BASES DE SUBVENCIONS PER ...18-02-2021

Última revisión
18/02/2021

BASES DE SUBVENCIONS PER PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA COVID-19 EN NEGOCIS OBLIGATS A TANCAR EN MATADEPERA. - Boletín Oficial de Barcelona de 18-02-2021

Tiempo de lectura: 26 min

Tiempo de lectura: 26 min

Relacionados:

BASES DE SUBVENCIONS PER PAL LIAR ELS EFECTES ECONOMICS DERIVATS DE LA COVID-19 EN NEGOCIS OBLIGATS A TANCAR EN MATADEPERA. - Boletín Oficial de Barcelona de 18/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 18/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Empresa, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Comercio y marketing, Justicia, Servicios Sociales, Vivienda e hipotecas

(Páginas 1-16)


EDICTE

Ha quedat elevat a definitiu, amb efectes a partir del dia 20/01/2021, l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament en sessió de data 30.11.2020, pel qual es va aprovar inicialment les bases reguladores de subvencions per pal·liar els efectes econòmics derivats del Covid- 19 en negocis obligats a tancar., així com el sotmetiment a informació pública

Contra aquest acte, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la seva notificació o, si escau, publicació, d'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tanmateix, podeu interposar qualsevol recurs previst a la legislació vigent que considereu procedent, d'acord amb el que disposa l'article 40.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).

ANNEX

BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA COVID-19 EN NEGOCIS OBLIGATS A TANCAR.

Base 1. Objecte de les Bases

L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament de subvencions per part de la Regidoria de promoció econòmica de Matadepera, per promoure i dinamitzar l'activitat econòmica local com a eina bàsica de cohesió social i impuls de l'activitat econòmica. Un cop finalitzat l'estat d'alarma aprovat pel Reial Decret 463/2020, es pretén protegir l'interès general del municipi de Matadepera, donant suport a les persones autònomes, microempresa i petita empresa, per a minimitzar l'impacte de la crisi econòmica a conseqüència de les mesures posteriors establertes per combatre la pandèmia provocada per la COVID-19, amb l'objecte de contribuir a la reactivació de l'activitat econòmica i comercial de Matadepera.

Base 2. Caràcter dels ajuts

El procediment de concessió d'aquestes subvencions és el següent:

Tal com estableix la base anterior, aquests ajuts van adreçats a autònoms, microempreses i petita empresa directament afectats per la crisi produïda pel coronavirus Covid-19 per minimitzar l'impacte de la crisi econòmica.

Una vegada finalitzat l'estat d'alarma aprovada pel Reial Decret 463/2020 i a causa de noves decisions de l'Administració, aquests col·lectius han tornat a estar directament afectats o ho poden estar en el futur, la qual cosa dificulta el desenvolupament d´una convocatòria per concurrència competitiva.

Per això, les sol·licituds que es rebin d'acord amb les corresponents convocatòries es resoldran distribuint els fons en l'ordre cronològic de les sol·licitud, sempre que compleixin tots els requisits establerts en les presents bases i en les futures convocatòries, fins a exhaurir-se el crèdit disponible destinat a atendre-les. A aquests efectes, no es considera presentada una sol·licitud fins que s´aporti tota la documentació requerida.

Les subvencions que s'atorguin tenen caràcter finalista, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Base 3.- Requisits dels beneficiaris

Poden ser persones beneficiàries d'aquestes subvencions els professionals autònoms, microempreses i petita empresa que compleixin els següents requisits:

1- Tenir el domicili de l'activitat a Matadepera.

2- Que l'activitat econòmica sigui desenvolupada per una persona autònoma, una microempresa o petita empresa. Les microempreses i les petites empreses són aquelles definides conforme a l´Annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.

3- Que l'activitat que desenvolupen s'hagi vist afectada per decisions de l'Administració Estatal, autonòmica o local mitjançant el tancament de l'establiment on es realitza i/o la prohibició de les activitats que constitueixin l'objecte del negoci, produint pèrdua de facturació i ingressos insuficients fer front als costos de l'activitat.

A l'efecte del què disposa el paràgraf anterior, s'entén per 'empresa' qualsevol entitat que exerceixi una activitat econòmica, amb independència de la seva naturalesa jurídica i del seu sistema de finançament.

L'activitat econòmica per la qual poden sol·licitar la subvenció els beneficiaris s'indicarà en la convocatòria, on s'haurà d'especificar la normativa en virtut de la qual es produeix la suspensió de l'activitat.

4- En cap cas, l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, podrà superar el cost de l'activitat subvencionada.

5- Estar donat d'alta en el règim de la Seguretat Social i d'alta en l'Impost sobre Activitats Econòmiques en el moment de presentar la sol·licitud i resolució de l'ajuda.

6- Mantenir l'activitat empresarial i romandre d'alta en el règim de la Seguretat Social corresponent durant almenys 4 mesos, a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió de la subvenció.

7- Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Hisenda estatal (AEAT) i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS). Aquest requisit s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament.

8- No tenir cap deute pendent amb l'Ajuntament de Matadepera. Aquest requisit s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament.

9- Haver justificat qualsevol subvenció que li hagi estat concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de Matadepera, sempre que hagi finalitzat el corresponent termini de justificació, o bé hagi reintegrat si escau, la quantitat pendent.

10- Complir amb l'obligació de comunicar l'obtenció d'altres subvencions públiques o privades per a la mateixa activitat.

11- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes per l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que són:

a) Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de cabals públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari; no haver estat declarat insolvent en cap procediment; no haver estat declarat en concurs, llevat que en aquest hagi adquirit eficàcia un conveni; no haver estat subjecte a intervenció judicial o inhabilitació d'acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, i no haver conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració per una causa de la qual hagi estat declarat culpable.

d) Estar incursa, la persona física, els administradors de les societats mercantils o els qui n'ostenten la representació legal, en algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat; de la Llei 53/1984, administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableix aquesta normativa o la normativa autonòmica que regula aquestes matèries.

e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents segons els articles 18 i 19 del RLGS.

f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, segons l'article 25 del RLGS.

h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons la LGS o altres lleis que així ho estableixin.

i) No podran accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, paràgraf segon de la LGS, quan concorri alguna de les circumstàncies anteriors en qualsevol dels seus membres.

j) Les prohibicions d'obtenir subvencions afectaran també aquelles empreses de les quals, per raó de les persones que les regeixen o d'altres circumstàncies, pugui presumir-se que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les quals haguessin concorregut aquelles.

k) En cap cas, l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, podrà superar la perduda d'ingressos de l'activitat a conseqüència de la crisi provocada pel coronavirus.

El compliment d'aquests requisits s'acreditarà d'acord amb el que estableixi la convocatòria corresponen.

Queden exclosos d'aquestes subvencions:

- Els adjudicataris de concessions de serveis i de qualsevol títol habilitant per explotar serveis de titularitat de l'Ajuntament.

- Les Entitats i Associacions que hagin sigut beneficiaries de qualsevol subvenció atorgada per l'Ajuntament de Matadepera en exercici de la convocatòria i en l'any immediatament anterior en règim de concurrència competitiva o concessió directa.

Base 4. Documentació requerida.

Per sol·licitar les subvencions regulades en aquestes bases caldrà presentar la següent documentació:

En el cas de persones físiques:

a) DNI per les dues cares o NIE acompanyat del passaport, si l'indica.

b) Certificat actualitzat de Situació Censal que indiqui l'activitat econòmica amb la seva data d'alta, el domicili fiscal i en el seu cas el del local de desenvolupament de l'activitat.

c) En el seu cas, resolució/certificació de l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms.

En el cas de persones jurídiques:

a) NIF de la persona jurídica.

b) Certificat actualitzat de Situació Censal de la persona jurídica, que indiqui l'activitat econòmica amb la seva data d'alta, el domicili fiscal i en el seu cas el local de desenvolupament de l'activitat.

Per a tots els sol·licitants:

a) Instància de sol·licitud segons el model normalitzat que està a disposició de les persones interessades en la pàgina web de l'Ajuntament. El model normalitzat inclourà les dades de domiciliació bancària de la persona beneficiària on es farà efectiu, si s'escau, el pagament de la subvenció. La sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació:

b) Declaracions responsables relatives al compliment dels següents requisits:

1. - Que en funció de la normativa que s'indiqui en la convocatòria, van haver de suspendre les seves activitats a conseqüència de noves mesures de salut

pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya o del terme municipal.

2. - Que el cost de l'activitat afectada pel tancament de l'activitat no s'ha vist compensat per un increment de la facturació mitjançant un increment del volum de negoci online, telefònic o a domicili de la persona sol·licitant.

3. - Que es compleixin els requisits als quals fa referència la base 3 d'aquestes bases reguladores.

4. - Que la persona sol·licitant reuneix els requisits per a ser microempresa o petita empresa de conformitat amb l'Annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.

5. - Que es disposa de l'escriptura de constitució de l'entitat i de la inscripció dels seus estatuts al Registre mercantil o al registre corresponent.

6. - Que es disposa de facultats de representació de l'empresa, d'acord amb l'escriptura notarial corresponent inscrita al Registre mercantil o al registre corresponent, si escau.

7. - Que es disposa dels llibres comptables, dels registres diligenciats i d'altres documents degudament auditats, en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable.

8. - Que la persona sol·licitant es compromet a comunicar les subvencions obtingudes amb anterioritat amb la mateixa finalitat i també, com més aviat millor, a informar de les ajudes concedides amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud i abans de la resolució d'aquesta.

9. - Que la persona sol·licitant assumeix el compromís de destinar la subvenció a la finalitat prevista.

10. - Que la persona sol·licitant es compromet al compliment de les obligacions de les persones beneficiàries de subvencions, establertes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

La presentació d'aquestes declaracions responsables faculta l'Administració per verificar en qualsevol moment la veracitat de les dades declarades. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixa sense efecte aquest tràmit. Serà així des del moment que es conegui i prèvia audiència a la persona interessada. La conseqüència suposa inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sense perjudici que

pugui ser causa de la seva revocació si es coneix amb posterioritat a la concessió. En aquest cas, pot comportar responsabilitats del tipus en què s'hagi pogut incórrer.

Els models normalitzats de les declaracions responsables s'aprovaran conjuntament amb la convocatòria i es pondran a disposició dels sol·licitants a la pàgina web de l'Ajuntament.

c) Pressupost desglossat de la despesa a subvencionar (segons model normalitzat aprovat conjuntament a la convocatòria).

d) Model d'autorització per a obtenir el certificat acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries (segons model normalitzat).

En el cas que la persona física o jurídica que sol·liciti la subvenció tingués concedit un ajornament/fraccionament de deutes amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària o amb la Tresoreria Municipal, haurà de presentar-lo amb la sol·licitud juntament amb l'últim certificat de manca de deutes posterior a la concessió de l'ajornament.

Si la documentació fos incompleta, es requerirà al sol·licitant que la completi en la forma que correspongui en un termini de deu dies hàbils. En cas de no fer-ho s'entendrà que el sol·licitant ha desistit de la seva petició i s'arxivarà aquesta sense més tràmit.

D'acord amb el previst a l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), les administracions públiques no requeriran als interessats documents que hagi aportat anteriorment a qualsevol administració. A aquest efecte, l'interessat haurà d'indicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu els va presentar.

Base 5. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

El lloc i termini de presentació de les sol·licituds es determinarà en la convocatòria.

Base 6. Supòsits d'exclusió

Es considerarà motiu d'exclusió del concurs:

- L'incompliment o la manca d'acreditació en els terminis establerts d'algun dels requisits d'accés fixats en el punt 4 d'aquestes Bases.

- Incórrer en falsedat en la sol·licitud o en la resta de documentació exigida.

- No aportar, en el termini atorgat, la documentació exigida o que aquesta resulti insuficient

Base 7. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases és el de concessió directa amb convocatòria pública.

L'extracte de la convocatòria que regirà aquest procediment es publicarà al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament https//.seu.cat/inici.do?diens=81206009, al qual es pot accedir també des de la seu electrònica https://www.seu- e.cat/web/matadepera/seu-electronica i, per mitjà de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), en el BOPB.

Base 8. Òrgans competents

La regidoria de promoció econòmica de l'Ajuntament de Matadepera i el tècnic designat per la mateixa avaluaran les sol·licituds presentades, prèvies als informes pertinents, i proposaran a l'òrgan competent per concedir les subvencions.

L'òrgan competent per resoldre les sol·licituds presentades serà la Junta de Govern Local.

Base 9. Tramitació

L'avaluació prèvia comprendrà l'anàlisi i valoració de les sol·licituds d'acord amb els criteris establerts.

En aquest tràmit, l'òrgan competent per avaluar pot fer totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals s'efectuarà l'avaluació prèvia..

La suma dels imports proposats per a la seva concessió a l'informe d'avaluació no podrà ser superior al crèdit pressupostari previst a la convocatòria.

Base 10. Resolució de la concessió

La resolució sobre la concessió o, si s´escau, denegació dels ajuts correspondrà a la Junta de Govern Local prèvia proposta de la regidora de promoció econòmica.

La resolució es publicarà al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament https://tauler.seu.cat/inici.do?idens=812060009, al qual es pot accedir també des de la seu electrònica https://www.seu-e.cat/web/matadepera/seu-electronica i en el termini

màxim de tres mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. A partir d'aquest termini el silenci administratiu s'entendrà com a desestimatori. Aquesta publicació tindrà efecte de notificació d'acord amb el previst a l'article 45.1 b) de la LPAC. Així mateix es publicarà en el BOPB quan d'acord amb la normativa reguladora en matèria de subvencions sigui preceptiu.

Base 11. Criteris de valoració de les sol·licituds i quantia individual dels ajuts.

L'ajuda individual serà un import màxim de 1.500 ¬ per beneficiari si es compleixen els requisits establerts en aquestes bases o/i en la convocatòria.

Només pot rebre la subvenció un beneficiari per negoci.

La subvenció atorgada té el caràcter d'import màxim i s'ha de destinar a la realització de l'actuació subvencionada.

La quantia de la subvenció atorgada no pot superar el cost subvencionable de l'activitat.

Si el cost final efectiu de l'activitat és inferior al cost inicialment pressupostat, s'ha de reduir, en la mateixa proporció, la quantia de l'ajut.

Si la desviació pressupostària entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l'activitat objecte de l'ajut no excedeix del 5 % de la subvenció, no comporta la reducció de la quantia de l'ajut. Només es pot aplicar aquest percentatge si es garanteix que s'ha acomplert l'objecte i la finalitat de l'ajut.

En cap cas l'import de les subvencions atorgades pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària.

Base 12. Acceptació

Els ajuts concedits s'entendran acceptats plenament en els termes i condicions establerts en aquestes Bases i, per tant, tindran plena efectivitat, si en el termini de 10 dies hàbils des de la notificació o publicació de la concessió no es manifesta per part del beneficiari la seva renúncia explícita. Qualsevol renúncia posterior, sense justificació clara serà considerada com incompliment i podrà ser objecte de sanció.

Base 13. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions.

Aquestes subvencions es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats, nacionals o internacionals, tenint en compte que l'import global en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions,

ajudes o ingressos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb allò que disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

S'acolliran al que es disposa en el Reglament (UE) Núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de mínims, per la qual cosa l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que l'ajuda total de mínims concedits durant qualsevol període continuat de tres exercicis fiscals sigui superior a 200.000 euros.

En cas de resultar beneficiària d'aquesta subvenció i amb posterioritat en resultés beneficiària d'una altra incompatible amb aquesta, es podrà renunciar a la subvenció concedida en el marc d'aquest programa, reintegrant l'import percebut i abonant a més fels corresponents interessos de demora generats, tal com s'estableix en la Llei 38/2003, 17 de novembre, General de Subvencions i altra normativa aplicable.

Base 14. Pagament dels ajuts

Degut a la situació de crisis econòmica que aquesta pandèmia pot generar en aquests col·lectius, el pagament s'efectuarà mitjançant una bestreta del 100 % de la subvenció atorgada, sense perjudici de l'obligació de justificació en el termini establert en cada convocatòria.

Base 15. Despeses subvencionables.

Es considerarà subvencionables les despeses destinades a cobrir el cost de funcionament de l'activitat i/o accions portades a terme que puguin suposar per l'empresa una recuperació o increment del volum de vendes sempre que sigui despesa corrent i que es realitzi en el termini que s'indiqui en cada convocatòria.

Entre altres poden ser despeses subvencionables aquelles que responguin als següents conceptes:

- Lloguer del local comercial i/o empresarial.

- Lloguer de vehicles destinats a l'activitat.

- Assegurances relacionades amb l'activitat.

- Despeses de constitució de l'empresa.

- Despeses d'assessories jurídiques, fiscals, laborals, comptables...

- Els serveis de suport per a la instal·lació i posada en marxa o per a la millora dels sistemes de comercialització (desenvolupament de pàgina web, venda en línia ecom- merce, scommerce, mcommerce...) o de gestió de l'establiment comercial (clients, pro- veïdors...)

- Nòmines dels treballadors.

- Despeses de publicitat.

- Material d'oficina.

- Vestuari.

- Equips de protecció individual.

- Material sanitari.

- Formació del personal.

- Ferreteria, reparació i manteniment d'equipament i infraestructures d'ús de l'entitat.

- Subministraments necessaris per a dur a terme l'activitat.

- Altres de naturalesa anàloga i no tributària relacionades amb l'objecte social de l'entitat.

S'exceptuen:

- Despeses de caràcter tributari i cotitzacions a la Seguretat Social.

- Qualsevol despesa de caràcter intern, que no compti amb una factura emesa per part d'un tercer.

- Despeses d'inversió.

Amb caràcter general, s'exigeix, com a document acreditatiu de la despesa, factures emeses que hauran de reunir totes les condicions legals per ser considerades com a tals (quan no reuneixin aquestes condicions no es podran tenir en compte per a la justificació).

Es considerarà despesa subvencionable aquella que hagi estat efectivament pagada abans de la finalització del termini de justificació de la subvenció.

Base 16. Termini i forma de justificació:

Les despeses previstes en l'actuació objecte de la subvenció així com la seva justificació hauran de ser realitzades dins del termini establert en cada convocatòria, la qual podrà tenir en compte despeses fetes en l'exercici immediatament anterior sempre que s'hagin efectuat després de l'entrada en vigor de la normativa que obligui a suspendre l'activitat.

Les persones beneficiàries de les subvencions han de justificar l'aplicació dels fons d'acord amb els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; amb l'article 98.1 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i amb l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions.

a) Model normalitzat de relació classificada de les despeses on s'acrediti la realització de les actuacions subvencionades, així com les despeses generades per les accions esmentades i l'aplicació dels fons percebuts.

Aquest model normalitzat es troba a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Ajuntament.

Ha de vincular cada un dels documents justificatius de les despeses presentades a un dels conceptes subvencionables i incorporar una breu explicació de la seva destinació que permeti verificar aquesta vinculació.

b) Memòria justificativa de les actuacions realitzades.

c) Documents justificatius de les despeses (No s'admetran com a justificació despeses corresponents a proveïdors de familiars fins a segon grau de consanguinitat i/o membres de la junta de l'entitat).

Les factures, siguin completes o simplificades, han de ser originals o còpia compulsada i han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar documentació justificativa (albarans u altres documents) que permetin fer aquesta constatació.

En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no hi consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és d'aplicació l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

d) Justificants de pagament de les despeses.

Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:

- La identificació del beneficiari i l'ordenant del pagament. L'ordenant ha de ser el beneficiari de l'ajut.

- El concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

- En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

- No s'admeten els comprovants de pagament en efectiu quan s'incompleixin les limitacions d'aquest tipus de pagament que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la

normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.

Els pagaments en efectiu s'han de justificar mitjançant rebuts signats i segellats pel proveïdor amb indicació de la factura a què correspon el pagament i la seva data. El segell del proveïdor ha de contenir com a mínim el nom i el NIF.

- L'incompliment de l'objecte i finalitat de la subvenció comportarà la revocació total de la subvenció atorgada.

- Si la justificació no reuneix els requisits que s'estableixen en aquesta base, es requerirà al/a la beneficiari/ària perquè en un termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb resolució prèvia, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Model normalitzat de declaració responsable per a justificar subvencions, indicativa d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.

- Si escau, model normalitzat de declaració relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració, als efectes de donar compliment a l'article 15.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en el cas de persones jurídiques beneficiàries d'una subvenció o ajut públic d'import superior a 10.000,00 euros).

- Si escau, comprovant del reintegrament a l'Ajuntament amb els corresponents interessos derivats de les quanties no justificades.

- Si escau, un exemplar de la documentació i propaganda escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, que contingui la llegenda i l'anagrama de l'Ajuntament.

Cal advertir que, d'acord amb el previst als articles 37.1 c) de la LGS i 21.1 d) de l'OGS, en el supòsit de justificació insuficient (inferior a l'import atorgat) l'entitat beneficiària estarà obligada al reintegrament a l'Ajuntament amb els corresponents interessos derivats de les quantitats no justificades. La manca de reintegrament en aquestes condicions serà causa prevista a l'article 13 de la LGS que impossibilitarà l'atorgament de noves subvencions.

L'Ajuntament de Matadepera podrà comprovar en qualsevol moment, i pels procediments que consideri oportuns, l'adequada aplicació de la subvenció a les finalitats per a les quals s'ha atorgat.

Base 17. Subcontractació

S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.

Base 18. Obligacions dels beneficiaris

Les persones beneficiàries de subvencions concedides per l'Ajuntament de Matadepera, a més de les obligacions especificades en l'article 14 de la LGS, estan subjectes a les obligacions que s'indiquen a continuació. El seu incompliment originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació d'un expedient de reintegrament de la subvenció.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

- Justificar davant de l'Ajuntament el compliment dels requisits i condicions que determinin la concessió de la subvenció.

- Complir amb la resta d'obligacions previstes a l'Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Matadepera aprovada pel Ple de l'Ajuntament en data 26/11/2007 i publicada al DOGC número 5086 de 7/03/2008.

- Comunicar a l'Ajuntament qualsevol canvi de situació que modifiquin les circumstàncies que hagin motivat la concessió de l'ajut. L'incompliment d'aquesta obligació així com l'obtenció de l'ajut falsejant les dades seran causes de reintegrament.

- Executar les activitats subvencionades de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat, així com a la seva justificació d'acord amb el que s'estableix en aquestes bases.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que realitzi la Intervenció General de l'Ajuntament de Matadepera i a aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions indicades i en relació amb la subvenció concedida.

- Els documents de qualsevol mena justificatius de l'aplicació dels fons rebuts s'hauran de conservar per un període no inferior a sis anys, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les justificacions.

- Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d'igualtat, objectivitat i transparència i, en particular:

§ Facilitar a l'Ajuntament de Matadepera la informació establerta per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i qualsevol altra que li sigui requerida d'acord amb la normativa vigent.

§ Comunicar a l'Ajuntament de Matadepera les possibles situacions de conflicte d'interessos o d'altres anàlogues de les quals tingui coneixement que afectin, directament o indirectament, a la subvenció que s'atorgui i puguin posar en risc l'interès públic.

§ Abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta que afecti o pugui afectar la relació subvencional en els termes previstos en el Codi Penal vigent en cada moment.

Base 19. Publicacions

Els acords adoptats en el procediment d'adjudicació regulat per aquestes Bases específiques es publicaran i podran consultar-se al tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Matadepera https://tauler.seu.cat/inici.do?idens=812060009, al qual es pot accedir des de la seu electrònica https://www.seu-e.cat/web/matadepera/seu- electronica. Aquestes publicacions tindran efecte de notificació d'acord amb el previst a l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), llevat dels acords de requeriment de documentació els qual es notificaran personalment.

Base 20. Règim jurídic

En tot allò no previst en aquestes Bases, serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya i l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Matadepera.

Base 21. Entrada en vigor

Les presents bases reguladores entraran en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la província de Barcelona.

Matadepera, 8 de febrer de 2021

BASES DE SUBVENCIONS PER PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA COVID-19 EN NEGOCIS OBLIGATS A TANCAR EN MATADEPERA. - Boletín Oficial de Barcelona de 18-02-2021

Ver el documento "BASES DE SUBVENCIONS PER PAL·LIAR ELS EFECTES ECONÒMICS DERIVATS DE LA COVID-19 EN NEGOCIS OBLIGATS A TANCAR EN MATADEPERA. - Boletín Oficial de Barcelona de 18-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas