Última revisión
Dictamen de Consello Consultivo de Galicia 451 de 21 de diciembre de 2022
Relacionados:
Órgano: Consello Consultivo de Galicia
Fecha: 21/12/2022
Num. Resolución: 451
Cuestión
Proxecto de orde
Resumen
Proxecto de orde pola que se establecen as normas de xestión e liquidación do imposto sobre o depósito de residuos en vertedoiros, a incineración e a coincineración de residuos (IDIRES).
Organismo:
Consellería de Facenda e Administración Pública (Xunta de Galicia)
Letrado:
Quintana Acebo
Propuesta:
Conclusion:
Favorable
Relator:
Fernández Vázquez
Contestacion
ANTECEDENTES
1.- Con data 7.12.2022 ten entrada neste organismo un escrito do señor conselleiro de Facenda e Administración Pública solicitando a emisión do
preceptivo ditame sobre o proxecto da orde de referencia polo trámite de urxencia.
2.- No expediente administrativo consta:
- Texto inicial do proxecto de orde.
- Resolución de inicio do expediente do 3.10.2022.
- Memoria xustificativa do 5.10.2022.
- Memoria xustificativa do 24.11.2022, substitutiva da anterior.
- Memoria económica do 11.10.2022.
- Táboa de vixencias.
- Informe do Servizo Técnico-Xurídico do 6.10.2022.
- Resolución de aprobación inicial do 7.10.2022.
- Informe da Dirección Xeral de Planificación e Orzamentos do 23.11.2022.
- Informe tecnolóxico funcional da Dirección Xeral de Simplificación Administrativa-AMTEGA do 11.11.2022.
- Certificado da normativa en tramitación da AMTEGA do 16.11.2022.
- Certificado da publicación no Portal de Transparencia e Goberno Aberto da Xunta de Galicia para o trámite de información
pública e realización do trámite de audiencia do 21.11.2022.
- Suxestións presentadas pola Asociación de Empresas Xestoras de Residuos e Recursos Especiais ASEGRE.
- Alegacións recibida por Palets Cervelo, S.L.
- Informe da Axencia Tributaria de Galicia sobre suxestións e alegacións presentadas do 15.11.2022.
- Informe Asesoría Xurídica do 30.11.2022.
- Texto visado pola Asesoría Xurídica.
- Texto para ditame do Consello Consultivo de Galicia (versión word).
- Texto para ditame do Consello Consultivo de Galicia (versión pdf).
3.- Os demais antecedentes dedúcense do contido do ditame.
CONSIDERACIÓNS
Primeira.- Competencia para a emisión do ditame.
O artigo 1 da Lei 3/2014, do 24 de abril, do Consello Consultivo de Galicia, configura a este órgano como o supremo órgano
consultivo da Xunta de Galicia e das administracións públicas da comunidade autónoma.
A competencia deste Consello Consultivo de Galicia para a emisión do ditame deriva da previsión contida no artigo 12.c) da
Lei 3/2014, do 24 de abril, do Consello Consultivo de Galicia, e 15 do Decreto 91/2015, do 18 de xuño, polo que se aproba
o Regulamento de organización e funcionamento do Consello Consultivo de Galicia, cando establece que este deberá ser consultado
preceptivamente nos supostos de proxectos de regulamento de execución de leis autonómicas e de desenvolvemento de normas básicas
do Estado e, de ser o caso, de normas da Unión Europea, así como as súas modificacións.
A este respecto, o presente proxecto de orde configúrase como unha norma regulamentaria de desenvolvemento da Lei 7/2022, de 8 de abril, de residuos e solos contaminados para unha economía circular.
Segunda.- Procedemento de elaboración da norma.
O procedemento de elaboración das normas xurídicas opera, tanto no seu aspecto formal como no material ou substantivo, como
unha garantía para a legalidade, acerto e oportunidade das decisións administrativas que teñen por finalidade integrarse no
noso ordenamento autonómico con eficacia, utilidade e permanencia.
Un aspecto fundamental da análise de legalidade que sobre o proxecto remitido debe realizar este Consello é o da verificación
do seu procedemento de tramitación, operando a súa corrección como condicionante esencial, non só do axuste do regulamento
ao principio de legalidade, senón tamén da habilitación do seu acerto e oportunidade.
Este órgano consultivo ten manifestado, en numerosas ocasións, que se deben observar, en igual modo, as normas substantivas
e as de carácter adxectivo que regulan a canle a través da cal se debe producir a actividade normativa da Administración,
en canto tanto unhas como outras forman parte do ordenamento xurídico ao que se encontran sometidos os poderes públicos na
súa actuación (artigos 9.1 e 103.1 da Constitución); por conseguinte, a observancia do procedemento legalmente establecido
debe ser escrupulosa, pois, se o procedemento opera como medio de garantía das decisións administrativas, a súa esixencia
é tanto maior cando se trata de emanar normas que se van inserir no ordenamento xurídico cunha vocación de permanencia e xeneralidade.
Así resulta de aplicación o disposto no título II, capítulo II, (artigos 40 e seguintes), da Lei 16/2010, do 17 de decembro,
de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia (en diante LOFAXGA), que
regula o procedemento de elaboración das disposicións administrativas de carácter xeral.
Ademais, debe terse en conta que a Lei 1/2016, do 18 de xaneiro, de transparencia e bo goberno (artigo 9) esixe a publicación
na sede electrónica ou páxina web, da relación circunstanciada e motivada dos procedementos de elaboración de anteproxectos
de lei e de disposicións administrativas de carácter xeral que estean en tramitación, a partir do intre no que se produza
a aprobación do anteproxecto.
E hai que considerar as prescricións contidas no título VI, artigos 129 a 133 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento
administrativo común das administracións públicas (en diante,
constitucional tras a recente Sentenza 55/2018, do 24 de maio, do Tribunal Constitucional (BOE 22.6.2018) que no seu fundamento
xurídico 7.c) sinala:
?[?] Los artículos 129 y 130.2 de la Ley 39/2015 no regulan las fases del procedimiento administrativo de elaboración de normas
ni siquiera establecen la estructura general del iter procedimental. Se limitan a recoger directrices a las que deben responder
las políticas, cualquiera que sea su signo, de los diferentes niveles de gobierno. Tales directrices proceden, con pocos cambios,
de los derogados artículos 4 («Principios de buena regulación aplicables a las iniciativas de las administraciones Públicas»)
y 5 («Instrumentos de las administraciones Públicas para la mejora de la regulación») y 7 («Transparencia y seguimiento de
la mejora regulatoria») de la
reglamentaria a los principios de buena regulación (art. 129, apartados 1, segundo inciso, y 5) proviene del artículo 4.1,
segundo inciso, de la
[?]?.
As ditas directrices non impiden o seu desenvolvemento autonómico ?? ni la posibilidad de establecer otros diferentes ??, apunta o Tribunal Constitucional na citada sentenza, o que ocorre nas directrices semellantes que aparecen recollidas
no título III (relativo á racionalización, simplificación e mellora da calidade normativa), da Lei 14/2013, do 26 de decembro,
de racionalización do sector público autonómico, e, en particular, do requirido no seu artigo 37.a), no que se dispón que:
?Para contribuír ao obxectivo de cumprir o principio de calidade normativa: a) En todas as iniciativas normativas xustificarase
a súa adecuación aos principios de necesidade, proporcionalidade, seguridade xurídica, transparencia, accesibilidade, simplicidade
e eficacia?.
Así, o artigo 133 da
de regulamentos, establecendo:
"1. Con carácter previo á elaboración do proxecto ou anteproxecto de lei ou de regulamento, efectuarase unha consulta pública,
a través do portal web da Administración competente, en que se pedirá a opinión dos suxeitos e das organizacións máis representativas
potencialmente afectados pola futura norma acerca:
a) Dos problemas que se pretenden solucionar coa iniciativa.
b) Da necesidade e oportunidade da súa aprobación.
c) Dos obxectivos da norma.
d) Das posibles solucións alternativas regulatorias e non regulatorias.
2. Sen prexuízo da consulta previa á redacción do texto da iniciativa, cando a norma afecte os dereitos e intereses lexítimos
das persoas, o centro directivo competente publicará o texto no portal web correspondente, co obxecto de dar audiencia aos
cidadáns afectados e solicitar cantas achegas adicionais poidan facer outras persoas ou entidades.
Así mesmo, poderá tamén pedirse directamente a opinión das organizacións ou asociacións recoñecidas por lei que agrupen ou
representen as persoas cuxos dereitos ou intereses lexítimos se vexan afectados pola norma e cuxos fins gardaren relación
directa co seu obxecto.
[?]
4. Poderá prescindirse dos trámites de consulta, audiencia e información públicas previstos neste artigo no caso de normas
orzamentarias ou organizativas da Administración xeral do Estado, a Administración autonómica, a Administración local ou das
organizacións dependentes ou vinculadas a estas, ou cando concorran razóns graves de interese público que o xustifiquen.
Cando a proposta normativa non teña un impacto significativo na actividade económica, non impoña obrigas relevantes aos destinatarios
ou regule aspectos parciais dunha materia, poderase omitir a consulta pública regulada no número primeiro. Se a normativa
reguladora do exercicio da iniciativa lexislativa ou da potestade regulamentaria por unha Administración prevé a tramitación
urxente destes procedementos, a eventual excepción do trámite por esta circunstancia axustarase ao previsto naquela".
Da análise da documentación que integra o expediente, cabe deducir que o proceso de elaboración do proxecto de orde se adecuou,
no substancial, ás esixencias que se conteñen nas citadas normas, se ben, non se levou a cabo o trámite de consulta pública
previa ao que se refire o artigo 133.1 da
suposto sometido a ditame por canto da lectura do proxecto de orde se desprende como este pretende regular aspectos formais
de aplicación e de carácter meramente organizativo do tributo, non implicando así mesmo obriga relevante ningunha, o que,
segundo a dicción do artigo 133.4 da
Terceira.- Marco xurídico da regulación proxectada.
1.- O imposto sobre o depósito de residuos en vertedoiros, a incineración e a coincineración de residuos foi aprobado pola Lei
7/2022, do 8 de abril, de residuos e solos contaminados para unha economía circular, como un dos mecanismos para avanzar en economía
circular e fomentar o reciclado dos residuos.
Prevese a súa entrada en vigor o 1.1.2023, e está regulado no capítulo II do título VII (artigos 84 a 97, ambos inclusive), no artigo 3, apartados 2 e 3, na disposición
adicional vixésimo primeira, nas disposicións transitorias sétima e oitava, na disposición final décimo terceira e nos anexos
I, II e III.
Artéllase como un tributo de carácter indirecto que recae sobre a entrega de residuos en vertedoiros para a súa eliminación,
a entrega de residuos en instalacións de incineración ou de coincineración para a súa eliminación ou valorización enerxética,
ao tempo que se configura como un imposto estatal aplicable en todo o territorio español, pero prevéndose a súa cesión ás
comunidades autónomas, mediante a adopción dos correspondentes acordos nos marcos institucionais de cooperación en materia
de financiamento autonómico, así como mediante a introdución das modificacións normativas necesarias.
A exposición de motivos da
do imposto atribúese ás comunidades autónomas, que poderán asumir as competencias de xestión desta figura. Así a disposición
transitoria oitava da Lei 7/2022, do 8 de abril, establece un réxime transitorio da atribución de competencias de xestión en relación con este imposto.
A Comunidade Autónoma de Galicia foi unha das comunidades autónomas que comunicou a súa decisión de asumir a xestión do imposto
dende a súa entrada en vigor.
2.- O 29.7.2022 foi publicada no Boletín Oficial do Estado, a Lei orgánica 9/2022, do 28 de xullo, pola que se establecen normas que faciliten o uso de información financeira e doutro tipo para a prevención,
detección, investigación ou axuizamento de infraccións penais, de modificación da Lei orgánica 8/1980, do 22 de setembro,
de financiaciamento das comunidades autónomas e outras disposicións conexas, e de modificación da Lei orgánica 10/1995, do
23 de novembro, do
diante,
de financiamento das comunidades autónomas de réxime común e cidades con estatuto de autonomía (en diante LCT) ao tempo que
tamén se modificaron determinadas normas tributarias coa finalidade de articular a cesión do novo Imposto sobre o depósito
de residuos en vertedoiros, a incineración e a coincineración de residuos ás comunidades autónomas.
Así, segundo as previsións contidas na LCT, considérase producido no territorio dunha comunidade autónoma o rendemento do
imposto cando se sitúe no seu territorio o vertedoiro ou a instalación de incineración ou coincineración na que se entreguen
os residuos obxecto do imposto (artigo 44 bis). As comunidades autónomas terán capacidade normativa para incrementar os tipos
de gravame aplicables a cada unha das categorías de residuos e instalacións previstas no artigo 93 da Lei 7/2022, do 8 de abril, respecto dos residuos depositados, incinerados ou coincinerados nos seus respectivos territorios, aínda que
non poderán regular a clasificación de residuos e de instalacións contida no dito precepto que dea lugar á aplicación de tipos
de gravame diferenciados (artigo 52 bis).
As comunidades autónomas faranse cargo, por delegación do Estado e nos termos previstos na LCT da aplicación do imposto, así
como da revisión dos actos ditados no exercicio da súa aplicación segundo o artigo 54, desenvolvendo no artigo seguinte as
funcións concretas que corresponden ás comunidades autónomas na aplicación do imposto.
O artigo 55.5 establece que os modelos de autoliquidación que aproben as comunidades autónomas deberán conter os mesmos datos
que os aprobados pola persoa titular do Ministerio de Facenda e Función Pública. Así mesmo as ordes reguladoras da creación
do Censo de obrigados tributarios suxeitos ao imposto, así como do procedemento para a inscrición destes no Rexistro territorial
deberán ser substancialmente iguais ás establecidas pola persoa titular do Ministerio de Facenda e Función Pública.
A disposición transitoria oitava da LCT sinala que para que a efectividade da cesión do imposto sexa efectiva nos termos establecidos
na lei, deberán ser adoptados os acordos necesarios para a súa configuración e aplicación plena como tributo cedido nos marcos
institucionais de cooperación en materia de financiamento autonómico establecidos no noso ordenamento.
O Consello de Política Fiscal e Financeira mediante o Acordo 1/2022, do 27 de xullo, tomou razón da modificación da Lei orgánica 8/1980, do 22 de setembro, e da Lei 22/2009, do 18 de decembro,
de cesión de tributos para o impulso dos acordos necesarios para a súa configuración e aplicación plena como tributo cedido
nos marcos institucionais de cooperación en materia de financiamento autonómico.
Pola súa banda, tal como figura no expediente a Comisión Mixta de Transferencias acordou o 26 de setembro aceptar a cesión
do imposto estatal á Comunidade Autónoma de Galicia e fixar o seu alcance e condicións, acordo que é complementario ao Acordo
da Comisión Mixta de Transferencias Administración do Estado-Comunidade Autónoma de Galicia. No acordo incorporouse o anteproxecto
de lei de modificación da Lei 17/2010, do 16 de xullo, do réxime de cesión de tributos do Estado á Comunidade Autónoma de
Galicia e de fixación do alcance e condicións da dita cesión.
No intre da solicitude a este órgano consultivo do ditame sobre o proxecto de orde, a aprobación desta lei configúrase como
a última actuación necesaria para que o sistema de cesión estea plenamente operativo dende o 1.1.2023. Por outra banda, hai que apuntar que neste momento tampouco constan publicadas as ordes ministeriais sinaladas nos artigos
95.3 e 4 e na disposición transitoria oitava da Lei 7/2022, do 8 de abril.
3.- Como se indicou, a disposición transitoria oitava da Lei 7/2022, do 8 de abril regula o réxime transitorio da atribución de competencias de xestión do tributo, que sinala:
?1. Dado que se ha configurado este impuesto con la finalidad clara de que sea un tributo cedido, y las comunidades autónomas
tengan finalmente competencias normativas sobre el mismo, en tanto no se produzcan los acuerdos en los marcos institucionales
de cooperación en materia de financiación autonómica establecidos en nuestro ordenamiento y las modificaciones normativas
necesarias para su configuración y aplicación plena como tributo cedido, las comunidades autónomas podrán asumir, por delegación
del Estado, la gestión completa del impuesto sobre el depósito de residuos en vertederos, la incineración y la coincineración
de residuos respecto de los hechos imponibles producidos en su territorio, en los términos, establecidos en el apartado 3
de esta disposición.
2. Las comunidades autónomas que opten por asumir las competencias de gestión del impuesto en su territorio deberán comunicarlo
formalmente al Ministerio de Hacienda dentro del mes siguiente a la fecha de publicación de la presente ley en el «Boletín
Oficial del Estado».
Las comunidades autónomas que no ejerzan esta opción percibirán trimestralmente el importe de la recaudación del impuesto,
que se pondrá a su disposición mediante operaciones de tesorería cuyo procedimiento se determinará reglamentariamente.
3. Corresponderán a las comunidades autónomas que asuman la aplicación del impuesto las siguientes competencias:
Primero. En el ámbito de la gestión tributaria les corresponderá:
a) La realización de los actos de trámite y la práctica de liquidaciones tributarias.
b) La calificación de las infracciones y la imposición de sanciones tributarias.
c) La publicidad e información al público de obligaciones tributarias y su forma de cumplimiento.
d) La aprobación de modelos de declaración, que deberán contener los mismos datos que los aprobados por la persona titular
del Ministerio de Hacienda.
e) La aprobación de la Orden reguladora de la creación y el procedimiento de inscripción del Censo de obligados tributarios
sujetos a este impuesto, que deberá ser sustancialmente igual a la establecida por la persona titular del Ministerio de Hacienda.
f) En general, las demás competencias necesarias para la gestión de los tributos.
No es objeto de delegación la competencia para la contestación de las consultas reguladas en los artículos 88 y 89 de la Ley
58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria.
Segundo. Corresponderá a las comunidades autónomas la recaudación en período voluntario de pago y en período ejecutivo, ajustándose
a lo dispuesto en la normativa del Estado y asumiendo los órganos correspondientes de las comunidades autónomas las potestades
atribuidas en la citada normativa. En lo que se refiere al aplazamiento y fraccionamiento de pago, corresponderá a cada comunidad
autónoma la competencia para resolver de acuerdo con la normativa del Estado.
Tercero. Corresponderán a las comunidades autónomas las funciones previstas en el artículo 141 de la Ley 58/2003, de 17 de
diciembre, General Tributaria, aplicando las normas legales y reglamentarias que regulen las actuaciones inspectoras del Estado
en materia tributaria y siguiendo los planes de actuación inspectora que deberán ser elaborados conjuntamente por ambas Administraciones.
Las actuaciones comprobadoras e investigadoras de las comunidades autónomas relativas a este impuesto que deban efectuarse
fuera de su territorio serán realizadas por la Inspección de los Tributos del Estado o la de la comunidad autónoma competente
por razón del territorio, previa solicitud de la comunidad autónoma que lo requiera.
Cuarto. Todos los actos, documentos y expedientes relativos a este impuesto de los que se deriven derechos y obligaciones
de contenido económico serán intervenidos y contabilizados por las comunidades autónomas con arreglo a los principios generales
de la
De los resultados obtenidos en la aplicación de este impuesto se rendirá anualmente a la Intervención General de la Administración
del Estado una «Cuenta de gestión del impuesto sobre el depósito de residuos en vertederos, la incineración y la coincineración
de residuos», adaptada a las disposiciones que sobre la liquidación de los presupuestos contienen la
y, en su caso, las modificaciones que puedan introducirse en la misma.
La estructura de esta cuenta será determinada por el Ministerio de Hacienda, a propuesta de la Intervención General de la
Administración del Estado, y deberá contener el importe de las liquidaciones contraídas, la recaudación obtenida, el pendiente
de cobro al finalizar cada período y el importe de los beneficios fiscales que le afecten.
La Intervención General de la Administración del Estado unirá la citada «Cuenta de gestión del impuesto sobre el depósito
de residuos en vertederos, la incineración y la coincineración de residuos» a la Cuenta General del Estado de cada ejercicio,
sin perjuicio de las actuaciones de control financiero que se estime oportuno llevar a cabo.
Las comunidades autónomas facilitarán mensualmente al Ministerio de Hacienda, en las condiciones concretas y por los medios
que se determinen, información detallada sobre la recaudación del impuesto que incluirá de manera específica todos los datos
incluidos en los modelos de autoliquidación del impuesto presentados por los contribuyentes y las liquidaciones practicadas
por la Administración.
Quinto. Corresponderá a la autoridad competente de la comunidad autónoma respectiva poner en conocimiento del Ministerio Fiscal
los hechos que estime constitutivos de delitos contra la Hacienda Pública con arreglo al
impuesto?.
Cuarta.- Estrutura do proxecto.
O texto do proxecto da orde sometido a ditame consta dunha parte expositiva seguida de 20 artigos distribuídos en cinco capítulos,
oito disposicións adicionais, unha disposición derradeira única e oito anexos.
A súa estrutura e contido son os que seguen:
- Capítulo I: Disposicións xerais.
- Capítulo II: Censo electrónico de vertedoiros, instalacións de incineración e instalacións de coincineración de residuos.
- Capítulo III: Autoliquidación do IRIDES.
- Capítulo IV: Repercusión do imposto.
- Capítulo V: Acceso á OVT e xustificantes de pagamento, e de presentación de declaracións e autoliquidacións.
- Disposición adicional primeira. Excepcionalidade ao cumprimento das obrigas tributarias de xeito electrónico.
- Disposición adicional segunda. Adhesión e autorización de entidades colaboradoras.
- Disposición adicional terceira. Obrigas de conservación de soportes informáticos das entidades de crédito en que se realice
o pagamento deste imposto.
- Disposición adicional cuarta. Cofidencialidade e representación.
- Disposición adicional quinta. Presentación e pagamento en prazo.
- Disposición adicional sexta. Tratamento de datos persoais.
- Disposición adicional sétima. Modificación dos anexos desta orde.
- Disposición adicional oitava. Instalacións de depósito, almacenamento, incineración e coincineración de residuos autorizadas
na Comunidade Autónoma de Galicia.
- Disposición derradeira única. Entrada en vigor.
Quinta.- Observación de legalidade.
Non se formulan observacións de legalidade ao proxecto de orde sometido a ditame.
Sexta.- Observacións de mellora.
Observación á Exposición de motivos.
A
en que aparece nos parágrafos seguintes, xa que por exemplo figura ?lei 7/2022? nos parágrafos terceiro e quinto; e no sétimo e oitavo aparece como ?lei 7/2022, do 8 de abril?.
Por outra banda, no parágrafo undécimo aparece citada por primeira vez a Oficina Virtual Tributaria, polo que debe comprender
a súa denominación completa seguida entre paréntese, OVT.
Observación xeral.
Segundo as Directrices de técnica normativa aprobadas por acordo do Consello da Xunta de Galicia o 30.10.2014, en concreto
na directriz número 64, a primeira cita dunha norma, tanto na parte expositiva como na parte dispositiva deberá realizarse
completa e poderá abreviarse nas demais ocasións sinalando unicamente o tipo, o número e ano, se for o caso, e a data. Debe
terse esta previsión en conta, e corrixirse nos seguintes artigos e disposicións:
Artigo 7.2 e); artigo 11.1 e 2; artigo 17.4; artigo 18.1 e 3; disposición adicional cuarta parágrafo 2, disposición adicional
sexta e disposición derradeira única.
Observación ao Capítulo II. ?Censo electrónico de vertedoiros, instalacións de incineración e instalacións de coincineración de residuos?.
O artigo 95.4 da Lei 7/2022, do 8 de abril, dispón:
?4. En los términos que, en su caso, reglamentariamente se establezca, los obligados a presentar las correspondientes autoliquidaciones
conforme lo establecido en el apartado 2 de este artículo estarán obligados a inscribirse, con anterioridad al inicio de su
actividad, en el Registro territorial del Impuesto sobre el depósito de residuos en vertederos, la incineración y la coincineración
de residuos.
El Censo de obligados tributarios sometidos a este impuesto, así como el procedimiento para la inscripción de estos en el
Registro territorial, se regularán mediante Orden de la persona titular del Ministerio de Hacienda, sin perjuicio de lo previsto
en el apartado 3.Primero.e) de la disposición transitoria octava. [?]?.
A disposición transitoria oitava da Lei 7/2022, do 8 de abril establece no apartado 3.1 que corresponde ás comunidades autónomas que decidan asumir a xestión do imposto,
?e) La aprobación de la Orden reguladora de la creación y el procedimiento de inscripción del Censo de obligados tributarios sujetos a este impuesto, que deberá ser sustancialmente igual a la establecida por la persona titular del Ministerio de Hacienda?
Pola súa banda, o artigo 55.5 da Lei 22/2009, do 18 de decembro, dispón:
?[?] Asimismo, las Órdenes reguladoras de la creación del Censo de obligados tributarios sujetos a este impuesto, así como del procedimiento para la inscripción de éstos en el Registro territorial deberán ser sustancialmente iguales a las establecidas por la persona titular del Ministerio de Hacienda y Función Pública?.
O artigo 6 do proxecto de orde ten o seguinte teor:
?Créase o Censo electrónico de vertedoiros, instalacións de incineración e instalacións de coincineración de residuos, instrumento
que será empregado pola administración tributaria galega para os efectos da aplicación do IDIRES?.
O censo electrónico creado neste precepto refírese aos vertedoiros e instalacións de incineración e de coincineración de residuos,
ou sexa, aos espazos físicos onde se vai producir o feito impoñible deste imposto, polo que debe cumprimentarse debidamente
o mandato establecido nas leis antes referidas que prevén a creación do Censo de obrigados tributarios suxeitos a este imposto (artigo 35 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria).
Por outra banda, cómpre salientar a previsión de que a orde reguladora da creación e do procedemento de inscrición do Censo
de obrigados tributarios debe ser ?substancialmente igual? á establecida pola persoa titular do Ministerio de Facenda.
A comprobación deste aspecto non pode realizarse ata o publicación da orde ministerial no Boletín Oficial do Estado, que non
consta na data de emisión deste ditame.
Observación xeral ao capítulo III.
Este capítulo III leva por rúbrica ?Autoliquidación do IDIRES?.
O artigo 95.3 da Lei 7/2022, do 8 de abril, dispón:
?La persona titular del Ministerio de Hacienda establecerá los modelos, requisitos, y condiciones para la presentación de
las autoliquidaciones a que se refiere el apartado anterior, sin perjuicio de lo previsto en el apartado 3.Primero.d) de la
disposición transitoria octava?.
O artigo 55.5 da Lei 22/2009, do 18 de decembro, sinala:
?En el impuesto sobre el Depósito de Residuos en vertederos, la incineración y la coincineración de residuos los modelos de
autoliquidación que aprueben las Comunidades Autónomas deberán contener los mismos datos que los aprobados por la persona
titular del Ministerio de Hacienda y Función Pública?.
A falta da orde ministerial referida nestas disposicións legais citadas impide facer un recoñecemento e cotexo do disposto
neste capítulo.
Disposición adicional primeira. ?Excepcionalidade ao cumprimento das obrigas tributarias de xeito electrónico?.
Na redacción desta disposición adicional recoméndase aludir ás ?probas achegadas pola persoa ou entidade interesada para xustificar a súa solicitude?. Ademais, recoméndase ponderar o establecemento dun prazo máximo para ditar resolución, máis breve que o prazo xeral que,
por defecto, fixa en tres meses o artigo 21.3 da
das autoliquidacións do imposto é dun mes desde a data de devindicación do imposto (artigo 22.1 do proxecto de orde).
Así mesmo, deberá preverse se a resolución que se dite pola Dirección da Axencia Tributaria de Galicia pon, ou non, fin á
vía administrativa.
Finalmente, recoméndase simplificar a redacción do último parágrafo da disposición no sentido que de seguido se refire:
?A resolución fixará o alcance temporal da excepcionalidade e a forma e as condicións en que deberá cumprir as obrigas tributarias.
O seu incumprimento comportará as consecuencias previstas na normativa tributaria?.
Disposición adicional cuarta. ?Cofidencialidade e representación?.
O número 3 desta disposición establece: ?A falta de representación abonda das persoas no nome das que se presentase a documentación dará lugar á existencia das responsabilidades
que fosen procedentes?.
Como xa se sinalou nos CCG 2/2014, CCG 66/2014, CCG 225/2015, CCG 462/2017, e CCG 350/2020, debería clarexarse o contido deste
precepto pola especial gravidade xurídica que leva aparellada ao establecer uns efectos que non están conectados ao que deben
ser as consecuencias xurídicas dunha falta de representación que esixe conceder un prazo para a súa emenda (artigo 46.7 da
Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria).
Disposición adicional sétima. ?Modificación dos anexos desta orde?.
Tal e como se adiantou no apartado relativo ao fundamento competencial e normativo, o proxecto de orde que nos ocupa dá cumprimento
aos mandatos de desenvolvemento normativo contidos na Lei 7/2022, do 8 de abril, cumprimento que se materializa, non só na parte dispositiva do proxecto de orde senón tamén nos seus anexos
os cales, na súa meirande parte, están dotados dun contido normativo propio, innovador do ordenamento xurídico, e non do carácter
de meros actos de aplicación do xa disposto na parte dispositiva da orde ou noutra normativa de aplicación. En consecuencia,
a posibilidade de modificación ou actualización dos ditos anexos por resolución da persoa titular da Dirección da Axencia
Tributaria de Galicia (polo tanto, por medio dun acto administrativo e non a través dunha disposición de carácter xeral) debe
necesariamente limitarse a aqueles concretos extremos de tales anexos que non innoven o ordenamento xurídico senón que se
limiten a aplicar o xa recollido en normas xurídicas (de aí que resulte máis axeitado empregar exclusivamente o termo ?actualización?), constituíndo, por esa mesma razón, un límite infranqueable a introdución de modificacións substanciais de tales anexos
así como aqueles supostos nos que, mediante cambios nos anexos, se efectúe unha modificación encuberta da parte dispositiva
da orde (no mesmo sentido, CCG 21/2015, CCG 156/2015 e CCG 225/2015). Soamente desde este entendemento, a previsión contida
na disposición adicional sexta resultaría conforme a Dereito.
Disposición adicional oitava. ?Instalacións de depósito, almacenamento, incineración e coincineración de residuos autorizados
na Comunidade Autónoma de Galicia?.
O contido desta disposición ao afectar a actividades autorizadas con anterioridade á entrada en vigor da orde, debe recollerse
en forma de disposición transitoria, para facilitar a aplicación do réxime xurídico da nova regulación.
CONCLUSIÓN
Por todo o anteriormente exposto, o Pleno do Consello Consultivo de Galicia, por unanimidade dos seus membros, ditamina:
?Que o proxecto de orde pola que se establecen as normas de xestión e liquidación do imposto sobre o depósito de residuos
en vertedoiros, a incineración e a coincineración de residuos (IDIRES), resulta consonte co ordenamento xurídico?.