BASES REGULADORES DELS AJ...17-02-2021

Última revisión
17/02/2021

BASES REGULADORES DELS AJUTS PER LA REACTIVACIÓ DE LES ACTIVITATS DE RESTAURACIÓ I DELS CENTRES D'ESTÈTICA I BELLESA AFECTATS ECONÒMICAMENT PER LA COVID-19 DEL VENDRELL - Boletín Oficial de Tarragona de 17-02-2021

Tiempo de lectura: 19 min

Tiempo de lectura: 19 min

Relacionados:

BASES REGULADORES DELS AJUTS PER LA REACTIVACIO DE LES ACTIVITATS DE RESTAURACIO I DELS CENTRES D ESTETICA I BELLESA AFECTATS ECONOMICAMENT PER LA COVID-19 DEL VENDRELL - Boletín Oficial de Tarragona de 17/02/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 17/02/2021 hasta ----

Beneficiarios: Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Tarragona

Categorías: Servicios Sociales, Empresa, Artesanía, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Cultura e idiomas, Comercio y marketing

(Páginas 1-9)


El Ple d? aquesta corporació, en sessió celebrada el dia 30 de novembre de 2020, va adoptar l? acord d? aprovar inicialment les bases reguladores dels ajuts per la reactivació de les activitats de restauració i dels centres d'estètica i bellesa afectats econòmicament per la Covid-19 del Vendrell.

Aquestes bases es van sotmetre a informació pública mitjançant la publicació d? un anunci al BOP de Tarragona de data 14 de desembre de 2020 (CVE 2020-09337), al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 8292 de data 11 de desembre 2020 i al tauler d? edictes municipal.

Les bases s? entenen definitivament aprovades al no haver-se formulat al·legacions i/o suggeriments durant el període d? informació pública.

Mitjançant aquest anunci es fa públic el seu text íntegre:

BASES REGULADORES DELS AJUTS PER LA REACTIVACIÓ DE LES ACTIVITATS DE RESTAURACIÓ I DELS CENTRES D'ESTÈTICA I BELLESA AFECTATS ECONÒMICAMENT PER LA COVID-19 DEL VENDRELL.

Des del seu inici el mes de març, la crisi sanitària de la COVID-19 ha impactat de forma directa i negativa en la dinàmica econòmica del nostre territori, impossibilitant que un gran nombre d? empreses puguin desenvolupar la seva activitat amb normalitat, i veient com en molts casos aquesta es suspenia o es reduïen considerablement els seus ingressos, posant en risc la viabilitat dels seus negocis i el manteniment de l? ocupació.

En aquest context, des de la data de l? establiment de l? estat d? alarma pel Reial decret 463/2020, de 14 de marc fins a l? actualitat, l? Ajuntament del Vendrell ha promogut dues línies de subvencions públiques destinades a pal·liar els efectes produïts per la pandèmia de la COVID-19, amb una dotació total de 220.000 euros, amb la finalitat de ajudar al teixit empresarial en la continuïtat de les seves activitats i la reactivació dels diferents sectors.

L? aixecament de l? estat d? alarma va comportar la represa de determinades activitats econòmiques que havien quedat suspeses. No obstant això, els rebrots que s? estan produint en l? àmbit territorial català i en general a tot Europa han suposat que la Generalitat adoptés noves mesures que en alguns casos han comportat noves restriccions a sectors econòmics que ja havien estat afectats per la pandèmia en el període de l? estat d? alarma.

Així, la Generalitat de Catalunya va dictar la resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, modificada per la Resolució SLT/2568/2020, de 19 d'octubre, que va adoptar una sèrie de noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, que han tingut una afectació en àmbits, entre d? altres, com el de la restauració o els serveis personals com l? estètica.

Aquesta resolució ha implicat la suspensió de les activitats de restauració, en tot tipus de locals i establiments, que es poden prestar exclusivament mitjançant serveis d'entrega a domicili o recollida a l'establiment amb cita prèvia i la obligació als centres d'estètica i bellesa de no oferir els seus serveis, per el contacte personal proper que els mateixos impliquen.

Les persones treballadores autònomes, microempreses i petites empreses d? aquests sectors representen un important percentatge en l? estructura empresarial i ocupacional del municipi del Vendrell. La nova suspensió de les seves activitats incrementa el risc de tancament empresarial de molts d? aquests negocis, repercutint negativament no només a nivell econòmic i ocupacional general, sinó també a nivell psicosocial, ja que aquesta pandèmia està suposant un gran impacte en les persones, tant treballadores com petits empresaris.

En aquest context de dificultats, no es pot oblidar que el Vendrell i la comarca del Baix Penedès compten amb una de les taxes d? atur més elevades i sensibles de Catalunya, fet que comporta la necessitat d? estar alerta i d? activar aquelles mesures que puguin contribuir a mitigar els efectes adversos que aquesta crisi pugui generar a nivell socioeconòmic.

Per tot això, l? Ajuntament del Vendrell, vol abordar de forma immediata les actuacions necessàries per pal·liar els efectes produïts per les noves mesures restrictives dictades en ocasió del brot epidèmic de la pandèmia generada per la COVID-19, i així ha preparat aquesta línia de subvencions públiques extraordinàries destinada a mitigar els efectes que en diversos àmbits econòmics han produït les mesures adoptades pel PROCICAT contingudes en la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, i que suposen la disminució dràstica de facturació degut al tancament d'activitats disposat per la Resolució esmentada, en els àmbits de la restauració i els centres d? estètica i bellesa.

1. Objecte

L? objecte d? aquestes bases es regular la concessió d? ajuts extraordinaris per reactivar i impulsar l? activitat econòmica de persones treballadores autònomes i empreses del Vendrell en l? àmbit de la restauració i els centres d'estètica i bellesa, davant de la situació de tancament que ha comportat la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, per la qual s'adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Es pretén protegir l? interès general de la ciutadania del Vendrell, i donar suport a les persones autònomes i empreses per minimitzar l? impacte produït per la crisi econòmica provocada per la COVID-19, fomentar l? ocupació, la lluita contra l? atur i el desenvolupament econòmic local en aquest context de dificultats arran de la crisi de la COVID-19, i facilitar que, una vegada finalitzada l? alarma sanitària, es produeixi al més aviat possible una reactivació econòmica.

2. Procediment de concessió i règim jurídic

El procediment serà el de concessió directa, en la modalitat de concurrència no competitiva, d? acord amb l? article 37 de les bases d? execució del pressupost de l? Ajuntament del Vendrell, l? article 22.2 c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l? article 25 de l? Ordenança general de subvencions de l? Ajuntament del Vendrell (BOPT núm. 29, de 10 de febrer de 2017).

Concorren circumstàncies singulars i raons d? interès públic, social, econòmic i humanitari que dificulten la convocatòria d? ajudes i en justifiquen la concessió en règim de concessió directa, d? acord amb allò establert a l? article 22.2 c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions.

El règim jurídic aplicable és:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s? aprova el Reglament General de Subvencions.

- Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Llei 40/2015, d? 1 d? octubre, de règim jurídic del sector públic.

- Llei 7/1985, de 2 d? abril, reguladora de les bases de règim local

- Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d? abril, pel qual s? aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s? aprova el Reglament d? obres, activitats i serveis dels ens locals.

- Ordenança General de Subvencions de l? Ajuntament del Vendrell, de 10 de febrer de 2017.

D? acord amb l? article 124.2 del ROAS, aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la província de Tarragona (BOPT) en el tauler d? anuncis de la corporació. També, es publicarà una referència d? aquest anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Una vegada aprovada la convocatòria de l? ajut, se? n publicarà un extracte, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), regulada per l? article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al tauler d? anuncis de la corporació, al Butlletí Oficial de la província de Tarragona (BOPT) i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

L? article 84.2 i) de l? Estatut d? autonomia de Catalunya estableix les competències pròpies dels governs locals, entre les quals hi ha la regulació de l'establiment d'autoritzacions i promocions de tot tipus d'activitats econòmiques, especialment les de caràcter comercial, artesanal i turístic i foment de l'ocupació.

L? article 71.1 g) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, disposa que per a la gestió dels seus interessos, el municipi també pot exercir activitats complementàries de les pròpies d'altres administracions públiques i, en particular, la relativa a l? ocupació i la lluita contra l? atur.

De l? article 15.4,1 g) i 3 g) de la Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya es reconeix el rol competencial de foment de l'ocupació de les administracions locals.

3. Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquest ajut les persones treballadores autònomes i empreses amb domicili del centre de treball al municipi del Vendrell, que prestin activitats de restauració o siguin titulars d'un centre d'estètica i bellesa, i que hagin estat obligats al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, per la qual s'adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

S? entén per centre de treball aquella activitat de serveis que es localitza i es desenvolupa al terme municipal del Vendrell.

En queden excloses aquelles persones treballadores autònomes, microempreses i petites empreses que tinguin el domicili fiscal al municipi del Vendrell, però que desenvolupin la seva activitat en centres de treball localitzats en altres municipis.

No s'inclouen els treballadors autònoms socis de societats mercantils, de societats civils privades, de comunitats de béns, de cooperatives o societats laborals, els membres d'òrgans d'administració de societats i els treballadors i treballadores autònoms col·laboradors.

En el supòsit que el sol·licitant tingui més d? un establiment, tant sols s? acceptarà una sol·licitud per beneficiari i NIF.

4. Requisits

Les persones beneficiàries hauran de complir els requisits següents:

a. Persones treballadores autònomes, microempreses i petites empreses amb domicili del centre de treball al municipi del Vendrell, o en el cas de no disposar de centre de treball que aquestes tinguin domicili fiscal al municipi del Vendrell. En el cas de tenir centre de treball serà necessari que l? activitat estigui degudament legalitzada.

b. Que la seva activitat estigui en l? àmbit de la restauració o siguin titulars d'un centre d'estètica i bellesa, obligats al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, per la qual s'adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Als efectes d'aquestes bases s'entenen com empreses que presten activitats de restauració, els bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d'un establiment col·lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals.

Queden excloses les activitats econòmiques que tenen com a activitat principal el càtering.

En el cas de perruqueries que tenen donada d? alta i legalitzada l? activitat d? estètica al mateix establiment, es consideraran beneficiàries d? aquest programa de subvencions.

En el supòsit dels forns de pa amb degustació, es consideran beneficiaris tan sols en el cas de que hagin estat obligats al tancament, i que així es declari de forma efectiva per part del titular.

c. En el cas de les persones treballadores autònomes, estar en situació d'alta al Règim especial del treball autònom de la Seguretat Social (RETA) o Mutualitat de previsió social corresponent, com a mínim, durant la totalitat del quart trimestre del 2020.

d. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i les obligacions davant la Seguretat Social o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes. Aquest compliment s'ha de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, abans de la resolució d'atorgament i abans de rebre qualsevol pagament.

e. No tenir contrets deutes amb la hisenda municipal.

f. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de beneficiari previstes a l? article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

g. No tenir pendent de reintegrament de subvencions amb l? Ajuntament del Vendrell.

h. No haver incomplert les disposicions normatives ni els requeriments de l? autoritat competent, en relació a la situació d? emergència sanitària provocada per la COVID-19.

5. Quantia de l? ajut

La subvenció atorgada té el caràcter d'import fix consistent en una quantia de 600 euros per sol·licitant.

6. Obligacions del beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris d? aquests ajuts les especificades a l? article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

També són obligacions dels beneficiaris:

a) Mantenir l? activitat empresarial durant tres mesos com a mínim, a partir del dia següent de la publicació de la resolució de concessió de la subvenció.

b) Sotmetre? s a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa vigent en matèria de subvencions.

c) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats a l? article 37 de la Llei general de subvencions, i particularment en el supòsit d? obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides per obtenir-la, o bé, ocultant aquelles que ho haguessin impedit o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes a l? article 14 de la Llei general de subvencions.

d) Complir les restants obligacions que detalla l? article 14 de la Llei general de subvencions.

e) En el cas que el beneficiari es trobés comprés en els supòsits de l? article 3.b) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, haurà de donar compliment a les obligacions de publicitat activa que li resultin aplicables.

7. Seguiment i control

L? Ajuntament del Vendrell pot efectuar el seguiment de cada subvenció atorgada. Així podrà realitzar les actuacions de seguiment i de control per determinar el compliment de les condicions i els requisits que van donar lloc a l'atorgament, així com de les obligacions que s'hi estableixen. Les persones beneficiàries de l'ajut estan obligades a facilitar tota la informació que els requereixi l? Ajuntament del Vendrell.

Els beneficiaris estaran sotmesos als controls financers que corresponguin, d'acord amb el que estableixen els articles 45 i 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), sobre tramitació, justificació i control de subvencions.

L'òrgan atorgant realitzarà actuacions específiques de control arran de denúncies o de l'existència d'indicis de frau o d'irregularitats en l'execució de l'activitat finançada a l'empara d'aquestes bases.

Els beneficiaris hauran de custodiar i aportar, quan sigui requerit per l'Ajuntament del Vendrell, la documentació necessària a fi de donar resposta a possibles actuacions de comprovació i de verificació de les dades declarades, relatives a l? acreditació de requisits, condicions i situació del beneficiari.

8. Procediment de sol·licitud, concessió, resolució i recursos revisar

El termini de presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils des de l? endemà de la publicació de la convocatòria de l? ajut al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT).

La forma de presentació de les sol·licituds serà mitjançant model normalitzat i aportació de documentació acreditativa del compliment de requisits i condicions, a través de la seu electrònica de l? Ajuntament del Vendrell o del registre electrònic de les altres administracions públiques i entitats del sector públic institucional, així com en qualsevol dels altres llocs previstos en l? article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el cas que sigui possible.

El procediment serà el de concessió directa, en la modalitat de concurrència no competitiva, d? acord amb l? article 37 de les bases d? execució del pressupost de l? Ajuntament del Vendrell, l? article 22.2 c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l? article 25 de l? Ordenança general de subvencions.

L? òrgan instructor serà una comissió d? avaluació formada per tres tècnics municipals de departaments de l? àmbit de la promoció econòmica i l? ocupació.

Aquesta comissió procedirà a la revisió dels expedients de sol·licitud verificant que continguin la documentació exigida i realitzant, en el seu cas, el tràmit d? esmena d? errors si fos necessari.

Una vegada comprovades i valorades les sol·licituds, la comissió d? avaluació realitzarà un informe que s? elevarà a l? òrgan competent. La resolució de concessió i/o denegació de les ajudes correspondrà a la Junta de Govern Local d? acord amb el Decret de l? Alcaldia núm. 2020/1864 de 7 de juliol de 2020 de delegació de competències.

S? examinaran conjuntament, en un sol procediment, totes les sol·licituds presentades dins del termini establert i es resoldrà en un únic acte administratiu.

Es realitzarà d? ofici totes aquelles actuacions que s? estimin necessàries i convenients per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades que figurin a les sol·licituds en virtut de les quals s? ha dictat la resolució d? atorgament de la subvenció.

El termini per a l? atorgament dels ajuts serà, com a màxim, de trenta dies hàbils a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa i contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós administratiu de Tarragona en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva notificació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant del mateix òrgan que l? ha dictat en el termini d? un mes a comptar des del dia següent a la seva notificació.

9. Criteris de repartiment per a l? atorgament de la subvenció

Les sol·licituds es classificaran per ordre de presentació en el registre general de l? Ajuntament del Vendrell. La relació de sol·licituds resultant establirà la prelació en l? atorgament de les subvencions fins a esgotar la disponibilitat pressupostària.

En el cas que s? hagi d? esmenar alguna sol·licitud es considerarà, a aquests efectes, la data en què la sol·licitud estigui completada i sigui susceptible de ser valorada.

Les sol·licituds que, complint amb els requisits establerts a les bases, no obtinguin subvenció mantindran l? ordre de prelació i quedaran com a reserva per als casos previstos en l? article 63 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s? aprova el reglament de la Llei general de subvencions, de tal manera que si es disposa de crèdit suficient per atendre aquestes sol·licituds, l? òrgan concedent resoldrà sense necessitat d? una nova convocatòria.

10. Acumulació dels ajuts

Aquest ajut serà compatible amb altres ajudes públiques amb la mateixa finalitat. Igualment seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals que s? apliquen a empreses.

11. Renúncia

Les persones beneficiàries poden renunciar, de forma expressa, total o parcialment, a la subvenció atorgada, comunicant aquesta circumstància a l? òrgan concedent, en un termini màxim de deu dies hàbils des de la notificació de la resolució d? atorgament de la subvenció. A aquest efecte, l? òrgan que va concedir l? ajut dictarà la resolució corresponent.

12. Pagament de la subvenció

L? import de la subvenció s? abonarà en un únic pagament avançat, sense exigència de garanties, una vegada dictada la resolució d? atorgament de la subvenció. El pagament es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari del beneficiari que hagi especificat a la sol·licitud.

13. Justificació de les subvencions

El control de les obligacions exigides en la base 6 s? efectuarà mitjançant la comprovació d? ofici per l? Ajuntament del Vendrell.

Les persones beneficiàries hauran de presentar el certificat actualitzat de situació censal que acrediti el manteniment de la seva activitat empresarial, una vegada hagin transcorregut tres mesos a comptar des del dia següent de la publicació de la concessió de la subvenció, i com a màxim fins el 31 de juliol de 2021.

14. Invalidesa de la concessió

Les causes de la nul·litat i l? anul·labilitat són les que estableix l? article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i es procedirà d? acord amb el que estableix aquest article.

15. Anul·lació i reintegrament

La resolució d? atorgament podrà ésser modificada per l? Ajuntament, tant pel que fa al contingut de la resolució, a l? import concedit o a les condicions d? atorgament, quan es produeixi algun dels supòsits següents:

a) En general, per qualsevol alteració en les condicions que determinaren la concessió de la subvenció.

b) Si el beneficiari ha obtingut per a la mateixa activitat altres ajuts o aportacions de qualsevol origen, públic o privat, que conjuntament amb la subvenció atorgada per l? Ajuntament o les entitats que en depenen superi el cost de l? activitat, o el percentatge del cost que en cada cas, pugui determinar-se, de conformitat amb el que preveu l? article 8 de l? Ordenança general de subvencions de l? Ajuntament del Vendrell (BOPT núm. 29, de 10 de febrer de 2017).

c) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions establertes per a la seva obtenció o amagant les que l? haguessin impedit.

d) Incompliment total o parcial de l? objectiu, de l? activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenti la concessió.

e) No justificació o justificació deficient o insuficient.

f) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació o control financer fixades, i l? incompliment de les obligacions de conservació de documents, si aquest incompliment dificulta en gran mesura o impossibilita la verificació del destí donat als recursos públics.

h) Incompliment de les obligacions imposades per l? administració actuant.

i) En els altres supòsits establerts en la normativa reguladora.

L? òrgan encarregat de la concessió de les subvencions és el competent per exigir-ne el reintegrament, prèvia tramitació del corresponent procediment. En la tramitació d? aquest procediment, per al qual se seguiran les disposicions previstes a la Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s? haurà de garantir el dret d? audiència a l? interessat, per un termini mínim de 10 dies.

El reintegrament de la subvenció serà parcial en els supòsits que el compliment per part del beneficiari s? aproximi de manera significativa al compliment total de l? activitat subvencionada i alhora acrediti una actuació inequívocament encaminada a la satisfacció dels seus compromisos.

Si a conseqüència de la revisió de l? import de la subvenció, l? import definitiu resulta inferior al que ha percebut efectivament el beneficiari, aquest restarà obligat a reintegrar l? excés rebut, en la forma i terminis previstos en la corresponent resolució, que serà dictada pel mateix òrgan que va concedir l? atorgament de la subvenció.

El Vendrell, a 8 de febrer de 2021 .- L? Alcalde, Kenneth Martínez Molina

BASES REGULADORES DELS AJUTS PER LA REACTIVACIÓ DE LES ACTIVITATS DE RESTAURACIÓ I DELS CENTRES D'ESTÈTICA I BELLESA AFECTATS ECONÒMICAMENT PER LA COVID-19 DEL VENDRELL - Boletín Oficial de Tarragona de 17-02-2021

Ver el documento "BASES REGULADORES DELS AJUTS PER LA REACTIVACIÓ DE LES ACTIVITATS DE RESTAURACIÓ I DELS CENTRES D'ESTÈTICA I BELLESA AFECTATS ECONÒMICAMENT PER LA COVID-19 DEL VENDRELL - Boletín Oficial de Tarragona de 17-02-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas