Última revisión
Dictamen de Consello Consultivo de Galicia 275 de 13 de septiembre de 2023
Relacionados:
Órgano: Consello Consultivo de Galicia
Fecha: 13/09/2023
Num. Resolución: 275
Cuestión
Reclamación de responsabilidade patrimonial
Resumen
Reclamación de responsabilidade patrimonial interposta por M., por mor dos danos e perdas polo atraso terapéutico da súa doenza no Hospital Universitario Arquitecto Marcide.
Organismo:
Consellería de Sanidade (Xunta de Galicia)
Letrado:
Tato González
Propuesta:
Conclusion:
Non competencia
Relator:
Souto Souto
Contestacion
ANTECEDENTES
1.- O 30.12.2022 M. formula reclamación de responsabilidade patrimonial por mor dos danos e perdas sufridos como consecuencia
do atraso terapéutico da súa doenza no Hospital Universitario Arquitecto Marcide.
Sinala no seu escrito inicial que ?la indemnización reclamada por todos los daños y perjuicios sufridos por el reclamante asciende a treinta mil (30.000.-) euros,
importe que engloba a los sufrimientos y dolores físicos y psíquicos del paciente, así como los perjuicios económicos que
ha tenido que soportar?; para finalmente solicitar o recoñecemento do dereito ?a ser indemnizado en la cantidad de 30.000 euros, incrementada con los intereses que se devenguen desde la fecha de la presente
reclamación?.
2.- Instruído o procedemento, o 25.5.2023 acordouse a realización do trámite de audiencia.
O 26.6.2023 a parte reclamante formulou as correspondentes alegacións, nas que non altera a indemnización solicitada.
3.- Con data 30.6.2023 a persoa instrutora formula a proposta de resolución, de sentido desestimatorio.
4.- O expediente de razón foi remitido, para preceptivo ditame deste Consello Consultivo de Galicia, polo señor conselleiro de
Sanidade, tendo entrada neste organismo con data 28.8.2023.
CONSIDERACIÓNS
Primeira. Sométese a ditame deste Consello Consultivo unha proposta de resolución correspondente a un expediente administrativo instruído
pola Consellería de Sanidade, no que, a instancia de parte, se interesa o recoñecemento do dereito ao percibo dunha indemnización
por danos.
O artigo 12.j) da Lei 3/2014, do 24 de abril, do Consello Consultivo de Galicia (LCCG, en diante), dispón expresamente que:
?O Consello Consultivo ditaminará preceptivamente sobre os asuntos seguintes:
[?]
j) Reclamacións de responsabilidade patrimonial de contía superior a 30.000 euros para a Administración autonómica??.
Segunda. Pola súa banda, o artigo 17.a) do Decreto 91/2015, do 18 de xuño, polo que se aproba o Regulamento de organización e funcionamento
do Consello Consultivo de Galicia, establece que:
?Artigo 17. Funcións da Sección de Ditames.
Son funcións desta sección:
A emisión dos ditames a que se refiren as letras f), g), h), i), j) e k) do artigo 12 da lei
[?]?.
Terceira. Finalmente, o artigo 33.2 do citado Decreto 91/2015, do 18 de xuño, sinala que:
?Unha vez aberto o expediente, e como trámite previo, en caso de observarse a falta manifesta de competencia do Consello,
por parte da Presidencia do Consello decidirase a devolución do expediente remitido e o arquivo do actuado ante o Consello,
sen máis trámite?.
Cuarta. Como vai dito nos antecedentes da presente resolución, a parte reclamante cuantifica exactamente os danos padecidos en 30.000
euros.
Así as cousas, a contía da indemnización solicitada non supera o limiar definido no artigo 12.j) da LCCG ??contía superior a 30.000 euros??. Consecuentemente, este organismo non resulta competente para a emisión do ditame solicitado, podendo a instrución continuar
coa tramitación para resolver a reclamación de responsabilidade patrimonial presentada sen necesidade de recadar o ditame
deste órgano consultivo.
Quinta. A conclusión anterior non se ve desvirtuada polo feito de que no suplico do escrito inicial se solicite o recoñecemento do
dereito ?a ser indemnizado en la cantidad de 30.000 euros, incrementada con los intereses que se devenguen desde la fecha de la presente
reclamación?, pois a xuízo deste órgano consultivo a alusión a aqueles xuros non pode empregarse para determinar a contía do procedemento
de responsabilidade patrimonial.
O fundamento da nosa posición atopámolo no artigo 81.2 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común
das administracións públicas (LPAC, en diante), que dispón o que segue no seu parágrafo primeiro:
?Cando as indemnizacións reclamadas sexan de contía igual ou superior a 50.000 euros ou á que se estableza na correspondente
lexislación autonómica, así como naqueles casos que dispoña a Lei orgánica 3/1980, do 22 de abril, do Consello de Estado,
será preceptivo solicitar ditame do Consello de Estado ou, se for o caso, do órgano consultivo da comunidade autónoma?.
Por tanto, poñendo este precepto en relación co artigo 12.j) da LCCG, a nosa intervención nos procedementos de responsabilidade
patrimonial será preceptiva cando o importe da indemnización reclamada supere os amentados 30.000 euros.
Os conceptos que integran dita indemnización son só os recollidos no artigo 34 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de réxime
xurídico do sector público (LRXSP, en diante):
1. Só serán indemnizables as lesións producidas ao particular provenientes de danos que este non teña o deber xurídico de
soportar de acordo coa lei. Non serán indemnizables os danos que deriven de feitos ou circunstancias que non se puidesen prever
ou evitar segundo o estado dos coñecementos da ciencia ou da técnica existentes no momento de produción daqueles, todo isto
sen prexuízo das prestacións asistenciais ou económicas que as leis poidan establecer para estes casos.
[?]
3. A contía da indemnización calcularase con referencia ao día en que a lesión efectivamente se produciu, sen prexuízo da
súa actualización ata a data en que se poña fin ao procedemento de responsabilidade conforme o índice de garantía da competitividade,
fixado polo Instituto Nacional de Estatística, e dos xuros que procedan por demora no pagamento da indemnización fixada, os
cales se exixirán conforme o establecido na Lei 47/2003, do 26 de novembro, xeral orzamentaria, ou, se for o caso, conforme
as normas orzamentarias das comunidades autónomas?.
Do anterior despréndese con claridade que o importe da indemnización e, por tanto, da contía do procedemento (para os efectos
da LCCG), virán determinados pola valoración económica dos danos reclamados pola persoa interesada, sen que teña cabida nese
concepto, no caso que nos ocupa, a alusión xenérica aos hipotéticos xuros devindicados ou por devindicar.
Nótese, a este respecto, que o propio artigo 34 da LRXSP diferencia entre a contía da indemnización, a súa actualización e
os xuros por demora; conceptos estes dous últimos cuxa determinación a norma sitúa ?na data en que se poña fin ao procedemento de responsabilidade?* e, por tanto, a súa concreción sería posterior á eventual intervención deste órgano consultivo. En consecuencia, as mencións
xenéricas que, como neste caso, se efectúan aos hipotéticos xuros devindicados non poden ser tidas en consideración para determinar
a competencia para a emisión do noso ditame, pois neste momento do procedemento só cabe atender á valoración económica dos
danos inicialmente efectuada pola persoa reclamante.
* Afirmación que é extensible ao xuros de demora, xa que tanto o artigo 26 da Lei 47/2003, do 26 de novembro, xeral orzamentaria,
como o artigo 26 do Decreto lexislativo 1/1999, do 7 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de réxime financeiro
e orzamentario de Galicia, atenden, ao regular o dereito á súa percepción, á data de notificación da resolución xudicial ou
do recoñecemento da obriga.
RESOLVO
?Devolver o expediente de razón por mor da falta de competencia deste órgano consultivo para a emisión do ditame solicitado?.