Edicte de l'Ajuntament de...19-02-2021

Última revisión
19/02/2021

Edicte de l'Ajuntament de Guadassuar sobre aprovació de les bases reguladores de les ajudes parèntesi a autònoms i microempreses l'activitat dels quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19, en el marc del pla resistir aprovat per la Generalitat Valenciana per Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell. - Boletín Oficial de Valencia de 19-02-2021

Tiempo de lectura: 18 min

Tiempo de lectura: 18 min

Relacionados:

Edicte de l Ajuntament de Guadassuar sobre aprovacio de les bases reguladores de les ajudes parentesi a autonoms i microempreses l activitat dels quals s ha vist afectada per la pandemia provocada per la COVID 19, en el marc del pla resistir aprovat per la Generalitat Valenciana per Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell. - Boletín Oficial de Valencia de 19/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 19/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Administraciones públicas, Empresas y autónomos

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Valencia

Categorías: Comercio y marketing, Empresa, Cultura e idiomas, Ferias y congresos, Hostelería y hoteles, Servicios Sociales, Deporte, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Justicia

(Páginas 40-43)


EDICTE.

Mitjançant el present edicte es publica en la seva integritat la resolució d'alcaldia número 126 dictada el 10 de febrer de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes parèntesis incloses en el Pla Resistir, al qual es refereix el Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell:

Resultant que mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, es va declarar, pel Govern de la nació, l'estat d'alarma per a contindre la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, a la vista de la tendència ascendent de casos i la dificultat de control de la pandèmia, estat d'alarma que va ser prorrogat per Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, fins al pròxim 9 de maig de 2021.

Ates que per a fer front a la crisi sanitària provocada per la COvid 19, ha sigut necessari adoptar mesures excepcionals que han suposat la limitació de l'activitat econòmica en molts sectors productius i aquesta situació persisteix en l'actualitat.

Atessa la resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, que suposa el cessament total de l'activitat en la quasi totalitat d'establiments de restauració, hostelería, establiments esportius, i altres sectors, així com la limitació de l'horari d'obertura al públic d'una gran part del comerç minorista; sent necessària l'adopció de mesures urgents per a garantir la supervivència del sectors econòmics afectats, així com el manteniment de l'ocupació.

Resultant que en aquest context, la Generalitat Valenciana, mitjançant Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, ha aprovat la creació d'un Pla d'ajudes Resistir, consistents en ajudes económiques 'paréntesis' finançats en un 62,5% per la Generalitat, en un 22,5% per la Diputació Provincial, i el 15% restant pel Ajuntament, corresponent al municipi de Guadassuar un total de 161.513 euros, amb una aportació per part de l'Ajuntament de 24.226,95 euros.

Considerant que davant la situació de calamitat pública en la qual ens trobem, es requereix perquè tals mesures no perden la seua eficàcia, que s'adopten de manera immediata, sense que siga possible seguir la tramitació establida en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual preveu com a requisit inicial la aprovació de unes bases reguladores per tràmit d'ordenança, amb un procediment d'aprovació dilatat en el temps, amb una durada que abasta com a mínim de dos a tres mesos, a més de altres tràmits posteriors.

Vist l´informe favorable emés per l´interventor municipal en data de 9 de febrer de 2021.

Vist l'article 21.1 m) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, que atribueix a l'alcalde president la competència d'adoptar personalment, i sota la seua responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o greu risc d'aquests, les mesures necessàries i adequades donant compte immediata al Ple, RESOLC:

Primer.- Aprovar, conforme al que es disposa anteriorment, les següents bases reguladores:

Bases reguladores de les ajudes parèntesi a autònoms i microempreses l'activitat dels quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19 en el marc del pla resistir aprovat per la Generalitat Valenciana per Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell.

Primera.- Objecte i règim jurídic.

Les presents bases tenen per objecte regular la concessió directa, per part de l'Ajuntament de Guadassuar, d'ajudes econòmiques a autònoms i microempreses que desenvolupen la seua activitat en els sectors que s'han vist més afectats per les mesures de contenció de la pandèmia originada per la Covid-19 que s'han vingut adoptant per l'Autoritat Sanitària, tot això en el marc del que es disposa pel Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesi en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia.

El règim jurídic de les ajudes està constituït per les presents bases, el Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell de la Generalitat Valenciana, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu Reglament de desenvolupament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i resta de normes que resulten d'aplicació.

Segona.- Procediment de concessió.

Estes ajudes es concedeixen mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, concedint-se de manera directa a aquells interessats que complisquen amb els requisits fins a esgotar el crèdit pressupostari, en aplicació del que es preveu en l'article 22.2.c) en relació amb els apartats 2 i 3 de l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari. En concret, tals raons es motiven en la necessitat de pal·liar amb la major rapidesa possible la situació de necessitat econòmica d'aquells sectors comercials afectats pel tancament i cessament d'activitats provocat per la pandèmia de la Covid 19.

En cas que el crèdit pressupostari no fóra suficient per a atendre a totes les sol·licituds d'ajuda, aquestes es concediran per rigorós ordre d'entrada.

Tercer.- Beneficiaris.

a) Són beneficiaris de les ajudes les persones físiques que tinguen la condició d'autònom, així com les microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores, que desenvolupen la seua activitat en el municipi de Guadassuar, en els sectors de l'Annex II del Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, i que són els següents:

Descripció sectors econòmics Codi

CNAE

Comerç al detall de productes alimenticis, begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants 4781

Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants 4782

Comerç al detall d'altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants 4789

Hotels i allotjaments 5510

Allotjaments turístics i altres 5520

Càmpings i aparcaments de caravanes 5530

Altres allotjaments 5590

Restaurants i llocs de menjar 5610

Provisió de menjars preparats per a esdeveniments 5621

Altres serveis de menjars 5629

Establiments de begudes 5630

Activitats d'exhibició cinematogràfica 5914

Activitats d'agències de viatges 7911

Activitats dels operadors turístics 7912

Altres serveis de reserves 7990

Organització de convencions i fires 8230

Arts escèniques 9001

Activitats auxiliars a les arts escèniques 9002

Creació artística i literària 9003

Gestió de sales d'espectacles 9004

Activitats de museus 9102

Gestió de llocs i edificis històrics 9103

Gestió d'instal·lacions esportives 9311

Activitats dels clubs esportius 9312

Activitats dels gimnasos 9313

Altres activitats esportives 9319

Activitats dels parcs d'atraccions 9321

Altres activitats recreatives i entreteniment 9329

Com a Annex I s'adjunta taula d'equivalències entre codi CNAE i epígrafs de l'IAE.

b) Una vegada concedides les ajudes als beneficiaris que desenvolupen les anteriors activitats, en cas d'existir sobrants de la quantitat destinada a la subvenció, podran beneficiar-se la resta d'autònoms i microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores, en els sectors afectats per les limitacions d'obertura horària de la Resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública.

Addicionalment els interessats hauran de complir els següents requisits:

€ En els casos en què l'activitat es desenvolupe en llocs de venda, mercats ambulants, fires, o establiments no sedentaris, només podran ser beneficiaris aquells que tinguen el seu domicili fiscal en el municipi de Guadassuar.

€ En aquells casos en què l'activitat es desenvolupe en establiment fix al municipi de Guadassuar, els beneficiaris hauran de constar en la matrícula o llistat d'exempts en la quota municipal de l'Impost sobre Activitats Econòmiques, en els epígrafs corresponents.

€ En tot cas, els beneficiaris hauran d'estar donats d'alta i en funcionament amb anterioritat al 31 de desembre de 2020.

Els interessats no hauran d'estar incursos en cap de les prohibicions per a ser beneficiari enumerades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Es considera com a microempresa la definida conforme l'Annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió Europea, de 17 de juny de 2014, és a dir, aquella que ocupa un màxim de 10 treballadors, i el volum de negocis dels quals anual o el balanç general anual del qual no supera els 2 milions d'euros.

Quarta.- Quantia de les ajudes.

a) Beneficiaris que desenvolupen les activitats enumerades en la base tercera, apartat a), rebran les següents ajudes:

€ Una quantitat fixa de 2.000 € per cada persona treballadora autònoma o microempresa amb un màxim de 10 persones treballadores en els sectors identificats en la base 3, apartat a).

€ Una quantitat fixa de 200 € per persona treballadora afiliada a la Seguretat Social a data 31 de desembre de 2020 d'aquestes microempreses i persones treballadores autònomes en els anteriors sectors. En cas que dos o més autònoms desenvolupen la mateixa activitat, es distribuirà l'ajuda per treballadors empleats de manera proporcional a cadascun d'ells.

b) Beneficiaris que desenvolupen la resta activitats a les quals es refereix la base tercera, apartat b), La quantia de les ajudes vindrà determinada per la quantia obtinguda dividint els romanents entre les sol·licituds presentades, i, en tot cas, com a màxim, la quantitat de 500 euros.

Estes ajudes seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos que s'atorguen o s'hagen atorgat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, sempre que no se sobrepasse el cost de l'actuació subvencionada.

En cas, que atorgades les subvencions, existisquen romanents de crèdit, es procedirà a efectuar nova convocatòria procedint a atorgar noves ajudes fins a esgotar el crèdit pressupostari, conforme als següents criteris:

€ Tindran preferència els beneficiaris de l'apartat a) de la base tercera. La quantia de l'ajuda vindrà determinada dividint els romanents entre el nombre de subvencions concedides.

€ Atorgades les anteriors subvencions, d'existir novament sobrants, es repartirà de la mateixa forma entre els beneficiaris de l'apartat b) de la base tercera.

€ En cap cas les ajudes individuals seran superiors a les establides en els apartats a i b d'aquesta base.

Quinta.- Finançament de les ajudes.

Segons estableix el Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, les presents ajudes es financen per la Generalitat Valenciana en un 62,5%, per la Diputació Provincial de València en un 22, 5%, i per l'Ajuntament de Guadassuar en el restant 15%, en un import total de 161.513, 00 euros. No obstant això, serà en la convocatòria on es concrete l'import assignat a les ajudes i l'aplicació específica amb càrrec al pressupost de l'exercici en la qual es faran efectives.

Sisena.- Despesa subvencionable.

Les ajudes van dirigides a cobrir despeses corrents de l'activitat realitzada per les persones treballadores autònomes i les microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores; aquestes despeses podran haver-se realitzat des d'abril de 2020 fins a data de presentació de la sol·licitud, aplicant-se els següents criteris:

a) S'entén per despeses corrents subvencionables aquells relacionats amb el funcionament ordinari de l'activitat, com ara lloguers, llum, aigua, assegurances, subministraments, cotitzacions socials, comunicacions, serveis de professionals independents, etc.

Les despeses corrents a justificar hauran de ser d'import igual o superior a l'ajuda sol·licitada.

La realització de la despesa es justificarà mitjançant la presentació de factures amb els requisits legalment exigits; i també amb altres justificants documentals en funció de la naturalesa de la despesa (rebuts de cotització, extractes bancaris, etc). En tot cas s'exclourà l'impost sobre el valor afegit i les retencions en concepte de pagament a compte de l'IRPF, o equivalents.

b) No seran deduïbles les despeses a les quals es refereix l'art. 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en tot cas:

€ Els interessos deutors dels comptes bancaris.

€ Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

€ Les despeses de procediments judicials.

€ Els tributs, siguen recuperables o no.

€ Les despeses d'inversió i financers, i aquells de caràcter excepcional que no tinguen el caràcter de despesa corrent.

c) Les despeses justificades hauran d'estar efectivament pagades, circumstància que s'acreditarà mitjançant declaració responsable, sense perjudici que l'òrgan instructor requerisca l'oportú justificant documental. En cas contrari, s'exigirà el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.

Setena.- Documentació a presentar pels beneficiaris.

Les sol·licituds de subvencions es presentaran en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Guadassuar o per qualsevol altre mitjà que estiga previst en la Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb instància en model normalitzat.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà el que es determine en la convocatòria.

Únicament es podrà presentar una única sol·licitud per persona física o jurídica.

La sol·licitud es realitzarà mitjançant l'emplenament del model oficial i anirà acompanyada de la següent documentació:

1.- Documentació específica de concurrència dels requisits de la subvenció:

A ) En cas de persona física:

a) Còpia del DNI o document d'identitat equivalent.

b) Certificat actualitzat de situació censal expedit per l'Agència Estatal de l'Administració tributària, que indique l'activitat econòmica amb el seu epígraf en l'Impost d'activitats Econòmiques, data d'alta, domicili fiscal i el del local de desenvolupament de l'activitat.

c) Certificació actualitzada de l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms expedit per la Seguretat Social.

d) En el seu cas, documentació acreditativa del nombre de treballadors a 31 de desembre de 2020, adjuntant els documents tc2 del mes de desembre expedits per la Seguretat Social.

e) Compte justificatiu, comprensiva dels següents documents:

€ Imprés normalitzat de relació classificada de despeses la subvenció de les quals se sol·licita, amb indicació de la factura o despesa, emissor, data i import.

€ Originals o còpia de les factures o documents justificatius de les despeses incloses en la relació classificada.

B) En cas de persones jurídiques, societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica:

a) Còpia del NIF de la persona jurídica, societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica.

b) Còpia del DNI o document d'identitat equivalent de la persona que presente la sol·licitud, juntament amb la còpia del poder de representació.

c) Certificat actualitzat de situació censal expedit per l'Agència Estatal de l'Administració tributària, que indique l'activitat econòmica amb el seu epígraf en l'Impost d'activitats Econòmiques, data d'alta, domicili fiscal i el del local de desenvolupament de l'activitat.

d) En el seu cas, documentació acreditativa del nombre de treballadors a 31 de desembre de 2020, adjuntant els documents tc2 del mes de desembre expedits per la Seguretat Social.

e) Compte justificatiu, comprensiva dels següents documents:

€ Imprés normalitzat de relació classificada de despeses la subvenció de les quals se sol·licita, amb indicació de la factura o despesa, emissor, data i import.

€ Originals o còpia de les factures o documents justificatius de les despeses incloses en la relació classificada.

L'òrgan instructor podrà a més sol·licitar altra documentació necessària per a comprovar el compliment dels requisits per a l'atorgament de la subvenció.

2.- Declaració Responsable signada per la persona interessada o representant legal de la persona o entitat sol·licitant que contindrà el pronunciament exprés sobre les següents circumstàncies:

€ Que la persona sol·licitant coneix el contingut de les bases reguladores i la convocatòria de la subvenció, reunint tots els seus requisits, obligant-se a complir-les en la seua integritat.

€ Que la persona sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

€ Que la persona sol·licitant es compromet al compliment de les obligacions de les persones beneficiàries de subvencions, establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre .

€ Que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), i enfront de la Seguretat Social (TGSS), així com amb la hisenda autonòmica i municipal.

€ Que no és deutora per reintegrament de subvencions concedides per altres Administracions Públiques.

€ Que les factures presentades han sigut efectivament pagades, i no s'han presentat per a justificar altres subvencions. Cas contrari es procedirà a exigir el reintegrament de la quantitat percebuda.

€ Que en el seu cas, el sol·licitant reuneix els requisits per a ser microempresa o petita empresa de conformitat amb l'Annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.

Per a subvencions superiors a 3.000 euros, la circumstància d'estar al corrent amb de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), i enfront de la Seguretat Social (TGSS), s'acreditarà mitjançant presentació de l'oportú certificat actualitzat expedit per tals ens públics.

3.- Full de manteniment de tercers on figuren les dades bancàries del beneficiari per al pagament de la subvenció.

Octava.- Òrgans competents

L'òrgan encarregat de la instrucció del procediment serà el Regidor d'Hisenda, assistit pels funcionaris de la corporació que a aquest efecte es designen, el qual verificarà el compliment per part de la persona sol·licitant dels requisits exigits en els criteris reguladors així com la disponibilitat de crèdit.

Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i elaborarà la corresponent proposta de resolució sobre la base de la documentació presentada, que serà elevada a l'òrgan competent per a resoldre.

L'òrgan competent per a la resolució és l'Alcaldia, que ostenta les competències d'Agricultura i Desenvolupament Econòmic..

Novena.- Resolució i recursos

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a l'alcaldia, o persona en qui delegue. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se el beneficiari.

El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 6 mesos des de la nalització del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució expressa suposarà desestimació de la sol·licitud per silenci administratiu.

La resolució posarà a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició de conformitat amb la llei 39/2015 o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat, de conformitat amb la Llei 29/1998.

Dècima.- Justificació de la subvenció. Minoració i reintegrament.

La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu al qual fa referència la base reguladora setena. A aquest efecte s'acumularà en només un acte administratiu els tràmits de concessió i justificació de la subvenció.

Una vegada aprovada la justificació es procedirà al pagament de la mateixa mitjançant transferència bancària en el compte designat al full de manteniment de tercers.

Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, quan concórrega qualsevol dels casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Sense perjudici d'iniciar el procediment de reintegrament, en cas d'incompliment de les obligacions establides amb motiu de la concessió de la subvenció, la persona o empresa beneficiària podran comunicar a l'òrgan gestor per registre d'entrada aquest fet i efectuar la devolució voluntària de la quantitat percebuda.

Onzena.-. Recursos.

Contra les presents bases podran interposar els interessats recurs potestatiu de reposició enfront del mateix òrgan que les va aprovar, o alternativament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptat des de la publicació íntegra de les mateixes en el BOP.

Disposició final primera.- Les bases reguladores, una vegada aprovades, seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis municipal, en la Base Nacional de Dades de Subvencions i en els mitjans de comunicació que s'estimen oportuns.

Disposició final segona.- L'Alcalde President podrà interpretar les presents bases, donant les instruccions que estime oportunes en aquells extrems que requerisquen aclariment, havent-les de publicar en el tauler d'anuncis municipal i aquells mitjans que s'estime oportú.

A Guadassuar, a€

Annex 1.- Equivalències CODI CNAE i epigrafs IAE.

*CNAE IAE

4781 E6466 E6631 E6632 E6633 E6634 E6639

4782 E6631 E6632 E6633 E6634 E6639

4789 E6631 E6632 E6633 E6634 E6639

5510 E681 E682

5520 E683 E684 E685 E686

5530 E687 E687.1 E687.2 E687.3 E687.4

5590 E682 E935 E935.1 E935.2

5610 E671 E671.1 E671.2 E671.3 E671.4 E671.5

5621 E677 E677.1 E677.9

5629

5630 E672 E673 E674 E675 E676

5914 E963

7911 E755

7912

7990 A04 P521 P599 P882 P883

8230 E989 P854

9001 A011 A018 A019 A02 A03 E965 P86

9002 A011 A012 A018 A019 A05 E965 P852

9003 A021 A022 A029 A031 A032 A033 A039

9004 P861 P862

9102 E9669 E9823

9103 E9669

9311 E9671 E9681

9312 E9672

9313 A04 A942 E9422 E9672 E968

9319 A04 E9681 P886

9321 E981

Segon.- Publicar les mateixes en el Butlletí Oficial de la Província, en el tauler d'anuncis municipal i en els mitjans de difusió que s'estime oportuns.

Tercer.- Donar compte de la present resolució al Ple en la pròxima sessió que se celebre.

Ho mana i firma el Sr. Alcalde, Salvador Montañana Sanz , el què com a secretària, M ª Jesús Dasí Dasí , done fe als efectes de transcriure la present al llibre de Resolucions. Guadassuar, data de la signatura electrònica.

En Guadassuar, a 10 de febrer de 2021.-L'alcalde, Salvador Montaña Sanz.

2021/2162

Edicte de l'Ajuntament de Guadassuar sobre aprovació de les bases reguladores de les ajudes parèntesi a autònoms i microempreses l'activitat dels quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19, en el marc del pla resistir aprovat per la Generalitat Valenciana per Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell. - Boletín Oficial de Valencia de 19-02-2021

Ver el documento "Edicte de l'Ajuntament de Guadassuar sobre aprovació de les bases reguladores de les ajudes parèntesi a autònoms i microempreses l'activitat dels quals s'ha vist afectada per la pandèmia provocada per la COVID 19, en el marc del pla resistir aprovat per la Generalitat Valenciana per Decret Llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell. - Boletín Oficial de Valencia de 19-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas