies de vacances

L empleat públic gaudirà durant cada any complert de servei, d unes vacances retribuïdes de 22 dies laborables o de la part proporcional que correspongui quan el temps treballat sigui inferior, no substituïbles per compensació econòmica. Les vacances es gaudiran entre l 1 de gener de l any en curs i el 15 de gener de l any següent. Per Nadal i Setmana Santa s estableixen dos torns de vacances de 5 dies laborables per a cadascun, amb repartiment del 50% del personal per a cada torn i que corresponguin a dies d assumptes propis no gaudits. El personal de la Llar d infants gaudirà de vacances coincidint amb les vacances escolars de Nadal i Setmana Santa.

Article 24. Planificació de les vacances

El període de vacances es podrà fraccionar en un màxim de 4 vegades (períodes mínims de 7 dies naturals) i serà obligatori per a tots els empleats públics. L empleat públic haurà de facilitar al seu cap de servei les dates en que desitgi gaudir el seu període de vacances, amb anterioritat a l 1 de març, i el cap de servei presentarà la planificació de les vacances segons les propostes presentades pel seu personal abans del 30 de març. Sempre es podrà negociar un possible canvi a petició de l empleat públic. En cas de que l entitat, per necessitat del Servei, modifiqués la data de gaudir de les vacances, l empleat públic tindrà dret a que se li abonin les despeses que per tal motiu se li haguessin irrogat, prèvia presentació de documents justificatius d aquestes. Cas d existir coincidència de dates a les peticions de vacances, la distribució es farà consensuada entre el personal coincident. En el cas de no existir aquest consens, s iniciarà una rotació de les vacances amb l aplicació del criteri de cada col·lectiu.

Article 25. Dies addicionals

Com a reconeixement pel temps de serveis prestats a l ajuntament de la Jonquera, es tindrà dret a l augment dels següents dies de vacances anuals, a partir de:

15 anys de servei:1 dia addicional

20 anys de servei:2 dies addicionals

25 anys de servei:3 dies addicionals

30 anys de servei:4 dies addicionals

35 anys de servei:5 dies addicionals aquest dret es farà efectiu a partir de l any natural següent al compliment de l antiguitat esmentada.

Article 26.

Dies hàbils de vacances als efectes previstos en aquest capítol, no es consideraran com a dies hàbils els dissabtes, sense perjudici de les adaptacions que s estableixin per als horaris especials i en funció de cada col·lectiu.

CAPÍTOL VI. LLICÈNCIES RETRIBUÏDES

 
Article 27. Permisos i llicències

Els empleats públics de l ajuntament de la Jonquera, avisant prèviament, podran absentar-se del lloc de treball, amb dret a remuneració, pels motius i durant el temps que s assenyala a continuació:

a) Matrimoni: 15 dies naturals per matrimoni. aquest permís es pot gaudir dins del termini d 1 any a partir de la data del casament. aquest permís es podrà acumular amb les vacances anuals i permisos per assumptes propis.

B) Matrimoni d un familiar:1 dia per matrimoni dels pares, pares polítics, fills, germans o germans polítics si fos dins la mateixa localitat, 2 dies si fos fora de la mateixa localitat, justificats degudament.

C) Naixement, adopció o acolliment d un fill: El progenitor o progenitora que no gaudeixi del permís per maternitat té dret a un permís de 5 dies laborables consecutius, dins dels 10 dies següents a la data de naixement o l arribada del menor. En cas de part, adopció o acolliment múltiple s amplia a 10 dies si es tracta de 2 menors i a 15 dies si són 3 o més menors.

D) Permís per l atenció de fills/es prematurs/es o hospitalització post part: En el cas de naixement d un fill o filla prematur o que hagi d ésser hospitalitzat a continuació del part, s atorga un permís equivalent al temps d hospitalització fins a un màxim de 13 setmanes. aquest permís s inicia a partir del finiment del permís per maternitat o de la setzena setmana posterior al part, l adopció o acolliment. Per naixement d un fill prematur o que per qualsevol motiu ha d ésser hospitalitzat a continuació del part, també tindrà dret a absentar-se del treball durant un màxim de 2 hores diàries percebent les retribucions íntegres. així mateix es té dret a la reducció voluntària de 2 hores màxim, amb la reducció proporcional de les retribucions.

E) Permís prenatal: article 18 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures urgents de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

F) Maternitat, adopció o acolliment: article 11 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures urgents de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

G) Paternitat: article 13 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures urgents de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

H) Permís per lactància: és d 1 hora diària d absència del lloc de treball, que es pot dividir en 2 fraccions de 30 minuts. En cas de part, d adopció o d acolliment múltiple el permís és de 2 hores diàries, que es poden dividir en 2 fraccions d 1 hora. El període de permís s inicia un cop finit el permís per maternitat i té una durada màxima fins que el menor té 12 mesos. a petició de l interessat/da, les hores es poden compactar per gaudir-ne en jornades senceres de treball, consecutives o repartides per setmanes, sense alterar el moment d inici del període de permís.

I) Permisos per atendre fills discapacitats: Els progenitors amb fills discapacitats tenen dret conjuntament a permisos d absència del lloc de treball per a poder assistir a reunions o visites en els centres educatius especials o sanitaris on rebin suport. així mateix tenen dret a 2 hores de flexibilitat horària diària per a poder conciliar els horaris dels centres d educació especial o dels altres centres on el fill o filla discapacitat rep atenció.

J) Permís per mort, accident, hospitalització o malaltia greu dels pares, pares polítics, fills, germans, cònjuge, fins a 5 dies hàbils,. Excepcionalment i per motius degudament justificats, es pot ampliar el permís fins a 6 dies hàbils. En cas d intervenció quirúrgica amb hospitalització, els dies podran utilitzar-se dins de les 2 primeres setmanes després de la intervenció de forma continuada i a petició del treballador. Si l estança del pacient en el centre hospitalari és de 5 o més dies, el permís podrà utilitzar-se de forma fraccionada, també dins de les 20. primeres setmanes des de la intervenció. En cas d intervenció quirúrgica sense hospitalització, correspondrà 1 dia de permís que serà el mateix de la intervenció.

K) Permisos per situacions de violència de gènere: article 21. de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures urgents de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya

L) Canvi de domicili: Per trasllat de domicili dins de la mateixa localitat de residència 2 dies hàbils, si el trasllat és a una altra localitat 4 dies.

M) Deures inexcusables de caràcter públic o personal: El temps indispensable per a complir-lo. a aquest efecte es considerarà com a deure inexcusable aquell que el seu incompliment pogués incórrer en responsabilitat, no pot portar-se a terme mitjançant representant i el seu compliment esdevé determinat per una norma legal o decisió administrativa o judicial.

N) Per a altres proves i exàmens en centres Oficials, el temps indispensable per al desplaçament i la seva realització, degudament justificat.

O) Visites mèdiques: Els empleats públics tindran dret, per poder assistir a visites o proves mèdiques, a absentar-se del seu lloc de treball el temps indispensable per al desplaçament i la visita corresponent, així com per acompanyament d un familiar de 1r. grau de consanguinitat o afinitat, sempre que sigui degudament justificat no tindrà el caràcter de recuperable.

P) així mateix, es concedeix el temps necessari per a l assistència a enterraments de familiars dels companys de feina o dels mateixos companys, si les necessitats del servei ho fan possible.

Q) En el cas de vaga legal, únicament es descompta l import de la prima proporcionalment al dia o als dies en què s exerceix aquest dret.

R) El/La treballador/a amb un/una fill/a menor de 12 mesos d edat té dret, sense minva de les retribucions, a la reducció d un terç de la jornada laboral fins que l infant tingui 1 any com a màxim. aquesta reducció de jornada es pot substituir, si el servei ho permet, per una llicència retribuïda de 12 setmanes o la part proporcional si el temps treballat és inferior.

S) El/La treballador/a que per raó de guarda legal tingui cura directa d un/a menor de 6 anys o d una persona disminuïda psíquica, física o sensorial que no faci cap activitat retribuïda, i també els que tinguin a càrrec directe seu un familiar fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat, amb una incapacitat o disminució reconeguda de més del 65%, que en depenguin i en requereixin una dedicació especial, té dret a una reducció d un terç o de la meitat de la jornada de treball, amb una percepció del 80% o del 60% de la retribució íntegra, respectivament. En els casos justificats degudament d incapacitat física del cònjuge, de la mare, del pare o pares polítics, si conviuen amb el treballador, també es pot demanar la reducció de la jornada, amb les mateixes condicions esmentades abans.

T) a l efecte de permisos, la referència al cònjuge s entén extensiva a tots els casos de convivència habitual acreditada amb el certificat de residència.

U) Qualsevol altra supòsit previst en la llei.

Article 28. Excedències

Voluntàriament per interès particular, de conformitat amb l establert en l article 46.2 de l Estatut dels treballadors. La concessió d aquest tipus d excedència és per a un mínim de 2 anys i màxim de 5 anys, sense dret a reserva del lloc de treball, a partir del 2n any. així mateix, el personal públic de l ajuntament de la Jonquera es pot acollir a la resta de supòsits d excedència recollits a la normativa de la funció pública.

CAPÍTOL VII. OFERTA PÚBLICA, SELECCIÓ DE PERSONAL, PROMOCIÓ I FORMACIÓ

 
Article 29. Oferta pública d ocupació

La planificació dels recursos humans estarà presidida pels principis d economia, estalvi i racionalització dels recursos públics i, es prioritzarà la cobertura de vacants mitjançant el trasllat intern voluntari i la promoció interna.

Article 30. Sistema de selecció i accés

El sistema d accés a les places de la plantilla municipal és el vigent legalment.

Article 31. Promoció interna

La promoció interna consisteix en l ascens d una categoria enquadrada en un grup professional superior. a tal efecte, l empleat públic haurà de posseir la titulació requerida per a l ingrés en el grup professional i haver prestat serveis efectius, durant al menys 2 anys, com a empleats públics en un grup de classificació inferior al que pretengui accedir, així com reunir els requisits i superar les proves que en cada cas s estableixin. a l efecte de promoció interna, l ascens es farà pels sistemes de concurs-oposició, subjectes als principis d igualtat, de mèrit i de capacitat.

Article 32. Promoció professional

S han de proveir, mitjançant concursos interns per convocatòria pública, tots els llocs de treball singularitzats. L ajuntament ha de negociar amb el/la delegat/ada de personal les reformes oportunes que cal introduir en els sistemes i els barems vigents de provisió de llocs de treball, mitjançant concursos interns.

Article 33. Formació i perfeccionament professional

El personal de l ajuntament de la Jonquera afectat per aquest acordconveni ha de tenir accés a una formació continuada que respongui a l exigència de la millora organitzativa dels serveis municipals i al dret de qualificació i promoció professional. S ha d establir el compromís de continuïtat en la corporació pels casos de cursos de formació de llarga durada. La formació externa, (la no programada ni organitzada per l ajuntament), serà a demanda del servei o a petició de l empleat públic, prèvia aprovació de l equip de Govern. El cost anirà a càrrec de la Corporació i serà del 50% o del 100% en funció de la dedicació exclusiva o no a l ajuntament de la Jonquera i el temps d assistència tindrà consideració de treball efectiu, sempre que tingui relació amb el lloc de treball.

Article 34. Recursos humans

L ajuntament ha d aprofitar al màxim els serveis municipals i ha de recórrer a encàrrecs professionals a personal no municipal en casos excepcionals.

Article 35. Substitució provisional.

L empleat públic podrà ser destinat temporalment a llocs de treball de superior categoria, per escrit, amb dret a percebre les retribucions corresponents, pactades amb el treballador, pel treball desenvolupat. aquesta situació no consolidarà el canvi de lloc.

Article 36. Canvi de la gestió del serveis

L ajuntament ha d informar i negociar en cada cas amb el/la delegat/da del Personal els casos i els criteris de canvi de la gestió dels serveis que afecten situacions del personal municipal.

Article 37.

Mobilitat amb la finalitat d afavorir la mobilitat del personal entre els diferents serveis municipals, s han d establir els mecanismes necessaris perquè el/la representant del Personal tingui la informació relativa a les sol·licituds de mobilitat horitzontal de la plantilla, a fi d oferir les places vacants al personal de les categories respectives que s adeqüi a llurs especialitats característiques i requeriments abans que siguin proveïdes per personal de nou ingrés. Tot això, sense perjudici de la capacitació auto-organitzativa de la corporació en matèria de racionalització de recursos humans i materials

Article 38. Modificació de treball

L ajuntament no pot modificar unilateralment la relació de treball amb el seu personal, sinó que, si escau, ha de recollir l acord de les persones interessades.

Article 39. Material i vestuari

L ajuntament ha de proporcionar el material i vestuari adequat i indispensable per al bon funcionament dels diferents serveis.

Per renovar-los, es fixen 2 períodes amb dates límits a 31 de maig i 31 d octubre de cada any, amb un estudi previ de les especificitats de cada col·lectiu afectat.

Article 40. Millora de qualitat

Per millorar la qualitat i la transparència de les gestions de centres i serveis, el personal i la corporació es comprometen a promoure conjuntament la participació democràtica de tots els àmbits adequats.

CAPÍTOL VIII. CONDICIONS SOCIALS

 
Article 41. Ajudes familiars

El personal afectat per aquest pacte, té les ajudes familiars corresponents a:

Per naixement de cada fill:

Per l any 2010: 210,00 euros.

Any 2011: 218,00 euros

Any 2012: 226,00 euros

Any 2013: 234,00 euros

Per matrimoni:

Per l any 2010: 250,00 euros

Any 2011: 258,00 euros

Any 2012: 266,00 euros

Any 2013: 274,00 euros

Per mort d un familiar de 1r grau:

Per l any 2010: 300,00 euros

Any 2011: 308,00 euros

Any 2012: 316,00 euros

Any 2013: 324,00 euros

La subvenció per als pares de fills disminuïts físics o psíquics s ha de fixar en cas de presentar-se dita situació familiar. Només gaudeixen d aquestes ajudes, els empleats públics adscrits a aquest acord/conveni, prèvia acreditació de la circumstància que fa néixer el dret a l ajut. Gratificació econòmica per 25 anys de dedicació S estableix un premi especial d antiguitat als 25 anys de servei ininterromput, consistent en gaudir, per una sola vegada, d 1 setmana de vacances, 1 paga de 900,00 euros, un diploma i un emblema de la corporació.

Article 42. Indemnització

El personal afectat per aquest pacte té dret a una indemnització de 36.000 euros; l ajuntament ha de contractar una pòlissa que cobreixi les responsabilitats civils, la mort i la invalidesa permanent absoluta del treballador produïda per qualsevol causa. En cas que el treballador mort, dins o fora de l horari de treball, deixi fills en edat escolar, s ha d establir una altra indemnització addicional de 6.000 euros.

Article 43. Bestretes

El personal afectat per aquest pacte, que ho necessiti, pot demanar una bestreta de les seves retribucions fins a un màxim de 2 mensualitats brutes, que ha de retornar mensualment de la nòmina en un màxim de 24 mensualitats improrrogables.

Article 44. Assistència jurídica

L ajuntament garanteix l assistència jurídica al personal subjecte a aquest pacte que la pugui necessitar a causa de conflictes derivats de la prestació del servei. L ajuntament ha de garantir la cobertura de la responsabilitat civil del seu personal per danys ocasionats a tercers en l exercici de les seves funcions, incloses les fiances i els costos judicials.

Article 45. Jubilació

El personal s ha de jubilar obligatòriament quan tingui l edat establerta legalment en la Normativa reguladora de la Funció Pública, amb la possibilitat de continuïtat, previ acord treballador i empresa. Jubilació parcial S incorporen al present acord/conveni les condicions per a la jubilació parcial que l ajuntament de la Jonquera ofereix als treballadors/ores que s hi puguin acollir per llei. Cal que el treballador efectuï una sol·licitud expressa davant l empresa demanant acollir-se a la jubilació parcial, i que aporti el càlcul previ de la jubilació efectuat per l Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) que determini que pot acollir-se a aquesta modalitat i la quantia de la pensió que en resultarà. amb caràcter immediat l ajuntament ha d iniciar el procés de selecció de candidat/a per substituir el treballador/a i els efectes de la jubilació són des del moment en que l ajuntament pugui efectuar la contractació del treballador/a que, per obligació legal, ha de substituir la part de la jornada reduïda per jubilació parcial. L ajuntament ha de complementar el salari del treballador/a jubilat per tal que, entre el que percebi de l INSS per pensió de jubilació parcial i el que percebi de l ajuntament pel salari de jornada laboral reduïda, resulti un import íntegre anual equivalent al que hauria percebut en cas de romandre actiu al 100% fins a la data de compliment dels 65 anys, en que passa a tenir la condició de jubilat al 100% a càrrec de la Seguretat Social. aquesta condició econòmica només esta limitada en els casos que els treballadors/ores no assoleixin el càlcul del 100% de la base reguladora de la pensió per manca de períodes de cotització i/o que el resultat de la base reguladora es redueixi per aplicació de la quantitat màxima de pensió legalment vigent. En aquestes situacions s ha de deduir del complement salarial de l ajuntament la quantitat de reducció que resulti per qualsevol de les dues circumstàncies. El treballador/a d acord amb la modificació establerta per la Llei 12/2001, de 9 de juliol, apartat 6 de l article 12 de l Estatut dels treballadors, ha de subscriure un contracte a temps parcial en el qual s ha d especificar les hores anuals de treball efectiu que corresponguin un cop reduïdes de la jornada ordinària les hores corresponents a vacances, assumptes pròpies, festes oficials i locals, festes administratives i festa patronal, i en proporció a la jornada no coberta por la situació de jubilació. La distribució del treball efectiu per aquestes hores anuals s ha d efectuar per acord entre el treballador/a i els responsables del seu servei i es poden distribuir lliurement dintre del període de l any natural. En cas d existir desacord, la distribució la determina la Secció de Personal. a petició dels Delegats Sindicals, s ha d informar de les sol·licituds efectuades pels treballadors/ores municipals en el període que se sol·liciti sempre que no suposi duplicar o reiterar una informació ja facilitada anteriorment.

Article 46. Seguretat i higiene

S ha de constituir el Comitè de Seguretat i Higiene en el Treball i ha d estar format per 2 treballadors/es, el/la delegat/ada de personal, i, en representació de l ajuntament, per les persones que aquest designi. El Comitè de Seguretat i Higiene en el Treball té com a objectiu, entre altres, el perfeccionament de les condicions d higiene i benestar, i la prevenció d accidents i malalties professionals en l acompliment del treball. aquest Comitè assumeix, entre les seves funcions, les relatives a la salut laboral preventiva en coordinació amb el Centre de Salut Laboral o entitat asseguradora corresponent.

Article 47. Revisions mèdiques

En cas de malaltia, els impresos de baixa o alta laboral els ha d emplenar el facultatiu o el metge de capçalera i/o els especialistes corresponents. L ajuntament es reserva el dret de fer examinar per metges designats pel propi ajuntament, els processos de malaltia dels empleats públics. El personal subjecte a aquest acord/conveni s ha de sotmetre al reconeixement mèdic, amb caràcter voluntari i amb la periodicitat fixada en l entitat asseguradora corresponent, per a tots els que estan en situació de servei actiu. La Comissió de Seguretat i Higiene en el Treball, n ha de estudiar les prioritats i n ha de definir la periodicitat en funció de la perillositat, la toxicitat, el risc de contagi, etc.; ha de donar prioritat al personal que anteriorment no ha passat revisions mèdiques. L ajuntament ha de facilitar els mitjans adequats perquè el personal pugui utilitzar gratuïtament el Centre de Planificació Familiar Municipal.

Article 48. Seguretat

Quan es comprovi, sota el control de la inspecció mèdica, d ofici o a instància del Comitè de Seguretat i Higiene en el Treball, que el lloc de treball o l activitat prestada perjudica o pot perjudicar un determinat treballador, aquest ha de ser traslladat en un altre lloc de treball de la seva categoria professional, amb petició prèvia de l interessat.

Article 49. Drets econòmics

Els treballadors que per edat o per malaltia hagin d exercir funcions diferents a les de la seva categoria professional, han de conservar els drets econòmics propis de la mateixa categoria.

CAPÍTOL IX. CONDICIONS ESPECÍFIQUES DEL PERSONAL

 
Article 50. Casos per malaltia

En cas de malaltia o accident, l ajuntament ha d abonar el 100% de la mensualitat íntegra al personal comprés en aquest acord/conveni, durant tot el període de baixa. El comunicat de baixa s ha de presentar dins els 3 primers dies del període de baixa. Quan existeixi constància d un ús indegut de la baixa, l ajuntament, previ avís als representants, ha d aplicar la legislació sancionadora corresponent. L ajuntament es reserva el dret de fer examinar per metges designats pel propi ajuntament, els processos de malaltia dels treballadors.

Article 51. ajuts especials

1. L ajuntament concedirà als empleats públics subjectes a aquest acord/conveni i als seus beneficiaris un ajut del 40% en el cost de les pròtesi i tractaments, amb els màxims següents:

a) Dentàries Dentadura completa (superior i inferior): 350,00 euros

Dentadura superior o inferior: 175,00 euros

Odontologia conservadora amb detall del tractament realitzat per peça, amb un màxim de 12: 35,00 euros

Implants dentals, per peça, amb un màxim de 5 peces: 75,00 euros

Tractaments d ortodòncia: 350,00 euros

Tractaments periodontals: 150,00 euros

L ajuntament de la Jonquera abonarà una neteja bucal l any amb una quantitat fixa de 40,00 euros, prèviament justificada acompanyant la factura corresponent.

B) Oculars

ulleres (renovació de 2 vidres): 45,00 euros

ulleres bifocals (renovació de 2 vidres): 70,00 euros

Renovació d 1 vidre: 15,00 euros

Renovació d 1 vidre bifocal: 20,00 euros

Lents de contacte: 80,00 euros

Renovació d 1 lent de contacte: 25,00 euros

Muntura, en general: 25,00 euros

Els ajuts s abonaran prèvia la corresponent sol·licitud i quan s acrediti la necessitat mitjançant l oportú informe mèdic original i se n presenti la corresponent factura original. L ajut previst en aquest apartat es concedirà com a màxim 1 cop a l any i únicament s ha d estudiar la concessió d un nou ajut o l aplicació d un import superior a la quantia màxima establerta, si s han fet malbé en el lloc de treball, i amb informe previ del cap de departament que ho justifiqui.

C) auditives audífons: 220,00 euros

D) Quirúrgiques que no cobreixi la SS i previ estudi de la Comissió Mixta d Interpretació: 350,00 euros

E) Farmacèutiques amb la presentació de la corresponent recepta mèdica, l ajuntament es farà càrrec del 40% que no assumeix la Seguretat Social en el cas del personal laboral i assumirà la totalitat de l import dels medicaments en el personal funcionari no adscrit a la Seguretat Social, sempre i quan aquests entrin per la Seguretat Social.

F) altres: L ajuntament concedirà un ajut del 40% en l import d aquells aparells ortopèdics que sota criteri mèdic s hagin de dur, amb un màxim de 350,00 euros sobre el pressupost total. La vigència de l import màxim fixat en aquest article tindrà efectes econòmics a partir de l 1 de gener de 2010. L increment per als anys successius serà el mateix que experimentin la resta de retribucions i, en el seu defecte, el que vingui determinat per l IPC. Tots els dubtes que puguin sorgir amb relació a aquesta normativa, tant pel que fa a casos que puguin superar els màxims establerts com a la freqüència en la presentació de sol·licituds o d altres, s han d estudiar a través de la Comissió Mixta d Interpretació.

1. El personal afectat per aquest acord/conveni, que en horari laboral degudament justificat, tinguin pèrdua o danys a les lents de contacte o el trencament de les ulleres, se ls s ha d abonar la totalitat del material deteriorat.

2. El personal integrat a la plantilla del personal, el seu cònjuge i fills podran gaudir del dret d utilitzar la piscina i demés installacions esportives municipals de forma gratuïta, durant la temporada d obertura de les mateixes.

3. S abonarà als empleats públics de l ajuntament de la Jonquera, prèvia acreditació, les despeses de llibres de text escolars, educació primària i secundària obligatòries, dels fills i menors dels quals se n tingui la custòdia legal. La quantia màxima serà la prevista en cada moment per l ordenança general de subvenció de llibres aprovada per l ajuntament pels residents amb fills escolaritzats en centres de fora del municipi de la Jonquera.

CAPÍTOL X. CONDICIONS SINDICALS

 
Article 52. Drets sindicals

Els drets sindicals són els reconeguts per la legislació vigent: Llei 7/1990, sobre negociació col·lectiva, i Llei orgànica de llibertat sindical. Es consideren els sindicats degudament implantats a la plantilla laboral com a elements bàsics i consubstancials per portat a través d ells les relacions entre l administració i els treballadors; tot això sense perjudici de les atribucions que les lleis i els estatuts confereixen als representants: Tota negociació directa amb l administració ha de ser a través dels representants; són nuls els pactes en cas contrari. Tenir informació trimestralment de l evolució del pressupost municipal, referent al capítol de retribucions del personal. Tenir informació puntual de les perspectives de creació de llocs de treball i variacions de plantilla. Tenir amb suficient antelació l ordre del dia i les corresponents actes de la Comissió de Govern i del Ple municipal. Tenir informació sobre les propostes d acord i acords relatius a personal a efectes del present Conveni.

Article 53. Drets del/de la delegat/ada de personal

S ha de considerar accident laboral a tots els efectes el que pateixi el representant en ocasió o com a conseqüència del treball de càrrec electiu o de representació de caràcter sindical o dins del marc propi de delegat/da de personal.

Article 54. Mitjans per a l acció sindical

Dins les hores sindicals, els membres dels òrgans de representació poden fer ús dels mitjans i suport administratiu. Els òrgans de representació poden fer ús d una sala de reunions a la Casa de la Vila, telèfon, material general d oficina, d un arxivador amb pany exclusiu ubicat en aquesta, mitjans informàtics i d altres que fossin necessaris per a l exercici de la seva funció. així com disposar d una quantitat suficient de despeses sindicals, amb un màxim de 500,00 euros. a cada centre de treball o dependència diferenciada s ha de disposar d un tauler d anuncis d ús exclusiu del personal i/o per assumptes en matèria de personal. Les reunions sindicals s han de realitzar preferentment fora de l horari d atenció al públic.

Article 55. Dret supletori

En tot allò no previst en aquest acord/conveni, ha de regir la legislació vigent aplicable segons la naturalesa jurídica de la relació de serveis funcionarials o laborals existents entre els treballadors i l administració.

CAPÍTOL XI. CONDICIONS DE TREBALL DE LA POLICIA LOCAL

Els següents factors de condicions de treball seran d aplicació als membres de la plantilla de la Policia Local de l ajuntament de la Jonquera.

1. Jornada laboral. Policia Local L horari de la Policia Local és de torns intensius de matí (de 06.00 a 14.00 hores) o tarda (de 14.00 a 22.00 hores) i es considera horari nocturn (a efectes de les diferents retribucions i compensacions econòmiques) l efectuat a partir de les 22.00 hores fins a les 06.00 hores del matí. També podrà haver altres horaris, però sempre previ acord amb la Policia Local. En el cas que el quadrant horari de la Policia Local contempli jornades de més de 10 hores de treball, el personal afectat gaudeix d 1 hora de descans per menjar, que es computa com a temps de treball efectiu. Els agents que completin el còmput anual d hores, gaudiran de dies de festa o es pagaran hores extraordinàries, sempre dins de l any en curs. Els caps de setmana seran rotatius, i es considerarà cap de setmana dissabtes i diumenges. Els canvis de torns degudament justificats hauran de ser aprovats pel Cap de la Policia Local amb una antelació mínima de 48 hores (excepte urgències). Els serveis nocturns efectuats tenen la consideració de serveis extraordinaris i s ha de percebre la compensació econòmica corresponent. Els serveis de vigilància nocturna i els que es fan en llocs conflictius es facin per parelles.

2. Retribucions del personal funcionari de la Policia Local Els membres de la Policia Local que realitzin el curs de capacitació a l Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) gaudeixen dels mateixos drets, obligacions i retribucions integres que la resta de funcionaris de carrera de la Policia Local. L horari comprès en el període de realització del curs de capacitació a l ISPC serà el que marqui l ISPC.

3. Treball efectiu Dins el concepte de treball efectiu s entendran compresos en la jornada ordinària de treball els temps empleats com a pauses reglamentades, desplaçaments i altres interrupcions derivades de normes de seguretat i salut o de la pròpia organització de treball. Es considera treball efectiu l assistència a cursos o preves de formació o perfeccionaments a l Institut de Seguretat Pública de Catalunya o altres organismes públics, quan l assistència sigui obligatori o siguin comissionats en Representació del Cos. així mateix també ho serà l assistència obligatòria i fora de la jornada de servei, en cas de pràctiques de tir o proves de caràcter mèdic o psicotècnic derivades de la normativa d armes. S estableix una compensació per treballar diumenges i festius per la Policia Local a raó d 1 dia per diumenge o festiu treballat fins a un màxim de 15 dies. aquest període pot ser compensat amb dies de lleure o econòmicament, opcional per a cada agent.

4. Material i vestuari L ajuntament ha de proporcionar el material i vestuari adequat i indispensable per al bon funcionament dels diferents serveis. Per renovar-los, es fixen 2 períodes amb dates límits a 31 de maig i 31 d octubre de cada any, amb un estudi previ de les especificitats de cada col·lectiu afectat. El/la Cap de la Policia Local ha de facilitar una relació del material necessari que els agents en pràctiques necessites durant el curs de formació bàsica a l Institut de Seguretat Pública de Catalunya. Totes les peces assignades que hagin de dur escuts o anagrames identificatius es lliuraran amb els mateixos degudament col·locats.

5. Equips de protecció individuals L ajuntament de la Jonquera proporcionarà als membres de la Policia Local els equips de protecció individual adequats a les feines que desenvolupen, considerant com a tals qualsevol equip destinat a ser portat o subjectat per l empleat/ada perquè el protegeixi d un o més riscos que poden amenaçar la seva seguretat o salut, restant exclosos la roba de treball corrent i els uniformes que no estan destinats a protegir la salut del treballador/a. Els equips de protecció individual són, com a norma general, d ús personal, i s han d adoptar les mesures necessàries si s utilitzen per diversos empleats/ades.

6. Formació professional S ha de garantir, degut a les especials característiques de les tasques de la Policia Local, la formació permanent de tots els seus membres a cursos degudament homologats, garantint que com a mínim cada agent tindrà un màxim de 25 hores per a formació.

7. Compensació per compareixença als jutjats o altres organismes públics En concepte de dieta per assistència a diligència judicial o judici oral es correspon a la participació dels membres de la Policia Local, en actuacions derivades del treball i quan aquesta assistència és fora de l horari de servei. Les esmentades diligències s han de compensar econòmicament amb les equivalències que s especifiquen seguidament: Ratificació o pràctica de diligències judicials al Jutjat de Figueres: amb 2 hores extres en dia de descans. assistència a judici a Girona: amb 4 hores extres en dia de descans. assistència a judici a Barcelona: amb 8 hores extres en dia de descans. En el supòsit que el nombre d hores esmerçades en la realització de la diligència judicial o judici oral superi el nombre d hores considerat per meritar l assistència, l afectat té dret a percebre, a més d aquesta assistència, les hores extraordinàries que superin el mínim establert. En el cas que en un mateix dia coincideixin diverses convocatòries judicials només es té dret a percebre una sola assistència, excepte els següents supòsits:

a) Que es superi el temps mínim per l assistència en la relació de les gestions judicials, en què es té dret a percebre, a més d aquesta assistència, les hores extraordinàries d excés. Cal justificant de l hora de sortida del jutjat o organisme públic.

B) Si les convocatòries per un mateix dia es refereixen a òrgans judicials de distint partit, es té dret a percebre tantes assistències com places judicials distintes s hagin de comparèixer. En el cas dels desplaçaments als Jutjats, en vehicle propi, s ha d abonar el desplaçament corresponen (quilometratge) d anada i tornada a les dependències de la Policia Local. L assistència a judici de persona que es troba de baixa depèn del tipus de baixa. Si pot assistir, se li ha d abonar la dieta. En cas contrari, el departament corresponent ha de comunicar al jutjat la no assistència. En el cas d haver d assistir a una diligència judicial o judici oral fora de la població quan el personal es trobi en el torn de nit té la possibilitat d acabar la jornada de treball 4 hores abans si el servei ho permet i no cobrar la dieta o bé acabar la jornada a l hora normal i cobrar dieta (en el cas que l agent sol·liciti acollir-se a acabar la jornada 4 hores abans per tal d assistir a les diligències judicials o judicis orals i per motius del servei es denegui aquesta opció es compensarà econòmicament amb 2 hores extres addicionals). En tot cas, el personal de la Policia Local ha d assistir a les diligències judicials o judicis orals esments amb l uniforme reglamentari sempre que estigui de servei. La sortida del personal que estigui de servei i tingui una citació judicial a Girona s ha de fer 75 minuts abans de l hora assenyalada a la citació, llevat d excepcions que pugui determinar el Cap de departament.

8. Recompenses i distincions S aplicarà als funcionaris de la Policia Local de la Jonquera que s hagin distingit per la seva actuació meritòria, la dedicació, la permanència i l exemplaritat, el següent règim de recompenses:

a) Medalla al mèrit policial.

B) Medalla de permanència.

C) Guardó de mèrit.

D) Felicitació.

a) La medalla al mèrit policial recompensarà els actes, serveis i activitats dels membres de la Policia Local que, per la seva transcendència social, mèrit i exemplaritat acreditin els valors de ciutadania, heroïcitat, servei i exemplaritat. La medalla tindrà la categories d or, de plata i de bronze.

B) La medalla de permanència, en les seves categories d or, plata i de bronze, es concedirà a tots aquells funcionaris del cos que hagin prestat servei durant els següents períodes de temps: Medalla de bronze: 20 anys Medalla de plata: 25 anys Medalla d or: 30 anys

C) El guardó de mèrit es podrà concedir als membres de la Policia Local, les actuacions dels quals siguin mereixedores d aquest reconeixement.

D) Les felicitacions es podran atorgar als membres de la Policia Local per serveis i treballs relacionats en el desenvolupament de les seves funcions com a Policia. Les felicitacions seran concedides pel Regidor de Governació, i es faran constar en l expedient personal dels afectats. En el termini de 6 mesos a comptar de la data d aprovació del present acord/conveni les parts es comprometen a tenir elaborat un Reglament de Recompenses i Distincions on reguli les pautes a tenir en compte per a atorgar dites recompenses i distincions.

9. Pràctiques de tir Les pràctiques de tir reglamentàries han de ser obligatòries per a tots els funcionaris de carrera de la Policia Local que portin arma. Es faran 2 pràctiques anuals de tir amb una duració de 6 hores cadascuna a descomptar de la bossa d hores anuals També es realitzarà formació teòrico-pràctica, en matèria d armament, tir i ús de l arma, en horaris diferents als reservats a les pràctiques de tir amb una duració de 3 hores a descomptar de la bossa d hores anuals.

10. Disminució de capacitat i segona activitat Les funcions que la Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, i la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals de Catalunya, atribueixen als funcionaris de policia són eminentment operatives i l exercici d aquesta professió comporta un risc. Per la qual cosa es requereixen determinades aptituds psicofísiques, que es van perdent amb l edat o en determinades circumstàncies. L article 43.1 de la Llei 16/1991 preveu que, quan els policies locals tinguin disminuïda llur capacitat per a complir el servei ordinari, segons dictamen mèdic o per raó de l edat, passin a la situació de segona activitat, d acord amb el que disposi el reglament municipal respectiu. Les parts es comprometen a elaborar un Reglament que reguli la segona activitat i a tenir-lo finalitzat en el termini màxim d 1 any des de la data de la signatura del present acord. a aquest efecte es constituirà una comissió tècnica, composta per integrants de la Corporació, per tècnics i per representants dels treballadors, amb un màxim de 12 membres, els quals podran tenir els seus suplents.

11. Vacances En el supòsit de coincidència de sol·licituds en els mateixos dies de vacances, la qual cosa impliqui no assolir la cobertura de serveis s ha de seguir la prelació següent per tal d adjudicar-les:

1) Té avantatge el funcionari/ària que l any anterior va realitzar les vacances en un període no preferent.

2) Si persisteix la coincidència, té dret a escollir el funcionari/ària que l any anterior es va veure obligat, en aplicació d aquestes normes, a modificar el seu torn de vacances.

3) En el supòsit que continuï l empat té preferència el funcionari/ària que tingui fills/filles escolaritzats menors de 18 anys, en períodes de vacances escolars. 4) En darrer terme ha de dirimir l antiguitat com a funcionari/ària. S entén com a període preferent les dates compreses en Setmana Santa, les quinzenes compreses entre el 15 de juny i el 15 de setembre i la segona quinzena de desembre.

12. Permisos per assumptes personals El membre de la Policia Local que faci jornada partida fixa té dret a gaudir dels dies d assumptes propis en períodes de mig dia, de forma que cada dia de llicència espot gaudir en 2 períodes, de matí o tarda.

13. assistència al treball i justificacions d absències El funcionari/ària que no pot assistir al seu lloc de treball per malaltia o per qualsevol altre motiu, ho ha de notificar el més aviat possible, o almenys durant els primers 30 minuts de la jornada, al responsable del servei, excepte causes justificades de força major formalment acreditades, independentment de la resta d actuacions administratives que s han de portar a terme amb posterioritat. Tot seguit, el responsable del servei ho ha de comunicar al Cap de la Policia Local.

14. ajudes professionals L ajuntament ha de pagar als agents de la policia local l import de la renovació dels permisos de conducció que li són requerits per exercir les seves funcions. Els cursets de defensa personal intensius organitzats per federacions esportives nacionals, s han de subvencionar a criteri de l equip de govern puntualment en cada curs.

Núm. 4772