BASES DE REHABILITACIÓ I ...19-01-2021

Última revisión
19/01/2021

BASES DE REHABILITACIÓ I ARRENJAMENTS EN INTERIORS D'HABITATGES PEL PROGRAMA DE LA BORSA DE MEDIACIÓ MUNICIPAL DE SANT VICENÇ DELS HORTS - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021

Tiempo de lectura: 30 min

Tiempo de lectura: 30 min

Relacionados:

BASES DE REHABILITACIO I ARRENJAMENTS EN INTERIORS D HABITATGES PEL PROGRAMA DE LA BORSA DE MEDIACIO MUNICIPAL DE SANT VICENÇ DELS HORTS - Boletín Oficial de Barcelona de 19/01/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 19/01/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Vivienda e hipotecas, Industria, Cultura e idiomas, Empresa, Servicios Sociales

(Páginas 2-17)


La Junta de Govern d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària de data 30 de desembre de 2020 va adoptar, entre d'altres, l'acord pel qual s'aproven les bases i la convocatòria per a la concessió de les subvencions, mitjançant procediment de concurrència competitiva, destinades a actuacions de rehabilitació i arranjaments d'interiors d'habitatges del Programa de la Borsa de mediació municipal de Sant Vicenç dels Horts, per l'any 2020, l'eficàcia de les quals resta subjecte a l'informe favorable de l'Agència de l'habitatge de Catalunya, a l'art. 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

BASES REGULADORES PER L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS, MITJANÇANT EL PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DESTINADES A ACTUACIONS DE REHABILITACIÓ I ARRENJAMENTS EN INTERIORS D'HABITATGES PEL PROGRAMA DE LA BORSA DE MEDIACIÓ MUNICIPAL DE SANT VICENÇ DELS HORTS

1. Objecte

L'objecte de la present convocatòria és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, pagament i justificació de les subvencions que atorgui l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a través del Departament d'Habitatge social, destinades a finançar la rehabilitació en interiors d'habitatges del Programa de mediació pel lloguer social de Sant Vicenç dels Horts, durant l'any 2020, a l'objecte d'ampliar el parc d'habitatges de lloguer assequible i augmentar la confiança en el servei del Programa de la Borsa de mediació municipal.

1.1. Actuacions destinades a reduir la presència d'immobles desocupats al municipi concedint ajuts a propietaris d'habitatges per obres de rehabilitació d'interior, reforma i posada al dia, amb el compromís de destí en règim de lloguer assequible o cessió d'us a l'Ajuntament, a través del Programa de la Borsa de Mediació de lloguer municipal, per un període no inferior a cinc anys per als casos de propietaris persones físiques, o de set anys per als casos de propietaris persones jurídiques.

1.2. Actuacions destinades a petits arranjaments en interiors d'habitatges que hagin estat a disposició de la Borsa de Mediació de lloguer social municipal, i un cop resolta la relació contractual, dins dels dos últims anys, tinguin desperfectes materials o manca de manteniment i mal ús imputable a la part arrendatària sense que aquesta n'hagi assumit el cost, ni tampoc aquest hagi estat cobert pel sistema de cobertures multirisc del Programa de la Borsa de mediació municipal.

2. Finalitat de les subvencions

Per tal de donar compliment als objectius estratègics de la corporació, aquestes subvencions hauran de fomentar la mobilització del parc existent d'habitatges buits o desocupats amb la finalitat d'ampliar el parc de lloguer assequible i social del municipi, així com per augmentar les cobertures i confiança cap al servei destinat al lloguer assequible del Programa de la Borsa de mediació municipal.

3. Caràcter de les subvencions

Les subvencions objecte d'aquestes convocatòries tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reduïbles en tot moment, per les causes previstes en la llei o en aquestes convocatòries, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors, i no es poden al·legar com a precedent.

4. Període d'execució

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria s'hauran de destinar a finançar obres de rehabilitació i arranjaments en l'interior d'habitatges, d'acord amb els Programes d'actuació anteriorment descrits, pel període de l'any de la convocatòria de la subvenció.

5. Requisits dels beneficiaris

Podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions aquelles persones físiques o jurídiques, propietàries o usufructuàries, que hagin de realitzar obres de millora en l'interior dels habitatges i que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant LGS), i reuneixin les següents condicions:

a) Poden optar a les subvencions les persones propietàries o usufructuàries d'habitatges que tinguin la condició de persones físiques o jurídiques, que reuneixin les condicions descrites a la base 6, i que posin o hagin tingut els habitatges en lloguer assequible, dins del Programa de la Borsa de mediació municipal integrada en la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social de Catalunya.

La concurrència d'aquests requisits s'acreditarà en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació dels documents que s'indiquen en el punt 8 de les presents Bases i convocatòria.

Pel Programa 1.1 a més caldrà disposar de:

- Signatura de compromís d'incorporació de l'habitatge en el Programa de la Borsa municipal de lloguer per un període no inferior a cinc o set anys, segons sigui persona física o jurídica respectivament

- En els supòsits d'habitatges on existeix més d'un propietari, acord de reunió signat per tots autoritzant la petició de subvenció, la realització de les obres, i el compromís d'arrendament mitjançant la Borsa de mediació, segons model normalitzat

Pel Programa 1.2. a més caldrà disposar de:

- Resolució del contracte d'arrendament signada en els darrers dos anys anteriors a la sol·licitud de subvenció

- Demanda de reclamació de deutes i/o peritatges emesos per les companyies d'assegurances multirisc activades les cobertures del Programa de la Borsa de mediació municipal

- Acta de comprovació i valoració de l'estat de l'habitatge, abans i després de la resolució, emès per la Borsa de mediació municipal

6. Requisits dels habitatges

a) Estar ubicats al municipi de Sant Vicenç dels Horts.

b) Ser habitatges que provinguin del mercat lliure o amb protecció oficial. En aquest darrer cas, cal obtenir l'autorització de lloguer.

c) Destinar l'habitatge a residència habitual i permanent

d) Que s'hagin de realitzar obres de rehabilitació, reforma o posada al dia, d'acord amb les tipologies d'obres descrites a l'article 7 de les presents bases,

e) Que es demani la Comunicació prèvia o llicència d'obres, si s'escau

Pel Programa 1.1:

f) Estar desocupats en la data de sol·licitud de la subvenció i signatura del compromís de destinar-lo a lloguer social i/o assequible per un període no inferior a 5 ó 7 anys (persona física o persona jurídica), mitjançant la Borsa de mediació municipal.

g) No haver iniciat les obres de rehabilitació i/o arranjaments abans de formalitzar la sol·licitud de subvenció

h) En cas d'habitatges buits en edificis de règim de propietat horitzontal i que s'hagin d'incorporar al mercat de lloguer, caldrà acreditar que la renda pactada del nou contracte d'arrendament no supera la fixada per l'Índex de Referència de preus de lloguer d'habitatges en el mateix entorn i per les mateixes característiques, d'acord amb l'article 68bis.2 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge (text consolidat).

i) Disposar de cèdula d'habitabilitat i certificat d'eficiència energètica, o estar en condicions d'obtenir-los un cop s'hagi dut a terme la rehabilitació de l'habitatge

j) Per a cada actuació de rehabilitació d'interior d'habitatges desocupats que es destini a la Borsa de mediació municipal, es subscriurà un contracte d'arrendament o de cessió d'ús a l'Ajuntament, entre els propietaris de l'habitatge i l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, o entre els propietaris i els sol·licitants inscrits a la Borsa de mediació municipal, d'acord amb la regulació del Títol II de la vigent Llei d'Arrendaments Urbans de 24 de novembre de 1994, modificada pel RDL 7/2019, d'1 de març, de mesures urgents en matèria d'habitatge i lloguer.

Pel Programa 1.2.:

k) Haver estat arrendat dins del Programa de la Borsa de mediació municipal per un termini de cinc anys, amb resolució emesa dins els dos últims anys anteriors a la present convocatòria, i no trobar-se en condicions d'habitabilitat o amb reparacions resultat de la manca de manteniment i conservació dels arrendataris de la Borsa. Aquests arranjaments no han d'haver estat coberts pel sistema de garantia multirisc del Programa de la Xarxa de mediació, i en tot cas no cobrir el 50% de la despesa total executada pel propietari.

l) Acta de comprovació i valoració, pels danys o desperfectes imputables a la part arrendatària que no han estat assumits, emès per la Borsa de mediació municipal, segons model normalitzat

7. Actuacions subvencionables

Les actuacions que són objecte d'aquestes Bases, i que per tant, configuraran el pressupost subvencionable de l'actuació de rehabilitació, condicionament o reforma, són les següents:

a) Adequació de les peces i els elements que conformen l'habitatge per tal d'obtenir les condicions mínimes d'habitabilitat i les necessàries perquè pugui ser ocupat de manera immediata per un/a llogater/a o adjudicatari/ària, d'acord amb allò establert en el Decret 141/2012, de 30 d'octubre sobre les condicions mínimes d'habitabilitat.

b) Les instal·lacions d'aigua, gas, inclosa la calefacció, electricitat i sanejament, per a l'adequació de l'habitatge a la normativa vigent.

c) Arranjament de banys i cuines adaptant-los als mínims d'habitabilitat i a les condicions necessàries perquè l'habitatge pugui ser ocupat de manera immediata.

d) Millora de l'aïllament tèrmic i/o acústic amb l'adaptació dels elements que conformen els tancaments de l'habitatge als paràmetres que exigeixen les normatives vigents, inclosos els tancaments de protecció exteriors tipus persianes.

e) Repàs dels elements de l'habitatge deteriorats per manca de conservació o manteniment: pintura, terres, portes, finestres i altres.

f) Honoraris facultatius per a l'obtenció de la corresponent cèdula d'habitabilitat i certificació energètica.

Aquestes obres i actuacions hauran de ser proporcionades i justificades tècnicament.

8.- Documentació a aportar

8.1.- En la fase inicial, cal presentar el model normalitzat de sol·licitud de subvenció i adjuntar la documentació administrativa i tècnica següent per tal que pugui ser valorada:

- DNI/NIF/NIE del/de la persona sol·licitant i beneficiaris de la subvenció

- En el cas de persones jurídiques l'escriptura de constitució i dels estatuts; del document acreditatiu dels poders del representant de l'entitat que signa la sol·licitud, i documents acreditatius de la inscripció de la persona jurídica en el registre corresponent.

- Acreditació de la propietat o ús de fruit de l'habitatge objecte de les obres d'adequació i/o rehabilitació interior

- Breu descripció de l'estat en què es troba l'habitatge amb indicació de les obres a realitzar que justifiquen la necessitat per l'adequació de l'habitatge, i que s'ajustin a les tipologies descrites a l'article 7.

- Imprès normalitzat de sol·licitud de subvenció que inclou els següents compromisos:

' Declaració responsable de la concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiari/ària.

' Declaració de compromís de compliment de les condicions imposades per a l'atorgament de la subvenció.

' Declaració de compromís de sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent i el control financer que pugui efectuar l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

' Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar les que s'obtinguin en el futur.

- Imprès normalitzat de domiciliació bancària pel cobrament de l'ajut

- Imprès normalitzat de declaració responsable de complir els supòsits recollits en l'art. 13 de llei LGS

- Acreditar que el destí és residència habitual i permanent

- Pressupostos acceptats i desglossats per partides de les obres a realitzar.

- Acreditació de l'autorització municipal d'obres i liquidació de taxes, si s'escau

- Fotografies de l'estat previ a les obres i de l'estat final, un cop executades

Pel Programa 1.1:

-Signatura de compromís entre propietari/s i la Borsa de mediació municipal per a la incorporació de l' habitatge en el Programa de mediació, en règim de lloguer o cessió d'ús a l'Ajuntament, per un període no inferior a 5 ó 7 anys en funció de la propietat

-Acord de reunió dels propietaris, quan existeixin més d'un, on s'aprova l'execució de les obres i se n'autoritza el lloguer mitjançant la Borsa de Mediació municipal

Pel Programa 1.2:

- Resolució signada en els darrers 2 anys anteriors a la sol·licitud de subvenció, juntament amb la demanda de reclamació de deutes i/o peritatges emesos per les companyies d'assegurances del Programa de la Borsa de mediació municipal, als efectes de confirmar l'existència i valoració quantificades de les reparacions imputables als arrendataris que no han estat assumits per aquests.

- Acta d'inspecció i comprovació emès per la Borsa de lloguer la municipal, on es reculli una breu descripció de l'estat en què es troba l'habitatge, indicació de les obres a realitzar per a l'adequació de l'habitatge, que s'ajustin a les tipologies descrites a l'article 7.

La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització expressa de la persona sol·licitant i de tots els beneficiaris perquè l'òrgan instructor que gestiona aquests ajuts pugui demanar i obtenir dades relacionades amb la tramitació i el seguiment de la sol·licitud, a qualsevol altre administració i als propis interessats, per ampliar el coneixement sobre la sol·licitud presentada

8.2.- En la fase terminació cal presentar la Justificació de la despesa, d'acord amb el model normalitzat, juntament amb:

- Factures i rebuts bancaris justificatius del pagament, els quals hauran de coincidir amb la empresa i/o industrial contractat en la fase inicial i d'acord amb els pressupostos presentats per a la execució.

- Cèdula d'habitabilitat i Certificat d'eficiència energètica, si s'escau

No serà necessari la presentació de la documentació descrita anteriorment, que s'hagin aportat en convocatòries anteriors, sempre que a la sol·licitud es manifesti que no han sofert canvis respecte a la darrera vegada que es van presentar, tal com preveu l'article 53 de la llei 39/2015,

d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques (en endavant LPACAP) i l'article 22.1.e) de la llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions publiques de Catalunya, i sempre que s'autoritzi la seva consulta de forma expressa.

Tota la documentació es podrà presentar en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya.

El Model de Sol·licitud i els seus annexos hauran de ser documents originals signats pel representant legal del beneficiaris.

9. Termini, forma i lloc de presentació de les sol·licituds

Els beneficiaris només podran presentar un únic projecte i, per tant, participar en una única convocatòria.

El termini de presentació de sol·licituds, juntament amb la documentació exigida a la clàusula 8, serà de (90 dies naturals) a comptar de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, al Diari Oficial (BOPB), Base de Datos Nacional de Subvenciones (http://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/es/index), pàgina web i tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Cas que les publicacions sortissin en diferents dates els (20 dies) començaran a comptar des de la darrera publicació.

El lloc de presentació de les sol·licituds serà mitjançant el Registre electrònic general de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, amb certificat digital, adjuntant la documentació requerida en la clàusula 8. Per aquest tràmit es disposa d'un telèfon de suport a l'usuari 936425244.

Presencialment en el SIAC (Servei Integral d'Atenció Ciutadana) situat a l'edifici de Can Comamala, C/ Mossèn Jacint Verdaguer 105, mitjançant cita prèvia, que es podrà demanar:

- Per telèfon: 900.111.656 o 936425244

-Web municipal: www.svh.cat: http://oficinavirtual.svh.cat:8084/

En el cas d'incidència tècnica, que impossibiliti l'ús del Registre electrònic general, en el darrer dia de presentació de les instàncies el termini s'ampliarà 24 hores més a comptar del venciment del mateix.

En qualsevol cas, es podran presentar sol·licituds en la forma i condicions que estableix l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

El model normalitzat de la sol·licitud i els seus annexos podran trobar-se al llocs web següent:

http://www.svh.cat/ajuntament-seu-electronica/subvencions-i-ajuts/

La presentació de la sol·licitud de subvenció pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen.

10.- Publicitat de les bases, resolució al·legacions i termini convocatòria. L'acord d'aprovació d'aquestes bases i la convocatòria corresponent es publicaran, conjuntament amb el text de les Bases Específiques, al Butlletí

Oficial de la Província, a la Base de Datos Nacional de subvenciones, a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a fi que s'hi puguin presentar durant un termini de 20 dies les al·legacions i/o reclamacions que es considerin pertinents. Cas que les publicacions finalitzin en diferents dates els 20 dies començaran a comptar des de la data de la darrera publicació.

Aquestes bases es consideraran fermes si transcorregut el termini de 20 dies, descrit anteriorment, no s'han presentat al·legacions i/o reclamacions a les mateixes.

Cas que es presentin al·legacions o reclamacions que comportin la modificació substancial de les bases, el termini de convocatòria per presentar instàncies restarà suspès fins a la data de publicació al BOPB, Base de Datos Nacional de Subvenciones, a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de les noves bases modificades. Cas que les al·legacions o reclamacions no s'estimin o no comportin modificació substancial, es resoldran en el tràmit de resolució provisional de la concessió de les subvencions i no comportaran suspensió de la convocatòria.

11. Rectificació de defectes o omissions en la documentació

En el cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al sol·licitant, per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a la incorporació de les esmenes necessàries. Cas que no sigui esmenada la mancança dins d'aquest termini se l'entendrà desistit de la sol·licitud.

12. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions serà mitjançant el règim de concurrència competitiva.

Per acollir-se a aquests ajuts cal presentar en la fase inicial la corresponent sol·licitud de subvenció (model normalitzat) juntament amb la documentació mínima exigida per la clàusula 8 d'aquestes bases, i s'haurà de justificar la despesa final (model normalitzat) juntament amb les factures i rebuts bancaris en la fase final de terminació.

L'òrgan instructor emetrà un informe de valoració inicial en el termini màxim d'un mes des de la data en què la sol·licitud estigui complerta i sense deficiències, el qual serà notificat als beneficiaris als efectes que puguin iniciar les obres i/o reparacions per l'adequació de l'habitatge, a excepció dels casos en que s'hagin executat, d'acord amb el Programa 1.2.-

13. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Les subvencions s'atorgaran als sol·licitants en funció de la puntuació obtinguda, un cop aplicats els criteris objectius determinats a la present convocatòria.

PONDERACIÓ CRITERIS

PUNTS

Programa 1.1.- habitatges buits destinats a la Borsa de lloguer municipal

Habitatges que disposen de CH i CEE vigents 10

habitatges fins a 2 habitacions 6

habitatges fins a 3 habitacions 5

habitatges adaptats per a discapacitats 10

habitatges accessibles amb ascensor o PB 9

nivell d'intervenció en la rehabilitació: fins a 5.000¬ 10

nivell d'intervenció en la rehabilitació: fins a 10.000¬ 8

nivell d'intervenció en la rehabilitació: superior a 10.000¬ 6

Programa 1.2.- habitatges resolts per la Borsa municipal amb reparacions imputables als arrendataris

per tornar a destinar-lo a la Borsa municipal 10

per adequació als paràmetres d'habitabilitat recollits al Decret 141/2012 9

per altres obres arranjament, reparació o manteniment i mal ús 8

nivell d'intervenció en la rehabilitació: fins a 5.000¬ 6

nivell d'intervenció en la rehabilitació: fins a 10.000¬ 8

nivell d'intervenció en la rehabilitació: superior a 10.000¬ 10

Els beneficiaris podran presentar la documentació que considerin convenient per tal d'acreditar els criteris de valoració.

En funció del nombre de sol·licituds admeses, i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries de la convocatòria, l'òrgan col·legiat a que fa referència la clàusula 15 de les presents bases, podrà establir una puntuació mínima a assolir per tenir dret a la subvenció.

14. Quantia total màxima de les subvencions a atorgar i consignació pressupostària

L'import que es destinarà a aquelles actuacions serà per l'import anualment aprovat en la convocatòria amb càrrec a l'aplicació pressupostària de l'any en curs, destinada a subvencionar el foment de la rehabilitació en interior d'habitatges.

No podran atorgar-se subvencions per import superior a l'esmentada consignació pressupostària.

15. Import individualitzat de les subvencions

La quantia de la subvenció anirà en funció de la valoració tècnica que es realitzi i es determinarà en relació als punts assignats.

La quantia màxima de la subvenció s'estableix en funció dels costos o despeses subvencionables del conjunt de les actuacions d'arranjaments i rehabilitació de l'habitatge. En el supòsit que les obres incloguin diverses actuacions, el pressupost haurà de ser desglossat per a cadascuna de les actuacions que es poden subvencionar.

En cap cas la subvenció atorgada excedirà del 50% del cost total del projecte o arranjaments presentat, i s'estableix un topall màxim per habitatge de 3.000¬.

Les subvencions individualitzades estaran subjectes a les retencions fiscals que corresponguin d'acord amb la normativa fiscal aplicable. Qualsevol circumstància que modifiqui el règim general de retencions haurà de ser acreditada pels beneficiaris.

16. Òrgans competents per a la instrucció i la proposta de concessió

L'òrgan responsable de la tramitació i instrucció del procediment per a l'atorgament de la subvenció prevista en la present convocatòria serà el Departament d'habitatge social.

La proposta de concessió de les subvencions serà elaborada per un òrgan col·legiat anomenat Comissió avaluadora de rehabilitació, que estarà format, com a mínim per a 3 tècnics municipals, que seran nomenats en cada convocatòria anual. Per aquesta convocatòria són:

- Tècnica d'habitatge social

- Cap d'urbanisme

- Tècnic/a d'urbanisme

L'òrgan responsable de la resolució del procediment per a l'atorgament de les subvencions serà aquell que es determini d'acord amb la normativa sobre delegacions de competències i atribucions d'òrgans de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

L'òrgan competent per a la concessió podrà, discrecionalment, no esgotar el crèdit total previst.

17. Termini de resolució, de notificació i règim de recursos

Per cada convocatòria, s'examinaran conjuntament, en un sol procediment, totes les sol·licituds presentades dins del termini establert i es resoldrà en un únic acte administratiu sempre que sigui possible o en diversos en funció de la disponibilitat de la informació necessària per fer la valoració corresponent.

El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

Un cop acordada la concessió de les subvencions, aquestes seran notificades als interessats en un termini màxim de 10 dies, de la data d'aprovació de la resolució, d'acord amb allò previst als articles 42 i 43 de la LPACAP.

La manca de resolució dins del termini indicat tindrà efectes desestimatoris.

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa i contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar des del dia següent a la seva notificació.

18. Acceptació de la subvenció

La subvenció s'entendrà tàcitament acceptada pel beneficiari pel transcurs de 10 dies a partir de la recepció de la notificació de la concessió sense que hagi manifestat expressament les seves objeccions. En tot cas, la subvenció s'entendrà acceptada sense reserves així com les condicions imposades en la seva concessió.

19. Obligacions dels beneficiaris

Son obligacions dels beneficiaries d'aquestes subvencions, a més de les especificades a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les que tot seguit s'indiquen. El seu incompliment originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació de l'expedient de reintegrament de la subvenció.

a) Executar les obres subvencionades de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat, així com a la seva justificació d'acord amb l'establert a les presents bases.

b) Proporcionar totes les dades quantitatives i qualitatives que siguin requerides pel Departament d'Habitatge social i Urbanisme.

c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que realitzi la Intervenció de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, i a aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les referides actuacions i en relació a la subvenció concedida.

e) Obtenir la llicència d'obres i/o comunicació prèvia a l'inici de les mateixes, si s'escau

f) Formalitzar el contracte d'arrendament en un màxim de 2 mesos des de la finalització de les obres, i per un termini mínim de 5 anys a través de la Borsa de Mediació per al lloguer Social municipal.

g) Justificar les despeses realitzades .El pressupost total presentat amb la sol·licitud és vinculant en cas de resultar beneficiàri/a, si bé s'admetrà la possible compensació de desviacions entre diverses partides que l'integren.

h) Els documents de qualsevol mena, justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, s'hauran de conservar en un període no inferior als 6 anys, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les justificacions de les subvencions de cada convocatòria.

i) Comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s'hagi declarat a la sol·licitud i s'hagi obtingut amb posterioritat a ser-li atorgada la de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

j) Designar una persona interlocutora i col·laborar amb el seguiment tècnic dels projectes subvencionats. Aquest seguiment serà dirigit i supervisat per personal del Departament d'habitatge social.

k) Adequar la seva activitat als principis ètics i a les regles de conducta que permetin assegurar el compliment dels principis d'igualtat, d'objectivitat i de transparència i, en particular, s'obliga a :

' Facilitar a l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts la informació establerta per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i qualsevol d'altra que li sigui requerida d'acord amb la normativa vigent.

' Comunicar a l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts les possibles situacions de conflicte d'interessos o d'altres anàlogues de les què tingui coneixement que afectin, directa o indirectament, a la present subvenció i pugui posar en risc l'interès públic.

' Abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta que afecti o pugui afectar la relació subvencional en els termes previstos en el Codi Penal vigent en cada moment.

L'incompliment d'aquestes obligacions originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i podrà suposar la revocació, reducció o reintegrament de la subvenció concedida.

20. Despeses subvencionables

Amb caràcter general, es consideraran despeses subvencionables les següents:

' Totes aquelles que comprenen el cost de les obres de rehabilitació i posada al dia de l'habitatge, així com dels costos tècnics si s'escauen, d'acord amb les actuacions subvencionables previstes al punt 7 d'aquestes bases.

' L'IVA suportat, que ha de constar desglossat, serà subvencionable quan el beneficiari no pugui deduir-lo, recuperar-lo o compensar-lo.

Perquè siguin subvencionables, totes les factures i rebuts hauran d'anar a nom del beneficiari de la subvenció, propietari o usufructuari, i hauran de coincidir amb el pressupost i industrial aprovat i acceptat en la fase inicial, d'acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de subvenció. Tanmateix, només es tindran en consideració aquells rebuts pagats mitjançant transferència bancària o rebut domiciliat.

Pel Programa 1.1:

Les factures i rebuts presentats hauran de ser emesos i pagats a nom del beneficiari, amb data posterior a l'informe emès per l'òrgan instructor d'aquestes subvencions, i per tant amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de la subvenció.

Pel Programa 1.2:

Les factures i rebuts presentats hauran de ser emesos i pagats a nom del beneficiari, amb data posterior a la resolució del contracte d'arrendament signat amb la Borsa de mediació municipal, i com a màxim dels darrers dos anys anteriors a la present convocatòria.

21. Despeses no subvencionables

No es podran presentar com a despeses subvencionables altres despeses que no siguin considerades en la clàusula 20 de les presents Bases.

22. Forma de pagament

El pagament de la subvenció concedida s'efectuarà en un sol cop i prèvia la presentació, dins del termini establert a tal efecte a la clàusula 23 de les determinacions generals comunes, de justificants que en ella s'exigeixen.

23. Termini i forma de justificació

Les subvencions atorgades hauran de justificar-se, com a màxim, dins del mes

(1) següent a l'acabament de les obres, s'hauran de presentar les factures de les empreses constructores o instal·ladors contractats inicialment, així com els rebuts bancaris que justifiquen el seu pagament, a nom del beneficiari.

Aquesta justificació es presentarà pels beneficiaris/es mitjançant els models normalitzats que es troben a la web que s'indica a la clàusula 8.2. d'aquestes bases i amb el següent contingut:

a) Els documents justificatius seran factures, minutes o altres documents amb valor acreditatiu equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. Aquests documents hauran de reunir tots els requisits legals exigibles i en ells es descriurà amb claredat l'actuació i obra a que es refereixen.

b) Per a l'acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada amb anterioritat a l'acabament del període d'execució i hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

c) Altres documents que acreditin el compliment dels criteris específics d'atorgament de les subvencions.

d) Fotografies de les actuacions finalitzades i executades

e) Perquè siguin subvencionables, totes les factures i rebuts hauran d'anar a nom del beneficiari de la subvenció, propietari o usufructuari, i hauran de coincidir amb el pressupost i industrial aprovat i acceptat en la fase inicial, d'acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de subvenció. Tanmateix, només es tindran en consideració aquells rebuts pagats mitjançant transferència bancària o rebut domiciliat.

24. Incidències en la justificació

a) Manca de justificació.

Si un cop finalitzat el termini de presentació de la documentació justificativa aquesta no s'hagués presentat, es procedirà a requerir als beneficiari/ies per tal que la presenti en un termini màxim improrrogable de quinze dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la comunicació del requeriment, amb l'advertiment que de no fer-ho es procedirà a la revocació o a la reducció de la subvenció segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament en el cas que s'hagués avançat el seu pagament.

b) Deficiències en la justificació.

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplets, es comunicarà a l'interessat la necessitat de subsanar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de quinze dies hàbils, a comptar des de l'endemà que sigui notificat, amb l'advertiment que de no fer- ho es procedirà a la revocació o a la reducció de la subvenció segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament en cas que s'hagués avançat el seu pagament.

25. Mesures de garantia

Els/les beneficiàris/ies quedaran exonerades de la presentació de garanties del pagament de la subvenció, en atenció a la seva naturalesa.

26. Circumstàncies que poden donar lloc a la modificació de la resolució

Amb posterioritat a l'acord de concessió i abans de la finalització del termini d'execució de l'obra i/o arranjament subvencionat, es podrà modificar, d'ofici o prèvia sol·licitud dels beneficiaris, l'import, l'activitat, el termini d'execució, el de justificació i altres obligacions, quan no es perjudiquin els interessos de tercers i es doni algun dels supòsits següents:

a) Quan es produeixi una alteració en les condicions que van determinar la concessió de la subvenció.

b) Quan els beneficiaris/ies hagi obtingut per a la mateixa actuació altres subvencions, ajust o aportacions de qualsevol origen, públic o privat, que sumats a la de l'Ajuntament superin el cost total del projecte o de la activitat subvencionada.

c) Quan el/les beneficiaris/ies no hagi justificat adequadament la totalitat de l'import subvencionat.

27. Compatibilitat amb d'altres subvencions

Les subvencions atorgades seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats per a la mateixa finalitat sempre que no superin el cost total de les actuacions protegides.

No seran compatibles amb cap altra subvenció atorgada per altres àrees de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts per al mateix projecte.

Els beneficiaris/ies hauran de comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s'hagi declarat amb la sol·licitud.

28. Publicitat de les subvencions concedides

Per tal d'assegurar la publicitat dels beneficiaris, i segons allò previst en l'article

18 de la LGS, la resolució definitiva de la concessió de la subvenció es publicarà en el Tauler d'Anuncis i web municipal.

En el cas que els imports de la subvenció concedida, individualment considerada, siguin d'una quantia superior als 3.000¬, es publicarà al BOPB l'esmentada publicació.

Per últim, les subvencions atorgades a l'empara d'aquestes bases i la corresponent convocatòria seran objecte de publicitat a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions, que opera com a Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions.

29. Causes de reintegrament

Quan a conseqüència de l'anul·lació, revocació o de la revisió de la subvenció, l'import definitiu d'aquesta sigui inferior a l'import pagat, els/les beneficiaris/ies estarà en la obligada a reintegrar l'excés.

Així mateix, també estarà obligat a reintegrar, els/les beneficiaris/ies que hagi percebut la subvenció falsejant les condicions exigides o amagant aquelles que haguessin impedit la seva concessió; per incompliment total o parcial de l'objectiu de l'activitat o del projecte; per incompliment de l'obligació de justificar en els terminis establerts; per resistència o obstrucció a les actuacions de comprovació i de control financer i en els altres supòsits previstos en la normativa de la LGS.

En els casos anteriors procedirà el reintegrament per part de els/les beneficiaris/ies de la totalitat o part de les quantitats percebudes, i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en que s'acordi la procedència del reintegrament.

30. Obligats al reintegrament

Respondran solidàriament del reintegrament els/les beneficiaris/ies i els seus membres.

Seran responsables subsidiaris de l'obligació de reintegrar els administradors de l'entitat que no realitzin els actes necessaris que fossin de la seva incumbència per al compliment de les obligacions incomplides, o que adoptessin els acords que fessin possible l'incompliment o consentissin el de qui d'ells depengui. També seran responsable aquells que foren administradors de les persones jurídiques beneficiàries dins del termini d'execució i justificació

de la subvenció atorgada encara que hagin cessat en les seves activitats en el moment d'iniciar-se el procediment de reintegrament de la subvenció.

31. Infraccions i sancions

En matèria d'infraccions i sancions s'aplicarà el que es disposa al Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al Títol IV del Reglament de la Llei General de Subvencions (RD 887/2006, 21 de juliol).

32. Règim jurídic supletori

Les presents Bases reguladores s'aproven a l'empara del Capítol II de la Llei 18/2007, 28 de desembre, del Dret a l'Habitatge, així com pel Capítol III del Decret 75/2014, del Pla per al Dret a l'habitatge.

En tot el que no preveu expressament aquestes bases i lleis sectorials, són d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Real decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament de desenvolupament, les Bases Generals per a l'atorgament de Subvencions aprovades per Ple de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts en data 26-05-04 i amb última modificació de 31-01-07, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i demés legislació concordant.

33. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb allò que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i al que estableix el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, en tot allò no regulat per la Llei orgànica 3/2018, s'informa als sol·licitants que les dades facilitades seran incloses en un fitxer propietat de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, amb la finalitat única i exclusiva de gestionar i tramitar el procediment de concessió de subvencions establerts en aquestes bases, d'acord amb els principis de seguretat i confidencialitat de les dades que la normativa sobre protecció de dades estableix.

Així mateix, s'informa a les entitats sol·licitants de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament mitjançant comunicació escrita adreçada al Departament d'Habitatge social: habitatge@svh.cat

A més, si considereu que els vostres drets no s'han atès adequadament, teniu dret a presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

34. Vigència de les presents bases

La vigència d'aquestes bases és indefinida mentre no es modifiquin o es deroguin. En cas de modificació no substancial de les mateixes, els articles no modificats restaran vigents.

I, perquè consti, lliuro i signo aquest edicte Sant Vicenç dels Horts, 12 de gener de 2021

Maria Peláez Moreno Cinquena Tinenta d'Alcaldia

BASES DE REHABILITACIÓ I ARRENJAMENTS EN INTERIORS D'HABITATGES PEL PROGRAMA DE LA BORSA DE MEDIACIÓ MUNICIPAL DE SANT VICENÇ DELS HORTS - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021

Ver el documento "BASES DE REHABILITACIÓ I ARRENJAMENTS EN INTERIORS D'HABITATGES PEL PROGRAMA DE LA BORSA DE MEDIACIÓ MUNICIPAL DE SANT VICENÇ DELS HORTS - Boletín Oficial de Barcelona de 19-01-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas