BASES DE SUBVENCIONS DEL ...19-02-2021

Última revisión
19/02/2021

BASES DE SUBVENCIONS DEL PROGRAMA 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES DE HOSPITALET DE LLOBREGAT, PER TAL DE MITIGAR L'IMPACTE ECONÒMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIÓ DE LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-02-2021

Tiempo de lectura: 34 min

Tiempo de lectura: 34 min

Relacionados:

BASES DE SUBVENCIONS DEL PROGRAMA L H REACTIVA AUTONOMS , A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTONOMES DE HOSPITALET DE LLOBREGAT, PER TAL DE MITIGAR L IMPACTE ECONOMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIO DE LA PROPAGACIO DE LA COVID-19. - Boletín Oficial de Barcelona de 19/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 19/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Turismo y agencias de viajes, Comercio y marketing, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Empresa, Economía Social, Servicios Sociales, Artesanía

(Páginas 1-13)


La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat, en sessió AJT/JGL/5/2021 de 10 de febrer de 2021, va aprovar l'Acord amb número JGL/5/43/2021, pel qual es van aprovar les 'Bases particulars reguladores del procediment de concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, del programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', a favor de persones treballadores autònomes, per tal de mitigar l'impacte econòmic provocat per les mesures de contenció de la propagació de la COVID-19', les quals es fan públiques per a general coneixement i de conformitat amb allò disposat als articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i 52.2 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de Règim jurídic i Procediment de les Administracions públiques de Catalunya.

'ACORD D'APROVACIÓ DE LES BASES PARTICULARS REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA NO COMPETITIVA, DEL PROGRAMA 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES, PER TAL DE MITIGAR L'IMPACTE ECONÒMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIÓ DE LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19.

ATÈS que la crisi sanitària i econòmica originada per l'expansió de la COVID-19, com a conseqüència de la qual es va procedir a la declaració de l'estat d'alarma amb efectes del 14 de març i del 25 d'octubre de 2020, aquest últim prorrogat fins el 9 de maig de 2021, va provocar l'adopció de diverses mesures per esmorteir els seus efectes, entre d'altres l'obligació del tancament de la gran majoria d'establiments oberts al públic i la limitació de l'exercici de certes activitats empresarials, provocant que la situació de les persones treballadores autònomes sigui especialment greu, ja que han vist reduïts els seus ingressos per la contracció de la demanda i a causa de les mesures de contenció de la pandèmia dictades.

ATÈS que amb la finalitat de pal·liar els efectes negatius de la crisi sanitària i econòmica que aquest col·lectiu ha tingut i segueix tenint en l'actualitat, l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat vol impulsar un programa d'ajuts denominat 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS' mitjançant l'aprovació de les bases particulars per a la seva concessió

ATÈS que l'objecte de les bases particulars és la regulació per a la concessió de subvencions dineràries que aquest ajuntament prevé concedir, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a favor de persones treballadores autònomes que desenvolupin la seva activitat econòmica a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat, i que hagin vist afectada la seva activitat per la crisi econòmica i social provada per la pandèmia del COVID-19. La finalitat és doncs, recolzar, fomentar i impulsar l'activitat econòmica de la ciutat, per tal d'evitar el tancament definitiu de negocis i la conseqüent pèrdua de llocs de treball.

ATÈS que en data 5 de febrer de 2021 la Tinenta d'Alcaldia de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ha dictat la provisió mitjançant la qual es disposa la incoació de la tramitació de l'expedient administratiu corresponent a l'aprovació reguladores del programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS' per a la concessió de subvencions en règim de concurrència no competitiva a treballadors i treballadores autònomes.

ATÈS la existència de noves línies de subvencions no incloses al Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022, i que aquest està en procés de modificació i actualització. El Director de Serveis de Desenvolupament Econòmic i Ocupació ha emès informe en data 5 de gener de 2021, en el que es manifesta que s'ha sol·licitat la inclusió de la línia de subvenció 'OE2 07 Recolzament al comerç ,empreses i autònoms de la ciutat per fer front a les repercussions i noves necessitats originades per la COVID-19' dintre del OBJECTIU ESTRATÈGIC 2 (OE2) Potenciar la marca 'L'Hospitalet' en el marc de l'àrea metropolitana i el desenvolupament econòmic mitjançant la promoció comercial, empresarial, turística i de l'economia social en un marc de governança entre el sector públic i el sector privat en activitats d'interès general.

VIST l'article 84.1 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aprovat mitjançant la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, que reconeix determinades competències pròpies als ens locals, concretament al seu apartat g) estableix com a competència local la regulació de l'establiment d'autoritzacions i promocions de tot tipus d'activitats econòmiques, especialment les de caràcter comercial, artesanal i turístic i foment de l'ocupació.

VIST l'article 8 LGS que disposa que les actuacions subvencionables han de tenir per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública.

ATÈS que les subvencions previstes a aquestes bases s'estableixen com a mesures de suport al teixit econòmic local per tal d'evitar el tancament de petits comerços i empreses, l'augment de la desocupació, i per tant, l' increment del risc d'exclusió social de molts treballadors/es.

ATÈS que donar suport econòmic a les petites empreses i els comerços, els grans afectats per aquesta crisi, per evitar el seu tancament, s'enten com una mesura de promoció de l'activitat econòmica, de promoció de la seva continuïtat, mantenint la viabilitat del petit comerç i de les petites empreses del nostre municipi en un moment tant complicat, dotant-los de certa liquiditat. Això fa, que atenent la realitat en la que es troba actualment el teixit econòmic local, la seva protecció es converteix, finalment, en una activitat d'utilitat pública i d'interès general.

ATÈS que evitar el tancament d'empreses evita a la mateixa vegada l'augment dels acomiadaments, dels expedients de regulació de l'ocupació, l'augment de les persones en situació de desocupació, i la seva possible exclusió social, s'entenen aquests ajuts com una mesura de foment de l'ocupació, en la seva vessant de protecció de l'ocupació.

VIST l'article 127.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, que estableix que és competència de la Junta de Govern Local el desenvolupament de la gestió econòmica de l'Ajuntament.

VIST l'art. 22.6 de les Bases d'Execució del Pressupost municipal per al 2021 que estableix que l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases particulars per a la concessió de subvencions, així com per adoptar l'acord d'obertura de termini de presentació de sol·licituds, serà la Junta de Govern Local, qualsevol que sigui l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció; sent la corresponent Àrea gestora l'òrgan competent per a la tramitació.

VIST els arts. 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que regulen la publicitat mitjançant la Base de Dades Nacional de Subvencions, i l'article 4 del Decret 271/2019, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament del Registre de subvencions i ajuts de Catalunya (RRAISC) que estableix la obligació de comunicar al Registre de Subvencions i Ajuts de Catalunya les bases reguladores i les convocatòries.

VIST l'art. 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS), les bases reguladores de l'atorgament de subvencions per part d'un ens locals s'han de sotmetre, com a mínim, a una informació pública per un termini de 20 dies i s'han de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, amb inserció d'una referència d'aquest anunci al DOGC.

VIST l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, on s'estableix que s'aplicarà, per raons d'interès públic, la tramitació d'urgència a aquest procediment, el què significa la reducció a la meitat dels terminis, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.

VIST l'informe de la Direcció de Serveis amb la proposta d'aprovació de les bases particulars reguladores del programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS'.

VIST l'informe jurídic i la documentació que integra l'expedient administratiu.

La Junta de Govern Local, a proposta de la Tinenta d'Alcaldia, titular de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ,

ACORDA:

PRIMER.- APROVAR inicialment les Bases particulars reguladores del procediment de concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, del programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', a favor de persones treballadores autònomes, per tal de mitigar l'impacte econòmic provocat per les mesures de contenció de la propagació de la Covid-19.

Bases que es transcriuen a continuació:

'BASES PARTICULARS REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA NO COMPETITIVA, DEL PROGRAMA 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES, PER TAL DE MITIGAR L'IMPACTE ECONÒMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIÓ DE LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19

1. OBJECTE I FINALITATS

L'objecte de les presents Bases és la regulació per a la concessió de subvencions dineràries que aquest ajuntament preveu concedir, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a favor de persones treballadores autònomes que desenvolupin la seva activitat econòmica a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat, i que hagin vist afectada la seva activitat per la crisi econòmica i social provocada per la COVID-19.

La crisi sanitària i econòmica originada per l'expansió de la COVID-19, com a conseqüència de la qual es va procedir a la declaració de l'estat d'alarma amb efectes del 14 de març i del 25 d'octubre de 2020, aquest últim prorrogat fins el 9 de maig de 2021, va provocar l'adopció de diverses mesures per esmorteir els seus efectes, entre d'altres l'obligació del tancament de la gran majoria d'establiments oberts al públic i la limitació de l'exercici de certes activitats empresarials.

La pandèmia generada per la COVID-19 s'està prolongant molt més i amb més intensitat del que s'esperava i actualment s'estan suspenent o limitant novament determinades activitats. La situació de les persones treballadores autònomes és especialment greu, ja que han vist reduïts els seus ingressos per la contracció de la demanda i a causa de les mesures de contenció de la pandèmia dictades per les Administracions Públiques competents. Aquesta situació, a dia d'avui, no s'espera que millori substancialment a curt termini per a la majoria dels treballadors/es autònoms/mes.

És per això que l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat impulsa aquest Programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', amb la finalitat de pal·liar els efectes negatius que per a l'activitat professional del col·lectiu de persones autònomes ha tingut i segueix tenint la crisi sanitària i econòmica originada per l'expansió de la COVID-19.

La finalitat d'aquestes Bases és recolzar, fomentar i impulsar l'activitat econòmica de la ciutat, per tal d'evitar el tancament definitiu de negocis i la conseqüent pèrdua de llocs de treball. Per tant, aquestes Bases es troben vinculades a l'objectiu estratègic OE2 del PES 2020-2022 'Potenciar la marca 'L'Hospitalet' en el marc de l'àrea metropolitana i el desenvolupament econòmic mitjançant la promoció comercial, empresarial, turística i de l'economia social en un marc de governança entre el sector públic i el sector privat en activitats d'interès general' i a la seva línia 7 'Recolzament al comerç ,empreses i autònoms de la ciutat per fer front a les repercussions i noves necessitats originades per la COVID-19'.

2. QUANTITAT DESTINADA I APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

2.1 La quantitat que es destina al programa de subvencions regulat per aquestes bases, per import màxim de 4.000.000,00 ¬, anirà a càrrec de la partida pressupostària 05.4330.479.00.99, amb la denominació Altres subvencions a empreses privades. L'H Reactiva Autònoms .

2.2 Les corresponents convocatòries de subvencions del programa 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS' determinaran l'import destinat a cada una d'elles, amb el topall global màxim referit a l'aparat 2.1.

Aquest import podrà ser incrementat de forma motivada. A tal efecte, la determinació de la quantia addicional serà conseqüència de l'increment de les aplicacions pressupostàries corresponents, mitjançant la generació, ampliació o incorporació de crèdit i restarà condicionada a la declaració de la disponibilitat del crèdit, prèvia aprovació de la corresponent modificació pressupostària, de conformitat amb l'article 58.2 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2.3 En cas que l'import total del conjunt de subvencions sol·licitades en cada convocatòria excedeixi del crèdit pressupostari de la mateixa, aquelles sol·licituds que hagin estat denegades per manca de pressupost constituiran una borsa de reserva susceptible d'obtenir posteriorment subvenció en cas que torni haver crèdit disponible per a la convocatòria corresponent.

Aquesta borsa de reserva es configurarà per estricte ordre de presentació de les sol·licituds.

3. PERSONES BENEFICIÀRIES

3.1 Poden ser beneficiàries de les subvencions a què es refereixen aquestes Bases aquelles persones físiques que compleixin els següents requisits:

a) Tenir el domicili fiscal a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat amb anterioritat a la publicació de l'aprovació definitiva de les presents Bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB).

b) Estar donada d'alta al RETA amb anterioritat a la publicació de l'aprovació definitiva de les presents Bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i complir al menys algun dels següents requisits:

' Tenir reconeguda la prestació econòmica extraordinària per cessament de l'activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d'emergència sanitària derivada de la COVID-19, regulada per les normes següents:

o Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per

fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i les seves modificacions.

o Reial decret llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i les seves modificacions.

o Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, i les seves modificacions.

' Acreditar una disminució dels seus ingressos de més del 50%, en termes interanuals, entre el tercer i quart trimestre de 2019 i el tercer i quart trimestre de 2020.

c) Haver justificat, amb anterioritat a la resolució definitiva de la concessió de la subvenció,

qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de L'Hospitalet.

d) Trobar-se donant d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques amb anterioritat a la publicació de l'aprovació definitiva de les presents Bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

e) Trobar-se, abans de la concessió de la subvenció, al corrent del compliment de les obligacions tributàries i en matèria de Seguretat Social.

f) Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat.

g) En el cas que l'activitat suposi l'exercici de professions, oficis o activitats que comportin contacte habitual i directe amb menors en el territori espanyol, no haver estat condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com el tràfic d'éssers humans, de conformitat amb allò que s'estableix a l'article 13.5 de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del menor.

3.2 En cap cas podran tenir la condició de beneficiaries les persones físiques que incorren en algun dels supòsits prevists a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

4. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES.

4.1 Les persones beneficiàries resten obligades a:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció a efectuar per l'òrgan competent, així com el control financer al que fa referència la disposició addicional 14 en relació al Títol III de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de subvencions.

b) Comunicar a l'òrgan que la concedeix l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que tingui el mateix objecte i finalitat, en els dotze mesos anteriors a la sol·licitud, diferents de les prestacions atorgades de conformitat amb el Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i les seves modificacions, amb el Reial Decret-Llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i les seves modificacions, i amb el Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, i les seves modificacions, referides a la base 3.1.

c) Disposar de llibres comptables, registres i de la resta de documentació en els casos establerts a la legislació mercantil, tributària i sectorial.

d) Conservar els documents justificatius acreditatius del compliment dels requisits per ser persona beneficiaria de la subvenció, durant un període mínim de sis anys.

e) Procedir al reintegrament parcial o total dels fons en els supòsits previstos a l'article 37

de la Llei General de Subvencions.

f) Garantir, en compliment de l'article 13.5 de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció jurídica del menor i en cas que l'activitat que desenvolupa la persona beneficiària suposi l'exercici de professions, oficis o activitats en territori espanyol que comportin contacte habitual i directe amb menors, no haver estar condemnada, per sentència ferma, per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tracta d'éssers.

g) Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d'igualtat, d'objectivitat i de transparència i, en particular, s'obliga a:

1. Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis

i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de la subvenció o ajut públic.

2. Facilitar a l'Ajuntament, si s'escau, la informació establerta per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i qualsevol d'altra que li sigui requerida d'acord amb la normativa vigent.

3. Comunicar de forma immediata a l'òrgan competent les possibles situacions de conflictes d'interès o d'altres anàlogues de les que tingui coneixement que afectin, directa o indirectament, a la present subvenció i puguin posar en risc l'interès públic.

4. No sol·licitar, ni directament ni indirectament, que un càrrec o empleat/da públic

influeixi en el procés d'adjudicació.

5. No oferir a càrrecs o empleats/des públics avantatges personals o materials.

6. Abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta que afecti o pugui afectar la relació subvencional en els termes previstos en el Codi Penal vigent en cada moment.

7. Col·laborar amb l'òrgan competent facilitant la informació destinada a fer el seguiment i/o avaluació del compliment de les obligacions derivades d'aquestes bases.

En cas d'incompliment dels principis ètics i de les regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i les sancions que preveu el seu article 84 pel que fa a persones beneficiaries d'ajuts, sense perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.

4.2 Així mateix, les persones beneficiàries de subvencions restaran sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions.

4.3 L'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones beneficiàries de les subvencions atorgades, les quals no podran alterar en cap cas el destí d'aquestes.

5. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.

5.1 El termini de presentació de les sol·licituds es concretarà al corresponent acord de

convocatòria per a l'atorgament de subvencions.

5.2 Les sol·licituds es presentaran davant de qualsevol oficina del Registre General de

l'Ajuntament o a la seu electrònica de l'Ajuntament.

6. SOL·LICITUDS

6.1. Per a sol·licitar la concessió de la subvenció prevista en aquestes bases s'hauran de completar els formularis que constaran a la seu electrònica de l'Ajuntament, independentment del lloc de la seva presentació.

6.2. Els formularis contindran les corresponents declaracions responsables per a acreditar el compliment dels requisits exigits a l'apartat 3.1 lletra c, d, e, f i g i apartat 3.2 d'aquestes bases, així com els requisits addicionals establerts a la corresponent convocatòria.

6.3. Juntament amb el formulari de sol·licitud s'haurà d'aportar la documentació següent:

a) Informe de vida laboral actualitzat, acreditatiu d'estar d'alta al RETA amb anterioritat a la publicació de l'aprovació definitiva d'aquestes bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB).

b) Qualsevol dels documents següents:

' Resolució positiva d'atorgament de prestació econòmica extraordinària per cessament de l'activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19, regulada pel Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries para fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 i les seves modificacions.

' Resolució positiva d'atorgament de prestació econòmica extraordinària per cessament de l'activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19, regulada pel Reial Decret-Llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures socials per a la defensa de l'ocupació, i les seves modificacions.

' Resolució positiva d'atorgament de prestació econòmica extraordinària per cessament de l'activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19, regulada pel Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, i les seves modificacions.

' Per acreditar una disminució d'ingressos superior al 50%, si s'escau:

- Persones autònomes en règim d'estimació directa:

o Còpia del model 303 d'autoliquidació del Impost sobre el Valor Afegit (IVA), corresponent a les declaracions del tercer i quart trimestre dels anys 2019 i 2020.

o Còpia del model 130 corresponent a l'autoliquidació en pagament fraccionat de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) del tercer i quart trimestre dels anys 2019 i 2020.

- Persones autònomes en règim d'estimació objectiva o professionals no obligats a retenció, a efectes de l'IRPF:

o Relació numerada de les factures emeses durant el tercer i quart trimestre dels anys 2019 i 2020, amb indicació del NIF i raó social del client, import brut, import net, tipus d'IVA aplicat i data d'emissió.

o Còpia de les factures emeses durant del tercer i quart trimestre dels anys 2019

i 2020, i comprovant d'ingrés bancari de les mateixes.

c) Certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i de no tenir deutes amb l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat. En el cas que la persona beneficiaria hagués autoritzat a l'Ajuntament per sol·licitar aquests certificats a l'AEAT i a la TGSS, es procedirà a la seva obtenció.

d) Model Alta censal 037, acreditatiu del domicili fiscal.

e) Imprès de transferència bancària/alta o modificació de dades de persones creditores, disponible a la pàgina web d'aquest Ajuntament www.l-h.cat, degudament complimentat i conformat per l'entitat bancària.

6.4 La inexactitud o falsedat de les declaracions responsables i de la documentació aportada, a més de ser causa d'exclusió de la persona sol·licitant, és també causa de revocació, sens perjudici de les responsabilitats de qualsevol tipus en què hagi pogut incórrer. No obstant, en qualsevol moment del procediment, l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat podrà sol·licitar els documents d'aclariment o complementaris necessaris i efectuar les actuacions de comprovació que consideri oportunes.

6.5. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació plena de les Bases Reguladores de la subvenció.

7. ÒRGAN COMPETENT I PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ.

7.1. L'òrgan municipal competent per a la tramitació i resolució de la concessió o la denegació de les subvencions sol·licitades serà la Junta de Govern Local o l'òrgan en què hagi delegat aquesta competència, de conformitat amb l'article 127. 1 g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim local.

7.2. El procediment de concessió té les fases següents:

a) Iniciació:

Un cop presentades les sol·licituds i la documentació adjunta, es comprovarà que els formularis presentats són correctes i que la documentació presentada s'ajusta a allò previst a l'apartat 6 de les Bases i a la corresponent convocatòria.

En cas contrari, l'òrgan instructor requerirà a les persones sol·licitants que no hagin aportat la documentació exigida, o que hagin d'esmenar-la, que disposaran d'un període de 5 dies hàbils per fer-ho.

Si en aquest termini la persona sol·licitant no ha presentat la documentació i/o l'esmena de la sol·licitud requerida, es tindrà per desistida de la seva petició; no obstant, podrà tornar a presentar una nova sol·licitud sempre que el termini de presentació no hagi finalitzat.

La documentació i/o l'esmena de la sol·licitud requerida es presentarà preferentment per la seu

electrònica o a qualsevol oficina del Registre General de l'Ajuntament.

b) Instrucció:

D'acord amb l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'acordarà d'ofici, per raons d'interès públic, l'aplicació de la tramitació d'urgència a aquest procediment, amb reducció a la meitat dels terminis, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.

Les raons d'interès públic que aconsellen la tramitació d'urgència obeeixen a la necessitat de pal·liar, de manera ràpida i urgent, l'afectació negativa en l'activitat econòmica de les persones beneficiàries que ha suposat i segueix suposant la crisi sanitària de la COVID-19.

Les sol·licituds es tramitaran i resoldran per ordre rigorós de presentació, entenent per tal la data en què les sol·licituds compleixen tots els requisits exigits, bé directament o a través d'esmenes requerides per l'òrgan instructor.

Un cop exhaurit el pressupost determinat en la corresponent convocatòria, les restants sol·licituds presentades en temps i forma no donaran cap dret a l'obtenció de la subvenció sol·licitada.

Un cop presentades les sol·licituds i la documentació adjunta, s'iniciaran les corresponents

actuacions de verificació.

S'establirà una comissió de validació com un òrgan col·legiat que formularà la proposta d'atorgament a l'òrgan instructor per a què ho elevi a l'òrgan competent per a la resolució de la concessió o la denegació de les subvencions sol·licitades.

La comissió de validació estarà composada pels següents membres:

' President/a: Tinent/a d'Alcaldia de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia

Social

' Secretari/a: Funcionari/a municipal de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia

Social

' El/la Cap de Servei de Turisme i Desenvolupament Econòmic o el/la Director/a de Serveis de Desenvolupament Econòmic i Ocupació

' 2 tècnics/ques de l'Oficina del Servei a l'Empresa de l'Àrea d'Ocupació, Empresa,

Turisme i Economia Social

Per a la verificació del requisit establert a la lletra f) de l'apartat 3.1 d'aquestes Bases l'òrgan instructor requerirà als serveis municipals responsables el certificats corresponent. Igualment, per verificar el compliment del requisit establert a la lletra c) de l'apartat 3.1. constarà a l'expedient les resolucions de justificació dictades per l'Ajuntament de les subvencions concedides a cadascuna de les persones beneficiaries.

c) Resolució:

Amb la finalitat d'adequar les actuacions administratives als principis d'economia i celeritat del procediment, la resolució de més d'una sol·licitud es podrà acumular en el mateix acord, sempre seguint l'ordre rigorós de presentació establert anteriorment.

Les subvencions es podran denegar per l'incompliment dels requisits i condicions establerts a aquestes Bases i a la corresponent convocatòria, o per haver exhaurit el crèdit pressupostari.

El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds de la concessió de la subvenció serà de tres mesos, a comptar a partir des del dia hàbil següent a la presentació de la sol·licitud i que conclourà el mateix dia (en numeral) equivalent a la data de presentació.

La manca de resolució i notificació dins d'aquest termini, legitima a les persones interessades per entendre desestimades les seves sol·licituds de concessió de les subvencions per silenci administratiu.

d) Publicació de la resolució definitiva:

La resolució de la concessió de subvencions es trametrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al Registre de subvencions i ajuts de Catalunya.

Així mateix es publicarà a la web municipal i al portal de Transparència de l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat.

e) Notificació:

La resolució definitiva de la concessió de les subvencions es notificarà a les persones interessades d'acord amb el què estableix la Llei 39/2015 de Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució posarà fi a la via administrativa i podrà ser recorreguda potestativament en reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució.

8. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS, AJUDES O RECURSOS PER A LA MATEIXA FINALITAT.

La quantia de la subvenció es determinarà a la convocatòria corresponent.

Les subvencions seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, incloent-hi les subvencions municipals atorgades per a altres projectes o situacions.

Les subvencions seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals.

L'atorgament de la subvenció no podrà donar com a resultat que la persona beneficiària de la subvenció pugui oferir preus per sota dels considerats de mercat o que signifiqui una alteració de les condicions de lliure competència.

9. PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS.

L'import de la subvenció es farà efectiu un cop dictada la resolució de concessió, en un únic pagament de la totalitat de la subvenció, mitjançant transferència al compte bancari de la persona beneficiària.

10. RÈGIM DE GARANTIES.

De conformitat amb l'article 42.1 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, no és preceptiva la constitució de garanties pel pagament anticipat total o parcial de les subvencions concedides.

11. JUSTIFICACIÓ.

De conformitat amb l'article 30.7 LGS, atenent que les subvencions es concedeixen en atenció a la concurrència d'una determinada situació de la persona perceptora, no requeriran altre justificació que l'acreditació del compliment dels requisits establerts a l'apartat 3 en la forma que es determina a l'apartat 6, prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que poguessin establir-se per verificar la seva existència.

12. REINTEGRAMENT.

12.1. Quan es donin les circumstàncies recollides a l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i, sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin, l'òrgan instructor iniciarà el procediment administratiu de reintegrament, total o parcial, de la subvenció concedida, el qual es substanciarà d'acord amb els preceptes continguts a la dita llei i al Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

12.2. Si, dictada la resolució administrativa per l'òrgan competent establint l'obligació de reintegrament, total o parcial, de l'import de la subvenció concedida més els interessos de demora, la persona beneficiaria no procedeix al seu abonament de forma voluntària, es procedirà per la via de constrenyiment, d'acord amb l'article 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

13. RENÚNCIA

13.1. La persona beneficiaria pot renunciar total o parcialment i en qualsevol moment a la subvenció concedida, havent de comunicar tal fet a l'Ajuntament.

13.2. Si l'Ajuntament havia procedit al pagament de la subvenció concedida la persona beneficiaria haurà d'aportar, juntament amb la comunicació de renuncia, document acreditatiu de la devolució total o parcial de la quantia pagada, més els interessos de demora meritats des de la data de pagament efectiu fins la data d'ingrés de la devolució.

13.3. Des del moment en què es tingui constància d'aquest ingrés i la renúncia a la subvenció sigui total, es dictarà la corresponent resolució. A partir d'aquest moment, la persona beneficiaria restarà alliberada del compliment de les obligacions derivades de la concessió de la subvenció.

14. CONTROL FINANCER DE LES SUBVENCIONS.

La competència per a l'exercici del control financer de subvencions correspon a la Intervenció General de l'Ajuntament de L'Hospitalet, d'acord amb el que estableixi el Pla Anual de Control Financer aprovat. Per tal de dur a terme l'adequat control financer de les subvencions, las persones beneficiaries aportaran, quan se'ls requereixi, els registres comptables, els comptes o els estats financers i la documentació que els suporti, així com qualsevol altra operació que pugui afectar la subvenció d'acord amb l'article 44 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvenciones i els articles 33 i 34 de l'ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de L'Hospitalet.

15. RÈGIM JURÍDIC.

Constitueix el règim jurídic aplicable:

- L'Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l'Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat, de la qual es va donar compte al Ple Municipal de data 18 de març de 2005.

- La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006.

- El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003.

- La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.

- El Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Obres, Activitats i

Serveis dels Ens Locals.

- La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria.

- Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades

- La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

- La Llei 19/2013, 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

- Reial Decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l'estat d'alarma pel COVID-19.

- Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front

a l'impacte econòmic i social del COVID-19.

- Reial Decret-Llei 30/2020, de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de

l'ocupació.

16. PUBLICACIÓ.

Aquestes bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, al Registre de subvencions i ajuts de Catalunya i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, així com al web municipal i al tauler d'anuncis municipal.

17. RECURSOS.

Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, que exhaureix la via administrativa, les persones

interessades podran interposar, de manera optativa i no simultània, un dels recursos següents:

a) Recurs potestatiu de reposició: davant la Junta de Govern Local d' aquest ajuntament, en el termini màxim d'un mes, comptat de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de l'anunci de l'aprovació definitiva. El termini màxim per a la resolució d'aquest recurs és d'un més des de la seva interposició, transcorregut el qual sense que s'hagi rebut notificació de la seva resolució expressa, s'entendrà desestimat per silenci administratiu. Contra la desestimació presumpta es podrà interposar, en el termini de 6 mesos a partir de l'endemà a aquell en què s'entengui desestimat, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en la forma i amb els requisits establerts a Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciós administrativa.

b) Recurs contenciós administratiu: directament, davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de l'anunci de l'aprovació definitiva, en la forma i amb els requisits establerts a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs o de l'exercici de qualsevol

acció que es considerin adients.

18. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL.

L'ajuntament té l'obligació de complir tot allò que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i normativa complementària, en relació amb les dades personals a les quals tingui accés amb ocasió de la subvenció; i al que estableix el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

D'acord amb el que estableix l'article 11 de la LOPDGDD, s'informa que les dades de les persones sol·licitants i beneficiaries de les subvencions seran tractades amb la finalitat de gestionar i tramitar la corresponent convocatòria de subvencions. El responsable del tractament és l'Ajuntament de L'Hospitalet, que ha de conservar les dades d'acord amb els requeriments definits per la legislació en matèria de subvencions. Igualment, se li informa que poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat de les seves dades, de limitació o oposició al seu tractament davant l'oficina d'atenció ciutadana, carrer de Girona, 10, planta baixa. telèfons gratuïts 010 i 900 100 277 (fora de l'Hospitalet i mòbils). Les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries, en matèria de Seguretat Social i econòmiques amb l'Ajuntament seran obtingudes respectivament de l'AEAT, de la TGSS i del propi ajuntament.

Per a més informació sobre el tractament de dades personals, es pot consultar el següent link: https://seuelectronica.l-h.cat/1755643_1.aspx?id=1'

SEGON.- TRAMITAR d'urgència aquest procediment per raons d'interès públic, d'acord amb l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, reduint a la meitat els terminis, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos, que ve motivat per la necessitat de pal·liar, de manera ràpida i urgent, l'afectació negativa de la crisi sanitària del COVID 19 en l'activitat econòmica de les persones beneficiàries.

TERCER.- PUBLICAR el contingut d'aquestes bases particulars al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al tauler d'anuncis i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament, així com inserir al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya una referència d'aquest anunci.

QUART.- SOTMETRE-LES a informació pública, per un període de deu dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb allò disposat als articles 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i 52.2 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de Règim jurídic i Procediment de les Administracions públiques de Catalunya.

CINQUÈ.- Tenir-les per aprovades definitivament, sempre i quan no s'hagin presentat al·legacions durant el període d'informació pública i procedir a la seva publicació a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, al Registre de subvencions i ajuts de Catalunya, al BOPB i al taulell d'anuncis d'aquest Ajuntament.

SISÈ.- COMUNICAR aquest Acord a la Intervenció General, al Servei de Pressupostos, a

l'Assessoria Jurídica i a la Secretaria General, per al seu coneixement i als efectes adients.

Contra aquest acte, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar, de manera optativa i no simultània, un dels recursos següents:

' Recurs potestatiu de reposició: davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini màxim d'un mes, comptat de l'endemà a la recepció de la seva notificació. El termini màxim per a la resolució d'aquest recurs és d'un més des de la seva interposició, transcorregut el qual sense que s'hagi rebut notificació de la seva resolució expressa, s'entendrà desestimat per silenci administratiu. Contra la desestimació presumpta es podrà interposar, en el termini de 6 mesos a partir de l'endemà a aquell en què s'entengui desestimat, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en la forma i amb els requisits establerts a Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciós administrativa.

' Recurs contenciós administratiu: directament, davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà a la seva notificació, en la forma i amb els requisits establerts a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs o de l'exercici de qualsevol

acció que es considerin adients.'

L'Hospitalet de Llobregat, 12 de febrer de 2020.

La Tinenta d'Alcaldia de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social Rocío Ramírez Pérez

BASES DE SUBVENCIONS DEL PROGRAMA 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES DE HOSPITALET DE LLOBREGAT, PER TAL DE MITIGAR L'IMPACTE ECONÒMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIÓ DE LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-02-2021

Ver el documento "BASES DE SUBVENCIONS DEL PROGRAMA 'L'H REACTIVA AUTÒNOMS', A FAVOR DE PERSONES TREBALLADORES AUTÒNOMES DE HOSPITALET DE LLOBREGAT, PER TAL DE MITIGAR L'IMPACTE ECONÒMIC PROVOCAT PER LES MESURES DE CONTENCIÓ DE LA PROPAGACIÓ DE LA COVID-19. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas