BASES DE SUBVENCIONS PER ...15-02-2021

Última revisión
18/02/2021

BASES DE SUBVENCIONS PER PROMOURE ACTIVITATS EN EL SECTOR COMERCIAL I DE SERVEIS I EL SUPORT A LES EMPRESES DE SANT JOAN DESPÍ PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES DESOCUPADES DEL MUNICIPI FOMENTANT LA PRESÈNCIA DE LA DONA A L'ÀMBIT DE L'EMPRENEDORIA I LA IMPLEMENTACIÓ DE PLANS D'IGUALTAT, PER A L'ANY 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-02-2021

Tiempo de lectura: 33 min

Tiempo de lectura: 33 min

Relacionados:

BASES DE SUBVENCIONS PER PROMOURE ACTIVITATS EN EL SECTOR COMERCIAL I DE SERVEIS I EL SUPORT A LES EMPRESES DE SANT JOAN DESPI PER A LA CONTRACTACIO DE PERSONES DESOCUPADES DEL MUNICIPI FOMENTANT LA PRESENCIA DE LA DONA A L AMBIT DE L EMPRENEDORIA I LA IMPLEMENTACIO DE PLANS D IGUALTAT, PER A L ANY 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 15/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 15/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Comercio y marketing, Empleo y contratación, Empresa, Servicios Sociales, Deporte, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Infancia y juventud, Transporte y vehículos, Cultura e idiomas, Economía Social, Igualdad

(Páginas 36-56)


Article 1. Objecte i finalitat.

L'objecte d'aquestes bases és definir el conjunt de condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de subvencions durant l'exercici 2021, per impulsar i fomentar activitats econòmiques en els establiments comercials i dels mercats municipals de Sant Joan Despí, així com incentivar aquelles persones físiques o jurídiques que desenvolupin la seva activitat a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, prioritàriament al municipi de Sant Joan Despí, i que contractin laboralment persones desocupades del municipi aplicant una política d'igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes.

S'estableixen una sèrie de mesures de foment consistents en cinc línies de subvenció a càrrec de l'ens local i dins dels límits establerts en els pressupostos municipals per a la subvenció de les taxes d'obertura i les taxes i impostos associats a les obres d'adequació dels locals. Podran demanar-les aquelles empreses que estableixin noves activitats econòmiques en locals comercials buits o que suposin la continuïtat d'establiments comercials o de determinats serveis, i per la modernització i la millora de les parades dels mercats municipals. També podran demanar-les empreses que contractin laboralment persones desocupades del municipi durant un mínim de dotze mesos. Així com, empreses que hagin elaborat i implementat un pla d'igualtat per primer cop.

Les cinc línies són:

- LÍNIA A. Subvenció a la taxa d'obertura d'establiments del municipi (tant per nova activitat com per canvi de titularitat), fomentant l'emprenedoria femenina.

- LÍNIA B. Subvenció a les taxes i impostos municipals per obres d'adequació i modernització de l'establiment comercial (taxa per llicències urbanístiques i impost d'instal·lacions, construccions i obres).

- LÍNIA C. Subvenció destinada a la modernització, millora i dinamització dels mercats municipals.

- LÍNIA D. Subvenció a la contractació laboral de persones desocupades del municipi.

- LÍNIA E. Subvenció destinada a l'elaboració, implementació i registre de plans d'igualtat a les empreses.

Article 2. Línies de subvenció per a l'any 2021.

Línia A - Subvenció de la taxa per llicència d'obertura d'establiments del municipi (nova activitat o canvi de titularitat), fomentant especialment l'emprenedoria femenina.

A.1. Destinataris/es i requisits per obtenir la subvenció.

Poden sol·licitar aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques que comuniquin l'inici d'una nova activitat al municipi de Sant Joan Despí en el període comprès entre l'1 de desembre de 2020 i el 30 de novembre de 2021, i que compleixin els següents requisits:

a) Que l'activitat a desenvolupar estigui classificada en

alguna d'aquestes categories:

1. Comerç al detall

2. Arranjament de roba

3. Reparació de calçat

4. Acadèmies de formació, idiomes i afins

5. Activitats esportives i de dansa

6. Perruqueries (incloses les d'animals)

7. Centres d'estètica i bellesa

8. Tintoreries i bugaderies

9. Centres mèdics i afins

10. Clíniques veterinàries

11. Serveis fotogràfics

12. Copisteries, impressió i arts gràfiques

13. Serveis de reparacions, instal·lacions i subministraments

14. Agències de viatges detallistes

15. Serveis de menjar preparat i càtering

16. Bars i restaurants.

b) Que el local on es desenvolupi l'activitat tingui consideració de local comercial a peu de carrer i una superfície de fins a 250 m2.

A.2. Conceptes subvencionables, imports i criteris de valoració de les sol·licituds.

La subvenció, que es concedirà una sola vegada, es concreta en una ajuda equivalent als següents imports:

a) Subvenció del 50% de l'import de la taxa per llicència d'obertura d'establiments, fins a un màxim de 300,00 euros.

b) En cas que el local comercial estigui ubicat al barri de Les Planes, la subvenció serà del 100% de l'import de la taxa d'obertura d'establiments, fins a un màxim de 300,00 euros.

c) En cas de que la persona física o jurídica que inicia i comunica una nova activitat sigui dona, la subvenció serà del 100% de l'import de la taxa d'obertura d'establiments, fins a un màxim de 300,00 euros.

d) En cas de que les condicions per subvencionar el 100% de la taxa d'obertura coincideixin, essent una dona qui inicia l'activitat a un local comercial ubicat al barri de Les Planes, no es subvencionarà més del 100% i fins a la quantitat màxima de 300,00 euros.

A.3. Presentació de sol·licituds i documentació.

Les sol·licituds per acollir-se a aquesta subvenció s'hauran de presentar mitjançant una instància genèrica signada pels titulars de l'activitat de forma electrònica. Amb la sol·licitud acompanyarà:

a) DNI o CIF de l'empresa.

b) Document d'autoliquidació de la taxa municipal d'obertura,

acreditant-ne el pagament.

c) Declaració responsable (DOC 02).

d) Certificat bancari on s'indiqui el número de compte en el qual s'haurà de realitzar la transferència en cas que la subvenció sigui atorgada. (s'adjunta model com a DOC 03).

e) Declaració censal d'inici d'activitat (model 036/037), en cas que s'hagi iniciat l'activitat.

Línia B - Subvenció a les taxes i impostos municipals per obres d'adequació i modernització de l'establiment comercial (taxa per llicències urbanístiques i impost sobre construccions, instal·lacions i obres).

B.1. Destinataris/es i requisits per obtenir la subvenció.

Poden sol·licitar aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques titulars d'un establiment comercial a Sant Joan Despí que hagin dut a terme obres per a l'adequació i/o modernització del propi local en el període comprès entre l'1 de desembre de 2020 i el 30 de novembre de 2021, i que compleixin els següents requisits:

a) Que l'activitat estigui classificada en alguna d'aquestes

categories:

1. Comerç al detall

2. Arranjament de roba

3. Reparació de calçat

4. Acadèmies de formació, idiomes i afins

5. Activitats esportives i de dansa

6. Perruqueries (incloses les d'animals)

7. Centres d'estètica i bellesa

8. Tintoreries i bugaderies

9. Centres mèdics i afins

10. Clíniques veterinàries

11. Serveis fotogràfics

12. Copisteries, impressió i arts gràfiques

13. Serveis de reparacions, instal·lacions i subministraments

14. Agències de viatges detallistes

15. Serveis de menjar preparat i càtering

16. Bars i restaurants

b) Que l'establiment comercial es trobi a peu de carrer i

tingui una superfície de fins a 250 m2.

B.2. Conceptes subvencionables, imports i criteris de valoració de les sol·licituds.

L'import de la subvenció serà del 50%, fins a un màxim de 300,00 euros, respecte de la suma d'imports satisfets en concepte de taxa per llicències urbanístiques i l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) per l'adequació i la modernització del propi establiment comercial.

B.3. Presentació de sol·licituds i documentació.

Les sol·licituds per acollir-se a aquesta subvenció s'hauran de presentar mitjançant una instància genèrica signada pels titulars de l'activitat de forma electrònica. Amb la sol·licitud s'acompanyarà:

a) DNI o CIF de l'empresa.

b) Documents d'autoliquidació de la taxa per llicències urbanístiques i de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, acreditant-ne el seu pagament.

c) Declaració responsable (DOC 02).

d) Certificat bancari on s'indiqui el número de compte al qual s'haurà de realitzar la transferència en cas que la subvenció sigui atorgada. (s'adjunta model com a DOC 03).

e) Comunicació prèvia d'inici d'activitat o declaració responsable d'activitats i la declaració censal d'alta d'activitat (model 036/037).

Línia C - Subvenció destinada a la modernització, millora i dinamització de les parades dels mercats municipals.

C.1. Destinataris/es i requisits per obtenir la subvenció.

Poden sol·licitar aquesta subvenció les persones físiques o jurídiques titulars d'una concessió de parada dels mercats municipals, i les que s'instal·lin, a partir de l'1 de desembre

de 2020 fins el 30 de novembre de 2021, en una parada dels mercats municipals ubicats a Sant Joan Despí que, en el moment de sol·licitar l'ajut, estiguin donades d'alta i segueixin instal·lades al local pel qual se sol·licita aquest ajut.

L'actuació objecte de la subvenció haurà d'haver estat realitzada o realitzar-la durant el període des de l'1 de desembre fins al dia 31 de desembre de 2020, o en l'exercici 2021, des de l'1 de gener fins al 30 de novembre de 2021, i amb data de factura dins dels mateixos terminis.

C.2. Conceptes subvencionables, imports i criteris de valoració de les sol·licituds.

1. Millora de la imatge exterior i de l'interior del local (en resta exclòs el manteniment i la conservació del local com, per exemple, només pintar el local, abrillantar el terra, etc.) consistent en:

a) Retolació externa: disseny, producció i instal·lació

b) Aparador: disseny, il·luminació i decoració

c) Canvi d'il·luminació

d) Canvi de paviment

e) Accessibilitat de la parada

2. L'import màxim de subvenció serà del 75% del cost de la

inversió (IVA no inclòs), fins a un màxim de 750,00 euros.

C.3. Presentació de sol·licituds i documentació.

Les sol·licituds per acollir-se a aquesta subvenció s'hauran de presentar mitjançant una instància genèrica signada pels titulars de l'activitat de forma electrònica. Amb la sol·licitud s'acompanyarà:

a) Pressupost o factura definitiva i el seu comprovant de pagament que desglossi els conceptes subvencionables emesa per l'empresa encarregada de l'acció a desenvolupar. Si es tracta d'una actuació vinculada amb una llicència d'obres el pressupost serà el contemplat en la mateixa llicència.

b) En les actuacions relatives al canvi del rètol exterior de la parada, si l'acció ja s'ha realitzat, caldrà presentar una fotografia del rètol; en el cas que no s'hagi realitzat l'acció, s'haurà de presentar el disseny previ del rètol per tal de valorar el compliment de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.

c) En el cas de les actuacions de millora de la gestió de negoci s'haurà de presentar un document tècnic descrivint l'actuació.

d) Declaració responsable (DOC 02).

e) Certificat bancari on s'indiqui el número de compte en el qual s'haurà de realitzar la transferència en cas que la subvenció sigui atorgada. (s'adjunta model com a DOC 03).

Línia D - Subvenció a la contractació laboral de persones desocupades del municipi.

D.1. Destinataris/es de la subvenció.

Poden sol·licitar aquesta subvenció, empreses, persones físiques o jurídiques que desenvolupin una activitat econòmica, amb domicili social, delegació o centre de treball a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, prioritàriament a Sant Joan Despí, que contractin o hagin contractat per un mínim de 12 mesos una persona empadronada a Sant Joan Despí sota la gestió de la Borsa de Treball de Promodespí, en el període comprès entre l'1 desembre de 2020 i el 30 de novembre de 2021, dia límit de presentació de sol·licituds.

D.2. Condicions i requisits per obtenir la subvenció.

1. Condicions dels col·lectius de treballadors/es a contractar:

a) Persones empadronades a Sant Joan Despí, en situació d'atur inscrites a l'Oficina de Treball de la Generalitat i a la Borsa de Treball de l'Ajuntament de Sant Joan Despí.

b) Preferentment, persones més grans de 45 anys, en concret aquelles que hagin esgotat la prestació per desocupació i no percebin subsidis, els aturats de llarga durada (2 o més anys a l'atur), les persones amb discapacitat, les dones i els joves entre 16 i 30 anys.

c) No es podran subvencionar persones que han estat prestant serveis a la mateixa empresa en els darrers 12 mesos anteriors.

2. Condicions de les empreses beneficiàries de les subvencions:

a) Tenir seu social, delegació o centre de treball en el terme municipal de Sant Joan Despí o a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

b) Formalitzar un contracte laboral amb el/la treballador/a durant un termini mínim de 12 mesos.

c) Que l'empresa no hagi realitzat acomiadaments declarats improcedents o expedients de regulació de l'ocupació (ERO) en els 3 mesos anteriors a la contractació en la categoria i lloc de treball per al qual es realitza la contractació. Queden excloses d'aquest supòsit i podran realitzar la

sol·licitud, aquelles empreses que hagin pres mesures excepcionals en matèria laboral(ERTO) en el marc de la crisi causada per la Covid-19.

d) Que quedi acreditat que el nou contracte laboral suposa un increment de la plantilla existent.

e) Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Sant Joan Despí, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de Catalunya.

f) No haver estat sancionada, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de disminuïts o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel RD Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.

g) No estar compresa en cap dels supòsits previstos en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

h) Complir amb la quota de reserva per a la integració de persones amb disminució d'acord amb la llei 19/1982, de 7 d'abril, o aplica les mesures alternatives previstes al Reial Decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 246/2000, de 24 de juliol.

i) Complir amb l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació entre dones i homes, d'acord amb l'article 45 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.

3. Requisits del lloc de treball:

El lloc de treball haurà de permetre l'obtenció de la pràctica professional adequada al perfil professional del candidat/a. Mitjançant conveni col·lectiu d'àmbit sectorial estatal o, en defecte d'això, els sectorials d'àmbit inferior, es podran determinar els llocs de treball, grups, nivells o categories professionals objecte d'aquest contracte. El lloc de treball haurà de complir amb les mesures de protecció i prevenció relatives a la Covid-19 i segons el tipus d'activitat econòmica.

D.3. Gestió de les ofertes i contractes de treball.

1. Les ofertes de treball es gestionaran mitjançant la borsa de treball local (PROMODESPÍ - Departament de Promoció Econòmica, Ocupació, Comerç, Consum i Mercats Municipals de l'Ajuntament de Sant Joan Despí), que col·laborarà en el procés

de selecció de les candidatures més adequades segons les necessitats i el perfil professional que hauran assenyalat les empreses. L'entrevista i selecció final dels/es candidats/es, la determinarà l'empresa interessada.

2. Es formalitzaran contractes amb una durada mínima de 12 mesos.

3. En el contracte de treball s'ha de fer constar la frase següent: 'Contracte subvencionat per l'Ajuntament de Sant Joan Despí en el marc del Programa de suport a la contractació de persones desocupades del municipi', exceptuant aquells contractes laborals que optin a la subvenció i hagin estat realitzats abans de l'aprovació de les presents bases.

D.4. Presentació de sol·licituds i documentació.

Les sol·licituds per acollir-se a aquesta línia de subvenció s'hauran de presentar mitjançant una instància normalitzada (s'adjunta model com a DOC 01) signada per l'interessat/da de forma electrònica i acompanyada de la següent documentació:

a) Escriptura de constitució o document d'inscripció de l'empresa al registre corresponent i estatuts.

b) NIF/CIF de l'empresa.

c) Escriptura de poders dels representants legals de

l'empresa.

d) DNI/NIF dels representants legals de l'empresa.

e) DNI/NIE de la persona subjecte del contracte.

f) Contracte laboral, en el qual consti la durada del contracte, la jornada laboral, el sou brut i la categoria professional.

g) Document que acrediti la condició de desocupat de la persona contractada, emesa pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC).

h) Document d'alta de la persona contractada en el règim de la Seguretat Social.

i) Declaració responsable (DOC 02).

j) Full de sol·licitud de transferència bancària i certificat bancari de titularitat del compte. (s'adjunta model com a DOC 03).

D.5. Quantia de la subvenció.

L'Ajuntament de Sant Joan Despí subvencionarà amb un màxim de

5.000 euros per contracte d'un mínim de 12 mesos (inclosos el salari brut, la prorrata de les pagues extraordinàries, i les quotes corresponents a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa) i per jornada completa.

No es consideraran inclosos en la subvenció les despeses no salarials, els incentius salarials, les dietes, les despeses de desplaçament, la paga de vacances no realitzades, les hores extraordinàries o els complements per les despeses realitzades com a conseqüència de l'activitat laboral.

El salari serà el fixat en conveni col·lectiu corresponent.

Les citades quanties no podran ser en cap cas inferiors al salari mínim interprofessional. En el cas dels contractes a temps parcial, el salari mínim indicat es reduirà en proporció al temps efectivament treballat.

El cost salarial mensual màxim subvencionable serà de 833,33 euros/mes per a tots els grups de cotització i una jornada completa durant els primers 6 mesos. Si la jornada és parcial, la subvenció serà proporcional a la jornada aplicada.

Si una persona contractada causa baixa voluntària abans de la fi del període contractual, l'empresa haurà de reintegrar la part de l'assignació econòmica proporcional al període no executat del contracte, i disposarà d'un màxim de 10 dies per presentar la renúncia a l'Ajuntament.

En el cas d'acomiadament, l'empresa disposarà d'un màxim de 10 dies per comunicar la renúncia a l'Ajuntament. Si és per causes objectives o disciplinàries, es revocarà parcialment l'ajut, en proporció al període no executat de contracte. Si, per contra, l'acomiadament és improcedent, la concessió passarà a ser invàlida i es revocarà totalment l'ajut, de tal manera que l'empresa haurà de reintegrar els imports cobrats, tal com estableix l'article 8 d'aquestes bases.

En el cas que, un cop iniciat el contracte, es redueixi la jornada laboral, l'empresa haurà d'informar l'Ajuntament en un termini màxim de 10 dies des que es produeixi l'alteració, i aquest tornarà a calcular l'assignació econòmica en proporció a la nova jornada laboral.

Línia E - Subvenció destinada a l'elaboració, implementació i

registre de plans d'igualtat a les empreses

D'acord amb el Reial Decret Llei 6/2019 d'1 de març de mesures urgents per a garantir la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes en l'ocupació, s'obre la següent línia de subvenció per tal de vetllar i donar suport en el compliment de la implementació de plans d'igualtat a les empreses.

E.1. Destinataris/es de la subvenció.

Poden sol·licitar aquesta subvenció empreses que desenvolupin una activitat econòmica, amb domicili social, delegació o centre de treball a Sant Joan Despí.

- Empreses d'entre 151 a 250 persones treballadors/es que, per obligació legal, el període d'aplicació del pla d'igualtat es compren des del 7 de març de 2020 fins el 6 de març de 2021.

- Empreses que, tot i no tenir una obligació de compliment legal per nombre de treballadors/es o en aquest 2021, en el període que es vigent la present subvenció, elaborin i implementin un pla d'igualtat per primer cop.

Queden excloses d'aquesta convocatòria, aquelles empreses que, tant per obligació del compliment de la Llei Orgànica 3/2007 del

22 de març, per obligatorietat del conveni col·lectiu que sigui aplicable o conveni sectorial, com de forma voluntària; hagin dissenyat i implementat un pla d'igualtat abans de l'1 de desembre de 2020. També quedaran excloses aquelles empreses que per autoritat laboral en un procediment sancionador, hagin acordat la substitució de sancions accessòries per l'elaboració d'un pla d'igualtat.

E.2. Condicions i requisits per obtenir la subvenció.

1. Condicions de les empreses beneficiàries de la subvenció:

a) Ésser legalment constituïda i, en el seu cas, degudament inscrita en el corresponent Registre Públic.

b) Tenir seu social en el terme municipal de Sant Joan Despí.

c) Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Sant Joan Despí, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Seguretat Social i l'Agència Tributària de Catalunya.

d) Que l'empresa no hagi realitzat acomiadaments declarats improcedents en els 3 mesos anteriors de la seva sol·licitud.

e) No haver estat sancionada, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de disminuïts o molt greu, en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel RD Legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.

f) No estar compresa en cap dels supòsits previstos en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

g) Complir amb la quota de reserva per a la integració de persones amb disminució d'acord amb la llei 19/1982, de 7 d'abril, o aplica les mesures alternatives previstes al Reial Decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 246/2000, de 24 de juliol.

2. Condicions del pla d'igualtat de l'empresa:

a) El pla d'igualtat ha d'estar elaborat i implementat a

l'empresa.

b) Implementació i registre dintre del període que es determina en la present convocatòria de subvenció (apartat E.1.), independentment de la forma jurídica adoptada.

c) El pla d'igualtat es durà a terme mitjançant un llenguatge

inclusiu i no sexista.

d) S'ha de garantir en el procés d'elaboració i implementació el compromís per part de la direcció de l'empresa així com la participació i implicació de la representació legal de les persones treballadores, o en el seu defecte, de les pròpies persones treballadores.

e) El pla d'igualtat ha d'estar registrat obligatòriament tal com dicta el Reial Decret Llei 6/2019 de l'1 de març, dintre dels Registre Públic de Plans d'Igualtat de la Generalitat de Catalunya(art.6.1. RD 713/2010, de 28 de maig).

f) Els plans d'igualtat han de contenir els següents punts:

- Els objectius concrets que es pretenen aconseguir.

- Les estratègies, mesures i actuacions que cal adoptar per assolir els objectius marcats.

- El sistema de seguiment i avaluació de les accions dutes a terme en relació amb els objectius marcats.

- La temporització determinada del pla d'igualtat per a la seva

execució i vigència.

g) Els plans d'igualtat han d'impulsar accions en relació a les

següents matèries:

- Cultura i gestió organitzativa empresarial.

- Accés a l'ocupació: procés de selecció i contractació.

- Condicions de treball i classificació professional.

- Retribucions.

- Promoció i/o desenvolupament professional.

- Ordenació del temps de treball i corresponsabilitat.

- Formació interna i/o contínua.

- Comunicació no sexista.

- Salut laboral amb perspectiva de gènere.

- Prevenció i actuació davant de l'assetjament sexual i per raó de sexe.

h) El pla d'igualtat s'ha d'elaborar i implementar seguint les

següents fases:

- Fase 1. Negociació del diagnòstic i del pla d'igualtat.

- Fase 2. Elaboració del diagnòstic d'igualtat.

- Fase 3. Disseny, aprovació i registre del pla d'igualtat.

- Fase 4. Execució i seguiment del pla d'igualtat.

- Fase 5. Avaluació del pla d'igualtat.

i) El pla d'igualtat en el moment de la sol·licitud de la subvenció s'haurà dut a terme fins la fase 4 d'aplicació de les mesures previstes. Com a mínim, la implementació completa de tres de les accions definides com a prioritàries.

E.3. Presentació de sol·licituds i documentació.

Les sol·licituds per acollir-se a aquesta línia de subvenció s'hauran de presentar mitjançant una instància normalitzada (s'adjunta model com a DOC 01) signada per l'interessat/da de forma electrònica i acompanyada de la següent documentació:

a) Escriptura de constitució o document d'inscripció al registre corresponent i estatuts.

b) NIF/CIF de l'empresa.

c) Escriptura de poders dels representants legals de l'empresa.

d) DNI/NIF dels representants legals de l'empresa.

e) Declaració responsable (DOC 02).

f) Full de sol·licitud de transferència bancària i certificat bancari de titularitat del compte. (s'adjunta model com a DOC 03).

g) Dades de la plantilla de treballadors/es: Personal retribuït i distribució de la plantilla.

h) Memòria del projecte del pla d'igualtat, el qual es farà la seva valoració i baremació en funció dels criteris establerts segons el 'Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades'.

i) Les societats cooperatives deuran presentar un certificat emès pel Registre General de Cooperatives de la Generalitat de Catalunya en que es doni compte del nombre de persones sòcies de la cooperativa i del caràcter de cadascuna d'elles. Si es tracta de comunitats de béns, certificats d'estar donats d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms.

j) En cas de la contractació d'una persona i/o consultoria experta en assessorament de plans d'igualtat, presentació de la factura definitiva i comprovant de pagament que desglossi els conceptes subvencionables emesa per l'empresa encarregada de l'acció a desenvolupar. El cost dels seus serveis no podrà superar el 50% de la subvenció concedida.

E.5. Quantia de la subvenció.

L'Ajuntament de Sant Joan Despí subvencionarà amb un màxim de 300 euros, amb independència del cost total que hagi suposat a l'empresa el diagnòstic, elaboració, implementació i/o contractació de persona experta per assessorament de plans d'igualtat.

La subvenció està destinada a cobrir les següents despeses justificades en el període de la convocatòria i relacionades amb l'elaboració i implementació del pla d'igualtat a l'empresa:

a) Despeses derivades del diagnòstic de la situació de

l'empresa en matèria d'igualtat.

b) Despeses derivades de l'elaboració del pla d'igualtat.

c) Despeses derivades de la implementació de la Fase 4. d'aplicació del pla, en com a mínim, 3 de les accions definides com prioritàries.

Totes les despeses de conceptes subvencionables han hagut de realitzar-se dintre del període establert per la present convocatòria i de la sol·licitud de la subvenció, des del 1 de desembre de 2020 fins el 30 de novembre de 2021.

En el cas que les fases del pla d'igualtat determinades a l'apartat E.2.2. hagin sigut dutes a terme per part d'una entitat externa a l'empresa, el cost dels seus serveis no podrà superar el màxim de subvenció a atorgar.

No es consideraran conceptes subvencionables les següents despeses:

- Béns d'inversió i despeses d'amortització.

- Compra d'equipament, mobiliari i/o infraestructures.

- Despeses superiors al valor de mercat o que no corresponguin a l'activitat subvencionada.

- Impostos personals sobre la Renda.

- Impostos indirectes recuperables.

- Aquelles accions a la fase d'implementació de pla d'igualtat, que només es basin en la informació i difusió en matèria d'igualtat d'oportunitats.

- No es considerarà com a mesura aplicable, la necessitat d'instal·lar sistema de control horari del personal treballador, d'acord amb la nova normativa de control horari del Reial Decret Llei del 8 de març de 2019 i segons el BOE publicat el 12 de març de 2019.

Disposicions comunes.

Article 3. Termini i presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació al BOP d'aquestes bases i fins al dia 30 de novembre de 2021 per a totes les línies de subvencions previstes i de forma electrònica.

Les sol·licituds per concórrer a les subvencions regulades en aquestes bases s'han de presentar mitjançant instància genèrica electrònica segons s'indica en cadascuna de les línies d'actuació, juntament amb la resta de documentació sol·licitada. Aquest formulari es podrà obtenir telemàticament accedint a la seu electrònica del web corporatiu de l'Ajuntament de Sant Joan Despí www.sjdespi.net. Les sol·licituds s'hauran de presentar electrònicament a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan Despí.

La presentació dels documents requerits per cada línia de subvenció serà condició necessària per a la tramitació de la sol·licitud.

Article 4. Tramitació i resolució de les subvencions.

1. Les sol·licituds presentades seran examinades i valorades pel Departament de Promoció Econòmica, Ocupació, Comerç, Consum i Mercats Municipals de l'Ajuntament de Sant Joan Despí a partir dels criteris de valoració establerts a les bases particulars de cada línia; el/la tècnic/a corresponent farà les funcions d'instructor del procediment que emetrà, si correspon, l'informe favorable per elevar a Resolució d'Alcaldia.

2. Rebuda la documentació, s'examinarà si és correcta i completa i, en cas contrari, es notificarà a l'interessat/da per tal que la revisi o la completi en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació, segons disposa l'art 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si un cop passat aquest temps la persona interessada no ha esmenat la falta o no ha aportat els documents preceptius, es considerarà que desisteix de la seva petició, s'arxivarà la sol·licitud i es notificarà aquesta circumstància al sol·licitant.

3. El termini màxim per a la resolució de les sol·licituds de subvenció serà de tres mesos a partir de la finalització del termini de sol·licitud. La manca de resolució en produeix la desestimació.

4. Un cop acomplerts els tràmits anteriors, Resolució

d'Alcaldia aprovarà la concessió de les subvencions.

5. La resolució serà notificada als sol·licitants i posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes, o recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs admès en Dret que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

6. L'Ajuntament de Sant Joan Despí es reserva la potestat de requerir més informació i altra documentació complementària al beneficiari per vetllar per la correcta aplicació de l'ajut concedit.

7. El criteri per determinar l'ordre d'accés a l'assignació econòmica serà l'ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre corresponent, fins a l'esgotament de l'assignació pressupostària assignada i tenint en compte els criteris fixats en les presents bases.

8. Per a l'atorgament de les subvencions l'òrgan competent té la facultat de revisar les subvencions concedides i de modificar les resolucions d'acord amb allò previst a l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Sant Joan Despí.

9. L'Ajuntament quedarà exempt de qualsevol responsabilitat civil, mercantil o laboral o de qualsevol altra mena derivada de les actuacions a què restin obligades les persones o destinatàries de les subvencions atorgades.

Article 5. Termini i forma de pagament.

La forma de pagament és mitjançant transferència bancària al compte bancari de l'entitat sol·licitant.

Els/les perceptors/es de les subvencions hauran d'aportar la documentació requerida per a cadascuna de les línies abans del 30 de novembre de 2021.

Serà requisit necessari acceptar de manera expressa l'atorgament de la subvenció, segons document normalitzat que facilitarà el Departament de Promoció Econòmica.

1. LÍNIES A-B-C:

El pagament del 100% de la subvenció concedida es tramitarà una vegada s'iniciï l'activitat i es presenti electrònicament una instància subscrita pel/per la peticionari/a en què se sol·liciti el pagament de la subvenció, acompanyant la documentació requerida per a cadascuna de les línies de subvenció:

LÍNIA A: Declaració censal d'inici d'activitat (model 036/037), en cas que en el moment de realitzar la sol·licitud no s'hagués iniciat l'activitat.

LÍNIA B: Comunicació prèvia o declaració responsable

d'activitats i declaració censal d'alta d'activitat (model 036/037), en cas que en el moment de realitzar la sol·licitud no hagués estat efectuat l'inici de l'activitat.

LÍNIA C:

a) En les actuacions relatives a la millora de la imatge exterior i interior s'haurà d'adjuntar una fotografia amb el resultat final de l'acció.

b) Certificació de la relació de factures presentades.

c) Factures originals digitalitzades, amb caràcter general, del pressupost subvencionat.

LÍNIA D:

El pagament de la subvenció s'efectuarà en dos terminis:

- Un primer pagament corresponent al 50% de la subvenció atorgada en el termini de 6 mesos a comptar des de la presentació per registre de la sol·licitud de la subvenció i sempre que l'empresa hagi presentat el contracte o contractes registrats i de les corresponents alta/es a la Seguretat Social.

- Un segon i últim pagament, corresponent a l'import restant, que es farà efectiu contra la presentació, per part de les persones beneficiàries de la subvenció, de la documentació econòmica justificativa de la totalitat de les despeses.

LÍNIA E:

El pagament de la subvenció s'efectuarà en dos terminis:

- Un primer pagament corresponent al 50% de la subvenció atorgada en el termini de 3 mesos a comptar des de la presentació per registre de la sol·licitud de la subvenció i sempre que l'empresa hagi presentat la memòria del pla d'igualtat i l'aplicació de les mesures que s'exposen.

- Un segon i últim pagament, corresponent a l'import restant, que es farà efectiu contra la presentació, per part de les persones beneficiàries de la subvenció, de la documentació econòmica justificativa de la totalitat de les despeses subvencionables i una memòria de tancament de totes les actuacions dutes a terme.

Article 6. Compatibilitats.

Les subvencions són compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, i entre elles.

En qualsevol cas, l'import dels ajuts concedits en cap cas pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el cost de l'actuació a desenvolupar per la persona beneficiària.

Article 7. Obligacions dels perceptors/res.

Amb caràcter general, els/les perceptors/es de les subvencions atorgades hauran de:

a) Acceptar de manera expressa l'atorgament de la subvenció.

b) Realitzar l'activitat que fomenta la concessió de la

subvenció durant l'any 2021.

c) Acreditar el compliment dels requisits i documentació fixats en aquestes bases particulars.

d) Justificar de manera adient la subvenció concedida i que ja

es trobi dins del termini d'obligació de justificació.

e) Acceptar i complir aquestes bases particulars.

f) Comunicar qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament.

g) Presentar la justificació documental exigida en els terminis establerts.

h) A efectes fiscals, l'obligació de declarar les subvencions

rebudes.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Article 8. Seguiment, anul·lació i responsabilitats.

L'Ajuntament podrà comprovar en qualsevol moment la destinació de la quantitat econòmica atorgada, fent un estricte seguiment del projecte d'actuació o de les activitats objecte de la subvenció.

En cas d'incompliment per part dels/de les perceptors/es de qualsevol de les obligacions previstes en aquestes bases, l'Ajuntament podrà procedir, previ tràmit d'audiència, a la revocació total o parcial de la subvenció, la qual portarà inherent l'obligació de reintegrar les quantitats percebudes.

Es comunicarà a l'interessat/a la revocació de la subvenció i se'l requerirà perquè dins del termini dels 15 dies següents a la notificació, ingressi l'import de la subvenció més els interessos de demora acreditats des de la data de pagament, amb l'advertiment que, transcorregut l'esmentat termini, es cobrarà per la via de constrenyiment. En tot cas, es respectarà el procediment de reintegrament previst a l'article 42 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 9. Termini i justificació.

La justificació de les despeses s'haurà d'efectuar en els 2 mesos posteriors a la fi del contracte, excepte quan amb la documentació de la sol·licitud s'acompanyi també la documentació justificativa corresponent (Línia A, B i C).

LÍNIA D:

La documentació de justificació que caldrà aportar serà la següent:

- Totes les nòmines del període del contracte i el seu comprovant de pagament, que s'haurà de fer sempre per transferència bancària.

- Rebuts de liquidació de cotitzacions (TC1), relacions nominals de treballadors (TC2) corresponents al període del contracte i rebuts bancaris que provin el seu pagament.

LÍNIA E:

La documentació de justificació que caldrà aportar serà la següent:

- Memòria del pla d'igualtat. Diagnòstic, elaboració i implementació de com a mínim 3 accions definides com prioritàries.

- Documentació econòmica de despeses subvencionables.

- Memòria de tancament amb totes les actuacions realitzades.

La manca de justificació completa dins el període establert comportà la revocació total o parcial de l'assignació econòmica i donarà lloc a l'obligació per part de l'empresa de reintegrament de l'import corresponent.

Article 10. Publicitat.

L'Ajuntament de Sant Joan Despí publicarà les subvencions concedides a la seu electrònica de l'Ajuntament i al tauler d'anuncis del Departament de Promoció Econòmica, Ocupació, Comerç, Consum i Mercats municipals de l'Ajuntament (carrer de John F. Kennedy, 8). Una referència de l'anunci publicat al Butlletí Oficial de la Província s'inserirà al Butlletí Municipal.

Article 11. Dotació pressupostària.

L'import màxim corresponent a l'atorgament d'aquestes subvencions és de 30.000 ¬ per a l'exercici 2021 amb càrrec a la partida 2021.04.24119.470 dels pressupostos de l'Ajuntament de Sant Joan Despí, podent valorar i proposar l'ampliació d'aquesta dotació en funció de la demanda, d'acord amb les sol·licituds de subvenció que puguin presentar-se.

La concessió de les subvencions previstes a la present convocatòria, restarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.

Article 12. Principis ètics i regles de conducta, als quals les persones beneficiàries de les subvencions o ajuts han d'adequar la seva activitat, i efectes d'un eventual incompliment d'aquests principis.

D'acord amb l'article 55.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, s'estableixen els principis ètics i les regles de conducta als quals han d'adequar l'activitat les persones beneficiàries de la subvenció, i els efectes d'un eventual incompliment d'aquests principis.

Principis ètics i regles de conducta

1. Les persones beneficiàries d'ajuts públics han d'adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d'aquestes pràctiques que, al seu parer, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment s'abstindran de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d'igualtat d'oportunitats i de lliure concurrència.

2. Amb caràcter general, les persones beneficiàries d'ajuts públics en l'exercici de la seva activitat, assumeixen les obligacions següents:

a) Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de subvenció o ajut públic.

b) No realitzar accions que posin en risc l'interès públic.

c) Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o ajuts o en els processos derivats d'aquestes convocatòries.

3. En particular, les persones beneficiàries de subvencions o ajuts públics assumeixen les obligacions següents:

a) Comunicar immediatament a l'òrgan competent les possibles situacions de conflicte d'interessos.

b) No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l'adjudicació de la subvenció o ajut.

c) No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per

a terceres persones amb la voluntat d'incidir en un procediment d'adjudicació de subvenció o ajut.

d) Col·laborar amb l'òrgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment i/o l'avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatòria, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.

e) Complir les obligacions de facilitar informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l'Administració o administracions de referència, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l'apartat quart de l'article 3 de la Llei de transparència.

Efectes d'un eventual incompliment dels principis ètics i regles de conducta:

En cas d'incompliment dels principis ètics i regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador previst en la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l'article

84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts públics, sens perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.

Article 13. Règim jurídic.

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol i l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Sant Joan Despí, publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona el 29 de novembre de 2010.

Les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa general de subvencions i les presents bases reguladores; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors, i no es poden al·legar com a precedent.

L'atorgament de les subvencions es condiciona pel compliment de la finalitat d'interès general i tenen caràcter no devolutiu, sens perjudici del seu reintegrament en els supòsits previstos en l'article 24 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Sant Joan Despí.

La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

Comunicar tota la informació referida a aquest ajut a la Base Nacional de Subvencions, d'acord amb allò disposat als articles 17.3.b), 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; i a la Unitat de transparència de l'Ajuntament de Sant Joan Despí, als efectes d'allò disposat a la Llei 19/2013, de transparència, accés a la informació pública i bon govern així com al responsable de la seu electrònica municipal per a la seva publicació.

BASES DE SUBVENCIONS PER PROMOURE ACTIVITATS EN EL SECTOR COMERCIAL I DE SERVEIS I EL SUPORT A LES EMPRESES DE SANT JOAN DESPÍ PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES DESOCUPADES DEL MUNICIPI FOMENTANT LA PRESÈNCIA DE LA DONA A L'ÀMBIT DE L'EMPRENEDORIA I LA IMPLEMENTACIÓ DE PLANS D'IGUALTAT, PER A L'ANY 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-02-2021

Ver el documento "BASES DE SUBVENCIONS PER PROMOURE ACTIVITATS EN EL SECTOR COMERCIAL I DE SERVEIS I EL SUPORT A LES EMPRESES DE SANT JOAN DESPÍ PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES DESOCUPADES DEL MUNICIPI FOMENTANT LA PRESÈNCIA DE LA DONA A L'ÀMBIT DE L'EMPRENEDORIA I LA IMPLEMENTACIÓ DE PLANS D'IGUALTAT, PER A L'ANY 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas