Bases de les subvencions ...19-01-2021

Última revisión
19/01/2021

Bases de les subvencions per a la restauració de façanes en Igualada. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021

Tiempo de lectura: 27 min

Tiempo de lectura: 27 min

Relacionados:

Bases de les subvencions per a la restauracio de façanes en Igualada. - Boletín Oficial de Barcelona de 19/01/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 19/01/2021 hasta ----

Beneficiarios: Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Vivienda e hipotecas, Construcción y obras, Comercio y marketing

(Páginas 30-41)


SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

ANUNCI

Per a coneixement general, es fa saber que l'Ajuntament d'Igualada, en la sessió plenària duta a terme el dia 29 de desembre de 2020, va acordar el següent:

'Primer. Aprovar inicialment les Bases específiques reguladores de les subvencions per a la restauració de façanes.

Segon. Publicar les Bases específiques en el Butlletí Oficial de la Província, al tauler d'edictes de la Casa Consistorial i de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Igualada (https://www.seu-e.cat/web/igualada/), així com una referència d'aquest edicte en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, per tal que en el termini de vint dies hàbils, a comptar de l'endemà hàbil de la darrera inserció de l'edicte en el Butlletí Oficial de la Província, taulers d'edictes i Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, les persones interessades puguin examinar l'expedient al Departament de Qualitat Urbana (Plaça de l'Ajuntament núm. 1, de dilluns a divendres de les 8:00 a les 15:00 hores) i fer les al·legacions, reclamacions i suggeriments que estimin oportuns.

En el supòsit que es presentin reclamacions o al·legacions, aquestes hauran de ser resoltes pel Ple de l'Ajuntament. En cas contrari, les bases quedaran aprovades definitivament, sense necessitat d'un nou acord.'

La qual cosa es fa saber als efectes previnguts a l'apartat segon de l'esmentat acord del Ple, fent avinent que el contingut íntegre de les bases és el següent:

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Mantenir en bon estat de conservació els edificis és una obligació legal i exigible, però és al mateix temps una forma d'allargar la vida del patrimoni, de garantir la seguretat dels vianants i de mantenir viva la imatge de la ciutat.

Per aquest motiu, aquest ens local, en el marc de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Igualada, aprovada definitivament el dia 25 d'agost de 2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, vol continuar fomentant les obres de restauració de façanes dels immobles situats dins del seu terme municipal.

En conseqüència, s'han redactat les presents bases específiques reguladores de les subvencions per a la restauració de façanes.

I. DISPOSICIONS GENERALS Article 1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment d'atorgament de subvencions de l'Ajuntament d'Igualada per a la restauració de façanes dels immobles situats dins del terme municipal d'Igualada, que comptin amb una antiguitat de quaranta anys o més.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

La intervenció haurà de ser comprensiva de tota la façana i millorarà les característiques formals i d'acabats d'aquesta. Cas que l'edifici faci xamfrà, s'entendrà que hi ha una façana única.

No serà objecte de subvenció les actuacions sobre edificis en situació d'afectació per a vials, equipaments o zones verdes; les actuacions sobre edificis industrials, llevat que aquests estiguin inclosos en el Catàleg del Pla especial de Protecció del Patrimoni; ni les actuacions de rehabilitació total o parcial de l'immoble.

Article 2. Beneficiaris

De conformitat amb l'article 11 de la Llei General de Subvencions, poden ser beneficiaris de la subvenció:

- Les persones físiques o jurídiques, propietàries o, en el seu cas, usufructuaris, de l'immoble la façana per a la qual es demana la subvenció.

- Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que no tinguin personalitat jurídica, siguin propietàries o, en el seu cas, usufructuaris de l'immoble.

En aquests casos, tant en la sol·licitud com en la resolució, es faran constar expressament els compromisos que assumeix en l'execució cada membre de l'agrupació, així com l' import de subvenció a aplicar cadascun, que tindran la condició de beneficiari. En qualsevol cas hauran de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària correspongui a l'agrupació. No es podrà dissoldre l'agrupació mentre no hagin transcorregut els terminis de prescripció corresponents

II. IMPORT DE LA SUBVENCIÓ I OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS Article 3. Despeses subvencionables

La despesa subvencionable és el pressupost d'execució de l'obra de restauració de la façana, del qual es deduirà l'import de l'IVA i les partides que corresponguin a la substitució d'elements tals com persianes, portes, finestres…

Article 4. Import de les subvencions

La quantia de les subvencions podrà arribar fins a un 40 per 100 de la despesa subvencionable, amb un màxim de 2.500 euros, i s'adequarà a les disponibilitats pressupostàries de la partida que assenyali l'acord de la convocatòria.

En el cas d'immobles inclosos en el Catàleg del Pla especial del Patrimoni, amb els nivells 1, 2 i 3, la quantia de la subvenció podrà arribar fins a un 50 per 100 de la despesa subvencionable, amb un màxim de 4.000 euros, i s'adequarà a les disponibilitats pressupostàries de la partida esmentada.

L'obtenció de subvencions atorgades amb la mateixa finalitat, per altres administracions públiques, és compatible amb l'atorgament d'aquesta.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

Els sol·licitants hauran d'informar d'altres subvencions que hagin sol·licitat i, en el seu cas, obtingut per a la mateixa activitat. De conformitat amb l'article 19.3 de la Llei General de Subvencions, l'import de les subvencions mai no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb qualsevol subvenció, ajut, ingrés o recurs, superi el cost de l'activitat o obra subvencionada. Si es té coneixement d'aquest superàvit amb posterioritat al pagament de la subvenció, el beneficiari té l'obligació de posar-ho en coneixement de l'òrgan atorgant per adequar la subvenció, de l'excés obtingut per sobre el cost de l'activitat. Si l'Ajuntament te coneixement d'aquest fet sense que el beneficiari ho hagi posat en coneixement de l'Ajuntament, haurà d'exigir el reintegrament de la totalitat de la subvenció.

Article 5. Obligacions dels beneficiaris

Les obres hauran de començar i acabar dins l'any en què s'atorgui la subvenció, excepte en els supòsits de l'article 10, punts primer i tercer, pel que fa al seu inici.

L'atorgament de la subvenció no eximeix del tràmit de presentació de la corresponent comunicació prèvia o sol·licitud de la llicència d'obres -en cas d'edificis catalogats-, dins de l'exercici en que s'atorgui la subvenció amb la salvetat del que disposa l'article 10, apartats 1 i 3. Les obres estaran subjectes al pagament de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, i de la taxa urbanística.

La no presentació de la comunicació prèvia o no obtenció de la llicència abans d'iniciar l'obra, la no adaptació d'aquestes a les condicions de la comunicació o sol·licitud, a les fixades per l'òrgan que atorga la subvenció o a les fixades pels Serveis tècnics municipals, i/o l'execució d'obres que no respectin els valors ornamentals i estètics de la façana, podran donar lloc a la pèrdua de la subvenció.

L'incompliment del termini d'execució, sense causa justificada, donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i el sol·licitant no podrà tornar a presentar una sol·licitud per al mateix edifici en la convocatòria de l'any següent.

III. CONVOCATÒRIA, SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ, DOCUMENTACIÓ I GESTIÓ DE LES SOL.LICITUDS

Article 6. Convocatòria

La convocatòria d'aquestes subvencions i el termini per presentar les sol·licitats correspon a l'alcalde o regidor delegat. La convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província per mitjà de la Base de Dades nacional de Subvencions ( BDNS). També es publicarà en el Tauler d'anuncis i Tauler d'edictes de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Igualada (https://www.seu-e.cat/web/igualada/), tot fent referència en aquests edictes el BOP on han estat publicades les bases.

En l'acord de convocatòria, s'indicarà la partida pressupostària a les quals s'imputaran les subvencions i l'import que figura en aquesta.

Si l'Ajuntament d'Igualada rep una sol·licitud fora del termini establert, podrà tenir-la en compte en el cas que, una vegada atorgades les subvencions sol·licitades dins del termini establert, encara resti crèdit suficient per atendre-la i s'atengui als criteris establerts en aquestes bases.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

Article 7. Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licituds es presentaran al registre d'entrada de l'Ajuntament d'Igualada o al registre electrònic de l'Ajuntament si es disposa del corresponent certificat digital o signatura electrònica acceptada, per mitjà d'una instància dirigida a l'alcalde d'Igualada, segons els models que consten en aquestes bases i que es podran aconseguir a l'Oficina del Ciutadà de l'Ajuntament d'Igualada i a la web https://tramits.igualada.cat.

De conformitat amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la presentació electrònica es obligatòria en el cas, entre d'altres, de persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica i comunitats de propietaris

El termini de presentació de les sol·licituds serà el fixat en el decret de convocatòria i no serà inferior a 20 dies hàbils a comptar del dia següent hàbil a la publicació de l'Edicte a la BDNS i al Butlletí Oficial de la Província.

El termini per presentar la sol·licitud restarà prorrogat pels obligats a la presentació electrónica que hagin presentat la sol·licitud i/o documentació anexa en paper pel termini de 15 dies hàbils prèvia resolució de requeriment de l'alcalde o regidor/a delegat/da

La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació de les bases reguladores i, faculta l'Ajuntament per comprovar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

En tot cas, els obligats a presentar la sol·licitud electrònicament podrán fer-ho presencialment a les Oficines de l'Ajuntament d'Igualada a la plaça de l'Ajuntament núm. 1, als efectes de donar-los l'assistència tècnica pertinent per tal que presentin la seva sol·licitud electrònicament en el temps i forma establerts.

Article 8. Documentació

En la sol·licitud constarà una declaració responsable conforme el sol·licitant no està incurs en cap dels supòsits de prohibició per obtenir subvenció establerts en l'article

13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions A les sol·licituds s'haurà d'adjuntar:

a) Fotocòpia compulsada del DNI o NIF de la persona sol·licitant:

b) Nota simple de domini i càrregues de l'immoble expedida pel Registre de la Propietat. En cas de tractar-se d'un immoble en règim de propietat horitzontal, nota simple de cada habitatge.

c) Certificació acreditativa conforme el sol·licitant o els sol·licitants, d'haver més d'un propietari, estan al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament d'Igualada -que serà aportada pel propi Ajuntament- i amb la Seguretat Social -que serà sol·licitada d'ofici pel departament gestor de la subvenció, de consentir-ho el sol·licitant-. Aquesta darrera serà substituïda per una declaració responsable quan la quantia a atorgar al beneficiari no superi els 3.000 euros.

d) Memòria amb el contingut mínim següent:

q Descripció del tipus d'actuació a realitzar.

q Fotografia de la façana.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

q Materials a emprar en l'actuació.

q Pressupost de les obres a realitzar.

q Termini d'execució de les obres.

e) En el supòsit que les obres ja s'hagin iniciat, s'haurà d'indicar el núm. de comunicació prèvia o de llicència d'obres.

f) Dades bancàries del compte en el qual, si és subvencionada l'activitat proposada, es podrà transferir l'import de la subvenció.

g) Declaració de les subvencions obtingudes per la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'Ajuntament les que s'obtinguin en el futur.

h) Adreça electrònica als efectes d'aplicació de la normativa sobre el procediment administratiu comú, especialment pel que fa a la notificació electrònica.

La manca d'aportació de qualsevol d'aquests documents, un cop si és el cas se li hagi requerit, s'entendrà com a desistiment de la persona sol·licitant de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/ 2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 9. Gestió de les sol·licituds

L'òrgan gestor de la subvenció serà l'alcalde o el regidor delegat.

Una vegada presentades les sol·licituds, es revisarà la documentació presentada, i d'acord amb el que s'estableix en la base anterior, en el cas que manqui algun document, es requerirà la persona sol·licitant perquè l'aporti en el termini màxim de deu dies.

De conformitat amb l'article 125.1 del Decret 179/ 1995, de 13 de juny, previ l'informe dels Serveis Tècnics municipals sobre la valoració, la idoneïtat de les obres i el compliment dels requisits exigits, la proposta de l'atorgament de la subvenció es formularà per un òrgan col·legiat composat per l'arquitecte i la lletrada municipals.

Article 10. Criteris a l'hora d'atorgar les subvencions

A l'hora d'atorgar les subvencions, tindran preferència les sol·licituds que compleixen els criteris següents:

1. Les sol·licituds que siguin repetició de les presentades l'any anterior, les quals no haguessin rebut la subvenció per manca de disponibilitat pressupostària, sempre que la persona interessada acrediti prèviament haver presentat la corresponent comunicació prèvia o haver sol·licitat llicència d'obres -en cas d'edificis catalogats- dins de l'any anterior.

2. Que l'edifici es trobi inclòs en el Catàleg del Pla especial del Patrimoni, amb els nivells 1, 2 i 3.

3. Que el propietari hagi rebut un requeriment de l'Ajuntament per a la restauració de la façana de l'immoble en l'exercici anterior i no hagi pogut participar en aquesta convocatòria per causes no imputables a l'esmentat propietari. Tindran la mateixa consideració quan el requeriment s'hagi efectuat dins el període de presentació de sol·licituds de l'any en curs.

4. Aquells edificis en els quals es desenvolupa una activitat comercial o de serveis a la planta baixa.

5. El grau de deteriorament i de manca de conservació de la façana.

6. Que complementàriament a la rehabilitació de la façana es millorin les condicions d'habitabilitat de l'edifici.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

7. L'antiguitat de l'edifici. A aquest efecte es tindran en compte les dades que consten en el cadastre d'urbana.

IV. RESOLUCIÓ I PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS

Article 11. Resolució de les sol·licituds i publicitat de les subvencions

El Ple de la Corporació atorgarà o denegarà motivadament les subvencions, indicant, com a mínim, l'import de la quantia atorgada i el concepte subvencionat, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentar les sol·licituds o, de presentar-se fora de termini, des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. L'acord de concessió posa fi a la via administrativa.

Si un mateix sol·licitant presenta més d'una sol·licitud, referida a immobles diferents, a la convocatòria de subvencions, haurà d'assenyalar l'ordre de prioritat d'aquestes. En aquest cas, l'Ajuntament inicialment només tindrà en compte la primera de les sol·licituds. Quan la disponibilitat pressupostària de la partida corresponent ho permeti, s'atendran per ordre les segones i següents sol·licituds, les quals en el cas que es deneguin per manca de disponibilitat pressupostària no els serà d'aplicació el que es determina en el primer punt de l'article 3 d'aquest Reglament.

Les sol·licituds que es presentin per arranjar una façana d'un immoble que disposa de dues façanes no contínues, l'arranjament d'una de les quals hagi estat subvencionada per aquest ajuntament en anys anteriors, seran denegades. Però en el supòsit que, una vegada atorgades les subvencions als altres sol·licitants, la partida pressupostària de l'exercici en curs no s'hagi exhaurit, es podrà atorgar excepcionalment subvenció per arranjar les esmentades façanes. En el supòsit de denegació de subvenció, no serà d'aplicació el que es determina en el primer punt de l'article 3 d'aquest Reglament.

Les sol·licituds que es presentin per arranjar una façana d'un immoble que no sigui visible des de la via pública, només s'atendrà en cas que, una vegada atorgades les subvencions als altres sol·licitants, la partida pressupostària de l'exercici en curs no s'hagi exhaurit.

De conformitat amb l'article 20.8.b) de la Llei General de Subvencions i amb les condicions establertes en el mateix, les subvencions concedides es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) fent constar el programa i crèdit pressupostari al que s'imputin, persona beneficiaria, quantitat concedida, objectiu i finalitat de la subvenció. La mateixa informació es publicarà al Portal de Transparència de l'Ajuntament d'Igualada, tot allò sense perjudici de la publicitat que s'hagi de publicar de conformitat amb la normativa sobre Transparència.

Article 12. Notificació de l'acord de resolució

Cada beneficiari serà notificat individualment en relació a la concessió o denegació de la seva sol·licitud. Alhora, en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Igualada (https://www.seu-e.cat/web/igualada/) es publicarà l'acord íntegre de resolució de la convocatòria.

Així mateix, es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació de les resolucions recaigudes i, en particular, les subvencions concedides amb indicació del

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

programa i crèdit pressupostari al que s'imputen, persona beneficiaria, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

Aquesta mateixa informació es publicarà en el Portal de la Transparència de l'Ajuntament d'Igualada.

Article 13. Acceptació de les subvencions

Els beneficiaris han d'acceptar les subvencions. Aquesta acceptació pot ser expressa, però també s'entendrà que el beneficiari accepta la subvenció quan així es desprengui inequívocament dels seus propis actes.

La justificació de la subvenció s'entendrà com a acceptació de la subvenció en el cas que no s'hagués fet anteriorment.

Article 14. Forma de justificació i pagament de les subvencions

El pagament de la subvenció s'efectuarà una vegada realitzades les obres, prèvia presentació, a més tardar, dins dels primers deu dies hàbils del mes de desembre de l'any en què s'ha atorgat la subvenció, d'una fotografia de la façana amb la intervenció efectuada i les factures pagades. Els Serveis tècnics municipals comprovaran que l'obra s'hagi executat correctament i emetran l'informe corresponent, per tal que sigui lliurada la subvenció al sol·licitant.

En el cas que el cost real de l'obra resulti inferior al pressupost presentat en sol·licitar la subvenció, l'import d'aquesta es reduirà de manera proporcional. A aquest efecte, el regidor delegat mitjançant decret podrà realitzar les modificacions que siguin escaients en l'import de la subvenció.

Article 15. Supervisió i control

Les persones beneficiàries resten sotmeses a les actuacions de control regulades a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

Article 16. Pròrroga d'execució

Els beneficiaris, quan per causes que no els siguin imputables, no hagin pogut executar tota l'activitat subvencionada, poden sol·licitar pròrroga d'execució de fins a dos mesos i l'alcalde o regidor delegat podrà atorgar-la.

Article 17. Revocació

Són causes de revocació de la subvenció les següents:

- La no presentació de la comunicació prèvia o la no obtenció de la llicència abans d'iniciar les obres.

- La no adaptació de les obres a les condicions de la comunicació o de la llicència, a les fixades per l'òrgan que atorga la subvenció o a les fixades pels Serveis tècnics municipals, i/o l'execució d'obres que no respectin els valors ornamentals i estètics de la façana.

- L'incompliment del termini d'execució, sense causa justificada.

- La inexactitud o falsedat de les declaracions responsables.

- La no justificació de les despeses efectuades.

- Les altres legalment establertes.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

SERVEI D'URBANISME

Ajuts per rehabilitar habitatges 2456/8611/ 2020

Article 18. Normativa reguladora

El marc legal pel qual es regiran les subvencions està constituït per:

a) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

c) Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i Ordenança de l'Ajuntament de transparència, accés a la informació i reutilització de l'Ajuntament d'Igualada i ens vinculats dependents.

d) La legislació bàsica de l'Estat reguladora de l'administració local , en especial la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i arts. 40, 189.2. i 214.2. de la Llei reguladora de les hisendes locals, text refós aprovat per RD. Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

e) Articles 239, 240 i 241 del Text refós de la Llei municipal de règim local de Catalunya, i articles 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.

f) La normativa reglamentària bàsica, en especial, els articles de caràcter bàsic del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol;

g) Normativa europea (Tractat constitutiu de la Unió Europea, arts. 87 a 89, i Reial Decret 1755/1987, de 23 de desembre, i disposicions concordants).

h) L'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Igualada

i) El Reglament orgànic de l'Ajuntament, les Bases d'execució del pressupost i la normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern de l'Ajuntament d'Igualada

j) Bases específiques de les subvencions.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

Nom i cognoms

Adreça

Localitat i CP

NIF o DNI Telèfon

Adreça electrònica

Vull rebre notificació electrònica de totes les actuacions relacionades amb aquest procediment en l'aplicació del què disposa la Llei 39/2015, de 1 d'octubre. A tal efecte, facilito en la present sol·licitud/instància, el correu electrònic i el telèfon mòbil (on rebreu per SMS un número de PIN que us permetrà accedir al document). Podeu consultar les condicions a https://www.seu.cat/igualada/notificacions

MANIFESTO:

I. Que sóc ¡ PROPIETARI/ ¡ USUFRUCTUARI - marqui el que correspongui- de l'edifici situat a i que estic interessat en arranjar la seva façana o façanes, d'acord amb la memòria que s'acompanya.

II. Que el termini d'execució de les obres, el seu pressupost i l'ordre de preferència de la sol·licitud (això últim només si se'n presenta més d'una) és el següent:

Termini d'execució de les obres Pressupost de les obres

Ordre de preferència

III. Que, quant als CRITERIS de prioritat en l'atorgament de subvencions, faig constar

-empleneu allò que cregueu convenient-:

q La sol·licitud és repetició de la presentada l'any anterior i que va ser denegada per manca de disponibilitat pressupostària, i que acredito haver presentat comunicació prèvia o sol·licitat llicència d'obres dins l'any anterior.

q L'edifici es troba inclòs en el Catàleg del Pla especial del Patrimoni, amb els nivells 1,2 i 3.

q Hem rebut un requeriment de l'Ajuntament per a la restauració de la façana.

q Hi ha una activitat comercial o de serveis a la planta baixa de l'edifici.

q Complementàriament a la rehabilitació de la façana es millorin les condicions d'habitabilitat de l'edifici.

IV. DOCUMENTACIÓ que acompanyo:

q Fotocòpia DNI/NIF persona sol·licitant.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

q Nota simple de domini i càrregues -referit a l'habitatge- expedida pel Registre de la Propietat.

q Certificació acreditativa d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social -únicament en el cas que l'immoble estigui catalogat, de manera que la quantia a atorgar al beneficiari pugui superar els 3.000 euros-.

q Memòria amb el contingut mínim següent:

§ Descripció del tipus d'actuació a realitzar.

§ Fotografia de la façana.

§ Materials a emprar en l'actuació.

§ Pressupost de les obres a realitzar.

§ Termini d'execució de les obres.

q En el supòsit que les obres ja s'hagin iniciat, s'haurà d'indicar el núm. de comunicació prèvia o de llicència d'obres.

q Full de transferència bancària, a nom de la persona sol·licitant, segons el model que figura a la pàgina htpps://tramits.igualada.cat.

V. DECLARO que:

q Estic al corrent de les meves obligacions fiscals i financeres amb l'Ajuntament d'Igualada.

q Que estic al corrent de les meves obligacions amb la Seguretat Social.

q Que no em trobo en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

q Que, per a la mateixa finalitat, declaro que s'han rebut les subvencions que es relacionen i em comprometo a comunicar les que s'obtinguin en el futur.

VI. AUTORITZO a l'Ajuntament d'Igualada

q SÍ autoritzo la consulta telemàtica a la Seguretat Social.

q NO autoritzo la consulta telemàtica a la Seguretat Social.

Per tot això,

DEMANO:

Que se'm concedeixi la subvenció per a l'arranjament de la façana de l'edifici més amunt esmentat.

Igualada, de/d' de 20

ALCALDE D'IGUALADA

INFORMACIÓ bàsica sobre protecció de dades

Responsable del tractament Ajuntament d'Igualada

Finalitat del tractament Reconeixement, seguiment i control de subvencions per a l'arranjament de façanes

Legitimació Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)

Destinataris Altres administracions competents en la matèria

Exercici de drets dels interessats D'accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i oposició al tractament, adreçant-se al correu electrònic atencio.ciutadana@aj-igualada.net o al correu postal de l'Ajuntament: Plaça de l'Ajuntament núm. 1 - 08700 Igualada

Per saber més sobre la nostra política de protecció de dades consulteu l'enllaç: https://ja.cat/AqQlV

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

Nom i cognoms del representant de la Comunitat de Propietaris

Adreça

Localitat i CP

NIF o DNI Telèfon mòbil

Adreça electrònica

MANIFESTO:

I. Que som propietaris de l'edifici situat a i estem interessats en arranjar la seva façana o façanes, d'acord amb la memòria que s'acompanya.

II. Que el termini d'execució de les obres, el seu pressupost i l'ordre de preferència de la sol·licitud (això últim només si se'n presenta més d'una) és el següent:

Termini d'execució de les obres Pressupost de les obres

Ordre de preferència

III. Que, quant als CRITERIS de prioritat en l'atorgament de subvencions, faig constar -empleneu allò que cregueu convenient-:

q La sol·licitud és repetició de la presentada l'any anterior i que va ser denegada per manca de disponibilitat pressupostària, i que acredito haver presentat comunicació prèvia o sol·licitat llicència d'obres dins l'any anterior.

q L'edifici es troba inclòs en el Catàleg del Pla especial del Patrimoni, amb els nivells 1,2 i 3.

q Hem rebut un requeriment de l'Ajuntament per a la restauració de la façana.

q Hi ha una activitat comercial o de serveis a la planta baixa de l'edifici.

q Complementàriament a la rehabilitació de la façana es millorin les condicions d'habitabilitat de l'edifici.

IV. DOCUMENTACIÓ que acompanyo:

q Fotocòpia dels DNI o NIF del representant de la Comunitat de propietaris.

q Nota informativa de domini del Registre de la Propietat de cada habitatge.

q Memòria amb el contingut mínim següent:

q Descripció del tipus d'actuació a realitzar.

q Fotografia de la façana.

q Materials a emprar en l'actuació.

q Pressupost de les obres a realitzar.

q Termini d'execució de les obres.

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Per descarregar una còpia d'aquest document consulti la següent pàgina web

Codi Segur de Validació 889a42a089804a1e910ba41eb197f6c4001 Data document: 08/01/2021

Url de validació https://registre.igualada.cat:8443/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/asp/verificadorfirma.asp

Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original

q En el supòsit que les obres ja s'hagin iniciat, s'haurà d'indicar el núm. de comunicació prèvia o de llicència d'obres.

q Full de transferència bancària, a nom de la persona sol·licitant, segons el model que figura a la pàgina htpps://tramits.igualada.cat.

V. DECLARO que:

q Estem al corrent de les nostres obligacions fiscals i financeres amb l'Ajuntament d'Igualada.

q Que estem al corrent de les nostres obligacions amb la Seguretat Social.

q Que no ens trobem en cap de cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

q Que, per a la mateixa finalitat, declaro que s'han rebut les subvencions que es relacionen i em comprometo a comunicar les que s'obtinguin en el futur.

VI. AUTORITZO a l'Ajuntament d'Igualada

q SÍ autoritzo la consulta telemàtica a la Seguretat Social.

q NO autoritzo la consulta telemàtica a la Seguretat Social.

VII. Que els sotasignants, en qualitat de propietaris, en règim de propietat horitzontal, de l'edifici esmentat designem al representant de la Comunitat de Propietaris, , per a la representació i signatura de quants documents siguin necessaris per a la sol·licitud de la present subvenció i que, donat el cas, autoritzem a fer l'ingrés de la subvenció al compte de la persona designada anteriorment.

NOM I COGNOMS NIF SIGNATURA

Per tot això,

DEMANO:

Que se'm concedeixi la subvenció per a l'arranjament de la façana de l'edifici més amunt esmentat.

Igualada, de/d' de 20

ALCALDE D'IGUALADA

INFORMACIÓ bàsica sobre protecció de dades

Responsable del tractament Ajuntament d'Igualada

Finalitat del tractament Reconeixement, seguiment i control de subvencions per a l'arranjament de façanes

Legitimació Exercici de poders públics (Article 6.1.e del RGPD 2016/679)

Destinataris Altres administracions competents en la matèria

Exercici de drets dels interessats D'accés, rectificació, supressió, portabilitat de les dades, limitació i oposició al tractament, adreçant-se al correu electrònic atencio.ciutadana@aj-igualada.net o al correu postal de l'Ajuntament: Plaça de l'Ajuntament núm. 1 - 08700 Igualada

Per saber més sobre la nostra política de protecció de dades consulteu l'enllaç: https://ja.cat/AqQlV

Pl. de l'Ajuntament, núm. 1 - 08700 IGUALADA Tel. 93 803 19 50 Fax 93 805 19 64 CIF P-0810100-H

atencio.ciutadana@aj-igualada.net www.igualada.cat

Signatura 1 de 1

Marc Castells i Berzosa 11/01/2021 Alcalde

Bases de les subvencions per a la restauració de façanes en Igualada. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021

Ver el documento "Bases de les subvencions per a la restauració de façanes en Igualada. - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas