Convenio Colectivo de Emp... Barcelona

Última revisión
30/06/2020

Modificacion/Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de MANCOMUNIDAD INTERMUNICIPAL VOLUNTARIA LA PLANA. PERSONAL LABORAL (08014922012006) de Barcelona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 14 de Junio de 2019 en adelante

Tiempo de lectura: 8 min

Tiempo de lectura: 8 min

Modificacio del Conveni col lectiu de treball del personal laboral de la Mancomunitat Intermunicipal Voluntaria La Plana. (Boletín Oficial de Barcelona num. 123 de 30/06/2020)

RESOLUCIÓ de 4 de març de 2020, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de la Mancomunitat Intermunicipal Voluntària La Plana (codi de conveni núm. 08014922012006)

Vist el text de l Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de la Mancomunitat Intermunicipal Voluntària La Plana, subscrit pels representants de l empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de juny de 2019, i de conformitat amb el que disposen l article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d octubre; l article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l àmbit de competència dels departaments de l Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 289/2016, de 30 d agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i altres normes d aplicació,

Resolc:

1. Disposar la inscripció de l Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de la Mancomunitat Intermunicipal Voluntària La Plana (codi de conveni núm. 08014922012006) al Registre de convenis i acords col·lectius de treball en funcionament amb mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament Treball, Afers Socials i Famílies a Barcelona, amb notificació a la Comissió Negociadora.

2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD DE LA COMISSIÓ NEGOCIADORA DE MODIFICACIÓ DEL CONVENI COL.LECTIU DE TREBALL DEL PERSONAL LABORAL AL SERVEI DE LA MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL VOLUNTÀRIA LA PLANA.

Assistents:

Representació de la Mancomunitat:

Anna Magem Marsó Immaculada Codony Soler Albert Fornell (assessor)

Laura Arqués Pous (assessora) Representació dels treballadors:

Carme Busquets Mínguez Xavier Abril Anquela

Clara Montserrat Quadrada Ramon Comerma Fernández Kilian Pérez (CCOO)

A Malla, el 14 de juny de 2019, a les 12.25 h, es reuneix a la seu de la Mancomunitat Intermunicipal Voluntària La Plana, la Mesa de Negociació del Conveni col·lectiu del personal laboral de la mateixa.

Després de totes les negociacions,

ACORDEN:

1. Les següents modificacions al Conveni col·lectiu del personal laboral de la Mancomunitat La Plana:

1.1. Modificació del Capítol 3.

S'afegeix un nou article, el 17.bis, amb el següent redactat:

'Article 17. bis. Complement de les baixes per malaltia o accident.

El personal de la Mancomunitat La Plana té dret als següents complements en els supòsits d'incapacitat temporal:

1. Quan la situació d'incapacitat temporal derivi de contingències comunes, fins el tercer dia se li reconeixerà un complement retributiu del seixanta-cinc per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior al de causar-se la incapacitat. Des del dia quart fins el vintè, ambdós inclosos, es reconeixerà un complement que sumat a la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social sigui equivalent al vuitanta per cent de els retribucions que vinguessin corresponent a aquest personal el mes anterior al de causar-se la incapacitat. A partir del dia vint-i-unè, inclòs, se li reconeixerà una prestació equivalent al cent per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior al de causar-se la incapacitat.

2. Sense perjudici de l'anterior, i en els casos previstos en el paràgraf anterior, s'acorda el complement del 100% de les retribucions el primer dia d'una situació d'incapacitat temporal. Aquest complement només podrà tenir lloc com a màxim en dues baixes d'lT cada any. Per poder tenir aquest complement és imprescindible la justificació documental de la baixa mèdica.

3. El complement assolirà el cent per cent de les retribucions que es vinguessin gaudint en cada moment en casos d'incapacitat temporal causada per hospitalització -i mentre duri aquesta- i per intervenció quirúrgica -i mentre duri la corresponent hospitalització anterior i posterior a aquesta i el període mèdicament justificat de recuperació-.

En aquests casos caldrà aportar els justificants necessaris.

4. Quan la situació d'incapacitat temporal derivi de contingències professionals, la prestació reconeguda per la Seguretat Social serà complementada durant tot el període de duració de la mateixa, fins el cent per cent de les retribucions que vingués percebent el personal el mes anterior al de causar-se la incapacitat.

Es complementaran fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en què va tenir lloc la incapacitat, els següents supòsits de caràcter excepcional i degudament justificats:

1. Hospitalització i intervenció quirúrgica.

S'entendrà que existeix hospitalització sempre i quan es precisi de repòs hospitalari per a la seva recuperació i la permanència en el centre hospitalari sigui per un temps igual o superior a 24 hores. Per a la seva acreditació es requerirà document expedit pel centre hospitalari en què consti l'hora d'ingrés i sortida del centre.

2. Malaltia greu.

Tindran aquesta consideració aquelles malalties que així siguin determinades per part d'un facultatiu dels centres públics d'assistència sanitària.

L'empleat podrà sol·licitar a la corporació que l'acreditació de malaltia greu sigui emesa per part dels serveis mèdics que tingui concertats.

En tot cas, tindran la consideració de malalties greus les relacionades en el Reial decret 2210/1995, de 28 de desembre, pel que es crea la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica i en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer u altre malaltia greu, així com les següents:

- La intervenció mèdica invasiva.

- Malalties oncològiques, incloent els seus tractaments.

- Malalties hematològiques greus.

- Malalties psiquiàtriques greus.

- Malalties neurològiques i neuromusculars greus.

- Malalties autoimmunes i immunodeficiències greus.

- Malalties cardiovasculars greus.

- Malalties de l'aparell respiratori greus.

- Malalties de l'aparell digestiu greus, incloent les hepatopaties greus.

- Malalties renals greus, incloent els tractaments amb hemodiàlisi.

- Malalties reumatològiques greus.

- Malalties agudes: són aquells processos de breu duració que per la seva evolució són greus (per exemple, bronquitis aguda, crisis asmàtica...).

3. Altres supòsits excepcionals.

a) Les fractures i els accidents no laborals que impossibilitin el desplaçament al treball, el desenvolupament del lloc de treball o una immobilització prolongada de la persona.

b) Malalties infectocontagioses quan per motiu del seu lloc de treball l'empleat/ada pugui posar en situació de risc altres persones (usuaris del servei, altre personal, etc.). A aquests efectes, la comissió tècnica determinarà a quins col·lectius es d'aplicació aquesta excepció.

c) Els cinc primers dies a comptar des de la baixa mèdica per IT per malalties contagioses per via aeròbica d'origen víric, bacterià o per fongs. Aquest supòsit tindrà caràcter excepcional com a màxim dues vegades a l'any.

4. Empleades públiques embarassades i durant el període de lactància natural.

En les situacions d'incapacitat temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades públiques embarassades i aquelles que es trobin durant el període de lactància natural es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

5. Empleades víctimes de la violència de gènere.

En les situacions d'incapacitat temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades públiques víctimes de violència de gènere es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.'

1.2 Modificació de l'article 18, del Capítol 4, Condicions retributives.

Es modifica l'article 18 del Conveni, referent al 'règim retributiu', substituint el text modificat per Acord de 17 de desembre de 2008 al paràgraf segon, afegint una nova categoria laboral i adaptant els preus dels triennis als del personal funcionari i publicats per el Ministeri d'Hisenda Pública, a excepció de la categoria AP que s'acorda deixar-los al mateix preu, que quedarà redactat de la següent manera:

'S'estableixen les següents categories laborals, així com els preus per trienni per a cadascuna d'elles, amb efectes 1 de gener de 2019:

Grup

Any 2018

A1

45,29

A2

36,92

B

32,40

C1

27,94

C2

19,02

AP

15,79

Els triennis s'aplicaran en les 14 pagues anuals.'

2. Delegar en la senyora Laura Arqués Pous, assessora jurídica de la Mancomunitat La Plana, la representativitat per a dur a terme la inscripció de l'esmentat acord de modificació de Conveni en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 4 de març de 2020

El director dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Eliseu Oriol Pagès