Última revisión
Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22-02-2021
Relacionados:
Bases de les subvencions per empreses que han hagut de cessar l activitat degut a la segona onada del COVID19 de l any 2020. - Boletín Oficial de Lleida de 22/02/2021
Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 22/02/2021 hasta ----
Beneficiarios: Empresas y autónomos
Tipo: Bases
Boletín: Boletín Oficial de Lleida
Categorías: Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Empresa, Comercio y marketing, Servicios Sociales, Hostelería y hoteles
(Páginas 61-67)
ANUNCI
SE-BSU-2020/005 (A-315). El ple, en sessió de 21.12.2020 va aprovar inicialment les Bases Reguladores
de les subvencions extraordinàries per empreses que han hagut de cessar l'activitat degut a la segona
onada del COVID19 de l'any 2020.. Durant el termini d'informació pública no s'hi han presentat al·legacions,
per la qual cosa, les bases han quedat definitivament aprovades de forma automàtica. En aplicació del que
disposa l'art. 124 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis de les entitats locals, amb aquest anunci es
publiquen íntegrament les bases, que són a l'annex.
La Seu d'Urgell, 15 de febrer de 2021.
L'alcalde, Jordi Fàbrega Sabaté
ANNEX
Bases Reguladores de les subvencions extraordinàries per empreses que han hagut de cessar l'activitat
degut a la segona onada del COVID19 de l'any 2020.
El Programa de Subvencions per a la reactivació econòmica, fixa un conjunt de mesures de caràcter
econòmic que els ens locals estan facultats per aplicar mitjançant el mecanisme del les subvencions,
d'acord amb el que estableix la Llei General de Subvencions 38/2003, de 17 de novembre i a l'article 72 del
Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa.
L'article 17 de la mencionada llei, estipula que les bases de subvencions han d'establir el marc de definició
de potencials beneficiaris, els seus requisits, procediment d'atorgament i els demés criteris procedimentals
rellevants
Per dur a terme accions extraordinàries en motiu de la COVID-19, s'estableix el programa de subvencions
com a mesura per a reactivar l'activitat econòmica al municipi. En concert, per a empreses de la Seu
d'Urgell que han hagut de cessar l'activitat en motiu de la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, és van
adoptar una sèrie de noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de
COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020, de 19 d'octubre, que varen
implicar la suspensió de les activitats de restauració, centres d'estètica i bellesa i altres serveis que
implicaven el contacte personal proper així com també els centres esportius.
També mantenen el cessament els locals d'oci nocturn en situació de tancament per la Resolució
SLT/2782/2020, de 19 d'agost, que modificava la Resolució SLT/2073/2020, de 17d'agost.
Article 1. Objecte i finalitat de les subvencions
L'objecte i finalitat d'aquesta subvenció és el de pal·liar els efectes i compensar les pèrdues econòmiques en
els empresaris de la Seu d'Urgell que hagin hagut de cessar l'activitat per a la contenció del brot epidèmic
de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15
d'octubre que va ser modificada perla Resolució SLT/2568/2020, de 19 d'octubre.
En el cas dels locals d'oci nocturn, es tracta dels afectats per la Resolució SLT/2782/2020, de 19 d'agost,
que modificava la Resolució SLT/2073/2020, de 17 d'agost.
Article 2. Convocatòries
2.1. Les convocatòries es realitzaran en règim de concurrència no competitiva per bé que l'import màxim de
cada subvenció dependrà de la quantitat de sol·licituds que es rebin.
2.2. Aquestes es publicaran d'acord amb les dotacions pressupostàries que per aquest fi estableixi el
pressupost municipal.
2.3. En el cas que hi hagi romanent en una convocatòria o hi hagi un increment de la partida pressupostària
es podran aprovar altres convocatòries durant el mateix exercici.
Article 3. Requisits dels beneficiaris
3.1. Tindran dret a sol·licitar la subvenció les persones físiques i jurídiques i les comunitats de béns (d'ara
endavant empreses) que exerceixin una activitat econòmica i la seu social de la qual radiqui al municipi de la
Seu d'Urgell.
3.2. L'activitat econòmica de l'empresa ha d'haver estat afectada per les normes següents:
· En general, per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, que va ser modificada perla Resolució
SLT/2568/2020, de 19 d'octubre.
· En el cas dels locals d'oci nocturn per la Resolució SLT/2782/2020, de 19 d'agost, que modificava la
Resolució SLT/2073/2020, de 17 d'agost.
3.3. L'empresa ha d'estar donat d'alta en algun dels següents epígrafs de l'IAE:
972.2 Salones e institutos y gabinetes de estética 967.1 Instalacionesdeportivas 671 Servicios en restaurantes 672 Servicios cafeterías 673 Decafes y bares, con y sincomida 969 Salas de baile y discotecas 999 Otrosserviciosn.c.o.p para servicios no clasificados en otrasrúbricas. 841 Naturópatas, acupuntores y otros professionales parasanitarios 979.9 otrosserviciospersonalesn.c.o.p. para laactividad empresarial de tatuado, piercing o anillado corporal En el cas d'altres epígrafs similars caldrà demostrar que, per la naturalesa de la seva activitat, és a dir, que
impliquin un contacte personal proper, tret que sigui un servei essencial, sanitari o sociosanitari, han estat
obligats a cessar l'activitat en la segona onada del COVID19 de l'any 2020.
3.3. En el cas de persones jurídiques o altres figures que comptin amb autònoms donats d'alta, només
podran demanar la subvenció les persones jurídiques i no els autònoms que en formen part a títol individual.
3.4.Els empresaris que tinguin un establiment obert al públic hauran d'estar al corrent d'execució de tots els
requeriments que tinguin per part dels serveis tècnics municipals en el moment de l'atorgament de la
subvenció.
3.5. Els sol·licitants hauran de complir amb els requisits establerts en l'article 13 de la llei 38/2003, de 17 de
novembre, General de subvencions, per obtenir la condició de beneficiari de la subvenció.
3.6. Els sol·licitants hauran d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb
l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'Agència Tributària Catalana, la Tresoreria General de la
Seguretat Social, amb l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i empreses públiques que en depenguin. En el cas
d'haver-hi un ajornament legalment concedit, es considera que s'està al corrent de pagament de les
obligacions tributàries.
3.7. Les empreses hauran de romandre obertes en el moment de l'atorgament de la subvenció i durant els
dos exercicis posteriors a la concessió de l'ajut.
3.8 Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut que pugui atorgar l'Ajuntament de la Seu d'Urgell
o qualsevol altre ens públic o privat, respectant els límits de l'article 20 de la Llei General de Subvencions.
Article 4. Línies d'ajut
Es pot optar només a un ajut per establiment independentment que en aquest s'hi desenvolupi més d'una
activitat econòmica:
Aquesta línia d'ajuts s'adrecen a centres d'estètica, centres esportius, massatges no sanitari, centres de
tatuatge i pearcing, restaurants, locals oci nocturns, bars i cafeteries i altres empreses que compleixin els
requisits i s'hagin vist obligades a cessar l'activitat econòmica en base a les resolucions esmentades a
l'article 3.2 d'aquestes bases.
Article 5. Òrgans competents
5.1. L'aprovació de les bases i de les seves modificacions és competència del ple de l'Ajuntament.
5.2. La Junta de Govern Local té les atribucions d'aprovar la convocatòria de les subvencions i resoldre
l'atorgament o denegació en base als informes tècnics, emesos per les àrees de Promoció Econòmica i
d'Intervenció de l'Ajuntament.
Article 6. Presentació i tramitació de les sol·licituds
6.1. La sol·licitud es formalitzarà amb els models que fixi l'Ajuntament.
6.2. La sol·licitud es podrà presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. En
qualsevol cas, es podran presentar sol·licituds en la forma i condicions que estableix la normativa sobre
procediments de les Administracions Públiques.
6.3. El període de presentació de la sol·licitud serà el que s'estableix a la convocatòria.
6.4. Només es podrà presentar una única sol·licitud d'ajut per empresa.
6.5. La documentació a presentar és la següent:
6.5.1. Totes els sol·licitants hauran de presentar el següent:
a) Model de sol·licitud normalitzat establert en la convocatòria.
b) Model de declaracions responsables en que el titular de l'establiment comercial afirma que:
Que totes les dades presentades en aquesta subvenció són certes.
Que el/s titular/s de l'establiment comercial complim els requisits establerts en l'article 13 de la llei 38/2003,
de 17 de novembre, General de subvencions, per obtenir la condició de beneficiari de la subvenció.
Que la empresa ha cessat l'activitat en motiu de la segona onada del covid19 del 2020.
I que SI / No he rebut / sol·licitat cap ajuda o subvenció de cap altra Administració Pública, l'objecte de la
qual coincideixi amb la subvenció i en cas afirmatiu, mencionar quines.
c) D'acord amb el que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei general de subvencions, la presentació de
la sol·licitud de subvenció, comportarà l'autorització de la persona sol·licitant, perquè l'òrgan que concedeix
la subvenció obtingui de forma directa mitjançant certificat telemàtic l'acreditació de que les persones
beneficiàries o les entitats sol·licitants es troben al corrent en el compliment de les seves obligacions
tributàries i amb la Seguretat Social. No obstant això, el/la sol·licitant podrà denegar expressament el
consentiment i haurà d'aportar llavors els certificats de trobar-se al corrent tant en el compliment de les
seves obligacions tributàries amb la l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, la Tresoreria General de
la Seguretat Social, l'Agència Tributària Catalana, i Ajuntament de la Seu d'Urgell o empreses que
depenguin d'aquest.
6.5.2. Si no s'ha presentat amb anterioritat, a més caldrà aportar els següents documents:
a) Alta IAE de l'activitat que ha cessat l'activitat a causa de la crisi del COVID-19 si no ho ha presentat
abans.
b) Documentació acreditativa: si és persona física, còpia del NIF. Si és persona jurídica, fotocòpia de
l'escriptura de constitució i la referència al registre mercantil. Si s'ha aportat anteriorment aquesta
documentació a l'Ajuntament: cal dir en quin expedient.
c) Sol·licitud de transferència bancària en el cas que per primera vegada rebi una subvenció de l'Ajuntament
o que necessiti modificar les dades existents.
D) Sol·licitud d'Alta de Creditor de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. Si no s'ha aportat anteriorment.
6.6. En el cas que la sol·licitud no reuneixi tota la documentació requerida en el punt anterior, es farà un
requeriment formal i es donarà un termini de deu dies hàbils a partir de la recepció de la notificació emesa
pels serveis tècnics. En el cas que no es subsani s'entendrà per desistida la petició de subvenció.
6.7. La concessió d'aquests ajuts, s'emmarca en l'article 30.7 de la llei 38/2003, de 17 de novembre,
General de Subvencions, el qual preveu que quan les subvencions s'atorguin en relació a una determinada
situació del perceptor s'admetrà, per a la justificació, l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de
l'esmentada situació amb caràcter previ a la concessió. (sens perjudici dels controls que es puguin establir
per a la seva verificació).
Article 7. Criteris de distribució de les subvencions
Les subvencions s'atorgaran d'acord amb els criteris següents:
1. Un cop s'hagi comprovat que la documentació és correcta, els serveis de Promoció Econòmica sumaran
tots els imports de les peticions.
2. Si aquest import és igual o inferior al màxim previst a la consignació pressupostària, s'atorgaran totes les
subvencions.
3. Cas que l'import total de les peticions superi l'import de la consignació pressupostària, es calcularà la
proporció que suposa aquesta sobre l'import total de les peticions. Amb això s'obtindrà el percentatge màxim
de subvenció a atorgar sobre les peticions.
4. Cas que les subvencions atorgada no hagin pogut arribar al 100 % de la sol·licitud, i pressupostàriament
es pugui obtenir una ampliació de la consignació, l'Ajuntament d'ofici podrà atorgar una ampliació de la
subvenció. En aquest cas, els beneficiaris hauran de presentar una declaració responsable indicant si,
després de l'atorgament de la subvenció inicial, han sol·licitat altres ajuts per la mateixa finalitat.
Article 8. Procediment de concessió i pagament
8.1. La concessió de les subvencions previstes en aquestes bases es faran pel règim de concurrència no
competitiva per bé que l'import màxim dependrà de la quantitat de sol·licituds que es rebin.
8.2. La tramitació seguirà el procediment següent:
· Presentació de la sol·licitud incloent la documentació necessària per a justificar la subvenció.
· Comprovació per part dels serveis de Promoció Econòmica de que es donen les condicions per a
l'atorgament de la subvenció.
· Emissió informe dels serveis de Promoció Econòmica incloent proposta d'atorgament o desestimació.
· Acord de la Junta de Govern Local.
· Notificació de l'acord al beneficiari.
· Pagament de la subvenció atorgada.
Article 9. Renúncia
9.1. Els beneficiaris poden renunciar de forma expressa, i motivada a tot o una part de la subvenció
atorgada. La renúncia és formalitzarà presentant un escrit a l'Ajuntament.
9.2. A la vista dels documents presentats, els serveis de Promoció Econòmica faran un informe. En base a
aquest informe la Junta de Govern Local prendrà l'acord que pertoqui.
Article 10. Revocació
10.1. L'Ajuntament podrà revocar la subvenció per alteració, falsedat o ocultació en les dades aportades pel
sol·licitant, l'incompliment d'aquestes bases i en els casos previstos en la normativa general sobre
subvencions.
10.2. La revocació seguirà els tràmits següents:
· Informe dels Serveis de Promoció Econòmica que justifiqui les causes i l'import a revocar. Si cal,
s'incorporarà informe d'Intervenció de l'Ajuntament.
· Acord inicial de la Junta de Govern Local.
· Atorgament a l'interessat d'un termini d'audiència de 10 dies per tal que pugui presentar al·legacions.
· Informe dels Serveis Municipals sobre les al·legacions presentades i les quantitats pagades.
· Acord de la Junta de Govern Local. Cas que l'acord sigui de revocació de la subvenció inclourà el
requeriment d'un termini d'un mes per a retornar les quantitats pagades.
10.3. La revocació podrà ser total o parcial i implicarà la devolució total o parcial que pertoqui. L'Ajuntament
podrà compensar l' import a retornar amb deute que pugui tenir envers l'interessat.
Article 11. Informació i control
11.1. En qualsevol moment, l'Ajuntament pot demanar als beneficiaris informació concreta o aclariments
sobre les sol·licituds presentades.
11.2. Els beneficiaris estaran obligats a facilitar aquesta informació.
11.3. L'Ajuntament podrà comprovar in situ, l'estat de l'activitat econòmica en qualsevol moment durant l'any
natural d'atorgament de la subvenció, per tal de verificar les condicions per la qual es va concedir la
subvenció i durant els 2 exercicis posteriors a la concessió de l'ajut.
Article 12. Canvis d'objecte
No es permeten canvis de destinació en les subvencions concedides.
Article 13. Obligacions dels beneficiaris
Les persones beneficiàries hauran de complir les obligacions següents:
· Complir els requisits recollits en aquestes bases.
· Complir amb els terminis i condicions establerts en la convocatòria.
· Sotmetre's a les actuacions de comprovació que puguin efectuar els òrgans competents, aportant tota la
informació que els sigui requerida.
· Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
· En el cas d'haver un ajornament legalment concedit, tant de pagament de quotes de la Seguretat Social
com de deutes tributaris, es considera que s'està al corrent de pagament.
· Complir qualsevol altra obligació que es derivi d'aquestes bases i de les disposicions generals vigents.
Article 14. Obligacions de l'Ajuntament
Segons el RD 828/2013 de 25 d'octubre de 2013, l'Ajuntament està obligat a realitzar una declaració a
l'Agència Tributària on relacionarà a totes les persones o entitats que hagin rebut una subvenció,
independentment del seu import, així com incloure les ajudes atorgades a la BNDS.
Article 15. Protecció de dades
15.1. La presentació de la sol·licitud implica que el sol·licitant, es compromet al compliment de les previsions
legals contingudes al Reglament General de Protecció de Dades de 25 de maig de 2019 (RGPD) i la Llei
Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en relació a la recollida de dades derivada de la gestió i justificació de
la subvenció objecte i, per tant, exonerant l'Ajuntament de qualsevol responsabilitat derivada del seu
incompliment per part del beneficiari.
15.2. En compliment del previst a la Reglament General de Protecció de Dades de 25 de maig de 2019
(RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre es fa constar que les dades personals derivades del
compliment de les obligacions previstes a la Llei 38/2003 General de Subvencions per al control i justificació
de la destinació de la quantia de les subvencions atorgades per l'Ajuntament de La Seu d'Urgell seran
incorporades als fitxers de gestió administrativa de l'Ajuntament amb la finalitat abans exposada.
15.3. En compliment del previst a l'Art. 20 de la Llei de Subvencions, l'Ajuntament comunicarà aquestes
dades a les altres administracions públiques que li ho demanin per al control d'altres subvencions
sol·licitades pels beneficiaris.
Article 16. Altra normativa
16.1. En tot el que no prevegin aquestes bases serà d'aplicació el que preveu la normativa que regula les
subvencions de les administracions públiques.
16.2. Els sol·licitants podran demanar als serveis municipals aclariments dels dubtes sobre la interpretació i
aplicació d'aquestes normes en relació a la seva sol·licitud. A la vista de la sol·licitud, els serveis municipals
afectats faran un informe i la Junta de Govern Local resoldrà sobre la petició presentada. El contingut de
l'acord de la Junta de Govern Local municipal serà vinculant per a l'Ajuntament sempre que la informació
facilitada pel sol·licitant sigui complerta i veraç.
Disposició final. Aquestes bases substitueixen les que va aprovar el ple en sessió de 21.120.2019
(Expedient SE-BSU-2019/002.)