Bases reguladores d ajuts...28-01-2021

Última revisión
28/01/2021

Bases reguladores d ajuts a la rehabilitació arquitectónica i energética - Boletín Oficial de Barcelona de 28-01-2021

Tiempo de lectura: 34 min

Tiempo de lectura: 34 min

Relacionados:

Bases reguladores d ajuts a la rehabilitacio arquitectonica i energetica - Boletín Oficial de Barcelona de 28/01/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 28/01/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Vivienda e hipotecas, Construcción y obras, Servicios Sociales, Desarrollo Local y Rural, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Energía, Industria, Educación y ciencia

(Páginas 36-54)


Que el Pie de la Corporació, en sessió ordinária celebrada per mitjans telemátics el dia 30 de setembre de 2020, va adoptar, entre d'aItres, eis següents acords

ACORDS:

PRIMER.-. Aprovar definitivament les bases reguladores d'ajuts a la rehabilitació arquitectónica i energética, amb el text modificar , que es transcriu en l'annex -A.

SEGON.- Publicar aquest acord, juntament amb les bases que s'aproven, en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en un dels diaris de premsa periódica de més divulgació en l'ámbit municipal o supramunicipal, així com donar a conéixer la convocatória d'informació pública per mitjans telemátics de conformitat amb l'art. 23.1 del Decret 305/2006 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme (RTRLUC).

TERCER- Notificar aquest acord als interessats.

QUART.- Declarar que:

L'acte és una resolució, posa fi a la via administrativa i pot ser impugnar per mitjá de recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Barcelona en el termini de dos mesos.

Potestativament, es podrá interposar recurs de reposició davant de l'órgan titular legal de la competéncia en el termini d'un mes.

Tanmateix, eis legitimats activament poden interposar qualsevol altre recurs ajustar a dret

ANNEX - A

BASES REGULADORES D'AJUTS A LA REHABILITACIÓ ARQUITECTÓNICA I ENERGÉTICA

ACRÓNIMS UTILITZATS

BDNS

BOP

DOGC

IAE

ITE

PEPPAC

OLHS

Base de Dades Nacional de Subvencions

Butlletí Oficial de la Província

Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

Informe d'AvaIuació de l'Edifici

Inspecció Técnica de l'Edifici

Pta Especial de Protecció del Patrimoni i Catáleg de Sitges

Oficina Local d'Habitatge de Sitges

INDEX

CAPITOL 1: DISPOSICIONS GENERALS 12

Article 1. Objecte

Article 2. Competéncies Article 3. Protecció de dades

CAPITOL 2: ÁMBIT TERRITORIAL D'APLICACIÓ 12

Article 4. Ámbit territorial d'apIicació

CAPITOL 3: ACTUACIONS OBJECTE DE SUBVENCIÓ 13

Article 5. Actuacions protegibles

CAPITOL 4: REQUISITS PER ACCEDIR ALS AJUTS I OBLIGACIONS GENERALS DE LES PERSONES BENEFICIÁRIES 15

Article 6. Beneficiaris

Article 7. Obligacions Generals

Article 8. Requisits generals 15

Article 9. Requisits técnics 16

Article 10. Requisits específics

CAPITOL 5. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ 16

Article 11. Quantia de la subvenció i procediment de concessió

Article 12. Pressupost protegible 17

CAPITOL 6: FINANÇAMENT 18

Article 13. Finançament

CAPITOL 7: PROCEDIMENT DE SOL' LICITUD, LA CONVOCATÓRIA, LA SOL' LICITUD D'INSCRIPCIÓ A LA CONVOCATÓRIA, L'INFORME TÉCNIC I LA SOL' LICITUD D'AJUT 18

Article 14. Convocatória

Article 15. Protocol de tramitació 19

Article 16. Sol licitud d'inscripció a la convocatória

Article 17. Avaluació técnica de l'edifici 20

Article 18. Informe técnic i presentació del comunicar d'inici d'obres

Article 19. Termini d'execució de les obres i modificacions del pressupost d'obres 20

Article 20. Sol licitud d'ajut

CAPITOL 8: CONCESSIÓ I DENEGACIÓ DE LES SUBVENCIONS. ANOTACIÓ EN EL REGISTRE DE LA PROPIETAT. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS 21

Article 21. Informe amb proposta de resolució Article 22. Resolució

Article 23. Pagament 22

CAPITOL 9: CONTROL I SEGUIMENT DE LES ACTUACIONS. LA COMISSIÓ DE SEGUIMENT 22

Article 24. Control i seguiment de les actuacions. Manca de veracitat en les dades o documents aportats per la persona sol licitant. Inspecció de les obres

Article 25. La Comissió de Seguiment 23

CAPITOL 10: LÍMITS I GARANTIES 23

Article 26. Obligació de retorn de la subvenció i Iímits a la concessió d'ajuts

Article 27. Compatibilitat amb altres ajuts 24

Article 28. Principis étics i regles de conducta dels contractistes i persones beneficiáries

DISPOSICIONS ADDICIONALS 24

DISPOSICIÓNS FINALS 25

CAPITOL 1: DISPOSICIONS GENERALS.

Article 1. Objecte.

1.1 Aquestes bases tenen per objecte fomentar i regular les actuacions adreçades a la rehabilitació arquitectónica i energética del parc privat existent d'habitatges i d'edificis d'habitatges destinats principalment a residéncia habitual i permanent, per tal d'incidir en la qualitat de vida dels ciutadans, la millora de les condicions d'habitabiIitat i la millora del paisatge urbá.

1.2. Per tal de facilitar l'accés dels ciutadans als ajuts, l'Oficina Local d'Habitatge de Sitges, en endavant OLHS, per ella mateixa o, mitjançant conveni, a través d'una entitat col laboradora, impulsará i introduirá eis mecanismes administratius i técnics que facilitin al máxim eis trámits que hauran de seguir les persones sol licitants dels ajuts a la rehabilitació. Així mateix, mantindrá en tot moment un control estricte dels ajuts atorgats.

1.3 El parc públic d'habitatges es podrá acollir a aquestes bases prévia la signatura d'un conveni que n'estabIeixi el finançament.

Article 2. Competéncies

2.1. Correspon al Departament de Territori, Sostenibilitat i Habitatge, mitjançant l'OLHS informar, rebre, tramitar, gestionar i proposar la resolució de la concessió o denegació dels ajuts regulats en aquestes bases, i el seu pagament, així com fomentar qualsevol activitat relacionada amb eis ajuts a la rehabilitació de Sitges. L'OLHS podrá subscriure un conveni amb una entitat col laboradora per tal que aquesta realitzi la recepció, tramitació i gestió dels expedients.

2.2. L'órgan competent per a aprovar les convocatóries per a l'atorgament d'ajuts i subvencions, segons el vigent decret de delegacions d'atribucions de competéncies , és la Junta de Govern Local. Les convocatóries faran constar les previsions que estableix

/'Ordenança Genera/ número 18.11 General de Subvencions de I'Ajuntament de Sitges. En les convocatóries podran fixar-se eis criteris i prioritats de les actuacions, les quanties, les modalitats previstes, i les possibles modificacions i ampliacions amb noves actuacions, previ informe de la Comissió Técnica de Seguiment dels ajuts a la Rehabilitació arquitectónica i energética regulada en l'article 25 d'aquestes bases.

2.3 La distribució dels ajuts es fará mitjançant convocatóries realitzades pel Consistori i publicades en el BOP, en un dels diaris de premsa periódica de més divulgació en l'ámbit municipal o supramunicipal així com donar a conéixer la convocatória d'informació pública per mitjans telemátics de conformitat amb l'art. 23.1 del Decret 305/2006 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme (RTRLUC)

Cada convocatória tindrá una dotació pressupostária amb el Iímit económic que s'hi estableixi.

Article 3. Protecció de dades

Les dades de carácter personal proporcionades pels sol licitants de les subvencions es tractaran seguint alló que estableix la legislació vigent sobre protecció de dades.

CAPITOL 2: ÁMBIT TERRITORIAL D'APLICACIÓ

Article 4. Ámbit territorial d'apIicació

Per a l'aplicació dels ajuts que es preveuen en aquestes bases reguladores cal diferenciar dos ámbits territorials :

1. Ámbit general:

En l'ámbit general s'incIouen tots eis habitatges i edificis d'habitatges del municipi de Sitges que, amb independéncia de la seva ubicació, compleixen eis requisits i obligacions generals establerts en aquestes bases.

2. Ámbit específic

Es tracta d'ámbits geográfics de municipi homogenis, delimitats pels carrers perimetrals que eis configuren i que formen una área d'interés especial.

Dins d'aquest ámbits existeixen les següents árees:

' Árees i edificis regulades pel PEPPAC

' Cases Noves

' Poble Sec - Madriguera -Sota Fondac

' Garraf i Botigues

' Altres zones a determinar per la Comissió Técnica de Seguiment

CAPITOL 3: ACTUACIONS OBJECTE DE SUBVENCIÓ

Article 5. Actuacions protegibles

En cada convocatória s'estabIiran les especificacions técniques que caldrá acomplir a cada actuació. El tipus d'actuacions objecte d'ajuts s'estabIeixen segons eis següents programes:

5.1 Programes de rehabilitació arquitectónica i energética

A PROGRAMA PER A LA REALITZACIÓ D'INSPECCIONS TÉCNIOUES D'EDIFICIS

Eis ajuts a la rehabilitació s'haurien d'apIicar a aquelles obres resultants de la Inspecció Técnica de l'Edifici, en aplicació del Decret 67/2015, de 5 de maig, per a/ foment del deure de conservació, manteniment i rehabilitació dels edificis d'habitatges, mirjançanr les inspeccions técniques i el llibre de l'edifici i a aquelles fruit del Real Decreto 233/2013, de 5 de abril, por el que se regula el Plan Estara/ de fomento del alquiler de viviendas, la rehabilitación edificatoria, y la regeneración y renovación Urbanas, i en aplicació de l'Ordenança Municipal de Regulació del Deure de Conservació dels Edificis, s'atorgaran ajuts a les comunitats de propietaris i particulars que realitzin aquestes inspeccions.

B PROGRAMA D' HABITABILITAT INTERIOR D'HABITATGE

B.1 Obtenció d'habitabiIitat

B.2 Adequació de les instal lacions existents

B.3 Sostenibilitat i rehabilitació energética de l'interior de l'habitatge

B.4 Adaptació de l'habitatge per a persones amb problemes de mobilitat

C PROGRAMA D'ELEMENTS COMUNS EN EDIFICIS D'HABITATGE

C.1. PATOLOGIES ESTRUCTURALS

C.1.1. Fonaments

C.1.2. Estructura vertical

C.1.3. Estructura horitzontal

C.2. OBRES NO ESTRUCTURALS

C.2.1. Façanes

C.2.2. Patis i celoberts, cobertes i terrats, mitgeres, escales i vestíbuls

C.3. OBRES D'ACCESSIBILITAT

C.3.1. Instal lació d'ascensors

C.3.2. Supressió de barreres arquitectóniques

C.4. OBRES D'INSTAL LACIONS

C.4.1. Instal lacions generals comunes

C.4.2. Unificació d'antenes de televisió

C.4.3. Reordenació d'apareIIs d'aire condicional

C.4.4. Incorporació de noves tecnologies

C.4.5. Instal lacions contra incendis

C.4.6. Aigua directa

C.S. ESTALVI ENERGÉTIC I SOSTENIBILITAT

C.5.1. Actuacions passives: patis, façanes, cobertes i mitgeres

C.5.2. Actuacions actives

C.5.3. Cobertes verdes

D PROGRAMA PER A LA REALITZACIÓ DE PROJECTES I DIRECCIONS D'OBRES

El programa consistirá en el finançament del percentatge, en les condicions indicades en cada convocatória, per a la realització dels projectes ilo direcció d'obres objecte de la convocatória.

E PROGRAMA DE COHESIÓ SOCIAL

Aquest programa consisteix en ajudes adreçades a aquelles persones amb dificultats per assumir les despeses comunitáries de les obres de rehabilitació amb uns ingressos de la unitat familiar inferiors a la quantia que es determini en cada convocatória calculats d'acord amb el que estableixi el pia de l'habitatge vigent a Catalunya. El finançament del percentatge objecte de subvenció es determinará en cada convocatória

F CONJUNTS URBANS - CONJUNTS D'INTERÉS ESPECIAL

Aquest programa consisteix en subvencions de les obres de rehabilitació adreçades a edificis inclosos en una área geográfica determinada, on es podrá incrementar la subvenció concedida en el percentatge indicar en cada convocatória.

G PROGRAMA D'ACTUACIONS EXTRAORDINÁRIES

Aquest programa consisteix en subvencions adreçades a finançar aquelles actuacions que es vulguin fomentar en la rehabilitació en determinats edificis, l'execució de les quals implica un important increment de la despesa en rehabilitació alhora que una millora per a l'entorn urbá en que estigui ubicat l'edifici, atesa les peculiaritats de l'edifici. En aquest programa es prestará especial interés als edificis inclosos en el PEPPAC de Sitges vigents a l'hora de la convocatória.

Restaran excloses les obres i actuacions a realitzar fruit d'una ordre d'execució per problemes de risc en eis programes C.1., C.2. i D. No será d'apIicació aquesta exclusió en el programa E.

CAPITOL 4: REQUISITS PER ACCEDIR ALS AJUTS I OBLIGACIONS GENERALS DE LES PERSONES BENEFICIÁRIES.

Article 6. Beneficiaris

Les subvencions podran ser concedides a una sola persona física o jurídica que actuT en el seu propi nom i interés, a les comunitats de propietaris o a les comunitats de béns o a qualsevol altre régim de copropietat o cotitularitat admissible en dret, havent de comparéixer, en tot cas, totes les persones interessades sota una sola representació, Ilevat del programa E que hauran de ser individualitzades peró dins del mateix expedient que es generi pels ajuts a la rehabilitació. El benefici que es reconegui per raó d'una determinada actuació s'estendrá a qui es subrogui en el títol o ús de la finca o local de que es tracti.

Article 7. Obligacions Generals.

Les persones beneficiáries dels ajuts han de complir les següents obligacions :

a) Destinar l'edifici o l'habitatge a ús residencial, una vegada finalitzades les actuacions de rehabilitació havent donat compliment als requisits técnics establerts en l'article 9 d'aquestes bases.

b) En cas d'habitatges buits en propietats verticals el propietari, per optar als ajuts, pot acollir-se a qualsevol d'aquestes dues opcions.

(b1) Destinar eis habitatges a régim de Iloguer protegió durant un termini mínim de deu anys, condició que es determinará segons la convocatória.

(b2) Posar eis habitatges a disposició de la Borsa de Lloguer Social de Sitges en les condicions que la regulin.

En ambdós casos el propietari haurá de procedir a instar l'assentament corresponent en el Registre de la Propietat per fer constar que eis habitatges s'hauran de destinar a Iloguer protegió general durant un mínim de deu anys des de la comunicació de la finalització de les obres, d'acord amb l'establert a l'article 136 de la Llei 18/2007 del dret a l'habitatge i de l'article 31 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

Article 8. Requisits generals.

Per a acollir-se als ajuts previstos en aquestes bases reguladores s'han de complir eis següents requisits:

a) Eis habitatges i edificis d'habitatges d'ús residencial han de tenir una antiguitat de més de vint-i-cinc anys, Ilevat dels casos d'actuacions derivades de situacions de risc, d'accessibiIitat, rehabilitació energética i sostenibilitat, excepte que es trobin dins del període de reclamació al promotor de l'obra d'acord amb eis terminis establerts en la Llei d'Ordenació de l'Edificació.

b) Eis edificis han d'estar destinats a habitatge de residéncia habitual i permanent, La planta baixa i la superfície sota rasant no destinada a habitatge, quedaran excloses de les convocatóries Ilevat que aquestes estiguin vinculades a algun habitatge. En el cas dels edificis que no compleixin aquesta condició, únicament podran acollir-se als ajuts previstos en aquestes bases reguladores eis habitatges destinats a residéncia habitual i permanent.

c) En el programa B ( d'habitabiIitat interior d'habitatge), excepte que la convocatória ho exclogui expressament, será necessari acreditar uns ingressos familiars máxims d'acord amb el que es fixi en la convocatória.

d) No podran gaudir de les subvencions aquelles obres o actuacions que hagin estat finalitzades abans de formalitzar-se la sol licitud d'inscripció a la convocatória i de produir-se la inspecció del técnic prevista en l'article 18 d'aquest document. Les actuacions iniciades s'acceptaran en tant les convocatóries així ho contemplin.

e) Resten expressament excloses d'aquests ajuts les actuacions que impliquin el buidat estructural de l'edifici o l'enderroc de façanes, l'augment de volum, i les definides com a gran rehabilitació en l'article 3h) de la Llei 18/2007, de 28 de desembre del dret a l'habitatge.

fj El canvi d'ús i la subdivisió d'habitatges es podran admetre sempre que eis habitatges es destinin a la borsa de Iloguer o a habitatge protegió d'acord amb el que estableix l'article 7

Article 9. Requisits técnics

Les actuacions han d'estar sotmeses a la legalitat urbanística i paisatgística, a la Ilicéncia, comunicar o assabentat municipal d'obres i tenir coheréncia técnica i constructiva.

L'obtenció de la Ilicéncia d'obres preceptiva és un requisit necessari peró no suficient per obtenir eis ajuts regulats en aquestes bases. A més de la Ilicéncia d'obres

caldrá complir eis requisits técnics fixats com a obligatoris en l'informe previst en l'article 18 d'aquestes bases reguladores i en les convocatóries que es realitzin. El no compliment d'aquests requisits será causa de denegació de la subvenció de l'actuació corresponent.

Article 10. Requisits específics

En cada convocatória, el Consistori establirá de forma expressa eis requisits, les obligacions específiques i les condicions en que s'hauran de desenvolupar les actuacions perqué puguin ser objecte d'ajuts.

CAPITOL 5. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ I PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

Article 11. Quantia de la subvenció i procediment de concessió

L'aplicació pressupostaria on s'imputará l'import de les subvencions anirá en funció del programa adoptar. Pels programes B, C, D, E, F i G a la partida pressupostária del pressupost de despeses corresponent de l'Oficina Local d'Habitatge, naturalesa económica transferéncies de capital ( capítol 7 ) i pel que fa referéncia al programa A a partida pressupostária del pressupost de despeses corresponent de l'Oficina Local d'Habitatge, naturales a económica transferéncies corrents ( capítol - 4 ).

El procediment de concessió de les subvencions será el concurréncia competitiva pel programes A, B, C, D i E. Pel que fa als programes F i G el procediment será de concessió directa.

111 Programes de rehabilitació B i C

Les actuacions que hagin estat resoltes favorablement rebran una subvenció per la suma de les quanties establertes per a cada programa i convocatória i d'acord amb eis Iímits que s'estabIeixin en cada convocatória.

En el cas de les subvencions del programa B la subvenció a atorgar vindrá determinada pel grau de compliment dels requisits fixats, obligatoris i recomanables, en l'informe técnic ,d'acord amb el barem fixat a la convocatória.

11 2 Programa de Cohesió Social E

Consisteix en ajuts individuals addicionals i complementaris a les subvencions anteriors per a aquelles persones que no disposin de recursos per fer front al pagament de les obres de rehabilitació. En aquests ajuts s'informará, pel seu coneixement i gestió de les accions oportunes , si s'escau, a la Regidoria de Drets Socials.

11 3 Per a actuacions en ámbits específics programes F i G:

Será d'apIicació alló que estableixin eis respectius convenis o normatives reguladores o, quan no n'hi hagi, el que estableixi la convocatória.

Article 12. Pressupost protegible

12.1 El pressupost protegible als efectes del cálcul de la subvenció estará constituTt en cada una de les actuacions previstes i segons cada programa d'ajuts, pel pressupost de contracte de l'empresa o les empreses, pel cost de les obres, el cost de les Ilicencies o autoritzacions administratives, eis tributs que gravin les actuacions (excepte aquells que tinguin carácter recuperable), les despeses generals i el benefici industrial, eis honoraris técnics i, si s'escau, eis costos de la diagnosi i estudis técnics previs a l'elaboració del projecte, excepte si s'han percebut ajuts per les Inspeccions Técniques de l'Edifici, les quals no es podran considerar en el pressupost protegible.

12.2 L'import del pressupost que consta en la Ilicéncia, comunicar o assabentat municipal de les obres, cas que aquest s'hagi de declarar per pagar eis tributs corresponents, será el que determinará el pressupost protegible d'obres, amb independéncia dels pressupostos d'execució material presentats. Per al cálcul del pressupost protegible no s'acceptará l'import d'execució material descrit en el projecte técnic visat, si no coincideix amb el de la Ilicéncia d'obres. A efectes del cálcul del pressupost d'execució material, en cap cas es consideraran com a cost les quantitats que superin el cost declarar en l'impost de construccions, instal lacions i obres, quan aquest s'escaigui.

12.3 En aplicació del que estableix l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i per a la justificació de la despesa subvencionable, quan el pressupost de l'actuació de rehabilitació superi la quantia máxima de 40.000 euros, en aplicació de l'article 118 de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público sobre la quantia dels contractes menors, caldrá incorporar tres ofertes de diferents proveTdors en el moment de la sol licitud , excepte si en el mercat no hi ha un nombre suficient d'entitats o bé si la despesa s'hagués efectuar amb anterioritat a la sol licitud de subvenció. En cas que el beneficiari no triT l'oferta més avantatjosa, presentará una memória explicativa que ho justifiqui.

Les empreses que executaran les obres hauran d'estar Iliures de cárregues segons l'article 71.d. de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público i articles 13., 14.e. i 34.5 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

12.4 Eis técnics adscrits a l'OLHS o a l'entitat col laboradora vetllaran per l'adequació del pressupost protegible presentar amb les obres a realitzar, d'acord amb eis preus de mercat existents.

CAPITOL 6: FINANÇAMENT

Article 13. Finançament

Eis ajuts que es distribuiran a través de l'OLHS seran aportats per l'Ajuntament de Sitges, així com per altres administracions o ens, si es donés el cas.

L'aplicació pressupostaria on s'imputará l'import de les subvencions anirá en funció del programa adoptar. Pels programes B, C, D, E, F i G a la partida pressupostária del pressupost de despeses corresponent de l'Oficina Local d'Habitatge, naturalesa económica transferéncies de capítol ( capítol 7 ) i pel que fa referéncia al programa A a partida pressupostária del pressupost de despeses corresponent de l'Oficina Local d'Habitatge, naturales a económica transferéncies corrents ( capítol - 4 ).

CAPITOL 7: PROCEDIMENT DE SOL'LICITUD, LA CONVOCATÓRIA, LA SOL' LICITUD D'INSCRIPCIÓ A LA CONVOCATÓRIA, L'INFORME TÉCNIC I LA SOL' LICITUD D'AJUT.

Article 14. Convocatória

14.1 Eis ajuts s'estabIiran per convocatória segons el que estableix la Llei 38/2003, de 1 7 de novembre, general de subvencions.

14.2 A la convocatória hi constará:

a) La remissió a aquestes bases reguladores i el número del DOGC i el BOP en qué es van publicar.

b) Aplicació i crédits pressupostaris als quals s'imputa la subvenció i en el seu cas, el percentatge máxim d'aquestes respecte el cost total de l'activitat subvencionada.

c) Objecte, condicions i finalitat de la concessió de la subvenció, definir el període em que s'executará l'activitat.

d) Expressió que la concessió s'efectuará mitjançant un régim de concurréncia competitiva.

e) Requisits per sol licitar la subvenció i forma d'acreditar-los.

Indicació dels órgans competents per fer la instrucció i resolució del procediment.

g) Termini i forma de presentació de sol licituds.

h) Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiária del compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedió la subvenció i de l'aplicació dels fons concedits.

i) En el seu cas, possibilitat d'efectuar pagament anticipats i abonaments a compte i régim de garanties que hagin d'aportar les persones beneficiáries.

j) Criteris de valoració objectius de les sol licituds i, si escau, la seva ponderació.

k) Termini de resolució i notificació i mitjá de notificació o publicació de les resolucions administratives, d'acord amb l'establert als articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

i) Documents i informació que s'han d'adjuntar a la sol licitud.

m) Indicació de si la resolució posa fi a la via administrativa i, en cas contrari, recursos que es poden interposar amb indicació del termini i órgan davant del qual interposar-los.

14.3 El Consistori, mitjançant acord de la Junta de Govern Local o Decret d'AIcaIdia donará a conéixer públicament l'aprovació de la convocatória.

14.4 A efectes de cómput de tots eis terminis establerts al procediment, el mes d'agost será inhábil. S'exclouen d'aquest cómput eis terminis per presentar al legacions i interposar recursos, que ha de comprar segons alló establert a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

14.5 El Consistori facilitará eis impresos normalitzats necessaris per a tramitar la subvenció concreta que estableixi la convocatória dels ajuts.

14.6 El seguiment de tota la tramitació dels ajuts el fará l'OLHS o l'entitat col laboradora. El seu personal técnic ha d'informar sobre l'execució de les obres i la seva adequació a les actuacions objecte dels ajuts.

14.7 A l'empara de l'article 20.4.c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el responsable de subministrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), será la Intervenció Municipal.

El seguiment de tota la tramitació dels ajuts el fará l'OLHS o l'entitat col laboradora. El seu personal técnic ha d'informar sobre l'execució de les obres i la seva adequació a les actuacions objecte dels ajuts.

Article 15. Protocol de tramitació

Per a acollir-se als ajuts caldrá sol licitar la inscripció a la convocatória, a partir del dia que s'hi indiqui o, cas que no s'especifiqui, a partir del dia següent al de la publicació de la convocatória en el BOP. Aquest trámit no generará cap dret económic.

Article 16. SoI' licitud d'inscripció a la convocatória.

16.1 La sol licitud d'inscripció a la convocatória es presentará presencialment o per qualsevol dels mitjans que el Consistori posi a l'abast de les persones sol licitants, sens perjudici de l'obligació de relacionar-se telemáticament en aplicació de l'article 14 del la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. S'haurá de fer en imprés normalitzat. En qualsevol cas caldrá aportar la següent documentació mínima, a més de la que estableixi la convocatória corresponent:

a) Instáncia de sol licitud segons model normalitzat.

b) Certificar de l'acord de la comunitat de propietaris de realitzar les obres segons model normalitzat.

c) Projecte o memória de les obres a realitzar si s'escau.

d) Pressupost desglossat de les obres a realitzar.

e) Acreditació de l'autorització municipal d'obres o sol licitud d'aquesta.

f) Acreditació de la propietat. En el cas de comunitats de propietaris será suficient el certificar de l'acta de la comunitat de propietaris abans esmentada.

g) Altre documentació específica que designi la convocatória pertinent.

16.2 Si la sol licitud d'inscripció a la convocatória no reuneix eis requisits establerts per la normativa aplicable o no s'acompanya de la documentació requerida o ho fa de manera incompleta o errónia, es requerirá fefaentment a la persona interessada per tal que en un termini de deu dies esmeni la falta o aporti eis documents preceptius, amb indicació de que si no ho fa se'I tindrá per desistir en la seva sol licitud, prévia resolució a aquest efecte.

16.3 Les bases reguladores de la concessió de subvencions i ajuts públics que es puguin atorgar per un import superior a 10.000 euros han d'incIoure l'obligació dels beneficiaris, si són persones jurídiques, de comunicar als subjectes obligats la informació relativa a les retribucions de Ilurs órgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-les públiques. En eis supósits legals en qué no s'apIiqui un procés de concurréncia per a atorgar les subvencions o eis ajuts, aquesta obligació l'ha d'incIoure l'acte o el conveni corresponent.

Article 17. Avaluació técnica de l'edifici

17.1 Tota actuació que vulgui acollir-se a les actuacions protegides recollides a l'article

5.1 C ( programa d'eIements comuns en edificis d'habitatge), ha d'acreditar préviament la justificació de la seva necessitat i idoneTtat mitjançant la realització d'un informe d'avaIuació técnica de l'edifici o informe técnic de l'edifici, que n'anaIitzi l'estat de conservació.

L'OLHS pot establir un model normalitzat d'avaIuació técnica de l'edifici que ha de contemplar, com a mínim, les exigéncies fixades en el model establert per la Secretaria d'Habitatge per a l'ITE o per a l'IAE.

El resultar de l'avaluació técnica estableix eis requisits necessaris per qué una sol licitud d'ajut pugui ser objecte de subvenció. Per a la concessió de la subvenció caldrá que el sol licitant hagi acreditar que qualsevol element determinar com a perillós en l'avaluació técnica de l'edifici ha estat corregir.

17.2 Tota actuació que vulgui acollir-se a les actuacions protegides recollides a l'article 5.1 B ( programa d' habitabilitat: interior d'habitatge), ha d'acreditar préviament la justificació de la seva necessitat i idoneTtat mitjançant la realització de l'informe técnic previst en I' article 18 aquestes bases.

Article 18. Informe técnic i presentació del comunicat d'inici d'obres.

18.1 L'OLHS emetrá un informe en el termini máxim d'un mes des de la recepció de la sol licitud d'inscripció a la convocatória, degudament complimentada, que la persona interessada o qui es designi en la sol licitud podrá recollir pels mitjans que s'estipuIaran en cada convocatória.

18.2. En aquest informe hi constaran el pressupost protegible, les actuacions obligatóries i recomanables així com, amb carácter informatiu, la previsió de l'import de la subvenció que podria arribar a percebre el sol licitant, condicional a l'existéncia de crédit pressupostari suficient, a la vigéncia de la convocatória, i al compliment de tots eis requeriments de l'informe i de la Ilicéncia i eis trámits de la sol licitud d'ajuts.

18.3 Si transcorreguts sis mesos des de l'emissió de l'informe técnic, l'interessat no presenta el comunicar d'inici de les obres o bé la causa que n'impedeix l'inici, se'I requerirá fefaentment per tal que en un termini de deu dies esmeni la falta o presenti eis documents preceptius, amb indicació que si no ho fa se'I tindrá per desistir en la seva sol licitud, prévia resolució a l'efecte.

18.4 Eis promotors de les actuacions hauran de presentar el comunicar d'inici d'obres dins el termini de deu dies des de l'inici d'aquestes i adjuntar eis documents de concessió de la Ilicéncia d'obres.

18.5 Les persones sol licitants dels ajuts hauran de fer constar en hoc visible i de la forma indicada pel Consistori, que les actuacions s'han acollir a la convocatória, a més de la participació de les diferents administracions públiques que participen en el finançament de la convocatória. A tal efecte l'Oficina Local d'Habitatge Iliurará la placa corresponent.

Article 19. Termini d'execució de les obres i modificacions del pressupost d'obres

19.1 Les obres s'hauran d'executar durant la vigéncia de la Ilicéncia o permís d'obres. Si venç aquest termini sense que s'hagi comunicat la finalització de les obres s'arxivará l'expedient d'acord amb el previst a l'article 24.1.

19.2 Només s'acceptaran variacions sobre el pressupost inicialment presentar quan siguin superiors al 20% del pressupost anteriorment aprovar i estiguin motivades per noves partides d'obra degudes a causa sobrevinguda, prévia comunicació al Consistori i adequació del permís d'obres, si s'escau. Aquestes variacions hauran de ser autoritzades pel técnic de l'OLHS i en el seu detecte pel cap del departament d'on depengui l'OLHS.

Article 20. SoI' licitud d'ajut

20.1. S'haurá de comunicar el final de les obres dintre dels trenta dies naturals següents al seu acabament i formalitzar la sol licitud d'ajut, mitjançant el model normalitzat que es podrá presentar pel mitjá que s'indiqui en la convocatória. No obstant aixó, si la convocatória ho preveu expressament, es podrá formalitzar la sol licitud d'ajut juntament amb el comunicat d'inici d'obres .

Es podrá sol licitar una bestreta de fins al 60% de l'ajut un cop s'hagi comunicat l'inici d'obres amb la documentació corresponent i s'aportin factures per un import igual o superior al 30% del pressupost protegible de l'obra.

20.2 Per poder obtenir eis ajuts és imprescindible el compliment de totes les prescripcions obligatóries contingudes a l'informe a qué es refereix l'article 18. La inobservança del que prescriu com a obligatori será causa de denegació de la subvenció de l'actuació corresponent.

20.3 Si la sol licitud d'ajut no reuneix eis requisits exigits o no s'acompanya amb la documentació requerida, o ho fa de forma incompleta o errónia, es requerirá a la persona interessada fefaentment per tal que en un termini de deu dies esmeni la falta o aporti eis documents preceptius, amb indicació que si no ho fa se la tindrá per desistida en la seva sol licitud, prévia resolució dictada a aquest efecte.

20.4 Les sol licituds d'ajuts es resoldran per ordre de la seva presentació amb documentació completa fins a exhaurir la dotació pressupostária máxima assignada, Ilevat de les convocatóries en que es preveiés la dotació pressupostária ampliable.

20.5 La presentació de la sol licitud implica la plena acceptació de les bases reguladores i l'autorització a l'OLHS perqué pugui comprovar eis requisits d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributáries amb l'Estat, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Sitges i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents. En cas de que l'OLHS no pugui accedir a aquesta informació les persones beneficiáries hauran de presentar eis certificats corresponents.

CAPITOL 8: CONCESSIÓ I DENEGACIÓ DE LES SUBVENCIONS. ANOTACIÓ EN EL REGISTRE DE LA PROPIETAT. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS.

Article 21. Informe amb proposta de resolució

Préviament a la resolució sobre la concessió o denegació de la subvenció, l'OLHS haurá d'emetre un informe amb proposta de resolució sobre la sol licitud presentada.

Article 22. Resolució

22.1 Les subvencions seran concedides o denegades mitjançant acord de la Junta de Govern Local o Decret d'AIcaIdia en el termini máxim de sis mesos des de la publicació de la corresponent convocatória. Sense perjudici de l'obligació de resoldre, transcorregut el termini de sis mesos des de la publicació de la convocatória sense que s'hagi dictat i notificar la resolució expressa, les sol licituds s'entenen desestimades per silenci administratiu.

22.2 Les subvencions es consideraran acceptades si en el termini de deu dies naturals següents a la notificació a la persona beneficiária, en la forma prevista a la normativa aplicable, aquesta no s'ha manifestar fefaentment en sentit contrari. Amb la fermesa de la resolució, s'entendrá que la persona beneficiária declara tácitament trobar-se al corrent de les seves obligacions tributáries i amb la Seguretat Social.

22.3 En cap cas es podran concedir subvencions per un import global superior al pressupost previst en la convocatória.

22.4 La detecció per part de l'Administració de qualsevol situació d'infracció a les ordenances municipals o a la legislació vigent, podrá originar la denegació de la subvenció sol licitada o, si s'escau, la revocació de la subvenció atorgada.

En aquells casos en qué la infracció a la normativa no estigui directament relacionada amb l'actuació objecte de la subvenció, caldrá que en la resolució administrativa de denegació de la concessió es laci esment explícit de l'article de la normativa objecte d'incompIiment.

Article 23. Pagament

23.1 Una vegada dictada la resolució d'atorgament de la subvenció, el Consistori estará obligan al pagament de la quantia concedida. El pagament es realitzará mitjançant transferéncia al compte bancari indicar per la persona sol licitant.

23.2 En eis supósits en que el beneficiari de la subvenció sigui una comunicat de propietaris, el repartiment de la subvenció entre eis comuners la fará la comunicat, en funció dels acords que s'hagin adoptar per al finançament de les obres.

CAPITOL 9: CONTROL I SEGUIMENT DE LES ACTUACIONS. LA COMISSIÓ DE

SEGUIMENT.

Article 24. Control i seguiment de les actuacions. Manca de veracitat en les dades o documents aportats per la persona soI'Iicitant. Inspecció de les obres

24.1 Amb carácter general, l'incompliment injustificat de qualsevol de les condicions i comunicacions exposades en la forma que s'assenyaIa, o la no aportació de la documentació requerida o l'aportació incompleta será causa, previ trámit d'audiéncia en un termini de quinze dies naturals, per tenir per desistida la persona interessada per resolució dictada a aquest efecte.

24.2 L'OLHS controlará el compliment de l'obligació de la persona sol licitant de la subvenció de fer constar en hoc visible i de la forma que se li hagi indicar que les actuacions són finançades per les diferents administracions que aporten eis ajuts obtinguts, tal com preveu l'article 18.5. L'OLHS fará complir aquesta condició o la substituirá per una altra d'equivaIent.

24.3. Eis promotors de les actuacions estan obligats a facilitar l'accés dels técnics designats per l'OLHS a les finques o elements objecte de millora, tant per emetre l'informe técnic a qué es refereix l'article 18 com per inspeccionar i comprovar les obres o actuacions sempre que ho consideri necessari.

24.4 A fi de comprovar totes les dades i documents que aportin les persones sol licitants, l'OLHS podrá demanar a les persones interessades la informació complementária que cregui convenient i aquestes estaran obligades a proporcionar-la en el temps i forma assenyalats.

24.5. Encara que s'hagin executat les obres conforme a les prescripcions establertes, si l'Administració observés manca de veracitat de les dades o documents presentats, la subvenció podrá ser denegada o, si s'escau, revocada un cop atorgada, i la persona interessada estará obligada a retornar-ne l'import més eis interessos de demora que siguin procedents d'acord amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i sense perjudici de l'exigéncia d'aItres responsabilitats en qué pugui haver incorregut.

24.6 L'OLHS vetllará perqué les obres objecte de la subvenció s'executin dins eis terminis concedits en eis permisos d'obres corresponents (assabentat, comunicat d'obres menors o Ilicéncia). Eis promotors de les obres hauran de sol licitar les prórrogues dels permisos d'obres en aquells casos en qué estigui finalitzant el termini atorgat i en tot cas abans que caduqui.

Article 25. La Comissió Técnica de Seguiment.

Es creará una Comissió de Seguiment composta per:

' Regidor/ regidora d'Habitatge

' Director/a de l'Área de Territori

' Cap del departament de Territori, Sostenibilitat i Habitatge

' Técnic de l'OLHS

' Un/a administri/va de l'OLHS Aquesta comissió tindrá les següents funcions:

1. Proposar eis models normalitzats per sol licitar eis ajuts.

2. Proposar el model d'informe técnic a que es refereix l'article 18 i que ha d'eIaborar l'OLHS.

3. Proposar la modificació d'aquestes bases reguladores i proposar eis continguts de cada convocatória.

4. Realitzar el seguiment de les actuacions de l'OLHS en matéria d'ajuts a la rehabilitació.

5. Emetre informe sobre les interpretacions de les bases reguladores i de les discrepáncies que puguin sorgir en la seva aplicació.

La Comissió de Seguiment es reunirá com a mínim un cop cada dos mesos.

CAPITOL 10: LÍMITS I GARANTIES.

Article 26. Obligació de retorn de la subvenció i Iímits a la concessió d'ajuts.

26.1 Si eis habitatges rehabilitats en propietats verticals fossin objecte de transmissió onerosa o transmissió inter vius gratuita durant el termini de deu anys a comprar des de la data de la concessió, s'haurá de retornar la subvenció rebuda incrementada amb eis interessos devengats, calculats al tipus d'interés legal corresponent, des de la seva percepció. Per tal de garantir el compliment d'aquest precepte, la persona beneficiária de la subvenció haurá d'instar l'assentament en el Registre de la Propietat de la resolució administrativa d'atorgament de la subvenció, d'acord amb el que disposen l'article 136 de la Llei 18/2007 del dret a l'habitatge i l'article 31 de la Llei 38/2003 general de subvencions, en el termini de trenta dies hábils comptadors a partir de la percepció de la subvenció.

26.2 Eis edificis i habitatges per als quals s'hagin concedir ajuts per a rehabilitació no poden rebre nous ajuts pel mateix tipus d' actuació fins que hagin transcorregut deu

anys a comprar des de la data en qué s'hagi emés el certificar final de les obres protegides.

26.3 L'administració podrá revocar la subvenció, prévia instrucció de l'expedient, sense que origini cap dret per a la persona sol licitant, en eis supósits següents:

a) Per manca de veracitat de les dades ilo documents aportats.

b) Per alteració del les condicions que han determinar la concessió de la subvenció o per incompliment sobrevingut de la legalitat urbanística o paisatgística en el termini de dos anys a partir de la data d'atorgament de la subvenció i imputables a la persona beneficiária i sense que l'Administració les hagués autoritzat.

c) La imputació per part de l'arrendador de l'import de la subvenció com a part del cost global de les obres efectuades, a l'objecte de repercutir-lo en eis increments de les rendes d'arrendament o de l'actualització corresponent.

Article 27. Compatibilitat amb altres ajuts

Totes les subvencions que es concedeixin en aplicació d'aquest procediment són incompatibles amb altres ajuts públics per a les mateixes actuacions, excepte en el cas d'ajuts socials o d'aqueIIs que la convocatória en prevegi expressament la compatibilitat amb altres ajuts públics.

En cap cas l'ajut acumular per a la mateixa actuació no pot superar el seu cost total.

A aquests efectes, quan s'hagi produTt la sol licitud d'aItres ajuts públics, la persona interessada está obligada a declarar el tipus d'ajut i l'import sol licitat al Consistori abans o en el moment de fer la sol licitud d'ajuts. L'incompliment d'aquesta condició comportan la denegació o, si s'escau, la revocació de la subvenció sol licitada.

Article 28. Principis étics i regles de conducta dels contractistes i persones beneficiáries:

Eis principis étics i regles de conducta als quals s'ha d'adequar l'activitat dels contractistes i persones beneficiaries són:

1. Principi de legalitat: actuació dels destinataris d'acord amb les Ileis, eis reglaments i les normes d'apIicació constitueix la primera garantia de comportament étic en la contractació pública.

2. Principi de satisfacció de l'interés públic: eis destinataris perseguiran sempre únicament i exclusivament la satisfacció de l'interés públic.

3. Principis d'eficácia i d'eficiéncia: eis destinataris actuaran amb la responsabilitat, la professionalitat, la diligéncia i la dedicació necessáries i suficients per tal que eis recursos destinats a l'activitat del conveni siguin utilitzats eficaçment i amb la máxima eficiéncia possible.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera

L'OLHS podrá signar convenis amb el Col legi de Registradors de la Propietat per agilitzar i facilitar de manera efectiva l'assentament al Registre de la Propietat en eis supósits previstos en aquestes bases reguladores.

L'OLHS podrá signar convenis amb la Seguretat Social i amb l'Agéncia Estatal d'Administració Tributária o amb qualsevol altre ens públic competent, a fi d'obtenir les dades necessáries per a la resolució dels expedients.

Segona

L'OLHS podrá subscriure convenis de col laboració amb altres administracions locals o altres departaments de la Generalitat de Catalunya en relació a les actuacions de rehabilitació que s'hagin d'executar.

DISPOSICIÓNS FINALS

Primera

En tot alló no previst en les presents bases reguladores seran d'apIicació les disposicions legals i reglamentáries vigents que regulen l'activitat de foment de les administracions públiques.

Segona

Aquestes bases reguladores regiran indefinidament mentre no siguin modificades o derogades per l'órgan competent. S'hauran de publicar íntegrament al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a L'Eco de Sitges, i entraran en vigor l'endemá de la seva publicació.'

Sitges, a data de la signatura electrónica

L'alcaldessa Aurora Carbonell i Abella

Bases reguladores d ajuts a la rehabilitació arquitectónica i energética - Boletín Oficial de Barcelona de 28-01-2021

Ver el documento "Bases reguladores d ajuts a la rehabilitació arquitectónica i energética - Boletín Oficial de Barcelona de 28-01-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas