Bases particulars regulad...15-03-2021

Última revisión
17/03/2021

Bases particulars reguladores de la convocatòria de subvencions en el marc del Projecte Lloguem! i el seu annex. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-03-2021

Tiempo de lectura: 56 min

Tiempo de lectura: 56 min

Relacionados:

Bases particulars reguladores de la convocatoria de subvencions en el marc del Projecte Lloguem! i el seu annex. - Boletín Oficial de Barcelona de 15/03/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 15/03/2021 hasta ----

Beneficiarios: Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Vivienda e hipotecas, Energía, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i), Economía Social, Servicios Sociales, Empresa, Industria, Comunicación pública, Cultura e idiomas

(Páginas 11-38)


L Ajuntament de Mataró ha aprovat les bases particulars reguladores de la convocatória de subvencions en el marc del Projecte Lloguem!

En l Annex es publica el text íntegre del les bases particulars de la convocatória subvencions en el marc del Projecte Lloguem! i els seu annex.

Mataró,

Regidora Delegada d Habitatge

Sarai Martínez Vega

BASES PARTICULARS REGULADORES DE LA CONVOCATÓRIA DE SUBVENCIONS EN EL MARC DEL PROJECTE LLOGUEM! DE L AJUNTAMENT DE MATARÓ

1. OBJECTE

L objecte d aquestes bases particulars és la regulació de la concessió de subvencions en el marc del projecte Lloguem! sempre d acord amb el seu Programa (s annexa com a doc.1) i dins dels límits establerts en el seu pressupost.

El projecte 'Lloguem!' té per objectiu explorar solucions basades en l economia social i cooperativa per generar una oferta alternativa d habitatge assequible i estable a Mataró. El projecte ofereix incentius als propietaris d habitatges buits perqué, a través de la seva incorporació al projecte, puguin ser condicionats o reformats i posats de nou en lloguer a un preu per sota del de mercat. Rep el suport de la Comissió Europea per mitjá del programa Accions Urbanes Innovadores.

En les presents bases es regulen els aspectes relatius a la subvenció. Les condicions generals del projecte es regulen en el Programa, i s articularan les especificitats amb cada propietari a través d un Acord d incorporació al Programa.

11. PROCEDIMENT

El procediment fixat per a la concessió de les subvencions previstes en aquestes bases és el procediment de concessió en regim de concurrencia competitiva.

Ill. RÉGIM J URÍDIC

S aplicará 1 establert al Reglament UE No 1303/2013 del Parlament europeu i del Consell Europeu de 17 de setembre de 2013 de desenvolupament Regional (FEDER).

En tot alló no previst a les presents bases será d aplicació el disposat a les Bases Generals reguladores per a la concessió de subvencions per l Ajuntament de Mataró i eis seus organismes autónoms, aprovades pel Pte de l Ajuntament en data 4 de desembre de 1997 (BOP 23/12/1997), la Llei 38/2003, general de subvencions, el seu reglament de desenvolupament aprovat pe1 RD 887/2006, de 21 de juliol. Així com també d acord amb el disposat a la Llei 39/2015 i 40/2015, ambdues d 1 d octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i de Régim Jurídic del Sector Públic, respectivament, i la Llei 26/2010, de 3 d agost, de régim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i les vigents lleis generals pressupostáries.

lV. BENEFICIARIS

Poden sol- licitar les subvencions les persones físiques o jurídiques, que;

-Ostentin la plena propietat de l habitatge, i aquest hagi estat considerat com a apte i viable per part de la proposta no vinculant emesa per part de l equip del Projecte Lloguem.

- Es trobin al corrent en el compliment de les obligacions tributáries amb l Estat, la Generalitat de Catalunya i l Ajuntament així com amb la Seguretat Social.

- No estiguin sotmesos a cap dels supósits de prohibició per ser persona beneficiária de subvencions de conformitat amb l article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Les persones sol- licitants podran actuar per sí mateixes o mitj ançant representant legal.

En cas d existir pluralitat de persones propietáries, tant físiques com jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica própia, es designará una persona sol- licitant i es realitzará autorització expressa per la resta de propietaris per a la seva tramitació i adjudicació, se ns perjudici ni renúncia dels drets i deures que aquesta generi.

V. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

S especifiquen, de forma genérica, les actuacions que configuraran el cost protegit subvencionable.

Seran subvencionables les intervencions realitzades en els 24 mesos anteriors a la sol- licitud descrites en les lletres a) a f) de l apartat 1 del present article (sempre i quan estiguin degudament acreditades amb factura que compleixi els requisits legals de justificació i que identifiqui inequívocament l habitatge reformat) i totes aquelles descrites a la sol- licitud de la proposta no vinculant que s hagin de realitzar;

1. Actuacions de rehabilitació o millora

a) Adequació de les peces i els elements que conformen l habitatge per tal d obtenir les condicions mínimes d habitabí1itat i les necessáries perque pugui ser ocupat de manera immediata per un/a l1ogater/a o adjudicatari/ária, d acord amb alló establert en el Decret 141/2012, de 30 d octubre sobre les condicions mínimes d habitabílitat.

b) Millora de l eficiéncia energética de l habitatge (substitució de lámpades per LEDS, instal lació d elements de reducció de consum d aigua, substitució de fusteries exteriors, envidraments, tractaments de ponts termics, áillament aparells climátics, bombes calor, etc...).

c) Les instal- lacions d aigua, gas, inclosa la calefacció, electricitat i sanejament, per a l adequació de l habitatge a la normativa vigent.

d) Arranjament de banys i cuines per adaptar-los als mínims d habitabilitat i a les condicions necessáries perque l habitatge pugui ser ocupat de manera immediata per un/a 11ogater/a.

e) Millora de l aillament termic í/o acústic amb l adaptació dels elements que conformen els tancaments de l habitatge als parámetres que exigeixen les normatives vigents, inclosos els tancaments de protecció exteriors tipus persianes.

D Arranjament dels elements de l habitatge deteriorats per una manca de conservació o manteniment: pintura, terres, portes, finestres i altres.

g) Honoraris facultatius per a l elaboració i direcció del projecte técnic, si s escau.

h) Taxes i impostos municipals, sempre que la realització de les obres no hagi gaudit d ajuts económics per al mateix concepte. Eis técnics de l Ajuntament competents en matéria d habitatge, valoraran l adequació del tipus d actuacions i el seu cost d acord amb els barems preus acordats i publicats per l Ajuntament de Mataró i que s annexen a aquestes bases (annex 3). En cap cas, el cost subvencionable será superior al 10% del preu máxim establert.

2. Altres activitats o despeses subvencionables

a) Despeses, honoraris i taxes per a l obtenció de la cédula d habitabilitat i del certificat energétic de l habitatge.

b) Assegurances per a la defensa jurídica i 1 impagament de rendes, sempre en el cas que no siguin proporcionades de forma directa pe1 programa Lloguem.

c) Despeses relacionades amb l establiment de mesures de protecció envers a 1 ocupació irregular dels habitatges durant l execució de les obres, sempre en el cas que no siguin proporcionades de forma directa pe1 programa Lloguem.

d) Quantia per inici de contracte de lloguer del primer inquílí a l habitatge per un import de 2 mensualitats.

Les actuacions subvencionables enumerades en els punts anteriors es classíficaran en obligades, recomanades i elegibles.

Les actuacions obligades són aquelles indispensables per a qué 1 immoble pugui formar part del Projecte Lloguem! Configuren el marc inínim d actuació i condicionen la subvenció de les obres elegibles i recomanades.

La classificació de les actuacions subvencionables es realitzará en la proposta no vinculant on també es valorará la incorporació de l habitatge al Projecte i dependrá dels criteris técnics del Projecte Lloguem. Les condicions específiques d execució de les actuacions subvencionables es recolliran en l Acord d inclusió.

VI. MODALITATS D EXECUCIÓ DE LES ACTUACIONS SUBVENCIONABLES S especifiquen 3 modalitats d execució per les actuacions subvencionables:

A) Actuacions ja realitzades, executades en l habitatge en eis 24 mesos anteriors a la sol- licitud de la proposta no vinculant subvenció. Podran ser actuacions elegibles aquelles que figurin en l article 5 excepte lletres g i h de l apartat 1, sempre i quan, es justífiqui que la data de facturació estigui compresa en els 24 mesos previs a la sol- licitud de proposta no vinculant.

B) Actuacions no realitzades que el propietari executi per compte propi.

C) Actuacions no realitzades que el propietari en delegui l execució al Projecte Lloguem.

VII. QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ

Per al conjunt de les actuacions previstes en l article 5.1 i per a la modalitat d execució art. 6A) la quantia máxima de la subvenció s estableix en 8.000C.

Aquest import máxim es podrá incrementar en els següents supósits:

Fins a 2.000C addicionals, per a actuacions addicionals, realitzades o a realitzar, que millorin directament l eficiéncia energética dels habitatges (previst ap.5.1 b), contribueixin a l adaptació i mitigació envers el canvi climátic, mitjançant l ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Per al conjunt de les actuacions previstes en l article 5.1 i per a la modalitat d execució art. 6 B) i C), i qualificades com a obligatóries en la proposta no vinculant, la quantia máxima de la subvenció s estableix en 16.000C.

Aquest import máxim es podrá incrementar en els següents supósits (compatibles):

Fins a 2.000C addicionals, per a actuacions addicionals que millorin directament l eficiéncia energética dels habitatges, contribueixin a l adaptació i mitigació envers el canvi climátic, mitjançant l ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

- Fins a 2.000C addicionals, per a aquelles obres realitzades per mitjá d empreses d inserció.

Per a les actuacions subvencionables de l article 5.2;

a) Despeses, honoraris i taxes per a 1 obtenció de la cédula d habitabilitat i del certificat energetic de l habitatge, un máxim de 217,80 euros.

b) Assegurances d impagament i defensa jurídica, fins a 400 euros per any.

c) Despeses relacionades amb l establiment de mesures de protecció envers a l ocupació irregular dels habitatges durant l execució de les obres, un máxim 500 euros.

d) Quantia per incorporació al Projecte, equivalent a un import de 2 mensualitats, amb un máxim de 1.300 euros.

Es podrá combinar la modalitat d execució A) de l article anterior amb la modalitat B) o C), quan les actuacions pendents a realitzar a l habitatge hagin estat determinades en l informe inicial com a obligades o específiques de millora energetica. En aquest cas, la quantia máxima subvencionable será el máxim de les modalitats B i C per al conjunt de totes les actuacions.

Les condicions específiques d execució es recolliran en l Acord d inclusió. L import de les subvencions establertes en l article 5.1 en cap cas podrá ser d una quantia que,

ailladament o en concurrencia amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de 1 obra subvencionada.

VIII. CONTRIB UCIÓ ALS OBJECTIUS DEL FONS EUROPEU DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL (FEDER):

Per considerar-se i ser elegibles com a actuacions subvencionables, les actuacions proposades en el seu conjunt han de contribuir a l assoliment dels objectius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) per al període de projecció 2014-2020 recollits a l article 9 del Reglament Europeu número 1303/2013 del Parlament europeu i el Consell Europeu de 17 de setembre de 2013.

En particular, caldrá justificar que les actuacions suposen una millora de l eficiéncia energética dels habitatges. En aquest sentit, l Ajuntament exigirá la inclusió d actuacions addicionals, que contribueixin a aquest objectiu, i podrá excloure del suport actuacions que es considerin contráries a aquest objectiu. A més, facilitará al promotor de les actuacions informació i criteris per a millorar l eficiéncia energética dels habitatges, contribucions a l adaptació o mitigació envers el canvi climátic i/o l ús de tecnologies de la informació i la comunicació.

La contribució será valorada per l órgan instructor a partir de l efecte de les actuacions en el seu conjunt i no de les actuacions aíllades. La contribució de les actuacions es realitzará mitjançant un informe annex que s incorporará a l expedient en la fase de justificació.

IX. CÁLCUL DEL COST PROTEGIT I DE L ACTUACIÓ SUBVENCIONABLE

Els conceptes protegibles, a efecte del cálcul de la subvenció, estan constituits pe1 pressupost d execució material, les despeses generals i el benefici industrial de l oferta de l empresa que s ha escollit per dur a terme les obres, els honoraris dels professionals en concepte de redacció dels projectes, informes técnics, certificats necessaris i direcció d obres, la taxa de llicéncies urbanístiques i 1 impost sobre construccions, instal lacions i obres (ICIO), i 1 impost de valor afegit, sempre que aquest no sigui deduible pe1 beneficiari de la subvenció. Cada un dels conceptes, haurá d estar degudament justificat.

En el supósit que les obres incloguin diverses actuacions, el pressupost haurá de ser desglossat per a cadascuna de les actuacions que es poden subvencionar.

El cost de les actuacions protegides no podrá superar en mes d un 10% l annex 3 referent als barems de l acord marc aprovat per l Ajuntament- És a dir, l Administració podrá realitzar les comprovacions necessáries i requerir la justificació dels preus aplicats, així com adequar el cost protegit, a l efecte del cálcul de la subvenció, als preus utilitzats en l acord i que s annexa en aquestes bases.

No es podran presentar com a despeses subvencionables altres despeses que no siguin considerades en l article 5.

X. PRESENTACIÓ DE LES SOL LICITUDS DE SUB VENCIÓ

El terminé de presentació de sol licituds s iniciará l endemá de la publicació de l extracte de la convocatória al Butlletí Oficial de la Província i finalitzará el dia 30 de juny de 2021, excepte que amb anterioritat a aquesta data s hagués exhaurit el crédit pressupostari o s hagués realitzat una nova convocatória.

La sol licitud i la documentació requerida s ha de presentar, preferentment, per via telemática utílitzant la Seu Electrónica, ht s://seu at o cat, o, presencialment, a l Oficina Local d Habitatge o a les Oficines d Atenció Ciutadana. També es podran presentar en qualsevol dels llocs que preveu l article 16 de la Llei 39/2015, d 1 d octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

La presentació de la sol licitud de subvenció pressuposa el coneixement i l acceptació de les normes que la regulen.

Quan la documentació necessária per a la tramitació de la sol licitud ja estigués en poder d aquest Ajuntament, es podrá indicar en la mateix a sol- licitud referint en quin moment i davant quin órgan presenta els documents als efectes de poder-la recavar per donar trámit a la sol- licitud.

Es presumirá que aquesta consulta és autoritzada per la/les persona/es interessada/es, si no manifesta/en oposició expressa.

XI. DOCUMENTACIÓ SOL LICITUD SUB VENCIÓ

La documentació a aportar conjuntament amb la sol- licitud és la següent:

A) El model normalitzat de sol licitud es podrá obtenir a la Seu Electrónica, l Oficina d Atenció Ciutadana (OFIAC), a 1 Oficina Local d Habitatge (OLH).

B) DNI/NIF/NfE de la persona sol- licitant, representants i de la resta de propietaris si s escau.

C) Escriptura de la propietat de 1 habitatge

D) En cas que les obres es realitzin per compte del propietari, el pressupost de cada una de les actuacions subvencionables, i els permisos o la sol- licitud dels permisos necessaris per a iniciar les obres. En cas que les obres ja estiguin realitzades, s aportaran les factures i les taxa ICIO. Tots els documents han de complir els requisits establerts per la 11ei, i en tot cas, identificar degudament 1 obra realitzada o a realitzar.

XII. ORDRE DE LES SOL LICITUDS 1ESMENES

Totes les sol- licituds que compleixin correctament amb els requisits que es preveuen en aquestes bases particulars seran avaluades per rigorós ordre de presentació.

