Bases reguladores de les ...10-03-2021

Última revisión
10/03/2021

Bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pla de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021

Tiempo de lectura: 23 min

Tiempo de lectura: 23 min

Relacionados:

Bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractacio de persones en situacio d atur en el marc del Pla de Reactivacio de l ocupacio 2021 de la Diputacio de Barcelona. - Boletín Oficial de Barcelona de 10/03/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 10/03/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Servicios Sociales, Empleo y contratación, Desarrollo Local y Rural, Infancia y juventud, Educación y ciencia

(Páginas 7-28)


Servei de Desenvolupament Local

Secció jurídico-administrativa

ANUNCI

Relatiu a les bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pta de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona

El Ple de l´Ajuntament de Manresa, en sessió de data 18 de febrer de 2021, va aprovar inicialment les bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pla de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona.

En compliment d´aIIó previst a l´article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´Obres, Activitats i Serveis dels ens locals, les bases se sotmeten a informació pública per un termini de vint dies a comptar a partir de l´endemá de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, per a la presentació de reclamacions i al legacions. Transcorregut aquest termini sense que s´hagi formulat cap al legació o impugnació, l´acord d´aprovació esdevindrá definitiu.

El text de les bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pla de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona es pot consultar a la página web municipal www.manresa.cat i és el següent:

'BASES REGULADORES DE LES AJUDES A LES EMPRESES PER A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES EN SITUACIÓ D´ATUR EN EL MARC DEL PLA DE REACTIVACIÓ DE L´OCUPACIÓ 2021 DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA

1. Objecte

L´objecte d´aquestes bases és la regulació de l´atorgament d´ajudes a empreses ilo entitats, persones treballadores o professionals autónomes de la comarca del Bages per a la contractació, per un període mínim de 3 mesos i un mínim de mitja jornada, de persones en situació d´atur.

2. Persones beneficiáries

Podran ser beneficiáries d´aquestes ajudes les empreses ilo entitats, legalment constituTdes, siguin persones físiques o jurídiques, que contractin persones en situació d´atur durant un període mínim de 3 mesos i un mínim de mitja jornada.

També podran ser beneficiaris les persones treballadores o professionals per compte propi o autònoms, sempre i quan contractin treballadors per compte aliena.

Resten expressament excloses com a eventuals beneficiàries les empreses de treball temporal.

Les persones beneficiàries hauran de complir els requisits següents:

- Estar domiciliades al Bages o tenir un centre de treball al Bages.

- No haver estat sancionades per infracció greu en matèria laboral i complir els principis d´igualtat de tracte i no discriminació en l´àmbit laboral.

- Una vegada formalitzats els contractes laborals, no realitzar acomiadaments ni incoar expedients de regulació d´ocupació durant la vigència del/s contracte/s.

- Han de garantir una jornada de treball de com a mínim del 50% de les hores setmanals, segons el conveni col·lectiu aplicable.

- Haver justificat qualsevol ajut anteriorment atorgat per l´Ajuntament de Manresa

- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l´Ajuntament de Manresa, l´Agència estatal de l´Administració Tributària i al corrent amb les seves obligacions amb la Seguretat Social. Aquest compliment s´haurà de mantenir durant tot el procediment: en el moment de la presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d´atorgament i abans de rebre qualsevol pagament. A aquest efecte les persones sol·licitants presentaran una declaració responsable que comporta l´autorització a l´Ajuntament de Manresa perquè pugui obtenir l´acreditació d´aquestes obligacions a través de mitjans telemàtics.

S´exceptua dels requisits mínims i de les obligacions abans esmentades casos derivats de la incoació d´expedients de regulació temporal de l´ocupació (ERTOs), amb suspensió dels contractes o reducció de la jornada laboral, previstos legalment a l´article 47.1 de l´Estatut dels Treballadors, a causa de la paralització de l´activitat econòmica provocada per l´epidèmia COVID-19.

3. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries estaran obligades a:

- Estar legalment constituïdes i degudament inscrites en el corresponent registre, si escau

- Mencionar explícitament als contractes laborals formalitzats el finançament percebut, incloent la frase: 'El present contracte està cofinançat en tot/part amb càrrec a l´ajut atorgat per l´Ajuntament de Manresa en el marc del Pla de Reactivació de l´Ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona, d´acord amb el corresponent règim. En cas de no ser possible preveure una clàusula en aquest sentit al propi contracte, cal comunicar al beneficiari que el contracte o nomenament es finança amb càrrec als ajuts atorgats en el marc d´aquest Pla.

- Sotmetre´s a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l´Ajuntament de Manresa i de la Diputació de Barcelona. Això comporta la possibilitat de l´Administració d´exigir, en qualsevol moment, la documentació laboral i comptable i l´obligació de la beneficiària de facilitar-la per garantir-ne les facultats d´inspecció i control.

- Tenir arxivats i a disposició de l´Ajuntament i la Diputació de Barcelona tots els documents originals justificatius del compliment de les determinacions que s´estableixen en aquestes bases durant 6 anys. Aquesta documentació també inclou els documents electrònics.

- Comunicar a l´Ajuntament de Manresa la petició i/o obtenció del qualsevol subvenció concurrent que n s´hagi declarat prèviament així com també qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l´atorgament i i reintegrar els fons rebuts en el cas del no compliment de les bases reguladores o, en cas que sigui necessària, la corresponent renúncia.

- Complir amb la normativa de prevenció de riscos laborals i amb la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, i amb qualsevol altre obligació legal o reglamentària que pugui afectar-les.

- Respectar la igualtat de tracte i d´oportunitats i vetllar per la igualtat entre homes i dones i, per aquelles empreses de més de 250 persones treballadores, comptar amb un pla d´igualtat

- Complir amb la normativa comunitària relativa a les ajudes de mínimis (Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió relatiu a l´aplicació dels articles 107 i 108 del tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de mínimis.

- No incórrer en algunes de les causes d´incompatibilitat o prohibició d´obtenir subvencions establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,

- Complir amb el compromís de tenir en compte la persona contractada per a futures contractacions. Aquesta manifestació de voluntat serà formalitzada a través de l´oportuna declaració responsable

- Destinar un treballador propi perquè desenvolupi la figura del tutor el qual tindrà la funció de vetllar per la correcta acollida del nou treballador/a.

- Acceptar i complir les bases i condicions fixades per a la seva aprovació

- Justificar l´aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts així com el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

- Si l´import de l´ajuda supera els 10.000 euros, les persones jurídiques beneficiàries hauran de comunicar a l´Ajuntament la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, a l´efecte de fer-les públiques al portal de transparència municipal.

Les persones beneficiàries dels ajuts estaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador que, sobre infraccions administratives en la matèria estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions.

L´incompliment d´aquestes obligacions originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i pot suposar la revocació, reducció o reintegrament de l´ajut concedit.

4. Característiques de les ajudes

Quantia de l´ajut: L´Ajut consistirà en cobrir el 90% dels costos salarials de la contractació del treballador/a fins a un màxim de 6 mesos.

Per tant, la quantia concreta de l´ajut es determinarà per l´Ajuntament en funció de cada cost salarial total.

Número màxim d´ajudes que es poden sol'licitar: les empreses de menys de 10 treballadors/es podran sol·licitar un màxim de 2 ajudes mentre que les de 10 treballadors/es o més en podran sol·licitar un màxim de 3.

Conceptes de l´ajuda: aquetes ajudes en relació amb els conceptes salarials associats a les contractacions. En aquest sentit cal tenir present el següent:

- L´ajuda comprèn el salari brut mensual, inclosa la prorrata de les pagues extraordinàries, i les quotes a la seguretat social a càrrec de l´empresa

- No seran elegibles les despeses derivades dels costos generals pel personal durant períodes de baixa laboral, retribucions per hores extraordinàries, pagaments en espècie, vacances no efectuades, dietes i indemnitzacions per mort, acomiadament, suspensió, cessament i percepcions per matrimoni.

5. Crèdit pressupostari

L´import total d´aquests ajuts serà d´un màxim de 83.000,00 euros anirà a càrrec de l´aplicació pressupostària 241.30.470.00 del pressupost municipal de 2021.

Es donaran ajudes fins a esgotar la partida pressupostària.

Així mateix, en cas que l´import fixat en l´aplicació pressupostària no quedi esgotat amb els ajuts atorgats en la primera convocatòria, podrà obrir-se una segona convocatòria amb l´import que resti, fins a esgotar l´import màxim de l´aplicació pressupostària.

6. Característiques de la contractació

La durada mínima del contracte haurà de ser de 3 mesos mentre que no existeix un límit màxim (però es recorda que l´ajuda no podrà excedir dels costos salarials de 6 mesos).

El darrer mes de les contractacions elegible serà desembre de 2021.

Els contractes podran ser a jornada completa o parcial però en aquest cas no podrà ser inferior a la meitat d´una jornada ordinària, segons el conveni col·lectiu aplicable a cada contractant.

Baixes voluntàries o no superació de períodes de proves: en cas de baixes voluntàries o de no superació de períodes de proves, caldrà tenir present el següent:

- Els contractes extingits abans dels tres mesos degut a baixa voluntària o no superació de període de proves seran elegibles sempre que el contracte s´hagi formalitzat per un període de tres mesos.

- Per aquests casos, l´empresa i/o entitat podrà substituir la persona amb una nova contractació. Aquest nou contracte haurà de tenir també una durada mínima de tres mesos.

- Les possibles substitucions s´hauran de fer com a màxim 30 dies després de la finalització de la relació laboral de la persona treballadora a substituir. Aquest termini podrà ampliar-se quan, per causes no imputables a l´empresa, no es trobi una persona amb el perfil adequat

- Caldrà comunicar per escrit al Centre d´Iniciatives per l´Ocupació (CIO) de l´Ajuntament de Manresa les causes de la baixa i aportar la documentació corresponent.

Modalitat: La contractació laboral podrà ser amb qualsevol modalitat contemplada per la normativa laboral vigent, excepte el contracte d´interinitat en totes les seves modalitats, els de relleu o de substitució de persones treballadores amb dret de reserva de lloc de treball.

7. Requisits de les persones contractades

Les persones contractades hauran de complir tots els requisits següents:

a) Tenir la consideració de persona aturada. Es consideren persones aturades aquelles que estiguin inscrites amb anterioritat a la formalització del contracte al Servei d´Ocupació de Catalunya com a demandants d´ocupació i, a més, també podran estar- ho als Serveis Locals d´Ocupació.

b) No estar realitzant cap activitat retribuïda de caràcter laboral (per compte propi o aliè),

c) No cotitzin a cap dels règims de la Seguretat Social previstos al TRLGSS, a excepció de les persones que reben una prestació o un subsidi d´atur i que estan donats d´alta als efectes únics de la percepció d´aquestes prestacions.

d) Trobar-se en un dels dos supòsits següents:

' Persones que s´hagi trobat en situació d´atur arran de la crisi sanitària de la COVID19 (inscrits com a DONO al SOC a partir del 16 de març de 2020)

' Persones incloses en els col·lectius de risc d´exclusió social definits per la Diputació de Barcelona 1

1 Es consideren persones incloses en col·lectius en situació de risc d´exclusió social les següents:

- Aturats de llarga durada majors de 45 anys en situació de vulnerabilitat

- Persones destinatàries de la renda garantida ciutadana o l´ingrès mínim vital i persones que no hi poden accedir perquè no compleixen els requisits però que es troben, segons el parer dels serveis socials competents, en situació de risc d´exclusió

- Joves majors de setze anys i menors de trenta provinents d´institucions de protecció de menors

- Joves majors de 16 anys i menors de 25 que han abandonat els estudis i que presenten moltes dificultats d´ocupabilitat

- Persones amb problemes de drogoaddicció o alcoholisme que es trobin en procés de rehabilitació i reinserció social

- Interns de centres penitenciaris la situació dels quals els permeti accedir a una ocupació, persones en llibertat condicional i persones exrecluses

- Persones amb disminució física, psíquica o sensorial o amb malalties mentals que tinguin possibilitats d´inserció en el món laboral

- Persones que estiguin en situació d´atur i que s´hagin trobat en situació de baixa intensitat laboral en els darrers 18 mesos (jornades laborals inferiors al 20% o haver cotitzat menys de 108 dies en els darrers 18 mesos)

- Persones entre 30 i 45 amb menys de menys de 2.500 dies cotitzats a la seva vida laboral.

- Dones que encapçalen llars mono-parentals amb dificultats econòmiques i escassetat de xarxes familiars i/o socials

- Dones en edat activa víctimes de maltractaments i dependents econòmicament

- Altres persones a valoració dels serveis socials o laborals municipals.

-----

e) No haver estat contractada per l´empresa i/o entitat beneficiària en els 6 mesos immediatament anteriors a la data de formalització del contracte.

f) No tenir relació de parentiu amb l´empresari - o grup d´empreses al qual pertany- que el contracti fins el quart grau de consanguinitat o segon d´afinitat.

En tot cas, les persones a contractar seran proposades pel Centre d´Iniciatives per l´Ocupació (CIO) de l´Ajuntament de Manresa, qui pre-seleccionarà vàries persones que compleixin el perfil sol·licitat per l´empresa. La selecció final la farà l´empresa d´entre les persones pre- seleccionades pel CIO.

8. Àmbit temporal

Les despeses a subvencionar seran les que es produeixin des de la formalització del contracte i en tot cas fins al 31 de desembre de 2021.

En qualsevol cas el màxim de despeses a subvencionar serà de 6 mesos.

La documentació justificativa haurà de presentar-se com a màxim el dia 15 de febrer de 2022

Així mateix, aquestes bases reguladores poden aplicar-se a vàries convocatòries, d´un mateix any o d´anys posteriors. En aquest cas, a través de l´aprovació de la convocatòria corresponent, podrà fixar-se una nova dotació pressupostària i un nou àmbit temporal i un nou termini de presentació de sol·licituds.

9. Termini i forma de presentació de les sol'licitud

El termini de presentació de sol·licituds s´iniciarà l´endemà de la publicació de l´extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, prèvia comunicació a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 23 d´abril de 2021.

La presentació de la sol·licitud implica l´acceptació de les bases.

D´acord amb l´article 14 de la Llei 39/2015, estaran obligades a relacionar-se electrònicament amb l´Administració i per tant hauran de formalitzar la sol·licitud a través de mitjans electrònics les persones següents:

- Les persones jurídiques

- Les entitats sense personalitat jurídica

- Aquelles que exerceixin una actuació professional per la qual es requereixi col·legiació obligatòria.

- Aquelles que representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l´Administració

La sol·licitud a través de mitjans electrònics es realitzarà a través de la seu electrònica de l´Ajuntament de Manresa

La resta, podran presentar la sol·licitud a través de mitjans electrònics o be mitjançant sol·licitud al Registre General de l´Ajuntament de Manresa (Pl. Major 1 08242 Manresa) així com per qualsevol dels mitjans admesos per l´article 16 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Haurà de presentar-se una sol·licitud per cadascun dels contractes que es vulguin formalitzar (recordar que eren màxim 2 en el cas d´empreses amb menys de 10 treballadors/es i 3 pels de 10 treballador/es o més)

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:

- Instància de sol·licitud de l´ajut, segons el model establert en l´annex 1 ( únicament en la presentació en format paper)

- Fotocopia del DNI / Passaport / NIE de la persona sol·licitant ( únicament en la presentació en format paper)

- Permís de treball per compte propi (únicament en el cas de persones estrangeres).

- Còpia de l´escriptura de constitució i dels estatuts de l´entitat i document d´inscripció de l´entitat al registre públic corresponent, si s´escau

- Còpia compulsada del document acreditatiu de poders del representant de l´entitat en cas de persones jurídiques i DNI/NIF de la persona signant per actuar com a representant legal de l´empresa o entitat si s´escau

- Document acreditatiu del nombre de treballadors de l´empresa

- Declaració responsable, en el supòsit que el/la sol·licitant no sigui el/la representant legal

- Pla d´inserció seguint el guió següent:

o Identificació de les accions complementàries que realitzarà la persona contractada

o Competències tècniques o transversals que millorarà

o Persona tutora que farà el seguiment i avaluació

Un cop examinades les sol·licituds i documentació presentada, si no compleixen els requisits establerts en aquestes bases i/o no esmenen els defectes o ajunten els documents preceptius, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, d´acord amb el que disposa l´article 68 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Procediment de concessió

El procediment de concessió es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d´acord amb els principis establerts a l´article 8 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

Correspondrà la instrucció a la regidora delegada d´Ocupació i Emprenedoria o regidor/a que la substitueixi i la resolució al regidor delegat d´Hisenda i Organització o regidor/a que el substitueixi.

11. Criteris de Valoració

Aquests criteris de valoració tan sols seran serviran per a determinar l´ordre de puntuació de les sol·licitud a efectes del seu atorgament i no serviran per a determinar la quantia de l´ajut, que serà la fixada en la base núm. 2.2 d´aquest document.

Els criteris de valoració de les sol·licituds que es presentin per a la concessió d´aquestes ajudes són els següents:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

En cas d´empat entre les diferents sol·licituds, s´aplicarà com a criteri de desempat aquelles sol·licituds que hagin obtingut més puntuació en l´apartat 1 d´aquests criteris de valoració (Durada del contracte). Si tot i així continua la situació d´empat, s´aplicarà el criteri de l´ordre de presentació de les sol·licituds en el registre de l´Ajuntament de Manresa.

12. Comissió de valoració

L´encarregat de la valoració de les sol·licituds, basant-se en l´aplicació dels criteris de valoració establerts per cadascuna, serà una comissió qualificadora integrada per:

- Cristina Cruz Mas, regidora delegada d´Ocupació o regidor/a delegat/da que la substitueixi, que actuarà com a President/a.

- Glòria Domenech Carceller, Tècnica d´Ocupació

- Xavier Cano Caballero, cap de secció d´Ocupació i Universitats.

- Raquel Aranda Magnet, tècnica d´administració general, o funcionari que la substitueixi, que actuarà com a secretària.

La comissió podrà convidar a participar com a observadors a la comissió de valoració a altres tècnics municipals, membres del Ple o a agents socials i altres entitats de la ciutat, si ho considera oportú.

Aquesta Comissió tindrà la facultat de rebutjar i excloure del concurs les sol·licituds que incompleixin els requisits i condicions establertes en aquestes bases.

3 Aquest criteri es fixa per analogia a la clàusula que s´introdueix en concessions administratives i contractes d´obres derivada de l´acord entre l´Ajuntament de Manresa i les entitats signatàries del pacte de ciutat

11. Resolució d´atorgament

Vist l´expedient i l´informe emès per la comissió qualificadora, l´òrgan instructor realitzarà la proposta de resolució provisional, que serà notificada als sol·licitants establint-se un termini de 10 dies com a tràmit d´audiència prèvia. En el cas que es presentin al·legacions, aquestes seran examinades i, un cop resoltes, es formularà la proposta de resolució definitiva.

No obstant això i d´acord amb l´article 24.4 de la llei 38/2003, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es podrà prescindir del tràmit d´audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva.

Els ajuts concedits s´entendran acceptats plenament en els termes i condicions establertes en aquestes Bases i, per tant, tindran plena efectivitat, si en el termini de 10 dies hàbils des de l´endemà de la notificació de la concessió, no es manifesta per part del beneficiari la seva renúncia expressa.

La resolució d´atorgament s´haurà d´adoptar en el termini de tres mesos a partir de l´endemà de l´acabament del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini fixat sense que s´hagi notificat una resolució expressa, s´entendrà desestimada la sol·licitud.

Aquesta resolució es notificarà als interessats per qualsevol dels mitjans previstos a la Llei 39/2015, d1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i s´enviarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) per a la seva publicació, d´acord amb l´establert a l´article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions.

La resolució del procediment posa fi a la via administrativa i, contra la mateixa, es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seva notificació. Alternativament i de forma potestativa, es podrà interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l´acte en el termini d´un mes a comptar des del dia següent a la seva notificació.

12. Pagament i justificació

Una vegada atorgat l´ajut s´atorgarà una bestreta del 100% de l´import de l´ajut atorgat, prèvia presentació, per part de les empreses i/o entitats beneficiàries, de la documentació següent:

- Relació nominal dels treballadors dels últims 6 mesos per tal d´acreditar que la persona contractada no ha prestat els seus serveis a l´empresa

- Document d´inscripció al SOC i informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social de la persona a contractar

- Contracte de treball degudament registrat

Aquesta bestreta del 100% es justifica per la necessitat de tresoreria de moltes empreses, generada arran de la crisi causada per la COVID19.

El pagaments es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte designat per la persona beneficiària

Les persones beneficiàries hauran de presentar, com a màxim fins el dia 15 de febrer de 2022, la documentació justificativa següent:

- Nòmines i justificant bancari de pagament

- Justificant de pagament de les cotitzacions a la Seguretat social

- Pla de treball indicant les tasques desenvolupades per la persona contractada

- Relació nominal de treballadors de l´empresa corresponent al període subvencionat.

- Informe de vida laboral del compte de cotització de l´empresa corresponent al període subvencionat.

- Declaració emesa pel responsable de l´empresa/ entitat de que el total de les diverses fons de finançament de l´actuació no supera el cost de l´activitat subvencionada.

- En cas d´ajudes per un import superior a 10.000,00 euros, declaració emesa pel responsable de l´empresa/entitat de les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, a l´efecte de fer-les públiques al portal de transparència municipal.

L´Ajuntament de Manresa es reserva la facultat de fer totes les comprovacions que consideri necessàries

A més, a més, al marge dels documents anteriors serà necessari informe positiu de l´equip tècnic del CIO en relació amb el compliment efectiu de l´empresa de la tasca de tutoria i mentoratge del treballador/a.

13. Incompliment i reintegrament

En cas d´incompliment de les condicions establertes en aquestes bases i en el corresponent acte d´atorgament, seran d´aplicació les disposicions relatives al reintegrament de subvencions establertes en la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament de desenvolupament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol i l´Ordenança General de subvencions de l´Ajuntament de Manresa.

14. Publicitat

Es recorda l´obligatorietat de publicitar el cofinançament públic en aquestes contractacions. A tal efecte, en els contractes de les empreses, professionals i/o entitats i les persones treballadores haurà de constar una referència expressa a l´ajut de la Diputació de Barcelona en els termes següents:

'EI present contracte està cofinançat amb càrrec a I´ajut atorgat per I´Ajuntament de Manresa i compta amb eI finançament previst en eI marc deI PIa de Reactivació de I´Ocupació 2021 de Ia Diputació de BarceIona, d´acord amb eI corresponent règim.''

Així mateix, l´Ajuntament i els beneficiaris de les ajudes hauran de donar compliment a les previsions relatives a la publicitat de les subvencions establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

15. Compatiblitats

Aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra atorgada per altres administracions o ens públics o privats, a excepció de les ajudes atorgades per altres administracions locals vinculades al mateix Programa complementari - recurs de la Diputació de Barcelona.

En qualsevol cas, l´import de l´ajuda no excedirà en cap cas del cost de la contractació i no podrà ser d´una quantia que, en concurrència amb altres subvencions o ajuts rebuts d´altres administracions o ens públics i privats, nacionals o internacionals, superi el cost de la contractació a efectuar pel beneficiari.

En aquest mateix sentit, l´atorgament de l´ajut no podrà com a resultat que el beneficiari de l´ajut pugui oferir preus per sota dels considerats de mercat o que signifiqui una alteració de les condicions de lliure competència.

Les despeses que es justifiquin, pel percentatge que s´imputi a l´ajut atorgat per l´Ajuntament, no podrà justificar-se per altres convocatòries i/o davant d´altres administracions publiques.

Igualment, seran compatibles amb bonificacions i exempcions fiscals per a les contractacions laborals que realitzin les empreses.

16. Règim de mínimis

Aquests ajuts estan sotmesos al règim de mínimis establert en el Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió relatiu a l´aplicació dels articles 107 i 108 del tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de mínimis.

17. Aplicació supletòria

En tot el que no es prevegi en aquestes bases, els serà d´aplicació l´Ordenança General de Subvencions de l´Ajuntament de Manresa, les bases generals d´atorgament de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions i el seu Reglament de desenvolupament (aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol) i la resta de dret administratiu i privat

Correspondrà a l´Ajuntament de Manresa la facultat de resoldre qualsevol qüestió que es pugui presentar en relació a la interpretació d´aquestes bases.

També seran d´aplicació les previsions establertes en el Pla de reactivació de l´ocupació per al 2021, en el marc del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals de l´any 2020 .

18. Protecció de dades

Els sol·licitants i beneficiaris dels ajuts objecte d´aquestes bases reguladores han de complir amb l´establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i el Reglament ( UE) núm. 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d´abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d´aquestes dades, per tant, han d´adoptar i implementar les mesures organitzatives i tècniques necessàries per a preservar la seguretat de les dades objecte de tractament

19. Publicació dels ajuts

L´Ajuntament de Manresa donarà publicitat als ajuts concedits segons les previsions establertes en l´article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L´Ajuntament i les persones beneficiàries hauran de donar publicitat dels ajuts percebuts en els termes i condicions establerts a la Llei estatal 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com a la Llei del Parlament de Catalunya 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

ANNEX 1

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

ANNEX 2

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pla de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021

Ver el documento "Bases reguladores de les ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d´atur en el marc del Pla de Reactivació de l´ocupació 2021 de la Diputació de Barcelona. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas