Aprovació de les bases es...10-03-2021

Última revisión
10/03/2021

Aprovació de les bases específiques reguladores de les subvencions del Pla de reactivació municipal II de Torelló 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021

Tiempo de lectura: 19 min

Tiempo de lectura: 19 min

Relacionados:

Aprovacio de les bases especifiques reguladores de les subvencions del Pla de reactivacio municipal II de Torello 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 10/03/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 10/03/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Comercio y marketing, Servicios Sociales, Ferias y congresos, Educación y ciencia, Empresa, Investigación, desarrollo e innovación (I+D+i)

(Páginas 29-37)


EDICTE

En la sessió ordinària de la Junta General del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, reunida el dia 18 de febrer de 2021, s´ha aprovat, entre d´altres, el següent acord:

'Aprovació de les bases específiques reguladores de les subvencions del Pla de Reactivació municipal II de Torelló 2021

Relació de fets:

L´ajuntament de Torelló amb la voluntat de reactivar l´activitat econòmica del municipi promou el Programa de Subvencions directes per a empreses, professionals i autònoms de Torelló afectats per la crisis del Covid-19.

Prèviament a la convocatòria i a la concessió dels ajuts cal aprovar unes bases reguladores específiques.

Aquestes bases estableixen el procediment per a la concessió d´aquestes subvencions amb l´objectiu de fomentar l´activitat del conjunt del teixit empresarial, posant especial atenció en aquelles empreses, professionals i autònoms afectats per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d´octubre de 2020, modificada per la resolució SLT/2568/2020 de 19 d´octubre de 2020 que va implicar la suspensió de les activitats de restauració, en tot tipus de locals i establiments, que es poden prestar exclusivament mitjançant serveis d´entrega a domicili o Recollida a l´establiment amb cita prèvia i l´obligació als centres d´estètica i bellesa de no oferir el seus serveis, així com les activitats econòmiques tals com gimnasos, comerç minorista afectat per la no obertura en cap de setmana i el comerç de més de 400m, afectades per la resolució SLT/1/2021 de 4 de gener per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de covid-19 al territori de Catalunya

Fonaments de dret:

Primer.- Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial Decret 887/2006 de 21 de juliol.

Segon.- L´article 124.3 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals (ROAS) preveu que la competència per aprovar les bases de les subvencions correspon al Ple de la corporació o a l´òrgan superior de l´organisme autònom d´acord amb la seva normativa reguladora.

Tercer.- L´article 124 del ROAS preveu que les bases per l´atorgament de subvencions s´han de sotmetre a informació pública com a mínim per un termini de 20 dies i s´han de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d´anuncis de la Corporació. Una referència d´aquest anunci s´ha d´inserir en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Quart.- L´article 11 dels Estatuts del Consorci assenyala que són funcions de la Junta General totes les que la normativa de règim local estipula com de competència del Ple municipal i no atribuïdes en els estatuts a algun altre òrgan del Consorci.

Cinquè.- Conveni d´encomana de gestió entre ajuntament de Torelló i Consorci vigent des de 1 de gener de 2021 i fins a 31 de desembre de 2023 per realitzar les següents actuacions, en el marc el programa de 'Dinamització comercial, fires i mercats a la Vall del Ges, Orís i Bisaura.': Dinamització del teixit comercial urbà, Professionalització del teixit comercial urbà, Promoció de fires i mercats.

A proposta de la Presidència es proposa a la Junta General l´aprovació del següent acord:

Primer.- Aprovar les Bases Específiques Reguladores de les subvencions del Pla de Reactivació Municipal II de Torelló 2021, el text íntegre de les quals consta a l´Annex d´aquest acord.

Segon.- Publicar aquests acords en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d´edictes del Consorci i exposar-lo al públic durant un període de 20 dies hàbils per tal que qualsevol persona interessada presenti les al·legacions i reclamacions que estimi oportunes. Una referència d´aquest anunci s´ha d´inserir al DOGC.

Tercer.- Delegar a la Presidència del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, els acords d´aprovació de la convocatòria i de resolució de les subvencions del Pla de Reactivació Municipal II de Torelló 2021 conseqüència del Covid-19.

Quart.- Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant l´òrgan que l´ha dictat, en el termini d´un mes a comptar des del dia següent a la recepció d´aquesta notificació.

Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, en el seu cas, o bé directament contra aquesta resolució, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant els Jutjats del Contenciós-Administratiu de la província de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació corresponent.

Alternativament, si el vostre domicili és en una altre província, el recurs contenciós- administratiu podrà interposar-se davant els jutjats contenciosos administratius amb competència territorial a la província de la localitat on residu.

En el cas que la desestimació del recurs de reposició es produís per silenci administratiu- silenci que es produeix pel transcurs d´un mes a comptar des de la data de la seva interposició sense que s´hagi notificat la seva resolució- es podrà interposar recurs contenciós administratiu en qualsevol moment a partir de l´endemà del dia en què, d´acord amb la seva normativa específica, es produeixi l´acte presumpte.

No obstant això, podreu interposar-ne qualsevol altre si ho considereu convenient.

Annex

Bases Específiques Reguladores de les subvencions del Pla de Reactivació Municipal II de Torelló 2021

L´Ajuntament de Torelló amb la voluntat de reactivar l´activitat econòmica del municipi de Torelló promou el Programa de subvencions directes per empreses, professionals i autònoms afectats per la crisis del COVID-19.

L´ajuntament de Torelló, en data 4 de maig de 2012 va realitzar una encomana de serveis al Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura per la prestació del servei d´empesa i emprenedoria, entre la qual s´inclou la dinamització del teixit empresarial de Torelló.

Mitjançant la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d´octubre, es van adoptar una sèrie de noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020, de 19 d´octubre, que varen implicar la suspensió de les activitats de restauració, en tot tipus de locals i establiments, que es poden prestar exclusivament mitjançant serveis d´entrega a domicili o recollida a l´establiment amb cita prèvia i la obligació als centres d´estètica i bellesa de no oferir els seus serveis, per el contacte personal proper que els mateixos impliquen.

Mitjançant la resolució SLT/1/2021, de 4 de gener per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, es varen adoptar una sèrie de mesures de salut pública que impliquen la limitació d´activitats econòmiques i empresarials.

En aquestes bases s´estableix el procediment per a la concessió d´aquestes subvencions amb l´objectiu de reactivar el sector de les activitats de restauració, dels centres d´estètica i bellesa, el sector de les activitats extraescolar i d´oci davant el tancament originat per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d´octubre, per la qual s´adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020 de 19 d´octubre, així com els gimnasos, el comerç minorista afectats per la no obertura en cap de setmana, el comerç de més de 400m, afectats per la Resolució SLT/1/2021, de 4 de gener per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Primer. Persones beneficiàries

Tindran dret a sol·licitar la subvenció tota aquella persona física o jurídica que tingui l´activitat empresarial al municipi de Torelló, com a mínim des de l´1 d´octubre del 2020, que hagi realitzat l´activitat que fonamenta el seu atorgament, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l´article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS).

Línia A:

S´hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes que el novembre passat van estar obligats a tancar per les restriccions de la pandèmia. Concretament sector de les activitats de restauració, dels centres d´estètica i bellesa, el sector de les activitats extraescolar i d´oci davant el tancament originat per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d´octubre, per la qual s´adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020 de 19 d´octubre

Línia B:

S´hi podran acollir autònoms, microempreses i pimes que des del 7 de gener de 2021 queden afectats per les noves restriccions de la pandèmia. Concretament gimnasos, el comerç minorista afectats per la no obertura en cap de setmana, el comerç de més de 400m, afectats per la Resolució SLT/1/2021, de 4 de gener per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Queden exclosos els establiments comercials dedicats a la venda de productes essencials relacionats a l´annex 2 del Decret llei 27/2020, de 13 de juliol, de modificació de la Llei 18/2009, de 22 d´octubre, de salut pública, i d´adopció de mesures urgents per fer front al risc de brots de la COVID-1

Només s´admetrà una sol·licitud per persona física o jurídica.

S´entén per activitat empresarial aquelles organitzacions que tenen llicència d´activitat al municipi o les altes fiscals i laborals corresponents per poder dur-la a terme.

Són obligacions dels beneficiaris de subvencions:

a) Complir l´objectiu, executar el projecte, realitzar l´activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar davant el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura el compliment dels requisits i les condicions, la realització de l´activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre´s a les actuacions de comprovació que s´estableixin per part del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, així com qualsevol altra comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l´exercici de les actuacions anteriors.

d) Comunicar al Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, amb anterioritat a l´atorgament de la subvenció, l´obtenció d´altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

e) Acreditar, amb anterioritat a l´atorgament de la subvenció, que es troba al corrent de les obligacions fiscals i tributàries amb l´Ajuntament, l´Agència Tributària i la Seguretat Social o autoritzar al Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura o l´Ajuntament de Torelló perquè faci les consultes pertinents aquests organismes.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats d´acord amb la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics exigits per les bases reguladores corresponents.

g) Conservar els documents justificatius de l´aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Reintegrar els fons rebuts en els supòsits previstos en la legislació aplicable i en aquestes bases específiques.

Segon. Objecte

La subvenció és una prestació econòmica única que té com a finalitat ajudar econòmicament a les persones beneficiàries detallades anteriorment.

Línia A: reactivar el sector de les activitats de restauració, dels centres d´estètica i bellesa, el sector de les activitats extraescolar i d´oci davant el tancament originat per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d´octubre, per la qual s´adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, modificada per la Resolució SLT/2568/2020 de 19 d´octubre

Línia B: reactivar el sector de les activitats afectades per la Resolució SLT/1/2021, de 4 de gener per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya, concretament gimnasos, el comerç minorista afectat per la no obertura en cap de setmana, el comerç de més de 400m.

Tercer. Tipologia d´accions subvencionables

Qualsevol tipologia d´acció que dugui a terme l´empresa durant el període de recuperació econòmica degut als efectes del COVID19, és a dir, qualsevol acció portada a terme en el període comprès entre el 15 d´octubre de 2020 i fins el termini de presentació de sol·licitud que pugui suposar per l´empresa una recuperació o increment del volum de vendes, així com l´estimulació de la demanda, i enfortir la solvència financera, i totes aquelles actuacions que vagin a fomentar la creació de sistemes efectius i àgils de venda on-line i la seva logística.

Quart. Despeses subvencionables

4.1. Les despeses subvencionables per dur a terme els conceptes descrits i subvencionables del punt tercer són:

Despeses fixes d´estructura, tals com lloguers, subministraments, compres de producte, inversions en transformació digital per fomentar la creació de sistemes de venda on-line i la seva logística, així com qualsevol altre despesa derivada de dur a terme l´acció o accions corresponents, amb excepció de:

- Sous i salaris

- Qualsevol despesa de caràcter intern, que no compti amb una factura emesa per part d´un tercer

4.2. El període subvencionable dels conceptes i els projectes és a partir del 15 d´octubre de 2020 i fins a la fi del termini de presentació de sol·licituds.

Cinquè. Quantia de la subvenció a atorgar.

La subvenció atorgada té el caràcter d´import màxim i s´ha de destinar a la realització de l´actuació subvencionada.

La quantia de la subvenció atorgada no pot superar el cost subvencionable del projecte.

Línia A: Fins el 100 % de les despeses subvencionables, amb una quantia màxima de 1.00 euros, depenent del nombre de persones treballadores a l´empresa a data 15 d´octubre de 2020.

' Empreses de més de 2 treballadors: 1.000,00euros

' Empreses fins a 2 treballadors: 800,00euros

Línia B: Fins el 100 % de les despeses subvencionables, amb una quantia màxima de 750 euros, depenent del nombre de persones treballadores a l´empresa a data 4 de gener de 2021.

' Empreses de més de 2 treballadors: 750 euros

' Empreses fins a 2 treballadors: 500 euros

No podran atorgar-se subvencions per import superior a l´esmentat.

Cada persona (física o jurídica) sol·licitant només se li podrà atorgar una subvenció.

Sisè. Aplicació pressupostaria i finançament

El Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura habilitarà una partida destinada a l´objecte de la subvenció. L´aplicació pressupostària i l´import destinat per aquesta línia de subvencions es determinarà en la convocatòria.

Setè. Termini de sol·licituds

El termini de presentació de les sol·licituds s´iniciarà l´endemà de la publicació de la seva convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà en la data que s´indiqui en la convocatòria.

La presentació de les sol·licituds de subvenció pressuposa el coneixement i l´acceptació de les normes que la regulen.

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al/a la beneficiari/ària, per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s´entendrà per desistit de la seva sol·licitud.

Vuitè.- Òrgan competent per a la instrucció i proposta de concessió

L´òrgan responsable de la instrucció del procediment per a l´atorgament de les subvencions previstes en les presents bases serà la gerència del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura amb la col·laboració del Servei de Comerç i el Servei d´empresa i emprenedoria del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura a qui l´Ajuntament de Torelló va aprovar una encomana de gestió per aquest servei.

La proposta de concessió de les subvencions serà elaborada per un òrgan col·legiat constituït d´acord amb allò previst a l´article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i estarà format per les següents persones:

' Regidora de promoció econòmica de l´ajuntament de Torelló

' Tècnica del Servei d´empresa del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura

' Tècnica del Servei d´emprenedoria del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura

' Tècnica del Servei de comerç del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura

' Gerent del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura

La proposta de concessió la formularà la gerència del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura

L´aprovació d´aquestes bases correspon a la Junta General del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura. La seva convocatòria i la corresponent resolució correspondrà a la Presidència del Consorci per delegació de la Junta General.

Novè - Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases és el de concurrència no competitiva. El criteri d´atorgament de les subvencions serà l´ordre cronològic de presentació de les sol·licituds, o fins a exhaurir la dotació pressupostària indicada a la resolució de convocatòria.

Desè. Sol·licituds i justificació

10.1. Presentació de sol·licituds i justificació:

La sol·licitud es presentarà de forma electrònica i amb el model de sol·licitud normalitzat, que està disponible a l´apartat Tràmits de la seu electrònica de del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, en l´enllaç www.gesbisaura.cat

Per poder presentar la sol·licitud electrònicament, cal que es disposi d´un certificat digital qualificat vàlid i vigent (certificat digital o idCAT mòbil).

La falsedat en qualsevol dada en el formulari de sol·licitud o document que l´acompanyi, deixen sense efectes aquest tràmit, des del moment en què es conegui i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

La justificació de la subvenció es realitzarà en el mateix moment en que es realitzi el tràmit de sol·licitud de la subvenció, de manera que al mateix temps que s´aportarà documentació relativa a la sol·licitud de la subvenció, s´aportarà també la documentació que acrediti les despeses dels conceptes i projectes objecte de la subvenció.

10.2. Documentació a presentar

La documentació a presentar és la següent:

- formulari de sol·licitud de la subvenció

- en el cas de persones jurídiques:

' Fotocòpia del DNI del/de la representant legal.

' Escriptura de constitució o Estatuts. O Poders de representació i/o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l´entitat que acrediti la representació legal del/de la sol·licitant.

' Fotocòpia del Número d´Identificació Fiscal de l´entitat peticionària.

- en el cas de persones físiques:

' Fotocòpia del DNI del/de la sol·licitant i/o del/de la representant legal.

- Alta IAE - Model 036 o 037

- Declaració jurada del compliment de requisits i del nombre de treballadors que tenen al seu càrrec.

-Memòria de justificació de la subvenció on es detallarà el projecte/activitat/actuació objecte de la subvenció i la relació de les factures objecte de la subvenció. L´import dels conceptes i projectes subvencionables haurà de correspondre a l´import del tram de subvenció per el qual es sol·licita la subvenció detallat al punt Sisè. Quantia de la subvenció

10.3. Altres consideracions relatives a les sol·licituds i justificació

La documentació presentada juntament amb la sol·licitud o amb els altres tràmits associats al procediment de concessió pot ser una còpia simple (document escanejat en PDF).

En el cas que la sol·licitud no reuneixi tota la documentació requerida a les bases, es farà un requeriment formal i es donarà un termini de deu dies hàbils a partir de l´endemà de la recepció de la notificació per esmenar-ho. En el cas que no se subsani dins d´aquest termini s´entendrà per desistida la petició de subvenció.

La sol·licitud de la subvenció implica l´acceptació de les bases reguladores.

Onzè. Protecció de dades de caràcter personal

D´acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i el que estableix el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD), les dades de caràcter personal seran tractades d´acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que estableix la normativa sobre protecció de dades.

Dotzè. Resolució, notificació i recursos

12.1 El termini màxim per notificar i emetre resolució és de 3 mesos comptant des de l´endemà de la data de finalització de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, si no s´ha dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s´entén desestimada per silenci administratiu, d´acord amb el que estableix l´article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d´agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

12.2 La resolució ha de ser motivada degudament i ha d´incloure, com a mínim, la identificació de la persona sol·licitant a la qual es concedeix la subvenció, l´import subvencionat i l´activitat o despesa que es subvenciona. .

12.3 La resolució del procediment és definitiva i posa fi a la via administrativa, d´acord amb el que disposen l´article 172.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d´abril, pel qual s´aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l´article 114.1.c de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP). Contra la mateixa es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d´un mes, a comptar des de l´endemà a la data de recepció de la notificació de la resolució, davant de l´òrgan que l´ha emès. Transcorregut aquest termini únicament es pot interposar recurs contenciós administratiu, sens perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió, d´acord amb el que disposa l´article 124 de la LPACAP.

Tretzè. Pagament

L´import de la subvenció s´abonarà en un únic pagament en el moment de la resolució favorable de la subvenció, en el termini de 30 hàbils comptadors a partir de l´endemà de l´aprovació de la concessió de la subvenció.

Catorzè. Inadmissió i desistiment

L´incompliment dels requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds que estableixen aquestes bases comporta la inadmissió de la sol·licitud.

La manca de presentació de qualsevol dels documents exigits per aquestes bases o la manca d´esmena dels requisits esmenables en el termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ, comporta el desistiment de la sol·licitud.

Qualsevol persona sol·licitant pot desistir expressament de la seva sol·licitud de subvenció abans de rebre la resolució d´atorgament, presentant un escrit de desistiment.

Torelló, 4 de març de 2021 El President

David Solà Rota

Aprovació de les bases específiques reguladores de les subvencions del Pla de reactivació municipal II de Torelló 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021

Ver el documento "Aprovació de les bases específiques reguladores de les subvencions del Pla de reactivació municipal II de Torelló 2021. - Boletín Oficial de Barcelona de 10-03-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas