Dictamen de la Comisión J...l del 1996

Última revisión
25/04/1996

Dictamen de la Comisión Jurídica Asesora de Cataluña núm 113/1996 del 25 de abril del 1996

Tiempo de lectura: 5 min

Tiempo de lectura: 5 min

Relacionados:

Órgano: Comisión Jurídica Asesora de Cataluña

Fecha: 25/04/1996

Num. Resolución: 113/1996


Cuestión

Modificación puntual del Plan general de ordenación urbana de La Llagosta

Contestacion

ANTECEDENTS

Es dedueixen del Dictamen.

FONAMENTS JURÍDICS

I. L?article 76 del Decret legislatiu 1/1990 estableix uns tràmits qualificats en el procediment de modificació del planejament urbanístic quan s?afecten les determinacions vigents en matèria de zones verdes. En l?expedient que s?informa es constata que efectivament els acords municipals d?aprovació inicial i provisional ?de 29 de juliol de 1993 i 10 d?abril de 1995? així com el relatiu al text refós ?de 30 de novembre de 1995? van ésser adoptats amb el quòrum de majoria absoluta. Així mateix el projecte ha estat informat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques.

II. El projecte de modificacions puntuals del Pla general de La Llagosta com es desprèn de la mateixa denominació preveu diverses modificacions en espais diversos però en tot cas propers. D?una banda es proposen unes alteracions puntuals una de les quals afecta les previsions vigents sobre zones verdes en tant que preveu requalificar com espai lliure privat un interior d?illa actualment adscrit al sistema d?espais lliures (és la relativa a l?anomenada regulació dels solars c/ Mercat 10-14 i c/ Caldes 3. 5). D?altra es preveuen les determinacions per a emmarcar dos plans especials de reforma interior (inicialment n?era un però es desglossa en el text refós). En el sector nord-est el projecte implica també una reordenació de les zones verdes actualment previstes al marge de noves prescripcions. Ens trobem en tot cas davant d?una operació de reforma interior articulada en el doble moment del planejament general que és aquell en el qual ens trobem i de planejament derivat que es concretava en dos plans especials de reforma interior.

Naturalment la nostra atenció se centrarà exclusivament en les alteracions o afectacions dels espais lliures encara que amb aquest objectiu haurem de tenir en compte altres elements.

III. Examinem ara els aspectes quantitatius del projecte de modificacions. Respecte d?una superfície total de 68.894 m2 dels quals 41.284 m2 eren sòl industrial el planejament vigent destinava 9.717 m2 a zones verdes. El projecte en el marc d?una superfície total de 62.077 m2 preveu destinar-hi 19.167 m2.

Ara bé per valorar amb exactitud aquest increment cal tenir en compte que el planejament actual hi preveu 214 habitatges mentre el projecte preveu una capacitat de 630 habitatges donant-se per tant un important augment de població que com indica l?article 76 del Decret legislatiu 1/1990 obliga a generar més espais lliures fins als 416 habitatges addicionals. Si apliquem l?estàndard de 18 m2 de zona verda per cada nou habitatge serien necessaris per aquest concepte 7.488 m2 d?espais lliures xifra menor que l?increment de zones verdes previst pel projecte que és de 9.446 m2. Si no incorporéssim cap més element es podria afirmar que en el projecte al marge i a més a més dels espais requerits pel nou sostre residencial es preveu un increment net de quasi 2.000 m2 per a espais lliures. Ara bé cal tenir en compte que en un espai immediat al sector es produeix una minva de 1.925 m2 de les zones verdes públiques ja que s?atorga la condició de verd privat a l?interior d?illa que avui està adscrit al sistema d?espais lliures. Amb aquesta nova dada l?increment net pràcticament desapareix i es pot afirmar que es manté l?equilibri general entre residència i espais lliures amb les dotacions dels nous espais exigits per l?augment dels habitatges.

Pel que fa referència al sector segregat en el text refós les disposicions per al futur Pla especial preveuen l?adscripció com a mínim de 4.528 m2 de zona verda essent l?àmbit total del Pla de 14.558 m2.

IV. Una consideració especial s?ha de fer de la proposta de suprimir la zona verda de l?interior de l?illa esmentada. En el planejament vigent aquesta previsió apareix lligada a la construcció també en l?àmbit interior de l?illa d?un equipament assistencial opció però que en realitat s?ha abandonat. Les administracions municipal i urbanística fonamenten en aquest darrer canvi la privatització d?espai interior tot assegurant la seva continuïtat com a àmbit no edificat.

D?altra banda cal tenir en compte que els espais lliures públics que poden compensar aquesta privatització es troben a 100 m i presenten una localització més oberta.

V. Des d?un vessant qualitatiu i a més d?allò que s?acaba d?assenyalar es pot afirmar que la nova localització dels espais lliures conseqüència de la reordenació urbanística del sector presenta unes característiques similars a les del planejament vigent.

VI. Les dades considerades que posen en relleu el manteniment de l?equilibri entre espais residencials susceptibles d?ocupació i espais lliures i que les característiques d?aquest són adequades per al servei que els correspon permeten afirmar un respecte suficient dels interessos públics lligats al manteniment dels espais lliures per a la millora de la qualitat de vida de la comunitat.

CONCLUSIÓ

S?informa favorablement sobre el projecte de modificacions puntuals del Pla general d?ordenació urbana de La Llagosta.

Acceda al PDF oficial en el botón de Descarga

LIBROS Y CURSOS RELACIONADOS

La residencia en territorio español. Paso a paso
Disponible

La residencia en territorio español. Paso a paso

Dpto. Documentación Iberley

17.00€

16.15€

+ Información

Entrada y salida del territorio español. Paso a paso (DESCATALOGADO)
Disponible

Entrada y salida del territorio español. Paso a paso (DESCATALOGADO)

Dpto. Documentación Iberley

12.75€

3.19€

+ Información

Doctrina de los Consejos Consultivos de España (año 2021)
Disponible

Doctrina de los Consejos Consultivos de España (año 2021)

Consejo Consultivo de Andalucía

29.75€

28.26€

+ Información

Regulación de la fase de alegaciones en el proceso civil
Disponible

Regulación de la fase de alegaciones en el proceso civil

Dpto. Documentación Iberley

6.83€

6.49€

+ Información