En cas contrari, 1 órgan instructor requerirá l esmena a la persona interessada en el termini máxim i improrrogable de deu dies a partir del següent a la notíficació indicant que, si no ho fa, se la tindrá per desistida de la seva sol- licitud.

En el supósit que es presentin esmenes a la sol licitud, es tindrá en compte a efectes d ordre d entrada per a la valoració dels expedients, la data de presentació de 1 última esmena o document aportat per a la formalització completa de la sol licitud. Eis expedients s aniran resolent fins l exhauriment del crédit pressupostari disponible per a la subvenció d aquestes actuacions, finalització de la convocatória o resta de causes d extinció de les subvencions.

En cas de ser necessari un criteri de desempat per establir l ordre de presentació de la sol licitud, s aplicará el següent barem de puntuació:

Nivell estimatiu d intervenció en la rehabilitació: fins a 5.000 C, 10 punts.

Nivell estimatiu d intervenció en la rehabilitació: entre 5.001C i 10.000 C, 6 punts. Nivell estimatiu d intervenció en la rehabilitació: més de 10.001 C, 3 punts.

S entendrá per desistida de la seva sol licitud la persona que la registri fora del termini que s estableix les presents bases

XIII. PROCEDIMENT 1 ÓRGANS COMPETENTS.

El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases es troba sotmes als principis generals establerts a l art. 8 de la Llei 38/2003, 17 de novembre, general de subvencions, les Bases reguladores per a la concessió de subvencions per l Ajuntament de Mataró, i de conformitat amb el que preveuen aquestes bases particulars.

L órgan responsable de la instrucció del procediment será el Cap del Servei d Habitatge.

L órgan instructor, un cop reuneixi tota la documentació requerida en aquestes bases, verificará que les sol- licituds compleixen els requisits exigits en la convocatória, i verificará el compliment de les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.

D acord amb l apartat 3 de l article 24; 1 órgan instructor podrá realitzar les peticions de tots els informes que consideri necessaris per resoldre o que exigeixin les normes que regulen la subvenció.

La proposta de resolució del procediment será elaborada d acord amb 1 informe emés per una comissió tecnica qualificadora única (en endavant Comissió Única), un cop estudiades i valorades les sol- licituds presentades.

La Comissió Única estará formada pels membres següents:

- El/la cap del servei d Habitatge, com a President.

- El/la responsable tecnic/a del Projecte Lloguem (arquitecte/a o arquitecte/a tecnic/a o titulació equivalent)

- Una persona en representació de la Fundació Unió de Cooperadors, com a soci del projecte Lloguem.

- Un/a assessor/a jurídic/a de la corporació, que exercirá les funcions de secretarí/ária.

La Comissió Única es regeix pe1 regim jurídic dels órgans col- legiats que estableix la Llei 26/2010, del 3 d agost, de Régim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.

A la vista de l expedient i de l informe de l órgan col legiat, l órgan instructor formulará la proposta de resolució, degudament motivada. que haurá de notificar-se als interessats, en un termini de deu dies per presentar al- legacions.

Si no es presentessin al- legacions, o un cop siguin resoltes les presentades, s aprovará la proposta de resolució definitiva, que s haurá d elevar a 1 órgan municipal competent per a la resolució del procediment. L órgan competent será aquell que es determinó d acord amb la normativa sobre delegacions de competéncies i atribucions d órgans de l Ajuntament diferents del Pte, i d acord amb les Bases d execució del pressupost per a l any 2020.

La resolució será notificada als interessats en un termini máxim de 10 dies des de la data d aprovació de la resolució, d acord amb alló previst a l article 40 de la Llei 39/2015, 1 d octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

El termini per a l atorgament de la subvenció no será en cap cas superior a tres mesos des de la data de la sol- licitud. La manca de resolució dins d aquest termini produirá, de forma general, efectes desestimables de la sol- licitud.

XIV. ACCEPTACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

Les persones beneficiáries, una vegada se ls hagi comunicat la resolució de concessió, hauran d acceptar sense reserves la subvenció així com les condicions imposades en la concessió. Aquesta acceptació es durá a terme mitjançant una cláusula expressa amb la signatura de l Acord d inclusió al projecte Lloguem.

XV. SIGNATURA DE L ACORD D INCLUSIÓ AL PROJECTE DE L HABITATGE

Per a cada resolució acceptada es signará el corresponent Acord d inclusió entre el propietari de l habitatge i l Ajuntament, on es detallaran totes les actuacions a realitzar, eis terminis d adhesió,

els imports subvencionats i totes aquelles altres condicions i requisits que reculli la resolució emesa per a cada sol- licitud.

Sense la signatura del l Acord d inclusió al Projecte, la concessió de la subvenció no tindrá efectes. S estableix un termini máxim de 2 mesos per a la signatura de l Acord des de la notificació de la resolució de la subvenció entre la signatura.

XVI. TERMINI D EXECUCIÓ DE LES ACTUACIONS

Pel que fa a les actuacions a realitzar, es determinaran l Acord d inclusió al Projecte els terminis per al seu inici i la seva finalització.

Excepte causa justificada, les actuacions hauran d iniciar-se abans dels dos mesos des de la signatura de l Acord d inclusió i finalitzar-se abans de sis mesos.

Cap obra podrá finalitzar més enllá del 20 de juny de 2021, realitzant-se dins del període del Projecte.

XVII. PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

Per al pagament de les subvencions es tindrá en compte, d acord amb l article VII , la modalitat o modalitats d execució utilitzades per a la realització de les actuacions subvencionables.

En el cas de la modalitat d obres ja realitzades descrites a l apartat A) art. 6, s establirá el pagament ordinari posterior a la justificació de la subvenció.

En la modalitat de la lletra B), s acordará el pagament avançat de fins el 50% de la subvenció amb pagament únic per tal de garantía la viabílitat económica de l actuació.

En el cas d obres a realitzar mitjançant la modalitat C) de l article 6, la subvenció de les obres es percebrá en especie. A efectes fiscals, será el propi Ajuntament que comunicará l atorgament de la subvenció a Hisenda.

S especificará la forma de pagament a l Acord d inclusió al Projecte Lloguem! firmat entre el/la beneficiária de la subvenció i l Ajuntament de Mataró.

XVIII. J USTIFICACIÓ DE LA SUB VENCIÓ

En la modalitat d execució de l article 6 C) la justificació de la subvenció quedará resolta amb l aportació de la documentació necessária per part de l equip del Projecte Lloguem.

En les modalitats, A) i B), per percebre les subvencions atorgades, les persones beneficiáries hauran de justificar-ne l aplicació a la finalitat per a la qual fou concedida, mitjançant la presentació de la documentació següent:

1. Documentació a aportar a l inici de les obres a) Comunicat d inici de les obres de rehabilitació (segons model normalitzat). S ha de presentar en un termini máxim de 10 dies hábils des de l endemá de 1 inici de les actuacions.

b) Sol licitud de la llicéncia municipal d obres o comunicació prévia i, si s escau, de les prórrogues concedides.

c) Pressupost de contracte de l empresa o empreses que executa/en les obres, degudament signat per ambdues parts.

2. Documentació a aportar al final de les obres.

a) Comunicat de final de les obres de rehabilitació (segons model normalitzat).

b) Cópia de totes les factures i rebuts degudament emesos, que justífiquin inequívocament la despesa realitzada, i que seran les úniques que es tindran en compte en el cálcul de la subvenció.

Les factures que justifiquin 1 import subvencionat han de reunir eis requisits següents:

- Fer referéncia a despeses generades per l activitat objecte de subvenció.

- Reunir els requisits tecnics exigits per les lleis i els reglaments que regulen les característiques de les factures i el seu contingut (número, nom i cognoms de l expedidor i del destinatari, NIF, descripció de 1 operació i contraprestació total, Hoc i data d emissió).

c) Certificat final d obra signat pel técnic competent, segons el model oficial del col- legi professional respectiu, si es precisa pel tipus d obra.

d) Fotografies en color de les obres de rehabilitació realitzades.

3. La documentació addicional que s estableixi a les cláusules especifiques del Projecte i en l Acord d inclusió al mateix. Si la documentació presentada és incorrecta o incompleta, el servei responsable requerirá la persona beneficiária perque la corregeixi o completi en el termini improrrogable de deu dies hábils. L incomp1iment de qualsevol requisit establert en aquestes normes, com també la justificació presentada fora del termini establert, la falta de justificació de les despeses o la falta de presentació de la documentació acreditativa, comporta la revocació i el reintegrament de la subvenció concedida d acord amb el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

La data límit per a la presentació de justificació de les actuacions será el 31 d octubre de 2021, coincident amb la finalització del Projecte Lloguem!.

XIX. COMPATIB ILITAT/ INCOMPATIB ILITAT

Les subvencions atorgades dins d aquesta convocatória seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, excepte en cas que les cláusules específiques prevegin la incompatibilitat.

El/la beneficiari/a tindrá 1 obligació de comunicar a 1 órgan concedent 1 obtenció de subvencions, ajuts públics, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat.

Es fa menció especial per a la compatibilitat de les bonificacions dels impostos municipals relatius al impost de béns immobles i a 1 impost sobre 1 increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana regulat a les Ordenances fiscals, que contemplen una boníficació específica per a la vinculació a programes d habitatge.

XX. DOTACIÓ PRESSUPOSTÁRIA

La dotació máxima que l Ajuntament hi destinará és de 215.000C a cárrec de la partida 820400/15211Z/78900 per a les obres per compte prop modalitat A i B article 6. Aquesta dotació a més, s incrementa 215.000C que provenen de la partida 820400/15211Z/65000 i que es destinen a l execució de les obres realitzades en la modalitat C de l article 6 (obres de rehabilitació i millora a cárrec de l Ajuntament).

Es destinen 30.000 euros a la partida 820400/152110/48900 per a la subvenció art. 5.2 lletra d).

Per tant 1 import total máxim que l Ajuntament de Mataró destinará a les subvencions previstes a les presents bases ascendeix a 460.000 00.-EUR.

A més, per 1 import máxim inicialment previst, podran atorgar-se subvencions per una quantia addicional sense necessitat d una nova convocatória, sempre que eis crédits als quals resulti imputable no estiguin disponibles en el moment d aquesta convocatória, peró que la seva disponibilitat es prevegi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió per un augment derivat de qualsevol de les causes previstes en l article 58.2 del Reglament de la Llei general de subvencions.

L efectivitat de la quantia addicional restará condicionada a la declaració de la disponibilitat del credit i, en el seu cas, a la previa aprovació de les modificacions pressupostáries oportunes (amb anterioritat a la resolució de la concessió de les subvencions).

XXI. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÁRIES Les persones beneficiáries estan obligades a:

- Acceptar la subvenció a l efecte del compliment de les condicions fixades per aplicar-la, sempre condicionada a la firma de l Acord d inclusió al Projecte Lloguem.

- Comunicar a l Ajuntament, la data d inici d execució de les actuacions subvencionades.

- Destinar l habitatge a 1 objectiu de la concessió de la subvenció.

- Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.

- Sotmetre s a les actuacions de comprovació que puguin efectuar eis órgans competents, aportant tota la informació que els sigui requerida.

- Comunicar 1 obtenció d altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurá d efectuar-se tan aviat com es coneguin i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l aplicació dels fons percebuts.

- Conservar els documents justificatius, durant el temps establert legalment, de l aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrónics, en tant que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

- Adoptar una conducta eticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar i proposar o promoure qualsevol mena de práctica corrupta i posar en coneixement de l Ajuntament de Mataró qualsevol manifestació d aquestes práctiques que, al seu parer, siguin presents o pugui afectar el procediment. Particularment s abstindran de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar eis principis d igualtat d oportunitats i de lliure concurréncia.

- Observar els principis, les normes i els cánons etics propis de les activitats, els oficis í/o les professions corresponents a l activitat objecte de subvenció o ajut públic.

- No realitzar accions que posin en risc 1 interes públic.

- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en els convocatóries de subvencions o ajuts o en eis processos derivats d aquestes convocatóries.

- Comunicar immediatament a 1 órgan competent les possibles situacions de conflicte d interessos.

- Col laborar amb 1 órgan competent en les actuacions que aquest órgan realitzi per al seguiment ilo l avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatória, particularment facilitant la informació que els sigui sol- licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics i amb l avaluació del projecte.

- Compite qualsevol altra obligació que es derivi d aquestes bases particulars, de les bases generals o d a1tres disposicions generals vigents.

XXII. SUPERVISIÓ 1 CONTROL

L órgan instructor, per ampliar el seu coneixement sobre la sol- licitud presentada, pot demanar documentació complementária amb la finalitat de comprovar el compliment de 1 objecte de

la subvenció.

Les beneficiaris resten sotmes es a les actuacions de control que regula la normativa aplicable sobre les formes de justificació de subvencions.

En relació a la veracitat de les dades de la 'Declaració dels habitatges desocupats, habitatges d ús turístic (legalitzats o no) i habitatges propietat de persones jurídiques' l Ajuntament podrá requerir, fins i tot un cop concedida la subvenció, evidencies sobre la informació facilitada en la declaració, així com realitzar actuacions de supervisió i control que podran incloure, entre d altres, la consulta al Padró municipal d habitants sobre l existéncia de persones empadronades o la práctica d inspeccions.

XXIII. INCOMPLIMENTS, REINTREGRAMENTS 1 RÉGIM SANCIONADOR

L incompliment de qualsevol requisit establert en aquestes normes, com també la justificació presentada fora del termini establert, la falta de justificació de les despeses o la falta de presentació de la documentació acreditativa, comporta la revocació i reintegrament total o parcial de la subvenció concedida d acord amb el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

L Ajuntament de Mataró té plenes facultats de fiscalització del compliment dels fins als quals s atorguen eis ajuts, en tot moment i pels procediments que consideri oportuns.

En el cas d incompliment de les obligacions que preveuen aquestes bases o dels requisits establerts en cada convocatória, s aplicará el régim sancionador previst en la normativa general de subvencions, sense perjudici de la revocació de la resolució de concessió i de 1 obligació de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.

En aquest sentit, si per part del propietari, es retira l habitatge del programa abans del compromís establert, qualsevol que sigui la seva justificació, incloses les causes de finalització del contracte establertes a la LAU per part del propietari, s haurá de retornar la subvenció en la quantia proporcional al temps pendent d execució del programa.

En cas d incompliment dels principis étics i de les regles de conducta establerts en aquestes bases, será d aplicació el régim sancionador previst en la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l article 84 pel que fa a beneficiaris d ajuts públics, sens perjudici d aquel1es altres possibles conseqüencies previstes a la legislació vigent en materia de subvencions.

XXIV. GARANTfES 1 LÍMITS

El propietari s obliga a notificar fefaentment a l Ajuntament les transmissions o constitucions de drets sobre l habitatge.

Les persones beneficiáries han de mantenir la titularitat de l habitatge durant el termini de cine anys. Cas que es comprovi que l habitatge acollit a les subvencions regulades en les presents bases sigui objecte transmissió onerosa o transmissió inter vius gratuita abans que hagi transcorregut aquest termini, s incoará d ofici el corresponent expedient de revocació i reintegrament de la subvenció rebuda.

Si els habitatges adherits al Projecte fossin objecte de transmissió onerosa o transmissió inter vius gratuita durant el termini de cine anys a partir de la percepció de la subvenció, s haurá de retornar la subvenció rebuda.

En cas de transmissió mortis causa, o constitució de drets reals sobre l habitatge, el propietari s obliga a fer constar l existéncia de l adhesió al Projecte i atorgament de la subvenció i imposar sobre l adquirent la seva subrogació en la posició contractual del propietari, havent-lo de respectar

Per garantía el compliment de la finalitat de la subvenció, per a aquelles subvencions que superin eis 2.000C, l Administració podrá exigir al beneficiari l anotació preventiva al registre de la propietat de la resolució per la qual es concedeix aquesta en els termes previstos a l article 26.2 de Decret de 8 de febrer de 1946 per el que s aprova la nova redacció oficial de la Llei Hipotecária, i d acord amb el que disposen l art. 136 de la Llei 18/2007 del dret a l habitatge i l art. 31 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La imputació per part de la persona arrendadora de 1 import de la subvenció com a part del cost global de les obres efectuades, a 1 objecte de repercutir-lo en els increments de les rendes d arrendament o de l actualització corresponent, pot suposar la revocació de la subvenció, prévia instrucció de 1 oportú expedient.

Eis habitatges per als quals s hagin concedit subvencions per la seva rehabilitació no podran rebre nous subvencions per al mateix tipus d actuació fins que hagin transcorregut deu anys des de la data de resolució de concessió definitiva d actuació protegida de rehabilitació.

XXV. PUBLICITAT

Es procedirá a la publicació de les bases reguladores i de la convocatória de subvencions, així com de les subvencions concedides en la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes establerts a la Llei General de Subvencions, i de conformitat el que disposa el Decret 271/2019, de 23 de desembre, pel qual s aprova el Reglament de Registre de subvencions i ajuts de Catalunya.

L Ajuntament de Mataró publicará al web les bases i la convocatória, així com la relació de subvencions concedides amb indicació de 1 import, entitats beneficiáries i objecte de la subvenció segons estableix la Llei 19/2014 de 29 de desembre, de Transparencia, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, sense perjudici de la seva publicació en altres diaris o butlletins oficials.

XXVI. PROTECCIÓ DE DADES

S informa a les persones sol licitants, que, per a l exercici de poders públics, les dades de carácter personal que han de facilitar per tal d obtenir les subvencions previstes en aquest programa seran incorporades en un fitxer de l Ajuntament de Mataró, amb CIF P0812000H, domicilia La Riera, núm. 48, 08301 de Mataró, amb 1 única finalitat de gestionar i tramitar el procediment de concessió de subvencions establert en aquesta convocatória, d acord amb eis principis de seguretat i confidencialitat de les dades establerts per la normativa d aplicació i, en concret, de conformitat amb la Llei orgánica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques per que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d aquestes dades i la normativa estatal d aplicació.

Aquestes dades, no es cedeixen a cap tercer i les persones interessades poden exercir els drets d accés, rectificació, cancel lació i oposició o exercir el dret a la portabílitat de les dades, dirigint la seva petició a l adreça postal indicada més amunt o al correu electroniclopd H ajmataro.cat Tant mateix, la persona interessada també te dret a presentar una reclamació davant l Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

L Ajuntament de Mataró compleix amb tots eis requisits establerts per la normativa de protecció de dades i amb totes les mesures tecniques i organitzatives necessáries per garantía la seguretat de les dades de carácter personal.

Programa per a la inclusió d habitatges en el Projecte Lloguem!

1. Introducció

L objecte del present Programa és establir el procediment i les condicions que regiran eis acords per a la incorporació d habitatges al projecte Lloguem! (en endavant, 'el Projecte').

El Projecte explora solucions basades en l economia social i cooperativa per a generar una oferta alternativa d habitatge assequible i estable a Mataró. El Projecte s adreça a persones propietáries d habitatges desocupats interessats en arrendar-los per mitj á del Projecte a canvi de facilitats per a la rehabilitació dels mateixos i seguretat en el cobrament de les rendes de lloguer.

Rep el suport de la Comissió Europea per mitjá del programa Accions Urbanes Innovadores i está gestionat per l Ajuntament de Mataró (en endavant, 'ens gestor') en col laboració amb la Fundació Unió de Cooperadors, la Diputació de Barcelona, Salesians Sant Jordi, la Universitat Autónoma de Barcelona i el Tecnocampus de Mataró.

2. Requisits dels participante al Projecte Lloguem!

Podran sol- licitar la participació en el Projecte les persones físiques o jurídiques, que ostentin la titularitat de la propietat d un habitatge que reuneixin eis requisits descrits en l apartat tercer.

Les persones sol- licitants podran actuar per sí mateixos o mitj ançant representant legal.

En cas d existir pluralitat de persones propietáries, tant físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica própia, cadascun dels integrants de l agrupació ha de complir els requisits que exigeix aquest programa.

3. Requisits dels habitatges

Els habitatges han de reunir les condicions següents mínimes:

a) Estar desocupats, com a mínim, 3 mesos abans de la data de sol- licitud de la subvenció. S exceptuen eis casos de renúncia del contracte per part de l arrendatari i en casos de finalització de lloguer per procediment judicial. Han de mantenir-se desocupats fins a la signatura del contracte d arrendament.

b) Estar ubicat dins del sol urbá consolidat d ús residencial del nucli urbá de Mataró, i destinat a ús d habitatge.

c) Reunir les condicions mínimes d habitabilitat d acord al Decret 141/2012 i disposar de cedula d habitabilitat. En cas de no disposar de cédula, ha d estar en condicions d obtenir-

la una vegada efectuades les obres d adequació de l habitatge, essent aquestes considerades com a actuacions obligatóries.

d) Disposar del Certificat d Eficiencia Energetica. En cas de no disposar-ne, ha d estar en condicions d obtenir-lo una vegada efectuades les obres d adequació de l habitatge, essent aquestes considerades com a actuacions obligatóries.

e) Estar ubicat sobre rasant, i fins una sisena alçada com a máxim des del carrer (pis 5e), si l immoble no compta amb ascensor.

S exclouen habitatges en soterrani, eis que es troben en procés de construcció, eis habitatges fora d ordenació, i els construits amb infracció de la legalitat urbanística. Per tant, en cas d habitatges en edificis plurifainiliars, l edifici ha de disposar de llicéncia de primera ocupació.

S exc1ouen els habitatges en que la persona propietária o qualsevol dels copropietaris hagi sol- licitat o es trobi en concurs de creditors, i els habitatges que estiguin sotmesos a processos judicials d execució hipotecária.

h) Han de provenir del mercat lliure o amb protecció oficial. En aquest darrer cas, cal obtenir l autorització de lloguer.

i) S exclouen aquells en eis que hi ha manifestacions de problemes importants d humitats, problemes estructurals o altres afectacions frult de problemes de conservació de l edifici.

j) Ha de disposar d escomesa exterior i distribució interior dels subministraments d e1ectricitat i aigua potable, així com de l evacuació a les xarxes de sanejament, i estar en condicions de donar-se d a1ta dels serveis d e1ectricitat, aigua i dels altres serveis que disposi, aportant butlletins d instal- lacions i documentació necessária per a contractar els serveis. En el cas que l habitatge disposi de comptadors dels serveis i contractes de subministrament d aigua potable i d energia eléctrica i de qualsevol altra instal lació, s ha de garantir que l habitatge no té cap deute pendent amb cap companyia subministradora. En cas de no disposar d un o més elements, ha d estar en condicions d obtenir-la una vegada efectuades les obres d adequació de l habitatge, essent aquestes considerades com a actuacions obligatóries.

k) No tractar-se d habitatges de persones jurídiques per al qual estiguin obligades per altra normativa de rang superior a oferir un contracte de lloguer o altre obligació de dret públic fonamentada en l interes general als ocupants d un habitatge que estigui en risc de perdua.

4. Beneficis per als propietaris

El Projecte aporta a les persones propietáries:

a) Rehabilitació, reforma o posada al dia de l habitatge

Per aquells habitatges que requereixen - o hagin requerit intervencions per a ser llogats, el Projecte ofereix:

1. Subvencions per a obres de reforma i acondiciament dels habitatges. Hi podran concórrer tant obres realitzades amb anterioritat a la sol- licitud, com obres a realitzar en el marc del Projecte.

2. Possibilitat de delegar l execució de les obres de l habitatge al Projecte.

Aquests avantatges seran regulats per mitjá de convocatóries específiques de subvenció que l Ajuntament publicará a tal efecte i es concretaran en l acord d inclusió

b) Garanties en el cobrament de rendes i cobertura de la defensa jurídica en cas d impagaments.

El Projecte disposa de mesures destinades a garantir el cobrament puntual de les rendes per part de la persona propietária des de moment que l habitatge és llogat.

Aquesta garantia s articulará fonamentalment per mitjá de la subscripció d una assegurança externa vers la propietat que cobreix l impagament de les rendes així com la defensa jurídica de la persona propietária en el cas que sigui necessária. El Projecte podrá reforçar aquesta garantia per mitjá d un sistema d intermediació de rendes que asseguri el cobrament puntual per part de la persona propietária, establint també avançaments de rendes per a cobrir eventuals endarreriments i canvis d arrendatari.

Aquesta cobertura és incompatible amb el regim de cobertures de l Avalloguer.

Aquest element será regulat per mitjá de convocatóries específiques de subvenció que l Ajuntament publicará a tal efecte, i es concretará en l acord d inclusió

c) Cobertura d eventuals danys a l habitatge per part de l arrendatari

El Projecte articulan mesures destinades a cobrir la despesa de restitució de l habitatge en el cas que es produeixin danys imputables a l arrendatari, tant durant la vigéncia de l arrendament com en la seva finalització.

Aquesta garantia s articula per mitjá de la subscripció d una assegurança externa.

Aquest element será regulat per mitjá de convocatóries específiques de subvenció que l Ajuntament publicará a tal efecte, i es concretará en l acord d inclusió

d) Avantatges fiscals

Bonificació de fins al 70% de l impost de béns immobles (IBI) durant la vinculació de l habitatge al Projecte, i bonificació de fins el 95% de l impost sobre l increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (IITVNU) per habitatges adquirits 'mortis causa' procedent del cónjuge, o parella de fet, o d una persona amb la qual existeix parentiu en línia recta. A aquests efectes, l immoble s entendrá vinculat al programa des del moment de la signatura de l acord d inclusió i fins al moment de la finalització del contracte d arrendament o de l acord de desvinculació del

Projecte.

La regulació d aquestes bonificacions es desenvolupa en les Ordenances Fiscals de l Ajuntament de Mataró.

e) Gestió integral de l arrendament

El ens gestor realitzará les funcions següents:

Gestions gratultes per a l arrendament de l habitatge. Assessorament jurídic i tecnic

Realització de l inventari inicial en relació a l estat de l habitatge Redacció del contracte i mediació en la contractació

Seguiment de les obligacions contractuals, principalment, en cas d impagaments i de manteniment de l habitatge.

Establiment de mesures antiocupació d habitatges durant des del moment d inclusió de l habitatge al projecte i fins a la signatura del contracte de lloguer, assumint la persona propietária el risc sense i que existeixi responsabilitat del Projecte en el cas d eventual ocupació.

5. Acords de col- laboració amb agents de la propietat immobiliária

L ens gestor establirá acords de col laboració amb agents de la propietat immobiliária del territori per a la difusió del Projecte, la informació a les persones propietáries i la captació d habitatges. Eis termes de la col laboració s establiran per mitjá del corresponent concurs per a l adjudicació d un contracte de serveis.

6. Procediment de participació en el Projecte

Les persones propietáriesque vulguin participar en el Projecte han de complimentar i registrar el formulari de sol licitud disponible a l Oficina Virtual de l Ajuntament de Mataró, així com en la página web del projecte Lloguem!, a l Oficina Local d Habitatge.

Presentada la sol licitud, l Oficina técnica del projecte Lloguem! es posará en contacte amb la persona propietária i establirá una data per a realitzar una visita de l habitatge en la que es determinará si l habitatge reuneix les característiques per ser llogat per mitjá del Projecte i es recopilará la informació necessária per a realitzar la valoració. Les inspeccions no impliquen cap compromís d incorporació al projecte.

Posteriorment, el personal tecnic emetrá una proposta no vinculant que contindrá:

a) La valoració de l elegibilitat de l habitatge en el marc del projecte Lloguem!, determinada a partir de eis característiques de l habitatge i l adequació amb eis criteris tecnics establerts en el programa. Podran ser rebutjats, aquells que requereixin un volum d inversió excessivament elevat o aquells que plantegin actuacions excessivament complexes, el que s apreciará a criteri discrecional del técnic inspector.

b) La valoració de la viabilitat de ser llogat per mitjá del projecte, determinada per l adequació de l habitatge a les característiques dels sol licitants. El programa es reserva el dret a rebutjar aquells habitatges que no s ajustin al perfil de dels demandants al projecte.

c) Si s escau, les intervencions prévies en l habitatge requerides de forma obligatória per a ser incorporat al projecte a partir dels criteris tecnics establerts.

d) Si s escau, les intervencions prévies recomanades per a millorar les condicions de l habitatge, fent especial incidéncia a aquelles que afectin a l eficiéncia energética del mateix.

e) Condicions económiques de l arrendament.

La indicació dels beneficis als quals la persona propietária pot aco11ir-se en el marc de participació el projecte.

g) La proposta de terminis i forma de gestió de les actuacions a realitzar en l habitatge.

h) Un calendari amb els terminis previstos per a la inclusió al Projecte.

i) La proposta de mesures i instruments per evitar la usurpació de l habitatge mentre es realitzen les obres d adequació.

j) Les condicions particulars de participació en el projecte.

La persona propietária disposará de 10 dies hábils per a acceptar i refusar la proposta, així com formular les al legacions que consideri oportú. L acceptació d aquesta oferta habilita a la propietat a sol licitar eis beneficis que l Ajuntament tingui disponibles en aquell moment. La manca de manifestació per part del propietari suposará el rebuig de l oferta plantejada.

Les comunicacions es realitzaran prioritáriament per mitjans electrónics.

La proposta no vinculant acceptada per la persona propietária seran concretades i recollides en l acord d inclusió al projecte.

7. Condicions d inclusió de l habitatge

Les persones que sol- licitin la participació es comprometen a mantenir els seus habitatges en lloguer per mitjá del projecte Lloguem! segons les condicions establertes en aquest programa i en el corresponent acord d inclusió per un termini mínim de 5 any des de l inici del primer contracte d arrendament (7 anys en el cas de persones jurídiques). Es podrá acordar la inclusió per un termini superior.

L ens gestor del Projecte durá a terme les trámits i gestions per a designar les persones que han d ocupar l habitatge. El Projecte vetllará per a garantir la solvéncia económica de l arrendatari així com l adequació entre el nucli de convivéncia i l habitatge.

Les parts en el contracte d arrendament seran la persona propietária de l habitatge i la persona que hagi estat designada per l ens gestor del Projecte, en base a les condicions establertes per a l adjudicació dels habitatges.

El projecte podrá designar com a arrendador tant al propi Ajuntament de Mataró o algun dels seus ens instrumentals, com a una altra persona jurídica de l ámbit de l economia social amb la que l Ajuntament tingui un conveni de col laboració per a la gestió del Projecte Lloguem! . En aquests casos, la persona propietária ha de reconéixer el dret de l arrendatari principal a sotsarrendar l habitatge a qualsevol persona física que lliurement designó, sota el seu criteri, el gestor del projecte.

En el supósit que l habitatge sigui acceptat pel Projecte peró no s obtingui un llogater, l Ajuntament es reserva el dret a designar un llogater per mitjá del Projecte de Mediació pel Lloguer Social, amb el mateixes condicions definides en aquest. També en aquests casos, l Ajuntament, a la seva única elecció, podrá actuar com a arrendatari i sots-arrendador directe de l habitatge.

Dins del termini de vinculació al projecte, la persona propietária es compromet a acceptar la subrogació en la posició d arrendatari del contracte, de qualsevol altra persona designada pe1 Projecte, en el supósit que el arrendatari inicial sol- liciti la finalització del contracte abans que transcorri el termini pactat. Aquest nou arrendatari, es subrogará en els drets i les obligacions establertes per a l inicial arrendatari al contracte. Aquesta subrogació, comportan que haurá de respectar-se el termini restant del contracte inicial. D aquesta manera, si per exemple el contracte d arrendament es signa el 10 de juny de 2020 per al termini de 5 anys, i transcorregut el primer any, l arrendatari inicial vol desistir del contracte, el Projecte podrá designar un nou arrendatari (que l arrendador, necessáriament haurá d acceptar), que es subrogará en aquest contracte i per tant, ocupará l immoble com a mínim des del 10 de juny de 2021 fins al 9 de juny de 2025.

El propietari vindrá obligat a concertar l arrendament d acord amb el model de contracte que redactará el Projecte, sense que es pugui modificar el dit contracte, en cap cas, per part del propietari. El contracte, recollirá, quan escaigui, els compromisos adquirits pe1 propietari en l acord d inclusió al projecte.

El Projecte establirá les mesures necessáries per a evitar la usurpació de l habitatge. No obstant aixó, será el propietari qui haurá de mantenir la possessió de l immoble, fins al moment de la signatura del contracte d arrendament i entrega de claus a l arrendatari, no assumint el Projecte ni l Ajuntament de Mataró, en cap cas, cap responsabilitat en aquest sentit.

8. Condicions económiques de l arrendament

La proposta no vinculant inclourá una renda de lloguer mensual per sota de preu de mercat. Per a la seva determinació es tindrá en compte com a referéncia el 80% de l índex de preu de lloguer que publica l Agéncia de l Habitatge de Catalunya. (http://agenciahabitatge.gencat.cat/indexdelloguer/). Partint d aquesta referéncia, també es tindrá en compte, entre d altres, les característiques de l habitatge i de l edifici, el seu estat de conservació, la ubicació, les condicions d accessibilitat, el nivell d eficiéncia energética, les intervencions requerides, i/o les subvencions atorgades.

La renda es percebrá a partir de la data de signatura d un contracte d arrendament i fins a la seva finalització.

Durant la vigéncia del contracte d arrendament, seran a cárrec de l arrendatari les petites reparacions que exigeixi el desgast per l ús ordinari de l habitatge.

Será a compte de la persona propietária el següent:

Els Impostos, taxes, arbitris i demés obligacions tributáries de carácter estatal, autonómic i municipal derivades de la seva condició de propietari de l habitatge (Impost de Béns Immobles, les taxes de clavegueram i de recollida d escombraries, etc.)

Les despeses ordináries i extraordináries de comunitat de propietaris de la que formi part l habitatge.

La persona propietária s obliga a fer-se cárrec del import dels subministraments que corresponguin a períodes anteriors a la data d aquest contracte.

La persona propietária també vindrá obligat a complir les seves obligacions legals i les que contractualment s assumeixin.

9. Intermediació de rendes

La persona propietária pot aco11ir-se al sistema d intermediació de rendes del Projecte. Es concreta en els següents punts:

1. La part Arrendataria, en el termini establert en el acord d inclusió , haurá d abonar la renda contractual pactada a l ens gestor (especificant el nom de l arrendatari i per l import estipulat al contracte).

2. L ens gestor comprovará l import i el destinatari i l ingressará la renda per mitjá de transferencia en el número de compte de la persona propietária.

3. S estableix un període máxim de 2 mesos per a qué l Ajuntament procedeixi a l ingrés en compte a la part arrendadora. La persona propietária pot optar a una subvenció equivalent als dos primers mesos d arrendament per mitjá de les convocatóries de subvenció.

4. En cas d impagament de la renta contractual, l ens gestor prendrá les mesures de mediació corresponents perqué l arrendatari regularitzi la seva situació. No obstant, la part arrendadora continuará rebent la renda mensual directament per part de l ens gestor, a cárrec de les mensualitats abonades per la part arrendatária fins al moment, fins a un máxim de 2 mesos.

5. Sinó és possible la regularització de la situació durant eis 2 primers mesos, s activará l assegurança d impagament i s iniciará el procediment judicial.

6. En interposar la demanda judicial, s activará la pólissa de defensa jurídica, prevista al Projecte.

7. Un cop finalitzat el lloguer, i si queden rendes pendents d abonament, es fará una liquidació final i conjunta en concepte de rendes pendents de pagament.

10. Gestió de les obres de rehabilitació, reforma i posada al dia.

Per mitjá de la proposta no vinculant, l ens gestor del Projecte determinará eis arranjaments, obres, reparacions i adequacions, que s hagin de fer a l immoble per aconseguir el compliment de les condicions d habitabí1itat i els criteris de qualitat dels habitatges del Projecte. Les intervencions tindran la qualificació de:

Obligatóries: Són aquelles intervencions mínimes exigides per a acceptar l habitatge dins del Projecte. Han d estar necessáriament realitzades abans de la signatura del contracte d arrendament. S inclou en aquesta categoria les intervencions mínimes d eficiéncia energetica dels habitatges.

Recomanades: Suposen una millora significativa en la qualitat, l accessibilitat, la comoditat o l eficiéncia energética de l habitatge.

Elegibles: Són aquelles actuacions que no s encabeixen en eis supósits anteriors peró són susceptibles d encabir-se en les convocatóries de subvencions vigents en el moment d emetre la proposta.

Intervencions recreatives: aquelles que no tenen cap utilitat i que no seran subvencionables en cap cas.

La propietat pot optar per a realitzar les obres per compte propi o delegar l execució de les obres a l ens gestor del projecte. En aquest darrer cas, l ens gestor realitzará una valoració económica de les intervencions i n acordará amb la persona propietária el detall de les actuacions a realitzar que haurá incloure la totalitat de les actuacions qualificades com a obligatóries i aquelles actuacions recomanades que la persona propietária sol- liciti. La valoració económica podrá incloure una partida de despeses imprevistes que será deduida en el cas que no sigui necessária la seva utílització, si s escau.

Els estándards de qualitats seran els que estableixi el Projecte.

Aquesta valoració de les intervencions s ha acceptar per part de la persona propietária i s inclourá en l acord d inclusió de l habitatge.

L ens gestor executará les obres directament o per mitjá d alguna empresa externa. L ens gestor realitzará el seguiment de les obres i vetllará per a la seva correcta execució.

En el cas que la totalitat de les intervencions a realitzar no superi l import máxim de subvenció disponible segons les bases publicades en cada moment, l ens gestor del Projecte assumirá íntegrament el cost de les obres a cárrec de l esmentada subvenció. En cas de superar l import, s acordará un pagament a cárrec de la persona propietária d aquelles obres no protegibles o aquelles que superin el máxim establert.

L ens gestor podrá establir fórmules per a fraccionar i finançar l import no subvencionat de les intervencions segons en eis termes que s acordin en l acord d inclusió de l habitatge i d acord amb les convocatóries de subvencions que resultin d aplicació.

Les intervencions realitzades restaran a benefici de la finca.

L ens gestor podrá obtenir fotografies de l immoble abans, durant i després de les obres de rehabilitació, col- locar retols i informar a la població.

11. L acord d inc1usió al projecte

Les condicions particulars de la inclusió al Projecte es regularan per mitjá d un acord d inclusió al projecte subscrit amb l Ajuntament de Mataró.

A l acords inclourá:

Característiques de l habitatge i l adequació amb eis criteris técnics establerts en el programa.

Les intervencions a realitzar en l habitatge i el carácter d aquestes a partir dels criteris técnics establerts, si s escau.

Els terminis i forma de gestió de les actuacions a realitzar en l habitatge. El preu de l arrendament i la seva durada.

La indicació dels beneficis als quals la persona propietária s acull. Acceptació de les subvencions atorgades.

Un calendari d inclusió al projecte.

Mesures i instruments per evitar la usurpació de l habitatge mentre es realitzen les obres d adequació, si s escau.

Termini, modificació, prórroga, i extinció de l acord Cláusules garantia cobrament

Cláusules mediació

Totes aquelles condicions particulars de la inclusió de l habitatge al Projecte que escaigui.

12. Documentació sol-licitud

Per a iniciar els trámits per a sol- licitar la inclusió al projecte, caldrá aportar inicialment:

' El model normalitzat de sol- licitud.

' DNI/NIF/NfE del/de la persona sol- licitant.

' Declaració responsable sobre la condició de persona propietária de l habitatge.

' En el cas de persones jurídiques, escriptura de constitució i dels estatuts; document acreditatiu dels poders del representant de l entitat que signa la sol- licitud, i documents acreditatius de la inscripció de la persona jurídica en el registre corresponent.

' En cas que l habitatge tingui més d un titular, haurá de constar expressament la voluntat de tots ells d oferir l arrendament de la finca a per mitjá del programa.

' Autorització a l ens gestor per fer les visites i inspeccions necessáries a l habitatge als efectes de realitzar la valoració de les despeses dels arranjaments o adequacions necessáries.

13. Obligacions de les persones participants en el Projecte

Les obligacions de les persones participants del Projecte són:

' Mantenir els seus habitatges en lloguer per mitjá del projecte Lloguem! segons les condicions establertes en l acord d inclusió amb un preu de lloguer per sota de mercat i per un termini mínim de 5 anys en el cas de persones físiques o de 7 anys en el cas de ser persones jurídiques.

' Col laborar amb l ens gestor del Projecte per a la correcta i pacífica execució del contracte , obligant-se, entre d a1tres, a no transmetre ni la plena propietat ni cap altre dret real sobre la finca per actes intervius sense autorització expressa del projecte, a no imposar a l habitatge servituds o cárregues, a no a arrendar-lo, a no consentir cessions sense l autorització l ens gestor del Projecte durant el termini de vigéncia del present contracte.

' En cas de transmissió mortis causa, els hereus hauran de fer constar l existencia de l acord i el contracte d arrendament en l escriptura d acceptació d heréncia, havent- lo de respectar.

' La persona propietária s obliga a notificar a l ens gestor del Projecte qualsevol acord de la comunitats de propietaris que pogués afectar a l acord í/o al contracte d arrendament, així com qualsevol convocatória en la que l ordre del dia pogués afectar-los, a fi i efecte de que pugui exercir els drets.

' Comunicar l obtenció d altres subvencions o ajuts, ingressos o recursos que financin l actuació subvencionada. Aquesta comunicació ha d efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació dels fons percebuts.

' Comunicar a l órgan competent qualsevol modificació de la persona representant dels sol licitants, de l adreça de les notificacions, de les dades bancáries, així com de les actuacions, projecte i/o planificació i estudi económic presentat i de la reassignació dels conceptes de despesa que preveuen els pressupostos inicialment presentats, amb anterioritat a la finalització del termini d execució, sense que en cap cas pugui existir una modificació de l import total del pressupost presentat.Les modificacions no comunicades poden donar Hoc a la revocació total o parcial del Projecte.

' Conservar en el termini de 4 anys posteriors a la desvinculació de l habitatge al projecte, els documents justificatius del Projecte, inclosos els documents electrónics,

en tant que puguin ser objecte d actuacions de comprovació i control.

' Sotmetre s a les actuacions de comprovació per part de l Ajuntament, així com qualsevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els órgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, aportant quanta informació li sigui requerida.

' Autoritzar a l ens gestor per a utílitzar la imatge de les obres realitzades, evitant la identificació de l immoble o la seva localització.

' Cedir les dades personals als socis científics del projectes i participar en actuacions necessáries per a l avaluació del mateix que poden incloure entre altres complimentació de qüestionaris, enquestes o entrevistes i que tindran 11oc durant la realització del projectes i en fases posteriors al mateix.

Amb carácter general, les persones que participen en el Projecte, assumeixen les obligacions següents en relació a principis etics i normes de conducta.

a. No realitzar accions que posin en risc l interés públic.

b. Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar.

c. Comunicar immediatament a l órgan competent les possibles situacions de condicte d interessos.

d. Col laborar amb l órgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment í/o l avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatória, particularment facilitant la informació que els sigui sol- licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics i amb l avaluació del projecte.

e. Adoptar una conducta eticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de práctica corrupta i posar en coneixement dels órgans competents qualsevol manifestació d aquestes práctiques que, al seu parer, afecti o pugui afectar el procediment. Particularment, s abstindran de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar eis principis d igualtat d oportunitats i de lliure concurrencia.

14. Participació en l avaluació del Projecte

Un dels objectius de Lloguem! és realitzar una avaluació de les diverses dimensions que indueixen en el desenvolupament del projecte. L avaluació está liderada pels dos socis científics del projecte: la Universitat Autónoma de Barcelona i el Tecnocampus de Mataró. L equip d avaluació requerirá puntualment la participació de les persones propietáries en el desenvolupament d accions d avaluació que poden incloure, entre d altres, qüestionaris, entrevistes, grups focals, etc.

La persona propietária ha d autoritzar la cessió de dades personals als socis científics del Projecte, amb la única finalitat de realitzar eis treballs d avaluació. Les dades d avaluació seran tractades conforme la normativa de protecció de dades i el secret estadístic.

15. Reintegrament i penalitzacions en cas incompliment de l acord d inc1usió

En eis casos que es volgués resoldre l acord d inclusió abans del termini establert, s establiran en el mateix unes cláusules de penalització i de reintegrament de tots els incentius atorgats segons els que disposi la normativa de subvencions.

D acord amb l article 51 Llei 40/2015 de Régim jurídic del Sector públic es podrá sol licitar una indemnització per danys i perjudicis causats a l ens gestor.

El contracte d arrendament es regirá per la seva própia normativa, atenent-se a les penalitzacions que regula.

16. Resolució anticipada del contracte

No será causa d extinció de l acord, la cessió del contracte que l Ajuntament de Mataró realitzi a favor d una altra entitat que en un futur pugui encarregar-se de la gestió del Projecte Lloguem!. En aquest cas, no será necessari el consentiment de la persona propietária perque tingui 11oc la cessió, havent-n hi prou amb la notificació del fet que s ha prodult el canvi d ens gestor.

17. Protecció de dades

S informa a les persones sol licitants, que, per a l exercici de poders públics, les dades de carácter personal que han de facilitar en aquest programa seran incorporades en un fitxer de l Ajuntament de Mataró, amb CIF P0812000H, domicili a La Riera, núm. 48, 08301 de Mataró, amb 1 única finalitat de gestionar i tramitar el procediment de concessió de subvencions establert en aquesta convocatória, d acord amb eis principis de seguretat i confidencialitat de les dades establerts per la normativa d aplicació i, en concret, de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d abríl de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques per que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d aquestes dades i la normativa estatal d aplicació.

Aquestes dades, no es cedeixen a cap tercer (excepte en eis supósits previstos en l apartat 14) i les persones interessades poden exercir eis drets d accés, rectificació, cancel lació i oposició o exercir el dret a la portabílitat de les dades, dírigint la seva petició a l adreça postal indicada més amunt o al correu electrónic lopd H ajmataro.cat Tant mateix, la persona interessada també te dret a presentar una reclamació davant l Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

L Ajuntament de Mataró compleix amb tots eis requisits establerts per la normativa de protecció de dades i amb totes les mesures tecniques i organitzatives necessáries per garantir la seguretat de les dades de carácter personal.

Bases particulars reguladores de la convocatòria de subvencions en el marc del Projecte Lloguem! i el seu annex. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-03-2021

Ver el documento "Bases particulars reguladores de la convocatòria de subvencions en el marc del Projecte Lloguem! i el seu annex. - Boletín Oficial de Barcelona de 15-03-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas