Bases de les subvencions ...22-02-2021

Última revisión
22/02/2021

Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22-02-2021

Tiempo de lectura: 14 min

Tiempo de lectura: 14 min

Relacionados:

Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l activitat degut a la segona onada del COVID19 de l any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 22/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Lleida

Categorías: Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Empresa, Comercio y marketing, Servicios Sociales, Hostelería y hoteles

(Páginas 61-67)


ANUNCI

SE-BSU-2020/005 (A-315). El ple, en sessió de 21.12.2020 va aprovar inicialment les Bases Reguladores

de les subvencions extraordinàries per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona

onada del COVID19 de l'any 2020.. Durant el termini d'informació pública no s'hi han presentat al·legacions,

per la qual cosa, les bases han quedat definitivament aprovades de forma automàtica. En aplicació del que

disposa l'art. 124 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis de les entitats locals, amb aquest anunci es

publiquen íntegrament les bases, que són a l'annex.

La Seu d'Urgell, 15 de febrer de 2021.

L'alcalde, Jordi Fàbrega Sabaté

ANNEX

Bases Reguladores de les subvencions extraordinàries per empreses que han hagut de cessar l'activitat

degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020.

El Programa de Subvencions per a la reactivació econòmica, fixa un conjunt de mesures de caràcter

econòmic que els ens locals estan facultats per aplicar mitjançant el mecanisme del les subvencions,

d'acord amb el que estableix la Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre i a l'article 72 del

Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa.

L'article 17 de la mencionada llei, estipula que les bases de subvencions han d'establir el marc de definició

de potencials beneficiaris, els seus requisits, procediment d'atorgament i els demés criteris procedimentals

rellevants

Per dur a terme accions extraordinàries en motiu de la COVID-19, s'estableix el programa de subvencions

com a mesura per a reactivar l'activitat econòmica al municipi. En concert, per a empreses de la Seu

d'Urgell que han hagut de cessar l'activitat en motiu de la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, és van

adoptar una sèrie de noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de

COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020, de 19 d'octubre, que varen

implicar la suspensió de les activitats de restauració, centres d'estètica i bellesa i altres serveis que

implicaven el contacte personal proper així com també els centres esportius.

També mantenen el cessament els locals d'oci nocturn en situació de tancament per la Resolució

SLT/2782/2020, de 19 d'agost, que modificava la Resolució SLT/2073/2020, de 17d'agost.

Article 1. Objecte i finalitat de les subvencions

L'objecte i finalitat d'aquesta subvenció és el de pal·liar els efectes i compensar les pèrdues econòmiques en

els empresaris de la Seu d'Urgell que hagin hagut de cessar l'activitat per a la contenció del brot epidèmic

de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15

d'octubre que va ser modificada perla Resolució SLT/2568/2020, de 19 d'octubre.

En el cas dels locals d'oci nocturn, es tracta dels afectats per la Resolució SLT/2782/2020, de 19 d'agost,

que modificava la Resolució SLT/2073/2020, de 17 d'agost.

Article 2. Convocatòries

2.1. Les convocatòries es realitzaran en règim de concurrència no competitiva per bé que l'import màxim de

cada subvenció dependrà de la quantitat de sol·licituds que es rebin.

2.2. Aquestes es publicaran d'acord amb les dotacions pressupostàries que per aquest fi estableixi el

pressupost municipal.

2.3. En el cas que hi hagi romanent en una convocatòria o hi hagi un increment de la partida pressupostària

es podran aprovar altres convocatòries durant el mateix exercici.

Article 3. Requisits dels beneficiaris

3.1. Tindran dret a sol·licitar la subvenció les persones físiques i jurídiques i les comunitats de béns (d'ara

endavant empreses) que exerceixin una activitat econòmica i la seu social de la qual radiqui al municipi de la

Seu d'Urgell.

3.2. L'activitat econòmica de l'empresa ha d'haver estat afectada per les normes següents:

· En general, per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, que va ser modificada perla Resolució

SLT/2568/2020, de 19 d'octubre.

· En el cas dels locals d'oci nocturn per la Resolució SLT/2782/2020, de 19 d'agost, que modificava la

Resolució SLT/2073/2020, de 17 d'agost.

3.3. L'empresa ha d'estar donat d'alta en algun dels següents epígrafs de l'IAE:

972.2 Salones e institutos y gabinetes de estética 967.1 Instalacionesdeportivas 671 Servicios en restaurantes 672 Servicios cafeterías 673 Decafes y bares, con y sincomida 969 Salas de baile y discotecas 999 Otrosserviciosn.c.o.p para servicios no clasificados en otrasrúbricas. 841 Naturópatas, acupuntores y otros professionales parasanitarios 979.9 otrosserviciospersonalesn.c.o.p. para laactividad empresarial de tatuado, piercing o anillado corporal En el cas d'altres epígrafs similars caldrà demostrar que, per la naturalesa de la seva activitat, és a dir, que

impliquin un contacte personal proper, tret que sigui un servei essencial, sanitari o sociosanitari, han estat

obligats a cessar l'activitat en la segona onada del COVID19 de l'any 2020.

3.3. En el cas de persones jurídiques o altres figures que comptin amb autònoms donats d'alta, només

podran demanar la subvenció les persones jurídiques i no els autònoms que en formen part a títol individual.

3.4.Els empresaris que tinguin un establiment obert al públic hauran d'estar al corrent d'execució de tots els

requeriments que tinguin per part dels serveis tècnics municipals en el moment de l'atorgament de la

subvenció.

3.5. Els sol·licitants hauran de complir amb els requisits establerts en l'article 13 de la llei 38/2003, de 17 de

novembre, General de subvencions, per obtenir la condició de beneficiari de la subvenció.

3.6. Els sol·licitants hauran d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb

l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'Agència Tributària Catalana, la Tresoreria General de la

Seguretat Social, amb l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i empreses públiques que en depenguin. En el cas

d'haver-hi un ajornament legalment concedit, es considera que s'està al corrent de pagament de les

obligacions tributàries.

3.7. Les empreses hauran de romandre obertes en el moment de l'atorgament de la subvenció i durant els

dos exercicis posteriors a la concessió de l'ajut.

3.8 Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut que pugui atorgar l'Ajuntament de la Seu d'Urgell

o qualsevol altre ens públic o privat, respectant els límits de l'article 20 de la Llei General de Subvencions.

Article 4. Línies d'ajut

Es pot optar només a un ajut per establiment independentment que en aquest s'hi desenvolupi més d'una

activitat econòmica:

Aquesta línia d'ajuts s'adrecen a centres d'estètica, centres esportius, massatges no sanitari, centres de

tatuatge i pearcing, restaurants, locals oci nocturns, bars i cafeteries i altres empreses que compleixin els

requisits i s'hagin vist obligades a cessar l'activitat econòmica en base a les resolucions esmentades a

l'article 3.2 d'aquestes bases.

Article 5. Òrgans competents

5.1. L'aprovació de les bases i de les seves modificacions és competència del ple de l'Ajuntament.

5.2. La Junta de Govern Local té les atribucions d'aprovar la convocatòria de les subvencions i resoldre

l'atorgament o denegació en base als informes tècnics, emesos per les àrees de Promoció Econòmica i

d'Intervenció de l'Ajuntament.

Article 6. Presentació i tramitació de les sol·licituds

6.1. La sol·licitud es formalitzarà amb els models que fixi l'Ajuntament.

6.2. La sol·licitud es podrà presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. En

qualsevol cas, es podran presentar sol·licituds en la forma i condicions que estableix la normativa sobre

procediments de les Administracions Públiques.

6.3. El període de presentació de la sol·licitud serà el que s'estableix a la convocatòria.

6.4. Només es podrà presentar una única sol·licitud d'ajut per empresa.

6.5. La documentació a presentar és la següent:

6.5.1. Totes els sol·licitants hauran de presentar el següent:

a) Model de sol·licitud normalitzat establert en la convocatòria.

b) Model de declaracions responsables en que el titular de l'establiment comercial afirma que:

Que totes les dades presentades en aquesta subvenció són certes.

Que el/s titular/s de l'establiment comercial complim els requisits establerts en l'article 13 de la llei 38/2003,

de 17 de novembre, General de subvencions, per obtenir la condició de beneficiari de la subvenció.

Que la empresa ha cessat l'activitat en motiu de la segona onada del covid19 del 2020.

I que SI / No he rebut / sol·licitat cap ajuda o subvenció de cap altra Administració Pública, l'objecte de la

qual coincideixi amb la subvenció i en cas afirmatiu, mencionar quines.

c) D'acord amb el que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei general de subvencions, la presentació de

la sol·licitud de subvenció, comportarà l'autorització de la persona sol·licitant, perquè l'òrgan que concedeix

la subvenció obtingui de forma directa mitjançant certificat telemàtic l'acreditació de que les persones

beneficiàries o les entitats sol·licitants es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions

tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, el/la sol·licitant podrà denegar expressament el

consentiment i haurà d'aportar llavors els certificats de trobar-se al corrent tant en el compliment de les

seves obligacions tributàries amb la l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, la Tresoreria General de

la Seguretat Social, l'Agència Tributària Catalana, i Ajuntament de la Seu d'Urgell o empreses que

depenguin d'aquest.

6.5.2. Si no s'ha presentat amb anterioritat, a més caldrà aportar els següents documents:

a) Alta IAE de l'activitat que ha cessat l'activitat a causa de la crisi del COVID-19 si no ho ha presentat

abans.

b) Documentació acreditativa: si és persona física, còpia del NIF. Si és persona jurídica, fotocòpia de

l'escriptura de constitució i la referència al registre mercantil. Si s'ha aportat anteriorment aquesta

documentació a l'Ajuntament: cal dir en quin expedient.

c) Sol·licitud de transferència bancària en el cas que per primera vegada rebi una subvenció de l'Ajuntament

o que necessiti modificar les dades existents.

D) Sol·licitud d'Alta de Creditor de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. Si no s'ha aportat anteriorment.

6.6. En el cas que la sol·licitud no reuneixi tota la documentació requerida en el punt anterior, es farà un

requeriment formal i es donarà un termini de deu dies hàbils a partir de la recepció de la notificació emesa

pels serveis tècnics. En el cas que no es subsani s'entendrà per desistida la petició de subvenció.

6.7. La concessió d'aquests ajuts, s'emmarca en l'article 30.7 de la llei 38/2003, de 17 de novembre,

General de Subvencions, el qual preveu que quan les subvencions s'atorguin en relació a una determinada

situació del perceptor s'admetrà, per a la justificació, l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de

l'esmentada situació amb caràcter previ a la concessió. (sens perjudici dels controls que es puguin establir

per a la seva verificació).

Article 7. Criteris de distribució de les subvencions

Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris següents:

1. Un cop s'hagi comprovat que la documentació és correcta, els serveis de Promoció Econòmica sumaran

tots els imports de les peticions.

2. Si aquest import és igual o inferior al màxim previst a la consignació pressupostària, s'atorgaran totes les

subvencions.

3. Cas que l'import total de les peticions superi l'import de la consignació pressupostària, es calcularà la

proporció que suposa aquesta sobre l'import total de les peticions. Amb això s'obtindrà el percentatge màxim

de subvenció a atorgar sobre les peticions.

4. Cas que les subvencions atorgada no hagin pogut arribar al 100 % de la sol·licitud, i pressupostàriament

es pugui obtenir una ampliació de la consignació, l'Ajuntament d'ofici podrà atorgar una ampliació de la

subvenció. En aquest cas, els beneficiaris hauran de presentar una declaració responsable indicant si,

després de l'atorgament de la subvenció inicial, han sol·licitat altres ajuts per la mateixa finalitat.

Article 8. Procediment de concessió i pagament

8.1. La concessió de les subvencions previstes en aquestes bases es faran pel règim de concurrència no

competitiva per bé que l'import màxim dependrà de la quantitat de sol·licituds que es rebin.

8.2. La tramitació seguirà el procediment següent:

· Presentació de la sol·licitud incloent la documentació necessària per a justificar la subvenció.

· Comprovació per part dels serveis de Promoció Econòmica de que es donen les condicions per a

l'atorgament de la subvenció.

· Emissió informe dels serveis de Promoció Econòmica incloent proposta d'atorgament o desestimació.

· Acord de la Junta de Govern Local.

· Notificació de l'acord al beneficiari.

· Pagament de la subvenció atorgada.

Article 9. Renúncia

9.1. Els beneficiaris poden renunciar de forma expressa, i motivada a tot o una part de la subvenció

atorgada. La renúncia és formalitzarà presentant un escrit a l'Ajuntament.

9.2. A la vista dels documents presentats, els serveis de Promoció Econòmica faran un informe. En base a

aquest informe la Junta de Govern Local prendrà l'acord que pertoqui.

Article 10. Revocació

10.1. L'Ajuntament podrà revocar la subvenció per alteració, falsedat o ocultació en les dades aportades pel

sol·licitant, l'incompliment d'aquestes bases i en els casos previstos en la normativa general sobre

subvencions.

10.2. La revocació seguirà els tràmits següents:

· Informe dels Serveis de Promoció Econòmica que justifiqui les causes i l'import a revocar. Si cal,

s'incorporarà informe d'Intervenció de l'Ajuntament.

· Acord inicial de la Junta de Govern Local.

· Atorgament a l'interessat d'un termini d'audiència de 10 dies per tal que pugui presentar al·legacions.

· Informe dels Serveis Municipals sobre les al·legacions presentades i les quantitats pagades.

· Acord de la Junta de Govern Local. Cas que l'acord sigui de revocació de la subvenció inclourà el

requeriment d'un termini d'un mes per a retornar les quantitats pagades.

10.3. La revocació podrà ser total o parcial i implicarà la devolució total o parcial que pertoqui. L'Ajuntament

podrà compensar l' import a retornar amb deute que pugui tenir envers l'interessat.

Article 11. Informació i control

11.1. En qualsevol moment, l'Ajuntament pot demanar als beneficiaris informació concreta o aclariments

sobre les sol·licituds presentades.

11.2. Els beneficiaris estaran obligats a facilitar aquesta informació.

11.3. L'Ajuntament podrà comprovar in situ, l'estat de l'activitat econòmica en qualsevol moment durant l'any

natural d'atorgament de la subvenció, per tal de verificar les condicions per la qual es va concedir la

subvenció i durant els 2 exercicis posteriors a la concessió de l'ajut.

Article 12. Canvis d'objecte

No es permeten canvis de destinació en les subvencions concedides.

Article 13. Obligacions dels beneficiaris

Les persones beneficiàries hauran de complir les obligacions següents:

· Complir els requisits recollits en aquestes bases.

· Complir amb els terminis i condicions establerts en la convocatòria.

· Sotmetre's a les actuacions de comprovació que puguin efectuar els òrgans competents, aportant tota la

informació que els sigui requerida.

· Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

· En el cas d'haver un ajornament legalment concedit, tant de pagament de quotes de la Seguretat Social

com de deutes tributaris, es considera que s'està al corrent de pagament.

· Complir qualsevol altra obligació que es derivi d'aquestes bases i de les disposicions generals vigents.

Article 14. Obligacions de l'Ajuntament

Segons el RD 828/2013 de 25 d'octubre de 2013, l'Ajuntament està obligat a realitzar una declaració a

l'Agència Tributària on relacionarà a totes les persones o entitats que hagin rebut una subvenció,

independentment del seu import, així com incloure les ajudes atorgades a la BNDS.

Article 15. Protecció de dades

15.1. La presentació de la sol·licitud implica que el sol·licitant, es compromet al compliment de les previsions

legals contingudes al Reglament General de Protecció de Dades de 25 de maig de 2019 (RGPD) i la Llei

Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en relació a la recollida de dades derivada de la gestió i justificació de

la subvenció objecte i, per tant, exonerant l'Ajuntament de qualsevol responsabilitat derivada del seu

incompliment per part del beneficiari.

15.2. En compliment del previst a la Reglament General de Protecció de Dades de 25 de maig de 2019

(RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre es fa constar que les dades personals derivades del

compliment de les obligacions previstes a la Llei 38/2003 General de Subvencions per al control i justificació

de la destinació de la quantia de les subvencions atorgades per l'Ajuntament de La Seu d'Urgell seran

incorporades als fitxers de gestió administrativa de l'Ajuntament amb la finalitat abans exposada.

15.3. En compliment del previst a l'Art. 20 de la Llei de Subvencions, l'Ajuntament comunicarà aquestes

dades a les altres administracions públiques que li ho demanin per al control d'altres subvencions

sol·licitades pels beneficiaris.

Article 16. Altra normativa

16.1. En tot el que no prevegin aquestes bases serà d'aplicació el que preveu la normativa que regula les

subvencions de les administracions públiques.

16.2. Els sol·licitants podran demanar als serveis municipals aclariments dels dubtes sobre la interpretació i

aplicació d'aquestes normes en relació a la seva sol·licitud. A la vista de la sol·licitud, els serveis municipals

afectats faran un informe i la Junta de Govern Local resoldrà sobre la petició presentada. El contingut de

l'acord de la Junta de Govern Local municipal serà vinculant per a l'Ajuntament sempre que la informació

facilitada pel sol·licitant sigui complerta i veraç.

Disposició final. Aquestes bases substitueixen les que va aprovar el ple en sessió de 21.120.2019

(Expedient SE-BSU-2019/002.)

Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22-02-2021

Ver el documento "Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas