Bases de subvencions per ...15-01-2021

Última revisión
15/01/2021

Bases de subvencions per pal·liar l?efecte de la COVID-19, en el teixit comercial de Sabadell. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-01-2021

Tiempo de lectura: 13 min

Tiempo de lectura: 13 min

Relacionados:

Bases de subvencions per pal·liar l?efecte de la COVID-19, en el teixit comercial de Sabadell. - Boletín Oficial de Barcelona de 15/01/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 15/01/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Comercio y marketing, Empresa, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Justicia



El Ple de la Corporació, en sessió ordinària de data 3 de novembre de 2020 va adoptar, entre d’altres, els següents acords:


PRIMER.- Aprovar inicialment les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions per pal·liar l’efecte de la COVID-19, en el teixit comercial de Sabadell pel que fa als establiments comercials que s’han vist obligats al tancament dels seus negocis durant l’estat d’alarma, que s’incorporen com a annex a aquest acord.


SEGON.- Sotmetre aquests acords a informació pública, durant un termini de 20 dies hàbils, mitjançant publicació d’edictes en el BOP, i al taulell d’Edictes de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sabadell, per tal que les persones interessades puguin formular les al·legacions que considerin pertinents. El text de les bases es podrà consultar a la web municipal (http://www.sabadell.cat ).


TERCER.- Disposar que si no s’hi formula cap al·legació durant el termini d’informació pública, les modificacions de les bases quedaran aprovades definitivament i es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Una referència d’aquest anunci s’inserirà en el DOGC.
No obstant això, l'Ajuntament Ple resoldrà.


No havent-se presentat cap al·legació dins del període d’informació pública, contra l’acord plenari de data 3 de novembre de 2020, mitjançant el qual es van aprovar inicialment les bases específiques reguladores de la concessió de subvencions per pal·liar l’efecte de la COVID-19 en el teixit comercial de Sabadell, pel que fa als establiments comercials que s’han vist obligats al tancament dels seus negocis durant l’estat d’alarma , aquestes bases queden aprovades definitivament, el text de les quals s’insereix a continuació .


Contra aquest acord els interessats poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala d'aquesta jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la data de la seva publicació, si be prèviament caldrà comunicar aquest Ajuntament el fet de la interposició del recurs. No obstant això, s'hi pot interposar qualsevol altre recurs si es considera oportú.


Sabadell, a 28 de desembre de 2020.


Montserrat González Ruiz


Tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu


BASES ESPECÍFIQUES DEFINITIVES REGULADORES DE L’ATORGAMENT D’AJUTS PELS DANYS ECONÒMICS SOFERTS PER LES PERSONES FÍSIQUES O JURÍDIQUES PEL TANCAMENT DE LES SEVES ACTIVITATS ECONÒMIQUES, COM A CONSEQÜÈNCIA DE LA DECLARACIÓ DE L’ESTAT D’ALARMA PER A LA GESTIÓ DE LA SITUACIÓ DE CRISI SANITÀRIA OCASIONADA PEL COVID-19, EN VIRTUT DEL REIAL DECRET 463/2020, DE 14 DE MARÇ, MODIFICAT PEL REIAL DECRET 465/2020 DEL 17 DE MARÇ I NORMES CONCORDANTS


1. FINALITAT


La finalitat d’aquestes subvencions és pal·liar els perjudicis de caire econòmic que han tingut els titulars d’activitats econòmiques, ja siguin persones físiques o jurídiques, com a conseqüència del tancament de les seves activitats econòmiques , en aplicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020, del 17 de març i normes concordants.



2. OBJECTE


L’objecte de les presents bases és regular el procediment de sol·licitud, atorgament i justificació dels ajuts adreçats a les persones físiques i jurídiques
,propietàries d’un establiment comercial o de serveis, que han patit danys econòmics, com a conseqüència del tancament de les activitats econòmiques decretades “no essencials” per l’estat d’alarma , en virtut del que disposa el RD 463/2020, de 14 de març , modificat pel RD 465/2020, de 17 de març i normes concordants.



3. REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS


Poden ser persones beneficiàries d'aquest ajut les persones físiques treballadores autònomes, donades d'alta com a treballador/a autònom/a al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA) i, les persones jurídiques titulars d’activitats econòmiques amb domicili fiscal i seu de l’establiment a Sabadell i, que reuneixin els següents requisits:


a) Podran sol·licitar aquest ajut aquelles persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes ,que duguin a terme les activitats econòmiques que motiven la concessió de l’ajut i ,que compleixin els següents requisits:


1.- Que l'activitat econòmica sigui desenvolupada per una persona autònoma, una microempresa o petita empresa. No podran sol·licitar aquest ajut els subjectes passius de l'Impost de societats, societats civils i entitats sense personalitat jurídica que constitueixin una unitat econòmica o un patrimoni separat susceptible d'imposició (article 35.4 de la Llei General Tributària), que tinguin un import net de la xifra de negocis superior a 1.000.000 d'euros.


La microempresa i les petites empreses són aquelles definides d'acord Annex I del Reglament (UE) nº 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de al 2014.


2.- Que l'activitat que desenvolupen s'hagués vist afectada pel tancament d'establiments disposat el RD 465/2020 de 17 de març que modifica l'article 10 del RD 463/2020 de 14 de març.


Aquest requisit es justificarà a través d'una declaració jurada que acompanyarà la instància presentada i juntament amb la documentació requerida a l’apartat 6 d'aquesta convocatòria.


3.- Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i respecte a la Seguretat Social i, no incórrer en cap de les circumstàncies que impossibiliten obtenir la condició de beneficiari de subvencions, de conformitat amb l’article 13 de la Llei 38/2003, de subvencions.


Aquest compliment s'ha de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, abans de la resolució d'atorgament i abans de rebre qualsevol pagament.


4.- Estar en situació d'alta al RETA, com a mínim, des de l’1 de març del 2020 i fins l’actualitat.


5.- Tenir el domicili fiscal i el centre de treball de la persona sol·licitant de l’ajut a Sabadell.


El compliment dels requisits s'ha d'acreditar mitjançant la declaració responsable que s’ inclou en el model de sol·licitud que s’annexa en les presents bases , juntament amb la presentació de la documentació acreditativa quan així es sol·liciti.


4. CRÈDITS PRESSUPOSTARIS


EL pressupost màxim a atorgar per aquests ajusts és de 192.900,00 euros.


Els ajuts aniran a càrrec de la partida del pressupost municipal 514/4391/47900,d’acord amb les disponibilitats pressupostàries i la dotació que derivi d’aquest.



5. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS


Les sol·licituds de subvenció i tota la documentació requerida s’hauran de presentar en el termini de 30 dies naturals des de la publicació en el Butlletí oficial de la província de la corresponent convocatòria .


La documentació es pot presentar a qualsevol dels registres de l’Ajuntament de Sabadell. Així mateix es pot presentar per qualsevol dels sistemes previstos a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.


6. DOCUMENTACIÓ A APORTAR


Les sol·licituds es formalitzaran en l’imprès que s’adjunta com annex a aquestes bases i han d’anar acompanyades de la següent documentació:


a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, fent constar el domicili a efectes de notificacions.


b) Identificació de qui ha de ser el beneficiari, si és diferent a l’anterior.


c) Documentació acreditativa de la representació, en cas que el sol·licitant actuï en nom d’una altra persona física, o bé declaració del responsable que inclogui el compromís d’aportar la documentació acreditativa abans de l’atorgament de l’ajut.
d) Documentació acreditativa de reunir els requisits exigits:
- Alta al RETA


e) Declaracions responsables que es relacionen i que s’inclouen en l’Annex :


- Declaració de no haver estat beneficiaris de cap altre ajut per a la mateixa o similar finalitat.


- Declaració de compromís de complir les condicions de l’ajut.


- Declaració responsable d’estar al corrent de les seves obligacions i tributàries i de la Seguretat Social, o autorització a l’òrgan gestor de l’ajut per efectuar les comprovacions davant els organismes corresponents. En el cas de no efectuar l’esmentada autorització, el sol·licitant haurà de presentar els certificats acreditatius abans de la resolució de concessió.


- Declaració de no incórrer en cap de les circumstàncies que impossibiliten obtenir la condició de beneficiari de subvencions recollides a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.


f) Dades bancàries on es podrà transferir l’import de la subvenció.



Els sol·licitants no estaran obligats a aportar documents que hagi elaborat qualsevol Administració o que hagin aportat anteriorment a qualsevol Administració, en els termes que preveu l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.


Quan s’observin defectes o omissions en les sol·licituds, o es consideri necessari ampliar la informació, es podrà donar als sol·licitants un termini, que no podrà excedir de 10 dies, per subsanar els defectes o omissions o per ampliar la informació.



7. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS:


1.- Els ajuts s’atorgaran, sota els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.


2.- L’òrgan competent per a la resolució d’aquest expedient ho farà de forma motivada, i s’haurà de pronunciar no només sobre les sol·licituds a les quals es concedeix l’ajut, sinó també sobre les sol·licituds que s’han de desestimar i les que s’han de tenir per desistides.


3.- El procediment per a la concessió de les subvencions regulades en aquestes bases serà el següent:


Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió qualificadora, formada per:


President: Coordinador de l’Àrea de desenvolupament econòmic i impuls administratiu o persona en qui delegui;
Vocal: Cap del Servei de Comerç i consum, o persona en qui delegui.
Vocal: Cap del Servei de Gestió tributària i Multes
Vocal: Tècnic mig de comerç o persona en qui delegui.


La comissió qualificadora podrà comptar, si es considera necessari, amb l‘assessorament extern d’organismes especialitzats.


La comissió nomenarà d’entre els seus membres la persona que farà les funcions de secretaria.


4.- El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és de tres mesos comptats des de la presentació de la sol·licitud. El venciment d’aquest termini sense que s’hagi notificat la comportarà entendre desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu.


5.- La notificació de la resolució s’efectuarà a través del tauler d’anuncis municipal i es podrà consultar a través de la pàgina web de l’Ajuntament.
6.- La resolució que es dicti posa fi a la via administrativa i contra la mateixa es podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició, en el termini d’un mes, o recurs contenciós administratiu. en el termini de dos mesos, sens perjudici de la interposició de qualsevol altre que es consideri oportú.



8. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS


A més de les obligacions establertes per l’article 14.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, els beneficiaris queden sotmesos a les obligacions següents:


a) Mantenir l'activitat empresarial fins a final de l’any 2020.


b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions a exercir per la intervenció general municipal.


c) Hauran d’estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb l’Ajuntament, la Generalitat i l’Estat, així com de les seves obligacions amb la Seguretat Social.


d) En el cas de tenir un deute fraccionat o ajornat amb l’Ajuntament l’import d’aquest ajut serà per compensar-ho, passant al beneficiari l’import restant, en cas d’haver-hi.


e) Comunicar a l’Ajuntament de Sabadell l’obtenció d’altres ajuts o subvencions relaciones pel mateix concepte.


f) Presentar la documentació justificativa de l’ajut en el termini establert, amb els impresos que s’adjunten a aquestes bases o a petició de l’Ajuntament d’acord amb l’apartat 11 d’aquestes bases


g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei General de Subvencions, i en particular, per obtenir l’ajut falsejant les condicions requerides o ocultant aquelles que ho van impedir, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions.


h) Totes les obligacions que es regulen per la llei aplicable al respecte.



9. QUANTIA DE L’AJUT


La quantia de la subvenció consistirà en el 8,20% de l’import corresponent a la taxa per a la prestació dels serveis de prevenció i gestió dels residus municipals i assimilats a aquests corresponents l’ exercici 2020.


En el cas que l’import total a subvencionar sigui superior al crèdit pressupostari establert a l’apartat quart de les bases, la quantia a atorgar a cada beneficiari es veuria reduïda proporcionalment a la diferencia resultant.


Aquesta subvenció no està exempta de l’IRPF de conformitat amb el que disposa la regulació de l’impost.



10. PAGAMENT DE L’AJUT


Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i, a la vista de l’informe emès per la Comissió de valoració, l’òrgan gestor corresponent resoldrà l’atorgament dels ajuts a cada beneficiari, en funció de la documentació presentada.


11. FORMA I TERMINI DE JUSTIFICACIÓ


1.- De conformitat amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS), la concessió d'aquestes subvencions no requerirà de cap altra justificació que la indicada en aquest apartat, sense prejudici dels controls que es puguin efectuar amb posterioritat.


2.- La persona o representant de l'empresa que sigui beneficiària per aquestes subvencions haurà de presentar en el moment que sigui requerit per l’Ajuntament i a comptar a partir de l'endemà de de la publicació de la concessió de l’ajut:


- Certificat actualitzat de situació censal que indiqui l'activitat econòmica amb la seva data d'alta, el domicili fiscal i el local de desenvolupament de l'activitat.
- Resolució/certificació de l'alta en el règim corresponent de la Seguretat social o Mútua professional corresponent de la persona física o de la persona administradora actualitzat a la data de presentació de la justificació.
- La documentació acreditativa del compliment dels requisits manifestats mitjançant declaració responsable al que fa referència l'article 3 d'aquestes bases.


3.- La justificació de les subvencions requerirà l'aprovació de dita justificació per l'òrgan que les concedeix, previ informe de conformitat del servei gestor i del seu cap.


12. REINTEGRAMENT DE L’AJUT


Els ajuts poden ser anul·lat o revocats per les causes previstes a la Llei 38/2003, General de Subvencions.


Així mateix, l’Ajuntament podrà revisar la resolució d’atorgament de la subvenció en els supòsits següents:


- Quan es produeixi una alteració en les condicions que van determinar la concessió de la subvenció.


- Quan el beneficiari hagi obtingut per la mateixa actuació altres subvencions, ajuts o aportacions de qualsevol origen, públic privat, que sumats a la de l’Ajuntament superin el cost total de l’activitat subvencionada.


- Quan el beneficiari no hagi justificat adequadament la subvenció.


- Quan el beneficiari incompleixi alguna de les obligacions establertes a l’apartat 8 d’aquestes bases.


- Quan a conseqüència de l’anul·lació, revocació total o parcial, o revisió de la subvenció, l’import definitiu d’aquesta sigui inferior a l’import pagat, el perceptor estarà obligat a reintegrar l’excés, amb els corresponents interessos de demora.


- Quan el beneficiari sigui una persona jurídica, seran responsables subsidiaris els administradors.


13. PROTECCIÓ DE DADES


Les dades de caràcter personal que s’obtinguin per raó d’aquestes bases reguladores i de les següents convocatòries es tractaran d’acord amb les previsions amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals i la normativa que la desenvolupa.


14. PUBLICITAT


La publicitat de les bases reguladores s’efectuarà mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en la web en municipal www.sabadell.cat.



15. RÈGIM JURÍDIC


En tot allò que no preveuen aquestes bases, regirà:


a) La Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.


b) Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sabadell, aprovada definitivament pel ple municipal en data 23 de desembre de 2008.
c) Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.


d) Reglament d’obres activitats i serveis dels ens locals aprovat per Decret 179/1995.


ANNEX


ver pdf

Bases de subvencions per pal·liar l?efecte de la COVID-19, en el teixit comercial de Sabadell. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-01-2021

Ver el documento "Bases de subvencions per pal·liar l?efecte de la COVID-19, en el teixit comercial de Sabadell. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-01-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas