Bases reguladores per a l...09-03-2021

Última revisión
10/03/2021

Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per a l'increment de l'ocupació efectiva, amb la contractació de persones desocupades en situació d'atur, Sant Andreu Avança per l'Ocupació VII. - Boletín Oficial de Barcelona de 09-03-2021

Tiempo de lectura: 18 min

Tiempo de lectura: 18 min

Relacionados:

Bases reguladores per a la sol licitud i atorgament de subvencions per a l increment de l ocupacio efectiva, amb la contractacio de persones desocupades en situacio d atur, Sant Andreu Avança per l Ocupacio VII. - Boletín Oficial de Barcelona de 09/03/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 09/03/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Empleo y contratación, Infancia y juventud, Comercio y marketing, Servicios Sociales, Empresa

(Páginas 29-40)


El Ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, en sessió ordinària, de data 25 de febrer de 2021, aprovà les Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per a l'increment de l'ocupació efectiva amb la contractació de treballadors/es en situació d'atur de Sant Andreu de la Barca (SANT ANDREU AVANÇA PER L'OCUPACIÓ VII), les quals literalment transcrites diuen el següent:

L'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, amb l'objecte d'incentivar la reinserció social mitjançant l'increment de l'ocupació efectiva, considerant prioritaris els col·lectius amb dificultats (joves, dones, aturats de llarga durada i beneficiaris de la renda garantida de ciutadania i ingrés mínim vital, entre altres), vol establir una línia de subvencions públiques, per al foment de l'ocupació i la consolidació del teixit empresarial i comercial de Sant Andreu de la Barca.

BASES REGULADORES PER A LA SOL·LICITUD I ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A L'INCREMENT DE L'OCUPACIÓ EFECTIVA, AMB LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES DESOCUPADES EN SITUACIÓ D'ATUR, SANT ANDREU AVANÇA PER L'OCUPACIÓ VII.

SANT ANDREU AVANÇA PER L'OCUPACIÓ VII, és un programa que vol donar suport a les micro, petites i mitjanes empreses i altres fórmules jurídiques relacionades amb l'economia social i solidària, el tercer sector i organitzacions sense ànim de lucre, amb centre de Treball a Sant Andreu de la Barca que vol fomentar la contractació.

La concessió de les subvencions resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució d'atorgament.

Aquestes bases seran compatibles amb altres ajudes públiques amb el mateix objecte. No obstant, l'import de les subvencions no podrà ser d'una quantia que, en concurrència amb d'altres subvencions o ajuts rebuts d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100% del cost de la contractació a efectuar pel beneficiari.

Igualment seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals per a les contractacions laborals que realitzin les empreses.

1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és la regulació de la concessió de subvencions a empreses i entitats que contractin com a mínim per dotze mesos treballadors/es que pertanyin al col·lectiu de l'article 3 d'aquestes bases.

Les persones a contractar han de portar com a mínim sis mesos empadronades al municipi, i estar registrades a l'Oficina de Treball de la Generalitat de Martorell com a demandants d'ocupació no ocupades, i a la Borsa de Treball de la Regidoria de Promoció Econòmica de Sant Andreu de la Barca (Xarxa Xaloc).

2. Entitats beneficiàries i requisits

Podran ser beneficiàries de les subvencions les empreses, entitats i/o autònoms/es que tinguin un centre de treball a Sant Andreu de la Barca i que:

ª No hagin efectuat acomiadaments de treballadors/es declarats improcedents, regulacions d'ocupació o acomiadaments objectius en els 6 mesos anteriors a la data de contractació per a la qual se sol·licita la subvenció.

ª No hagin contractat en els últims 12 mesos a la persona proposada per a la contractació subvencionada.

ª No siguin deutors per cap concepte de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca.

ª Estiguin al corrent de pagament de les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat de Catalunya, i les obligacions davant la Seguretat Social.

ª Tinguin la llicència d'activitats legalment aprovada o en tràmits.

Queden excloses les empreses o entitats que hagin estat beneficiàries d'aquesta subvenció en les dos últimes convocatòries anteriors o 2 períodes immediatament anteriors, o empreses que tinguin com administrador/a compartit amb empreses beneficiàries d'aquesta subvenció en les dos últimes convocatòries anteriors o 2 períodes immediatament anteriors.

3. Col·lectius de treballadors'es a contractar:

Persones que hagin exhaurit la prestació per desocupació sense dret al subsidi d'atur o hagin esgotat aquest subsidi en el moment de presentació de l'oferta d'ocupació.

Persones desocupades majors de 45 anys.

Persones desocupades amb discapacitat.

Persones desocupades durant 6 mesos continuats ens els darrers 18 mesos.

Dones desocupades.

Joves desocupats, entre 16 a 35 anys.

Beneficiaris de la renda garantida de ciutadania i/o ingrés mínim vital.

4. Gestió de les ofertes i contractes de treball

4.1 Les ofertes de treball per les que se sol·licita la subvenció s'hauran de publicar i gestionar obligatòriament a la Borsa de Treball del Servei d'Ocupació i Formació de la Regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca (xarxa Xaloc), que col·laboraran en el procés de preselecció de candidats/es, però seran les empreses les que realitzin la selecció final dels treballadors/es més adequats segons les seves necessitats.

4.2 L'empresa haurà d'informar a la Borsa de Treball del Servei d'Ocupació i Formació de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca del resultat del procés de selecció.

4.3 Es formalitzaran contractes de durada determinada o indefinida i contractes a temps parcial o complet.

4.4 En els contractes de treball s'ha de fer constar la frase següent: 'Contracte subvencionat per l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca Programa Sant Andreu avança per l'ocupació VII'.

4.5 Els candidats hauran d'estar inscrits obligatòriament a la Borsa de Treball del Servei d'Ocupació i Formació de la Regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca (xarxa Xaloc) i a l'Oficina de Treball de Martorell.

5. Característiques dels contractes de treball

5.1. La durada dels contractes de treball ha de ser com a mínim de dotze mesos.

5.2. El contracte laboral ha de ser d'una jornada igual o superior al 50% de l'establert per conveni com jornada complerta. En el cas que la jornada de treball sigui a temps parcial, l'import a subvencionar es calcularà en proporció a la jornada realitzada.

5.3. La contractació objecte de subvenció s'ha de realitzar d'acord a les categories professionals i els salaris bruts anuals aprovats en el conveni laboral que correspongui.

5.4. Queden excloses de subvenció i fora d'aquestes bases

les següents contractacions:

a) Les contractacions que es realitzen per jornades inferiors al 50%.

b) Els realitzats amb persones que en els 12 mesos anteriors a la data de la contractació estiguessin prestant serveis en la mateixa empresa.

c) Els realitzats amb el cònjuge, ascendents, descendents i la resta de parents, per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau inclusiu; de qui siguin membres dels òrgans d'administració de les empreses que tinguin la forma jurídica de societat o dels qui tinguin una participació del capital de l'empresa igual o superior al 25%.

d) Efectuades a alts directius.

6. Quantia de la subvenció

L'empresa beneficiària rebrà la quantitat corresponent al 50% de les despeses salarials i de Seguretat Social a càrrec de l'empresa dels treballadors/ores contractats durant 12 mesos. S'estableix que les empreses sol·licitants es podran beneficiar d'un màxim de 800 euros al mes, durant 12 mesos per contractació subvencionada.

En el cas que la jornada de treball sigui a temps parcial les quanties anteriors es calcularan proporcionalment a la jornada efectivament contractada.

No seran conceptes imputables a l'assignació econòmica les despeses no salarials, els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, la paga de vacances no realitzades, les hores extres, les indemnitzacions o els complements per les despeses realitzades com a conseqüència de l'activitat laboral.

S'estableix que les empreses o entitats sol·licitants es podran beneficiar d'un màxim de 2 atorgaments en la mateixa convocatòria.

El cost salarial mensual màxim subvencionable serà el següent:

a) Grup de cotització 11 ... 1200,00 euros mensuals

b) Grup de cotització 10 ... 1300,00 euros mensuals

c) Grup de cotització 05 a 09 ... 1400,00 euros mensuals

d) Grup de cotització 01 a 04 ... 1600,00 euros mensuals

7. Presentació de sol·licituds

El procediment es tramitarà mitjançant convocatòria pública, que s'ajustarà a allò que disposen aquestes bases.

La sol·licitud s'haurà de presentar, mitjançant model d'instància normalitzat, dins el termini establert a la convocatòria pública.

Segons el model establert i d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en les sol·licituds s'adjuntarà la documentació següent:

Documentació de l'empresa:

ª Sol·licitud de subvenció signada i segellada per l'empresa,

on constarà la declaració responsable de:

o de no haver donat de baixa, en els últims 6 mesos a persones treballadores per acomiadament i/o expedient de regulació d'ocupació.

o de que la persona contractada pel que motiva la subvenció, forma part dels col·lectius que s'indiquen al punt 3 d'aquestes bases.

o De No estar incurs en cap de les prohibicions recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.

o No haver estat sancionats en resolució ferma amb pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions.

o Que la persona contractada no sigui cònjuge, ascendent, descendent o tingui altre parentiu, per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau inclusiu, de qui sigui membre dels òrgans d'administració de l'empresa o empresari individual que formalitzi el contracte.

ª En cas que el sol·licitant sigui persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució o del document d'inscripció a l'entitat del Registre públic corresponent i Estatuts.

ª En cas que el sol·licitant sigui empresari o professional individual, l'alta censal (Model 036 i 037).

ª Documentació acreditativa de què el/la representant pot actuar en nom i representació de l'empresa sol·licitant.

ª Full de dades bancàries segellat per l'entitat financera segons model.

ª Certificat de vida laboral de l'empresa (model A002).

ª Formulari dels resultats del procés de selecció.

ª Documentació acreditativa de que les persones donades de baixa de l'empresa en els darrers sis mesos, no han estat per acomiadaments objectius o declarats improcedents i/o expedients de regulació d'ocupació, si escau.

ª En cas que no autoritzeu a l'Ajuntament per tal que pugui consultar les dades que consten en altres Administracions Públiques, necessàries per a la tramitació de la sol·licitud, aportar certificat d'estar al corrent del pagament de qualsevol obligació tributària i amb la Seguretat Social.

Documentació del'de la treballador'ora:

ª Contracte de treball a on hi consti la frase següent: 'Contracte subvencionat per l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca Programa Sant Andreu Avança per l'ocupació VII'.

ª Acreditació d'estar en situació d'atur amb document justificant d'inscripció al SOC.

ª Certificat de vida laboral actualitzat.

ª Annex sobre modalitat i condicions de la contractació laboral del/de la treballador/a.

En qualsevol moment del procediment, l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca podrà sol·licitar els documents d'aclariment o complementaris necessaris.

El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació serà des de l'endemà de la publicació de la convocatòria d'aquestes bases al BOPB i fins que s'esgoti la partida pressupostària.

Un cop presentada la sol·licitud, s'atorgarà un període de 10 dies hàbils per a esmenar la documentació requerida, si cal, o aportar els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considera que desisteix de la seva petició.

La sol·licitud s'haurà de presentar al Registre General a l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca.

8. Procediment de concessió i resolució

L'òrgan competent per a la concessió d'aquesta subvenció és la Junta de Govern Local.

Una vegada registrada la sol·licitud, es verificarà que l'empresa sol·licitant compleixi els requisits de l'article 2 d'aquestes Bases, i que s'ha presentat dins del termini establert. Així mateix, es verificarà la documentació de la sol·licitud i si aquesta no compleix els requisits, es requerirà perquè siguin aportats, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El criteri per determinar l'ordre d'accés, quan sigui necessari, a la subvenció serà l'ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre corresponent i fins a l'esgotament de la partida pressupostària assignada al Programa.

9. Termini i execució

Els contractes de treball subvencionats s'hauran d'iniciar entre l'1 de desembre de 2020 al 30 de novembre de 2021.

10. Formació

Les persones contractades rebran una formació obligatòria, a càrrec de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, dins de l'horari laboral, en els temes següents:

ª Taller en igualtat d'oportunitats entre homes i dones: 6 hores

Es comunicarà prèviament a l'empresa el calendari de la formació i s'estableix una penalització del 10% de la subvenció concedida en el cas que els treballadors no hi assisteixin, sense causa justificada.

L'empresa beneficiària haurà de proveir al treballador/a de la formació bàsica en Prevenció de Riscos Laborals, corresponent al seu lloc de feina, i que haurà d'acreditar mitjançant l'obtenció de la titulació homologada corresponent.

11. Renúncia

Les empreses o entitats beneficiàries dels ajuts hauran de comunicar qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament i reintegrar els fons rebuts en el cas de no complir les bases reguladores o en cas que sigui necessària la corresponent renúncia.

Els beneficiaris poden renunciar de forma expressa, totalment o parcialment, a la subvenció atorgada, comunicant a l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca en un termini màxim de 15 dies des del moment en que es produeixi el fet que motivi la renúncia i, a aquest efecte, l'òrgan que va concedir-la dictarà la resolució corresponent.

Renúncia parcial:

ª S'haurà de renunciar parcialment a la subvenció atorgada en els casos que es redueixi la jornada laboral

ª Caldrà presentar la renúncia amb un màxim de 15 dies des de la modificació de la jornada laboral

ª Es recalcularà la subvenció atorgada de manera que aquesta sigui proporcional a la jornada modificada

Renúncia per acomiadament:

ª S'haurà de presentar la renúncia amb un màxim de 15 dies des de la finalització del contracte, adjuntant document justificant de la baixa voluntària

ª Quan l'acomiadament sigui per causes objectives o disciplinàries es revocarà parcialment la subvenció atorgada a partir de la data d'acomiadament.

ª Es revocarà tota la subvenció i l'empresa haurà de tornar la subvenció rebuda amb els interessos generats en cas d'acomiadament improcedent.

Renúncia per baixa voluntària de la persona contractada:

ª S'haurà de presentar la renúncia amb un màxim de 15 dies des de la baixa efectiva

ª Per contractar una altra persona es recuperaran els candidats preseleccionats en el procés de selecció anterior. Si no és possible contractar a ningú, caldrà publicar l'oferta de treball novament

ª Contractar una altra persona que reuneixi els requisits de la convocatòria

ª Es recalcularà la subvenció atorgada

En cas de finalitzar la relació laboral amb la persona amb contracte subvencionat, excepte en cas d'acomiadament improcedent, s'haurà de cobrir la vacant en el termini màxim d'un mes a comptar des de la data de la baixa, sense que això doni dret a la sol·licitud d'una nova subvenció.

Per seleccionar al candidat/a, l'empresa haurà de repetir el procés establert a l'article 4 d'aquestes bases.

Un cop contractada la persona, l'empresa haurà d'aportar acreditació de situació d'atur amb document justificant d'inscripció en el SOC i/o informe de vida laboral del/la treballador/a contractat/da, Contracte de treball registrat i Alta en Seguretat Social i de forma opcional IDC (Informe de dades per a la cotització) del/la treballador/a.

12. Pagament de la subvenció

L'import de la subvenció s'abonarà en un 35% a la presentació del contracte de treball i l'alta a la Seguretat Social, un 35% al presentar la documentació corresponent a les nòmines, la RNT (Relació Nominal de Treballadors) i la RLC (Rebut de Liquidació de Cotitzacions) dels sis primers mesos de contracte, i el 30% restant, una vegada presentada la justificació segons el que estableix l'article 15.

El pagament es realitzarà mitjançant transferència al compte

bancari de l'empresa o entitat beneficiària.

13. Invalidesa de la concessió

Les causes de la nul·litat i anul·labilitat són les que estableix l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es procedirà d'acord amb el que estableix aquest article.

Anul·lació i reintegrament:

Sense perjudici de les responsabilitats que s'escaiguin, l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca procedirà a la revocació total o parcial de la subvenció atorgada en els casos d'incompliment següents:

- La contractació de persones no incloses al col·lectiu definit a l'article 3 d'aquestes bases

- La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts.

- El no compliment de la finalitat i/o les condicions en base a les quals la subvenció va ser concedida.

- El no compliment de les obligacions socials, fiscals, comptables, laborals o de conservació de documents.

- La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal que gestiona la subvenció.

El pagament inicial definit en la clàusula 12 es considera una bestreta i com a tal aquesta pot derivar en un import a retornar en cas què l'empresa i/o entitat beneficiària no compleixi els requeriments previstos.

Per a fer efectiu l'import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, es procedirà en primer lloc per la via voluntària i, en el seu cas, per la via de constrenyiment.

14. Seguiment, verificació i control

L'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca establirà els mecanismes de seguiment i avaluació que permetin comprovar el grau de compliment.

Les empreses sol·licitants no podran desenvolupar una activitat il·lícita i que suposi discriminació, atempti contra la dignitat i igualtat de les persones, fomenti la violència o vagi contra els drets humans, no podran portar a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes ni que puguin ferir la sensibilitat de les persones i/o les empreses.

15. Termini i forma de justificació

a.Les despeses s'han de justificar mitjançant les nòmines i la RNT (Relació Nominal de Treballadors) i la RLC (Rebut de Liquidació de Cotitzacions) dels dotze mesos de contracte, on consti el treballador/ora objecte de la subvenció, el rebut bancari del seu pagament (tant de la nòmina com de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa).

b.El termini de presentació de la justificació final de la subvenció serà de dos mesos, comptats des de la finalització del contracte.

16. Aplicació pressupostària i finançament

L'import màxim corresponent a l'atorgament de les subvencions és de 75.000,00 ¬ per l'any 2021 a càrrec de la partida 90-24101-470 dels pressupostos de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca.

La concessió de les subvencions resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució d'atorgament.

17. Obligacions dels beneficiaris

- Acceptar i complir les bases i condicions fixades per al seu atorgament.

- Complir el règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu.

- Acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la restant normativa aplicable.

- Acreditar que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.

- Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

- Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament i reintegrar els fons rebuts en el cas del no compliment de les bases reguladores o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia.

- Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l'Ajuntament.

- Disposar de la documentació laboral i comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per garantir-ne les facultats d'inspecció i control.

- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

- Declarar les subvencions rebudes de l'Ajuntament i d'altres administracions o ens públics en el darrer any.

Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria, estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions.

L'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les entitats destinatàries de les subvencions atorgades. El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari.

18. Obligacions de l'Ajuntament

1. Comprovar que el beneficiari no té deutes amb l'Ajuntament de

Sant Andreu de la Barca.

2. Comprovar que el beneficiari té la llicència o comunicació de l'activitat econòmica emès per l'ajuntament de Sant Andreu de la Barca, o que estan en tramitació.

3. Preseleccionar candidats de la Borsa de Treball del Servei d'Ocupació i Formació de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, per tal que l'empresa els entrevisti, o bé tots els candidats quan no s'arribi a aquest nombre.

4. Impartir la formació Seminari d'habilitats professionals per a la millora de l'ocupabilitat a les persones contractades.

5. Fer el seguiment i avaluació del grau de compliment d'aquestes bases, d'acord amb els mecanismes establerts, com són visites de seguiment i comprovació de la documentació justificativa de la subvenció facilitada per l'empresa.'

Les quals se sotmeten a informació pública per un termini de 20 dies, mitjançant anunci inserit al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a l'objecte que es presentin les reclamacions i/o al·legacions que es considerin oportunes, entenent-se aprovades definitivament sense necessitat d'acord exprés si no se'n presenta cap.

Sant Andreu de la Barca, 2 de març de 2021

L'alcalde

M. Enric Llorca i Ibáñez

Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per a l'increment de l'ocupació efectiva, amb la contractació de persones desocupades en situació d'atur, Sant Andreu Avança per l'Ocupació VII. - Boletín Oficial de Barcelona de 09-03-2021

Ver el documento "Bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions per a l'increment de l'ocupació efectiva, amb la contractació de persones desocupades en situació d'atur, Sant Andreu Avança per l'Ocupació VII. - Boletín Oficial de Barcelona de 09-03-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas