Dictamen de la Comisión J...o del 1996

Última revisión
09/05/1996

Dictamen de la Comisión Jurídica Asesora de Cataluña núm 134/1996 del 09 de mayo del 1996

Tiempo de lectura: 4 min

Tiempo de lectura: 4 min

Órgano: Comisión Jurídica Asesora de Cataluña

Fecha: 09/05/1996

Num. Resolución: 134/1996


Cuestión

Proyecto de Decreto por el que se establece el currículo de los ciclos de formación específica de grado superior de artes plásticas y diseño de la familia profesional de artes aplicadas de la escultura

Contestacion

ANTECEDENTS

Es dedueixen del Dictamen.

FONAMENTS JURÍDICS

I. El Projecte de decret sotmès a dictamen tal com s?indica en l?antecedent 1 té com a base la Llei orgànica 1843/1994 de 9 de setembre d?ordenació general del sistema educatiu i una sèrie de disposicions estatals d?abast reglamentari que la despleguen i d?una manera més immediata el Decret 304/1995 de 7 de novembre pel qual s?estableix l?ordenació general dels cicles de formació específica d?arts plàstiques i disseny de Catalunya.

L?esmentat Projecte ha estat tramitat a través d?un expedient correcte llevat d?un aspecte prou important. Una vegada més caldrà fer esment de la defectuosa consideració que en ell es fa de la memòria. És a dir la que figura en l?expedient es redacta amb data 26 de gener de 1996 quan és així que el Projecte s?havia tramès al Consell Escolar de Catalunya a fi que evacués l?informe previst en l?article 9.1 de la Llei 25/1985 de 10 de desembre dels consells escolars el 20 de desembre de 1995. Per tant sense el text de la memòria.

Aquesta Comissió insisteix en el fet que la memòria exigida per l?article 63.1 de la Llei 13/1989 de 14 de desembre d?organització procediment i règim jurídic de l?Administració de la Generalitat no és un document intern de l?expedient sinó un text que ha d?acompanyar el del Projecte de bell antuvi i evidentment en el tràmit d?audiència per a millor il·lustració dels informants.

Una lectura acurada d?aquell article porta a aquesta conclusió. D?una banda per tal com el precepte es refereix a la memòria com a un document que acompanya el text inicial ??la proposta de disposició ha d?anar acompanyada d?una memòria?? i d?altra per tal com així es dedueix del seu contingut preceptiu en especial perquè aquella ?ha de justificar l?oportunitat i l?adequació de les mesures proposades als fins que es persegueixen?.

Aquesta justificació lògicament ha d?estar a la disposició d?aquelles persones d?aquelles entitats o d?aquells organismes als quals cal acudir en tràmit d?audiència. Una altra cosa en canvi són les consultes prèvies que s?hagin estimat oportunes si es té en compte que el mateix article 63 fa referència a aquestes com a un dels altres continguts preceptius de la memòria.

En canvi l?informe jurídic que figura també en l?expedient sí que és lògic que sigui un document final en el qual per exemple hom explicarà aquelles modificacions que s?hagin introduït en el text primitiu com a conseqüència de les observacions fetes en aquell tràmit d?audiència.

II. Quant al text articulat del projecte no cal objectar res al seu contingut d?altra banda eminentment tècnic més enllà de la complexitat que comportarà el seu maneig a causa de les referències que s?hi fa al text d?altres disposicions. De tota manera fóra més correcte que la disposició transitòria no fes referència al Departament d?Ensenyament sinó al conseller.

Al marge d?això cal plantejar la conveniència de simplificar la redacció de l?exposició de motius que conté una sèrie de consideracions poc adequades en un text normatiu i indicar que al final d?aquesta exposició s?ha d?expressar que el Decret es dicta d?acord amb el dictamen d?aquesta Comissió.

Així ho estableix l?article 5.3 del Decret legislatiu 1/1991 de 25 de març que conté el text refós de les lleis reguladores de la Comissió Jurídica Assessora i l?article 18 del seu reglament aprovat per Decret 127/1991 de 17 de juny.

CONCLUSIÓ

S?informa favorablement sobre el Projecte de decret pel qual s?estableix el currículum dels cicles de formació específica de grau superior d?Arts Plàstiques i Disseny de la família d?Arts Aplicades a l?Escultura.

Acceda al PDF oficial en el botón de Descarga