Sentencia ADMINISTRATIVO ...re de 2022

Última revisión
09/12/2022

Sentencia ADMINISTRATIVO Nº 806/2022, Tribunal Superior de Justicia de Galicia, Sala de lo Contencioso, Sección 1, Rec 220/2022 de 26 de Octubre de 2022

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Orden: Administrativo

Fecha: 26 de Octubre de 2022

Tribunal: TSJ Galicia

Ponente: MARIA AMALIA BOLAÑO PIÑEIRO

Nº de sentencia: 806/2022

Núm. Cendoj: 15030330012022100814

Núm. Ecli: ES:TSJGAL:2022:7064

Núm. Roj: STSJ GAL 7064:2022

Resumen
DERECHOS FUNDAMENTALES

Voces

Coronavirus

Escuela infantil

Falta de motivación

Voluntad unilateral

Daños y perjuicios

Funcionarios públicos

Centro docente

Mala fe

Acto administrativo impugnado

Violencia

Carga de la prueba

Profesorado

Expropiación especial

Práctica de la prueba

Protección de los derechos fundamentales

Formación profesional

Educación infantil

Infracciones administrativas

Empleados de la Administración Pública

Indemnización debida

Jurisdicción contencioso-administrativa

Lesividad

Encabezamiento

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.1

A CORUÑA

SENTENCIA: 00806/2022

Ponente: Dª María Amalia Bolaño Piñeiro

Procedimiento Derechos Fundamentales núm. 220/2022

Recurrente: Confederación Rexional do Traballo de Galiza da CNT

Administración demandada: Consellería de Política Social

Interviniente: Ministerio Fiscal

EN NOMBRE DEL REY

La Sección 001 de la Sala de lo Contencioso- Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia ha pronunciado la siguiente

SENTENCIA

Ilmo/as. Sr/as.

D. Fernando Seoane Pesqueira, Presidente.

Dª. Blanca María Fernández Conde

Dª. María Amalia Bolaño Piñeiro

A Coruña, a 26 de octubre de 2022.

El recurso contencioso-administrativo de Derechos Fundamentales que con el número 220/2022 pende de resolución en esta Sala, ha sido interpuesto por la Confederación Rexional do Traballo de Galiza da CNT, representada por el procurador D. Ricardo Sanzo Ferreiro y dirigido por el letrado D. Miguel Díez Escudero, contra la contra la Orden del 30 de mayo de 2022 de la Consellería de Política Social, siendo parte demandada la Consellería de Política Social, representada y dirigida por el letrado de la Xunta de Galicia. Interviene en el procedimiento el Ministerio Fiscal.

Es ponente la Ilma. Sra. Dª. María Amalia Bolaño Piñeiro.

Antecedentes

PRIMERO.-Admitido a trámite el presente recurso contencioso-administrativo, se practicaron las diligencias oportunas y, recibido el expediente, se dio traslado del mismo a la parte recurrente para deducir la oportuna demanda, lo que se hizo a medio de escrito en el que, en síntesis, tras exponer los hechos y fundamentos de derecho que se estimaron pertinentes, se acabó suplicando se tuviese por formulada demanda frente a la resolución recurrida y se dictase sentencia por la que: ' estimando la presente y de conformidad a lo establecido en el artículo 47.1.a) de la Ley 39/2015 , declare la NULIDAD de la ORDE do 30 de maio de 2022 pola que se establecen os servizos mínimos dirixidos a garantir os servizos esenciais nos centros dependentes do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar durante a folga convocada pola Confederación Nacional do Traballo (CNT) para o día 2 de xuño de 2022,r, DICTADA por la CONSELLERÍA DE POLÍTICA SOCIAL, y condene a la Administración demandada al pago de la cantidad de 6.250€ (seis mil doscientos cincuenta euros) al Sindicato convocante de la huelga CONFEDERACION REXIONAL DO TRABALLO DE GALIZA DA CNT, en calidad de afectado por el acto administrativo impugnado, todo ello con expresa imposición de costas a la Administración demandada.'

SEGUNDO.-Conferido traslado a la parte demandada, se solicitó la desestimación del recurso, de conformidad con los hechos y fundamentos de derecho consignados en la contestación de la demanda. Por el Ministerio Fiscal se presentó escrito formulando las alegaciones y petición que obra en autos.

TERCERO.-Habiéndose recibido el asunto a prueba y practicada ésta según obra en autos y declarado concluso el debate escrito, quedaron las actuaciones sobre la mesa para resolver.

CUARTO.-En la sustanciación del recurso se han observado las prescripciones legales, siendo la cuantía del mismo indeterminada.

Fundamentos

PRIMERO.- Objeto del Procedimiento y alegaciones de las partes.

En el presente caso la representación de la CONFEDERACIÓN REXIONAL DO TRABALLO DE GALIZA, interpuso recurso contencioso-administrativo por el procedimiento preferente de derechos fundamentales, contra la Orden de 30 de mayo de 2.022 por la que se establecen los servicios mínimos dirigidos a garantizar los servicios esenciales en los centros dependientes del Consorcio Gallego de Servicios de Igualdad y Bienestar durante la huelga convocada por la Confederación Nacional del Trabajo (CNT) para el día 2 de junio de 2022, por la CONSELLERÍA DE POLÍTICA SOCIAL.

Interesa la parte actora la estimación del recursoalegando: ', ..., vulneración del artículo 28.2 de la constitución española ..., Respecto a las Escuelas Infantiles en primer lugar, pueden garantizar el funcionamiento mínimo de sus servicios (apertura, cierre, atención mínima...) con un trabajador, cumpliendo así con la atención a grupos reducidos de usuarios, para los cuales este servicio resulta imprescindible para la conciliación. Los criterios de ratio por alumno establecidos en el Decreto 329/2005, son exigibles para el funcionamiento cotidiano de la actividad del centro, no obstante, para el día 02 de junio 2022 fecha en que se celebró la huelga, consistiendo ésta en un paro de 24 horas de duración, solo se debía garantizar el funcionamiento mínimo de la actividad no el cotidiano y, por tanto, los baremos para las ratios del día a día no son de aplicación. La prestación mínima del servicio está garantizada con la presencia de un trabajador. Este criterio fue aplicado por la propia demandada en los servicios mínimos fijados para la huelga del 8 de marzo de 2.019 tal y como se explicó en el relato de hechos. En todo caso obligar a establecer unos servicios mínimos de dos trabajadores más un PSX vulnera el derecho fundamental al libre ejercicio de huelga. En segundo lugar, para el caso de aplicar a los presentes autos las razones por las cuales se aumentaron los servicios mínimos en las huelgas del 18 de febrero y 18 de junio de 2.021, que no fueron otras que las expuestas en la resolución judicial de esta Sala citada en el relato de hechos, basadas en la situación de excepcional de COVID - 19, en todo caso se aplicarían estas de forma analógica y de ningún modo resultan aceptables las impuestas por la demandada, que no se limitan a aplicar las mismas, sino que las aumentan injustificadamente. en efecto, los servicios mínimos que se fijaron para jornada de huelga del pasado 2 de junio superaron a los del 08 de marzo de 2019, pero no solo eso, sino que superan también a los del 18 de febrero y 18 de junio de 2021 amparándose en razones COVID,.., Respecto a los Centros de Día el criterio en las anteriores huelgas ha sido uniforme, siempre se han fijado 3 gerocultores por turno en cada una de las anteriores convocatorias de paros de 24 horas, insistimos servicio mínimo de 3 gerocultores independientemente de encontrarnos o no en periodo covid. la demandada ha decidido unilateralmente incorporar un psx en todos los centros de día y aumentar en 3 de estos el número de gerocultores, creando así unos servicios mínimos superiores a los que venía fijando sin justificar ni exponer ninguna razón que ampare o justifique este cambio de criterio,.., en la resolución publicada en el dog han decidido añadir un nuevo párrafo para justificar el establecimiento de un PSX por cada Centro de Día,.., Respecto a los Centros Residenciales de Cerdedo y Cerceda el criterio en las anteriores huelgas ha sido uniforme, siempre se fijaban 5 gerocultores en Cerdedo (2 de mañana, 2 de tarde y 1 de noche), más 2 PSX (1 de mañana y otro de tarde), y 7 gerocultores en Cerceda (3 de mañana, 3 de tarde y 1 de noche), y 2 PSX uno de mañana y otro de tarde, en cada una de las anteriores convocatorias de paros de 24 horas, insistimos servicios mínimos establecidos en periodo COVID. La demandada ha decidido unilateralmente aumentar el número de gerocultores en ambos centros..., finalmente denunciar la mala fé procesal con la que actuó la demandada, pues publicó la orden de establecimiento de servicios mínimos con menos de 24 horas de antelación..., Esta práctica ha impedido de facto la interposición de la presente acción dentro del plazo suficiente para evitar la lesión del Derecho Fundamental,.., en consonancia con la gravedad de los hechos descritos, concurre la vulneración de derechos fundamentales denunciada, la cual genera el derecho a una indemnización adicional al Sindicato demandante, que esta parte cuantifica en 6.250 euros tomando como referencia el baremo de aplicación de la LISOS. ,,..,,Solicita en definitiva la parte recurrenteque se dicte Sentencia por la que, estimando la presente y de conformidad a lo establecido en el artículo 47.1.a) de la ley 39/2015 , declare la nulidad de la orde do 30 de maio de 2022 pola que se establecen os servizos mínimos dirixidos a garantir os servizos esenciais nos centros dependentes do consorcio galego de servizos de igualdade e benestar durante a folga convocada pola confederación nacional do traballo (cnt) para o día 2 de xuño de 2022,r, dictada por la consellería de política social, y condene a la administración demandada al pago de la cantidad de 6.250 euros al sindicato convocante de la huelga confederacion rexional do traballo de galiza da cnt, en calidad de afectado por el acto administrativo impugnado, todo ello con expresa imposición de costas a la administración demandada,..,'.

Por su parte la Administración demandada, alega: ', ...,en la cuestión de los servicios mínimos, un aspecto relevante es la motivación de estos, siendo esto lo que es principalmente la cuestión a enjuiciar para no pretender convertir a esta Sala en Administración, pues es a ésta a quien le corresponde tomar esas decisiones, e a aquella - e TSJG - solo el enjuiciamiento de si tiene justificación o ausencia de arbitrariedad (control negativo, en definitiva),.., en la propia Orden impugnada hay una explicación suficiente de las razones para adoptar estos servicios mínimos..., Destacamos que existe otro contencioso de este mismo sindicato actor, el DF 151/2022, contra una huelga de Consorcio referida a día 3 de mayo de 2.022, con Orden de fijación de servicios mínimos publicados el 2.5.2022,.., en el presente caso los servicios mínimos están justificados debidamente,.., en cuanto a la pretensión indemnizatoria de 6.250 euros la actora no expresa qué concretos daños determinan esa cantidad,.., no se cita ni el derecho fundamental esgrimido vulnerado para la lesión, pero en definitiva tampoco qué concretos daños produjeron y porque son resarcibles para el sindicato recurrente,..,Solicitando en definitiva la Administración demandada, la desestimación del recurso interpuesto con imposición de costas'.

El Ministerio Fiscalen su Informe, solicitó la estimación del recurso, alegando: ',.. en el caso que analizamos es posible admitir, incluso, que alguno de los criterios antes mencionados, los que emplea la resolución impugnada para justificar la esencialidad del servicio afectado por la huelga, contiene aspectos o manifestaciones que puedan servir de base para justificar la imposición de unos servicios mínimos superiores a las convocatorias de huelga anteriores, pero en otros casos como es el del Personal de Servicios Generales y de Personal Gerocultor, nos parece insuficiente la motivación expuesta al limitarse a designar en forma genérica el número de efectivos que deberán prestar servicio el día de huelga en los distintos centros de trabajo, en función de turnos y jornada, pero no contienen tampoco referencia alguna a criterios que los justifiquen,.., de esta manera debemos concluir el vicio de falta de motivación suficiente y afirmar la efectiva vulneración del derecho fundamental invocado, derecho de huelga,..,'..Solicitando, en definitiva, la estimación del recurso interpuesto.

En el presente procedimiento consta como prueba la documental aportada, la solicitada a instancia de la parte recurrente y el Expediente administrativo.

SEGUNDO. - Relación de hechos relevantes en el presente caso y doctrina del Tribunal Constitucional y del Tribunal Supremo sobre la fijación de los servicios mínimos.

Como resulta de la prueba practicada en este procedimiento (documental y expediente administrativo) así como de las alegaciones de las partes, los hechos más relevantes en el presente caso son los siguientes.

1º.-El 19 de mayo de 2.022 se comunicó el acuerdo de huelga alcanzado en la asamblea de la sección sindical de la CNT del consorcio gallego de servicios de igualdad y bienestar. Esa decisión fue comunicada al consorcio gallego de servicios de igualdad y bienestar, a la dirección General de relaciones laborales de la consellería de empleo e igualdad, a la consellería de política social, a la presidencia de la xunta de galicia, y a la dirección general de función pública.

2º.-En el comunicado se especificó la duración de la huelga concretando la misma para el 2 de junio de 2.022, con una duración de 24 horas, comenzando la misma a las 00:00 horas y finalizando a las 24:00 del mismo día.

3º.-El miércoles 1 de junio de 2.022 se publicó en el D.O.G la Orden de la consellería de política social, por la cual se establecen los servicios mínimos.

4º.La Confederación rexional do traballo de Galiza, interpuso recurso contencioso-administrativo contra esa Orden, recurso que se resuelve en la presente Sentencia.

Como ya ha referido esta Sala y Sección en Sentencias anteriores (entre ellas, la Sentencia de fecha 14 de Noviembre de 2.018 dictada en el Procedimiento Especial de Protección de Derechos Fundamentales Nº 82/2.018) la doctrina del Tribunal Constitucional y del Tribunal Supremo en relación con los requisitos que debe cumplir las disposiciones en materia de servicios mínimos en la huelga, dispone: ',.., en la adopción de las medidas que garanticen el mantenimiento de los servicios esenciales,.., es imprescindible ... ponderar las concretas circunstancias concurrentes en la huelga, así como las necesidades del servicio y la naturaleza de los derechos o bienes constitucionalmente protegidos sobre los que aquélla repercute, de modo que exista una razonable proporción entre los sacrificios impuestos a los huelguistas y los que padezcan los usuarios de los servicios esenciales' ( STC 148/1.993, de 29 de abril , FJ 5),.., ese acto de la autoridad gubernativa por el que determina las prestaciones mínimas ha de estar adecuadamente motivado, debiendo hacer explícitos, siquiera sea sucintamente, los factores o criterios seguidos para fijar el nivel de tales servicios,.., En cuanto a la jurisprudencia, la sentencia de la Sala 3ª del Tribunal Supremo de 27 de mayo de 2.016 (RC 3068/2014 ):.., cuáles son las exigencias derivadas del derecho fundamental a la huelga, exigencias que se contraen - esencialmente y en lo que hace al caso- a dos: la proporcionalidad y la motivación,.., la doctrina general sobre la exigencia de motivación de los servicios mínimos, declara,.., que se cubrirá satisfactoriamente el canon constitucionalmente exigible para la validez de dichos servicios mínimos cuando se cumpla con esta doble exigencia. En primer lugar, que sean identificados los intereses afectados por la huelga,.., Y en segundo lugar, que se precisen también los factores de hecho y los criterios que han sido utilizados para llegar al concreto resultado plasmado en los servicios mínimos que hayan sido fijados;,.., La segunda exigencia, relativa a la ponderación de los intereses en conflicto, se traduce en la debida observancia en dicho juicio del principio de proporcionalidad,.., la concreción que exige la jurisprudencia significa que han de exponerse los criterios en virtud de los cuales se ha llegado a identificar tales servicios como esenciales y a determinar quiénes han de asegurarlos a la luz de las circunstancias singulares de la convocatoria de que se trate,.., los servicios mínimos,.., han de estar motivados en cuatro dimensiones: formal (exteriorizados en la Resolución que los fija para conocimiento de sindicatos y ciudadanía), material (en cuanto los servicios mínimos han de responder a la verdadera necesidad de tales servicios), cuantitativa (explicando por qué se asigna determinado número o porcentaje de empleados del servicio concreto) y cualitativa ( especificando las concretas circunstancias de la convocatoria de huelga que conducen a esas garantías mínimas de funcionamiento), lo que no significa que deba efectuarse una extensa justificación pues, efectivamente, puede expresarse de forma sucinta y clara,..,'.

TERCERO.- Análisis de las alegaciones de la parte recurrente relativas a retraso en la publicación de los servicios mínimos, falta de motivación y vulneración del principio de proporcionalidad.

La parte recurrente sustenta su pretensión impugnatoria alegando el carácter abusivo y falta de motivación y proporcionalidad de los servicios mínimos impuestos..., y la tardanza de la Administración en la publicación de los servicios mínimos...,'.

En primer lugar, y respecto a esta última alegación debe señalarse que, en fecha 19 de mayo de 2.022 se comunicó el acuerdo de huelga alcanzado en la asamblea de la sección sindical de la CNT del consorcio galego de servizos de igualdade e benestar. Esa decisión fue comunicada al consorcio gallego de servicios de igualdad y bienestar, a la dirección general de relaciones laborales de la consellería de empleo e igualdad, a la consellería de política social, a la presidencia de la xunta de galicia, y a la dirección General de función pública.

En el comunicado se especificó la duración de la huelga concretando la misma para el 2 de junio de 2022, con una duración de 24 horas, comenzando la misma a las 00:00 horas y finalizando a las 24:00 del mismo día.

El miércoles 1 de junio de 2.022 un día antes del inicio de la huelga, se publicó en el DOG la Orden de la consellería de política social, por la cual se establecen los servicios mínimos.

Efectivamente, se observa que la publicación de los servicios mínimos, 1 de junio de 2.022, se hizo, el día anterior al inicio de la huelga.

Como ya ha señalado esta Sala en sentencias anteriores, en las que se planteaba la misma cuestión debe señalarse que sería deseable, a efectos de evitar perjuicio o imposibilidad a la parte convocante en el ejercicio de sus legítimos derechos, entre ellos, solicitud de medida cautelar en vía jurisdiccional, que la decisión de la Administración fuese publicada con anterioridad. No se acredita además por la Administración, correspondiendo a la misma esa carga probatoria, razón alguna para la excesiva tardanza en la publicación de los servicios mínimos, atendida además la fecha en que el Sindicato recurrente anunció a la Administración la convocatoria de huelga.

En cualquier caso, al margen de reiterar que la Administración no debe persistir en la tardanza injustificada en la publicación de los servicios mínimos, esta alegación no determina la estimación del recurso, dado que no se ha acreditado la existencia de una causa de nulidad y/o anulabilidad de la Orden recurrida, basada únicamente en ese motivo.

En segundo lugar, debe referirse el contenido de la Orden recurrida.

Así, la Orden de 30 de mayo de 2.022 por la que se establecen los servicios mínimos dirigidos a garantizar los servicios esenciales en los centros dependientes del Consorcio Gallego de Servicios de Igualdad y Bienestar durante la huelga convocada por la Confederación Nacional do Traballo (CNT) para el día 2 de junio de 2022,establece:

'O artigo 28.2 da Constitución española recoñece, como dereito fundamental da persoa, o dereito á folga. O exercicio deste dereito queda condicionado ao mantemento dos servizos esenciais definidos no artigo 2 do Decreto 155/1988, do 9 de xuño (DOG núm. 116, do 20 de xuño).O artigo 3 deste decreto faculta as persoas titulares das consellarías competentes por razón dos servizos esenciais afectados para que, mediante orde e ante cada situación de folga, determinen o mínimo de actividade necesaria para asegurar o mantemento de tales servizos, así como para a fixación do persoal preciso para a súa prestación, oído o comité de folga. A Confederación Nacional do Traballo (CNT) comunicou a convocatoria de folga no Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar (en adiante, Consorcio), indicando que «A folga convocada terá lugar o día 2 de xuño de 2022. Este día 2 de xuño de 2022 a folga terá unha duración de 24 horas, desde as 00.00 horas ata as 24.00 horas». Así pois, a necesaria conciliación entre o exercicio do dereito constitucional de folga e o mantemento dos servizos esenciais obriga a esta Administración autonómica galega, de acordo coa normativa vixente, a fixar uns servizos mínimos indispensables para o funcionamento dos servizos esenciais, que se concretan nesta orde. Preténdense dar a coñecer máis xustificadamente, se cabe, os criterios en virtude dos cales se identificaron os servizos mínimos como esenciais e se determinaron os efectivos necesarios para aseguralos á luz da presente convocatoria de folga. Todo isto observando a necesaria proporción entre o sacrificio para o dereito dos traballadores e os bens e intereses que se teñen que salvagardar. Ademais da xustificación concreta e pormenorizada que se establece nos parágrafos seguintes, debe atenderse á especial necesidade de protección das persoas usuarias dos centros xestionados polo Consorcio que fai necesaria, malia a favorable evolución da situación epidemiolóxica na comunidade por mor da COVID-19, a fixación duns servizos mínimos que permitan, cando menos, a apertura dos centros nunhas condicións que posibiliten a prestación duns servizos que, non sendo os ordinarios, fagan posible unha atención adecuada ás persoas usuarias destes servizos públicos. Para a determinación dos servizos mínimos nos centros da Área de Benestar do Consorcio, tivéronse en conta os seguintes criterios: 1. A actual evolución do contexto epidemiolóxico, sanitario e de saúde pública, que mantén a obriga de aplicar uns procedementos extraordinarios de traballo, recollidos na Resolución do 17 de setembro de 2020, conxunta da Consellería de Sanidade e da de Política Social, pola que se aproban as medidas específicas que deberán adoptarse nos centros residenciais sociosanitarios en relación co réxime de visitas, saídas, outros aspectos organizativos e as medidas específicas para os centros de atención diúrna, no contexto da situación epidemiolóxica relacionada coa infección ocasionada polo virus SARS-CoV-2 (COVID-19), e no Protocolo conxunto da Consellería de Sanidade e da Consellería de Política Social para o manexo da crise sanitaria provocada polo virus SARS-CoV-2 (COVID-19) nas residencias de maiores e noutros centros sociosanitarios, na súa versión actualizada do 13 de abril de 2022. 2. A consideración dos recursos residenciais para maiores dependentes como «centros destinados a vivenda permanente e común nos cales se presta unha asistencia integral e continuada ás persoas maiores con perda da súa autonomía física ou psíquica e en situación de dependencia ou en grave risco de padecela». 3. A consideración dos centros de día como «equipamentos destinados á atención diurna de persoas maiores con perda da súa autonomía física ou psíquica e en situación de dependencia o en grave risco de padecela que, residindo nos seus propios fogares, precisan dunha serie de coidados e atencións de carácter persoal, terapéutico ou social». 4. A necesidade de manter a continuidade e estabilidade na asistencia terapéutica dos residentes e usuarios deste tipo de centros en favor do seu beneficio físico e psíquico, co obxectivo de alongar o máximo tempo posible o mantemento de capacidades necesarias para a realización das actividades da vida diaria, minorando o ritmo da súa deterioración física e cognitiva. 5. A consideración de centros de atención continuada, tanto os de atención diurna como os residenciais, que non interrompen a súa actividade en ningunha época do ano. Tanto é así que foi a declaración da pandemia provocada pola COVID-19 e o consecuente decreto de estado de alarma o causante do primeiro peche (entre o 13 de marzo e o 15 de xullo de 2020) producido desde a súa apertura nos centros de día do Consorcio. Débese engadir neste sentido, a todo o anteriormente exposto, que se trata de centros que constitúen un instrumento de conciliación imprescindible para as familias das persoas usuarias. 6. A necesidade da presenza efectiva que garanta o funcionamento dos centros, nas condicións descritas, tendo como referencia o seguinte: - Para os centros asistenciais de atención residencial, establécense como servizos mínimos: Persoal xerocultor e persoal de servicios xerais (PSX): nestas categorías profesionais, o número de efectivos presentes será o mesmo que os que ordinariamente traballan as fins de semana. Estes son os días en que a prestación de servizos e a realización de actividades acada os seus niveis mínimos, limitándose ao mantemento básico e esencial dos centros, o cal non pode ser desatendido. - Para os centros asistenciais de atención diúrna, establécense como servizos mínimos: O persoal mínimo de atención directa necesario para a súa apertura e prestación mínima de servizo que garanta unha atención adecuada ás persoas usuarias destes centros. En consecuencia, proponse o mantemento da ratio mínima disposta na Orde do 18 de abril de 1996 pola que se desenvolve o Decreto 243/1995, do 28 de xullo, no relativo á regulación das condicións e requisitos específicos que deben cumprir os centros de atención a persoas maiores, que establece unha ratio mínima de persoal de atención directa en réxime de xornada completa en 0,10 profesionais por usuario, cun mínimo de 2. - En canto ao persoal de servizos xerais, 1 profesional por centro, que manteña, en cumprimento das súas funcións, a limpeza puntual necesaria para garantir o correcto nivel de hixiene e salubridade dos diferentes espazos destinados a maiores dependentes, tendo en conta que se mantén a vixencia dos protocolos de limpeza implementados por mor da pandemia orixinada pola COVID-19. - Para as vivendas comunitarias, establécense como servizos mínimos: Para as vivendas comunitarias, co fin de cumprir coa Orde do 12 de xaneiro pola que se regula a presentación e a comunicación das reclamacións en materia de servizos sociais, servizos mínimos: 1 traballador/a en quenda de mañá, 1 traballador/a en quenda de tarde, 1 traballador/a en quenda de noite. Un/unha destes/as profesionais asumirá entre as súas funcións a de responsable COVID do centro. - No Centro de Emerxencia para Mulleres Vítimas de Violencia de Xénero, ao tratarse dun centro de carácter residencial, establécense como servizos mínimos o número de efectivos presentes nun día festivo, limitándose á prestación do mantemento básico e esencial do centro, o cal non pode ser desatendido. Na fixación dos servizos mínimos na Área de Escolas Infantís tívose en conta o contexto epidemiolóxico, sanitario e de saúde pública actual. O servizo de escola infantil considérase esencial para que moitas familias poidan conciliar a súa vida persoal e laboral sen ter que deixar os/as seus/súas fillos/as a cargo da rede familiar ou social de apoio que, na maior parte das ocasións, está constituída por persoas maiores de especial vulnerabilidade. Con data do 29.6.2021, os ministerios de Sanidade e de Educación e Formación Profesional fixeron público o documento de «Medidas de prevención, hixiene e promoción da saúde fronte á COVID-19 para centros educativos no curso 2021/22», que no seu punto 7.2, dedicado a educación infantil de 0 a 6 anos, apunta a esta primeira etapa de infantil como prioritaria á hora de «manter a presencialidade nos centros». Dentro do contexto normativo das escolas infantís en Galicia, e para que os servizos mínimos fixados garantan a posibilidade de atención a grupos reducidos de usuarios, para os que sexa imprescindible o servizo por motivos de conciliación, aínda non sendo a xornada completa como o sería habitualmente, cómpre ter en consideración o que establece o Decreto 329/2005, do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia, relativo ás ratios de persoal das escolas infantís 0-3, que no artigo 27.2 establece que a proporción de persoal cualificado coa que deberán contar os centros é dun número igual ao de unidades en funcionamento máis un. Por outra banda, a situación de pandemia actual obriga a aplicar uns procedementos extraordinarios de traballo destinados a minimizar a carga viral dos centros, recollidos no anterior Protocolo de actuación para as escolas infantís 0-3 fronte ao coronavirus aplicable a casas niño, puntos de atención á infancia, espazos infantís e ludotecas, dentro do eido do Plan de reactivación no ámbito infantoxuvenil en relación coa infección polo virus SARS-CoV-2, aprobado pola Comisión de Xestión da Crise Sanitaria da COVID-19 da Xunta de Galicia, e que foi novamente revisado e actualizado polo dito comité cara ao curso 2021/22. Este protocolo aínda vixente, no seu punto 3, di o seguinte: «A implantación de medidas preventivas nunha escola infantil 0-3 é moito máis complexa que para outros ciclos superiores, dado que, a maiores da actividade lectiva, esta compleméntase coa cobertura dunha serie de necesidades básicas como durmir ou xantar, ademais doutras afectivas incompatibles co afastamento social recomendado ante o coronavirus. Os coidados dun lactante ou dun neno ou nena de 0-3 anos, tanto no fogar como na escola, precisa do estreito contacto humano e dun vencello afectivo que facilite o crecemento físico e emocional dos máis cativos». Os grupos estables de convivencia «están formados por un número determinado de nenas/os dunha mesma aula e os seus profesores/educadores, entre os cales non será preciso manter a distancia de seguridade, non debendo romper a súa estanquidade, agás en momentos puntuais e preferiblemente só nas actividades no exterior». Os ditos grupos manteranse como unidades de referencia, así como o establecemento dunha planificación para o mantemento da actividade presencial das escolas infantís de 0 a 3 anos, adoptando unha serie de medidas de carácter preventivo que teñen por obxecto a protección de todas as persoas usuarias dos centros, e a do resto de persoas integrantes dos equipos técnicos e demais persoal traballador propio ou externo. En definitiva, trátase de garantir a estanquidade en todas as actividades que se realicen dentro do centro educativo e de evitar a interacción con outros grupos, limitando ao máximo o número de contactos e o número de adultos que interaccionan en cada grupo. O protocolo sanitario fronte á COVID-19 para as escolas infantís en Galicia, no punto 3.4, sobre cuestións referidas á hixiene, fala da necesidade de limpeza e desinfección frecuente de espazos de uso común, equipamento e utensilios, e elementos máis comunmente usados ou tocados, coa utilización de desinfectantes como lixivia diluída ou calquera outro desinfectante virucida autorizado polo Ministerio de Sanidade. No punto 3.5.2, entre outras cuestións, fala do lavado frecuente e esterilización diaria de chupetes e biberón ou, no 3.5.4, do lavado de sabas dos berces e camiñas empillables preferiblemente a diario e a temperatura axeitada entre 60º e 90º, igual que na desinfección de camas. No punto 3.3.5 fala do uso de materiais que poidan limparse, desinfectarse ou corentenarse segundo as idades dos nenos. Todas estas funcións e moitas otras son competencia do persoal de servizos xerais, que se fai imprescindible nunha escola para o mantemento das medidas básicas de hixiene e limpeza nos centros, e non pode prescindirse del. Por outra banda, segue sendo imprescindible a necesidade de contar con persoal PSX (persoal de servizos xerais), en número suficiente para permitir a organización de entradas e saídas dos nenos nos centros e a debida desinfección de superficies e utensilios, tal e como se recolle nos puntos 3.4, desinfección e esterilización de chupetes e biberóns, recollido no punto 3.5.2, ou o cambio e lavado de roupa de berces, recollido no punto 3.5.4, ou limpeza e desinfección de xogos, materiais de uso de nenos e nenas, recollido no punto 3.3.5, o que fai imprescindible a presenza dunha persoa de servizos xerais (PXS) por ser estas as competencias deste posto de traballo. Malia a evolución actual da situación epidemiolóxica derivada da COVID-19, cómpre ter en conta que os/as nenos/as desta etapa educativa non portan máscaras de protección debido á súa incapacidade de mantela posta, e polo risco que comportaría o seu uso, son poboación non vacinada e, polo tanto, convertéronse en poboación albo para o risco de contaxio e transmisión da COVID-19, e tampouco poden gardar as distancias mínimas de seguridade (todas estas cuestións son as recomendadas para a poboación xeral neste momento). Seguimos comprobando unha alta capacidade de transmisión da enfermidade da COVID-19, moi superior á que tiñan as variantes que estábamos acostumados a observar nos centros ao longo de 2020-2021, o que fai máis preciso que nunca que os xa establecidos e coñecidos «grupos estables de convivencia» funcionen máis que nunca como a barreira principal para evitar a propagación do virus, que poría en perigo a saúde de nenos/as, familias, pero tamén de traballadores/as. De non respectar estes grupos estables de convivencia, estaríase rachando por completo coa dinámica de prevención prevista para todo o ámbito de 0 a 3 anos, que se basea case en exclusiva, neste momento, no mantemento destes grupos, en que a figura de, cando menos, unha persoa de referencia é fundamental (titor/a dunha unidade ou aula). En consecuencia, os servizos mínimos que se establecen para todas as escolas da rede serán de dúas persoas traballadoras de persoal de atención directa aos/ás nenos/as, que garantan a apertura e o peche dos centros ao longo da xornada. Nas escolas de dúas ou máis unidades abertas haberá ademais unha persoa de atención directa por cada unha das unidades que teña a escola en funcionamento a partir da hora prevista en que en cada escola se constitúa cada un dos grupos estables de convivencia, e unha PSX. Unha das persoas de atención directa asumirá entre as súas funcións a de responsable COVID no centro durante a xornada de folga. - Para os restantes centros de traballo do Consorcio establécese a fixación como servizo mínimo, dun/dunha traballador/a na súa quenda habitual para garantir a apertura e peche dos centros de traballo e, no caso dos servizos centrais do Consorcio, tendo en conta que é a este a quen se limita o ámbito da folga, dun/dunha auxiliar administrativo/a do Departamento de Persoal para os efectos da tramitación dos datos de seguimento desta. En consecuencia, por proposta da Xerencia do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar, oído o comité de folga e en virtude das facultades que me confire o artigo 3 do Decreto 155/1988, do 9 de xuño, polo que se ditan normas para garantir a prestación dos servizos esenciais no ámbito da Comunidade Autónoma...,'.

Del contenido de la Orden recurridaque se acaba de transcribir, resulta que la Administración expone detalladamente los criterios en los que basó su decisión, sustentados fundamentalmente en el carácter necesario de los servicios afectados por el día de huelga convocada, con numerosas referencias a la necesidad de prevenir posibles infecciones y contagios del COVID-19.

Dicho lo anterior,debe recordarse también que corresponde a la Administración motivar debidamente sus decisiones, y especialmente en aquellos casos en que modifica su criterio anterior.

En el ANEXO de la Orden recurrida se dispone expresamente: ' Para a xornada de folga a que fai referencia esta orde, terán a consideración de servizos mínimos a xornada completa os que se relacionan a seguir:

1. Nos centros de atención ás persoas maiores:

a) Centros residenciais: - Vivenda comunitaria de Vilasantar. 1 traballador/a en quenda de mañá, 1 traballador/a en quenda de tarde e 1 traballador/a en quenda de noite.

- Vivenda comunitaria da Pontenova. 1 traballador/a en quenda de mañá, 1 traballador/a en quenda de tarde e 1 traballador/a en quenda de noite.

- Vivenda comunitaria de Riotorto. 1 traballador/a en quenda de mañá, 1 traballador/a en quenda de tarde e 1 traballador/a en quenda de noite.

- Vivenda comunitaria/Centro de día de Vilar de Santos. 3 traballadores/as en quenda de mañá, 1 traballador/a en quenda de tarde e 1 traballador/a en quenda de noite.

- Fogar residencial/Centro de día de Taboadela. 3 xerocultores/as en quenda de mañá. 2 xerocultores/as en quenda de tarde. 1 xerocultor/a en quenda de noite. 1 PSX en quenda de mañá. 1 PSX en quenda de tarde.

- Fogar residencial/Centro de día de Cerdedo. 3 xerocultores/as en quenda de mañá. 3 xerocultores/as en quenda de tarde. 1 xerocultor/a en quenda de noite. 1 PSX en quenda de mañá. 1 PSX en quenda de tarde.

- Fogar residencial/Centro de día de Cerceda. 4 xerocultores/as en quenda de mañá. 4 xerocultores/as en quenda de tarde. 1 xerocultor/a en quenda de noite. 1 PSX en quenda de mañá. 1 PSX en quenda de tarde.

- Miniresidencia/Centro de día de Melide. 5 xerocultores/as en quenda de mañá. 3 xerocultores/as en quenda de tarde. 2 xerocultores/as en quenda de noite. 3 PSX en quenda de mañá. 2 PSX en quenda de tarde.

- Residencia/Centro de día de Ortigueira. 6 xerocultores/as en quenda de mañá. 4 xerocultores/as en quenda de tarde. 2 xerocultores/as en quenda de noite. 2 PSX en quenda de mañá. 2 PSX en quenda de tarde.

b) Centros de día:

- Provincia da Coruña: Centro de día de Boiro: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Cabana de Bergantiños: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Dodro: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Muros: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Outes: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Sada: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Provincia de Lugo: Centro de día de Abadín: 4 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Chantada: 4 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Monforte de Lemos: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día do Corgo: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Pantón: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día da Pobra do Brollón: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Ribadeo: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

- Provincia de Ourense: Centro de día de Coles: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Oímbra: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Toén: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

- Provincia de Pontevedra: Centro de día das Neves: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Ponteareas: 2 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Portas: 4 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Valga: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

Centro de día de Vigo Teis: 3 xerocultores/as e 1 PSX.

2. No Centro de Emerxencia para Mulleres Vítimas de Violencia de Xénero (CEMVI). 1 traballadora en quenda de mañá.

1 traballadora en quenda de tarde.

1 traballadora en quenda de noite.

3. Nas escolas infantís:

Os servizos mínimos para todas as escolas da rede serán de dúas persoas traballadoras de persoal de atención directa aos7ás nenos/as, que garantan a apertura e peche dos centros ao longo da xornada. Nas escolas de dúas ou máis unidades abertas haberá ademais unha persoa de atención directa por cada unha das unidades que teña a escola en funcionamento a partir da hora prevista en que en cada escola se constitúa cada un dos grupos estables de convivencia, e unha PSX. Unha das persoas de atención directa asumirá entre as súas funcións a de responsable COVID no centro durante cada xornada de folga.

4. Nos servizos centrais do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar: 1 auxiliar administrativo/a do Departamento de Persoal para os efectos da tramitación dos datos de seguimento da folga. 5. Nos centros de traballo do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar non incluídos nos puntos anteriores: 1 traballador/a na súa quenda habitual para garantir a apertura e peche dos centros de traballo'.

Alegala parte recurrente: '..., Respecto a las Escuelas Infantiles en primer lugar, pueden garantizar el funcionamiento mínimo de sus servicios (apertura, cierre, atención mínima...) con un trabajador, cumpliendo así con la atención a grupos reducidos de usuarios, para los cuales este servicio resulta imprescindible para la conciliación. Los criterios de ratio por alumno establecidos en el Decreto 329/2005, son exigibles para el funcionamiento cotidiano de la actividad del centro, no obstante, para el día 02 de junio 2022 fecha en que se celebró la huelga, consistiendo esta en un paro de 24 horas de duración, solo se debía garantizar el funcionamiento mínimo de la actividad no el cotidiano y, por tanto, los baremos para las ratios del día a día no son de aplicación. La prestación mínima del servicio está garantizada con la presencia de un trabajador. Este criterio fue aplicado por la propia demandada en los servicios mínimos fijados para la huelga de 8 de marzo de 2.019 tal y como se explicó en el relato de hechos. En todo caso obligar a establecer unos servicios mínimos de dos trabajadores más un PSX vulnera el derecho fundamental al libre ejercicio de huelga...,'.

La Ordenrecurrida establece: ' 3. Nas escolas infantís: Os servizos mínimos para todas as escolas da rede serán de dúas persoas traballadoras de persoal de atención directa aos/ás nenos/as, que garantan a apertura e peche dos centros ao longo da xornada. Nas escolas de dúas ou máis unidades abertas haberá ademais unha persoa de atención directa por cada unha das unidades que teña a escola en funcionamento a partir da hora prevista en que en cada escola se constitúa cada un dos grupos estables de convivencia, e unha PSX. Unha das persoas de atención directa asumirá entre as súas funcións a de responsable COVID no centro durante cada xornada de folga'.

Efectivamentela Administración ha incrementado el número de efectivos en las Escuelas infantiles, respecto a lo acordado para los servicios mínimos fijados para la huelga de 8 de marzo de 2.019. Se considera que se ofrece motivación suficiente a este respecto, pues en marzo de 2.019 no existía la situación epidemiológica derivada del COVID-19.

Como señala la parte recurrente, y como se razonó en Sentencia anterior de esta Sala, los servicios mínimos se aumentaron en las huelgas de 18 de febrero y 18 de junio de 2.021, precisamente por la situación excepcional del COVID - 19. Estas razones para aumentar los servicios mínimos son acordes con la situación expuesta, dado que en el año 2.019 no existía esa situación epidemiológica.

Alega tambiénla parte recurrente que los servicios mínimos que se fijaron para la jornada de huelga del pasado 2 de junio de 2.022, esto es la Orden recurrida, superaron a los establecidos para las huelgas de 18 de febrero y de 18 de junio de 2.021amparándose únicamente en razones derivadas del COVID-19.

En relación con esta alegación deben exponerse las siguientes consideraciones.

Por una parte, como señala la parte recurrente, la motivación ofrecida por la Administración demandada se basa en razones sanitarias derivadas del COVID-19. Pero también expone la Orden recurrida otro tipo de razones y de justificaciones para incrementar los efectivos respecto a los fijados para las huelgas de 18 de febrero de 2.021 y de 18 de junio de 2.021.

Así, la ``Orden de 11 de febrero de 2.021 por la que se establecen los servicios mínimos dirigidos a garantizar los servicios esenciais en los centros dependientes del consorcio gallego de servicios de igualdad y bienestar durante la huelga indefinida convocada por la confederación nacional do traballo que comienza el día 18 de febrero de 2.021ÂÂ, estableció para la huelga de 24 horas convocada el pasado 18 de febrero de 2.021 los siguientes servicios mínimos en escuelas infantiles del consorcio, de cara a garantizar el funcionamiento mínimo;

`` en la jornada del 18 de febrero de 2021; 2 trabajadores/as en su turno habitual para garantizar la apertura y cierre del centro entre los/as cuales un/una de ellos asumirá las funciones de un/una responsable covid del centro. ÂÂ

Asimismo,la ``orden de 16 de junio de 2.021 por la que se dictan normas para garantizar los servicios esenciais durante la huelga convocada para el día 18 de junio de 2021ÂÂ, estableció para la huelga de 24 horas convocada el pasado 18 de junio de 2021 los siguientes servicios mínimos en escuelas infantiles del consorcio, de cara a garantizar el funcionamiento mínimo; b) escuelas infantiles. ``dos/ trabajadores/as de personal educativo o de atención directa en su turno habitual para garantizar la apertura y el cierre del centro, una de ellas asumirá entre sus funciones la de responsable covid del centro. ÂÂ

En la Orden recurridaen el presente procedimiento, se fija: ' 3. En las escuelas infantiles: Los servicios mínimos para todas las escuelas de la red serán de dos personas trabajadoras de personal de atención directa a los/las niños/as, que garanticen la apertura y cierre de los centros a lo largo de la jornada. En las escuelas de dos o más unidades abiertas habrá además una persoa de atención directa por cada una de las unidades que tenga la escula en funcionamiento a partir de la hora prevista en que en cada escuela se constituya cada un de los grupos estables de convivencia, y una PSX. Una de las persoas de atención directa asumirá entre sus funciones la de responsable COVID en el centro durante cada jornada de huelga'.

El hecho de incrementar una persona más de atención directa está justificado en el incremento que se ha producido en esas escuelas, ya que ese incremento se dispone para el caso de que la escuela tenga dos o más unidades abiertas.Asimismo, se justifica también por la Administración la presencia de un PSX.

A este respecto, la Orden recurrida dispone: ' Dentro do contexto normativo das escolas infantís en Galicia, e para que os servizos mínimos fixados garantan a posibilidade de atención a grupos reducidos de usuarios, para os que sexa imprescindible o servizo por motivos de conciliación, aínda non sendo a xornada completa como o sería habitualmente, cómpre ter en consideración o que establece o Decreto 329/2005, do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia, relativo ás ratios de persoal das escolas infantís 0-3, que no artigo 27.2 establece que a proporción de persoal cualificado coa que deberán contar os centros é dun número igual ao de unidades en funcionamento máis un. Por outra banda, a situación de pandemia actual obriga a aplicar uns procedementos extraordinarios de traballo destinados a minimizar a carga viral dos centros, recollidos no anterior Protocolo de actuación para as escolas infantís 0-3 fronte ao coronavirus aplicable a casas niño, puntos de atención á infancia, espazos infantís e ludotecas, dentro do eido do Plan de reactivación no ámbito infantoxuvenil en relación coa infección polo virus SARS-CoV-2, aprobado pola Comisión de Xestión da Crise Sanitaria da COVID-19 da Xunta de Galicia, e que foi novamente revisado e actualizado polo dito comité cara ao curso 2021/22. Este protocolo aínda vixente, no seu punto 3, di o seguinte: «A implantación de medidas preventivas nunha escola infantil 0-3 é moito máis complexa que para outros ciclos superiores, dado que, a maiores da actividade lectiva, esta compleméntase coa cobertura dunha serie de necesidades básicas como durmir ou xantar, ademais doutras afectivas incompatibles co afastamento social recomendado ante o coronavirus. Os coidados dun lactante ou dun neno ou nena de 0-3 anos, tanto no fogar como na escola, precisa do estreito contacto humano e dun vencello afectivo que facilite o crecemento físico e emocional dos máis cativos». Os grupos estables de convivencia «están formados por un número determinado de nenas/os dunha mesma aula e os seus profesores/educadores, entre os cales non será preciso manter a distancia de seguridade, non debendo romper a súa estanquidade, agás en momentos puntuais e preferiblemente só nas actividades no exterior». Os ditos grupos manteranse como unidades de referencia, así como o establecemento dunha planificación para o mantemento da actividade presencial das escolas infantís de 0 a 3 anos, adoptando unha serie de medidas de carácter preventivo que teñen por obxecto a protección de todas as persoas usuarias dos centros, e a do resto de persoas integrantes dos equipos técnicos e demais persoal traballador propio ou externo. En definitiva, trátase de garantir a estanquidade en todas as actividades que se realicen dentro do centro educativo e de evitar a interacción con outros grupos, limitando ao máximo o número de contactos e o número de adultos que interaccionan en cada grupo. O protocolo sanitario fronte á COVID-19 para as escolas infantís en Galicia, no punto 3.4, sobre cuestións referidas á hixiene, fala da necesidade de limpeza e desinfección frecuente de espazos de uso común, equipamento e utensilios, e elementos máis comunmente usados ou tocados, coa utilización de desinfectantes como lixivia diluída ou calquera outro desinfectante virucida autorizado polo Ministerio de Sanidade. No punto 3.5.2, entre outras cuestións, fala do lavado frecuente e esterilización diaria de chupetes e biberón ou, no 3.5.4, do lavado de sabas dos berces e camiñas empillables preferiblemente a diario e a temperatura axeitada entre 60º e 90º, igual que na desinfección de camas. No punto 3.3.5 fala do uso de materiais que poidan limparse, desinfectarse ou corentenarse segundo as idades dos nenos. Todas estas funcións e moitas otras son competencia do persoal de servizos xerais, que se fai imprescindible nunha escola para o mantemento das medidas básicas de hixiene e limpeza nos centros, e non pode prescindirse del. Por outra banda, segue sendo imprescindible a necesidade de contar con persoal PSX (persoal de servizos xerais), en número suficiente para permitir a organización de entradas e saídas dos nenos nos centros e a debida desinfección de superficies e utensilios, tal e como se recolle nos puntos 3.4, desinfección e esterilización de chupetes e biberóns, recollido no punto 3.5.2, ou o cambio e lavado de roupa de berces, recollido no punto 3.5.4, ou limpeza e desinfección de xogos, materiais de uso de nenos e nenas, recollido no punto 3.3.5, o que fai imprescindible a presenza dunha persoa de servizos xerais (PXS) por ser estas as competencias deste posto de traballo. Malia a evolución actual da situación epidemiolóxica derivada da COVID-19, cómpre ter en conta que os/as nenos/as desta etapa educativa non portan máscaras de protección debido á súa incapacidade de mantela posta, e polo risco que comportaría o seu uso, son poboación non vacinada e, polo tanto, convertéronse en poboación albo para o risco de contaxio e transmisión da COVID-19, e tampouco poden gardar as distancias mínimas de seguridade (todas estas cuestións son as recomendadas para a poboación xeral neste momento). Seguimos comprobando unha alta capacidade de transmisión da enfermidade da COVID-19, moi superior á que tiñan as variantes que estábamos acostumados a observar nos centros ao longo de 2020-2021, o que fai máis preciso que nunca que os xa establecidos e coñecidos «grupos estables de convivencia» funcionen máis que nunca como a barreira principal para evitar a propagación do virus, que poría en perigo a saúde de nenos/as, familias, pero tamén de traballadores/as. De non respectar estes grupos estables de convivencia, estaríase rachando por completo coa dinámica de prevención prevista para todo o ámbito de 0 a 3 anos, que se basea case en exclusiva, neste momento, no mantemento destes grupos, en que a figura de, cando menos, unha persoa de referencia é fundamental (titor/a dunha unidade ou aula). En consecuencia, os servizos mínimos que se establecen para todas las escolas da rede serán de dúas persoas traballadoras de persoal de atención directa aos/ás nenos/as, que garantan a apertura e o peche dos centros ao longo da xornada. Nas escolas de dúas ou máis unidades abertas haberá ademais unha persoa de atención directa por cada unha das unidades que teña a escola en funcionamento a partir da hora prevista en que en cada escola se constitúa cada un dos grupos estables de convivencia, e unha PSX. Unha das persoas de atención directa asumirá entre as súas funcións a de responsable COVID no centro durante a xornada de folga...,'.

Las razones expuestaspor la Administración ofrecen una motivación suficiente en los cuatro aspectos (formal, material, cualitativa y cuantitativa).

La decisión de la Administración se sustenta no solamente en razones sanitarias derivadas del COVID-19 con base en un protocolo adaptado a la situación actual. Se basa asimismo en razones derivadas de la necesidad de conciliación de las familias, del mantenimiento de las medidas higiénicas necesarias para los menores que son atendidos en estos centros, actuaciones que deberán llevar a cabo los profesionales de atención directa. Estos profesionales desempeñan unas funciones diferentes de los PSX, personal de servicios generales. Por todo lo expuesto, se constata que la motivación ofrecida es detallada y suficiente, procediendo por ello la desestimación de la alegación de la parte recurrente en este punto.

En cuanto a los Centros de día,alega la parte recurrente: '..., Respecto a los Centros de Día el criterio en las anteriores huelgas ha sido uniforme, siempre se han fijado 3 gerocultores por turno en cada una de las anteriores convocatorias de paros de 24 horas, insistimos servicio mínimo de 3 gerocultores independientemente de encontrarnos o no en periodo covid. la demandada ha decidido unilateralmente incorporar un psx en todos los centros de día y aumentar en 3 de estos el número de gerocultores, creando así unos servicios mínimos superiores a los que venía fijando sin justificar ni exponer ninguna razón que ampare o justifique este cambio de criterio..., en la resolución publicada en el dog han decidido añadir un nuevo párrafo para justificar el establecimiento de un PSX por cada Centro de Día...,'

La Orden recurridadispone a este respecto ',.., Para a determinación dos servizos mínimos nos centros da Área de Benestar do Consorcio, tivéronse en conta os seguintes criterios: 1. A actual evolución do contexto epidemiolóxico, sanitario e de saúde pública, que mantén a obriga de aplicar uns procedementos extraordinarios de traballo, recollidos na Resolución do 17 de setembro de 2020, conxunta da Consellería de Sanidade e da de Política Social,.., 3. A consideración dos centros de día como «equipamentos destinados á atención diurna de persoas maiores con perda da súa autonomía física ou psíquica e en situación de dependencia o en grave risco de padecela que, residindo nos seus propios fogares, precisan dunha serie de coidados e atencións de carácter persoal, terapéutico ou social»,.., se trata de centros que constitúen un instrumento de conciliación imprescindible para as familias das persoas usuarias,.., Para os centros asistenciais de atención diúrna, establécense como servizos mínimos: O persoal mínimo de atención directa necesario para a súa apertura e prestación mínima de servizo que garanta unha atención adecuada ás persoas usuarias destes centros. En consecuencia, proponse o mantemento da ratio mínima disposta na Orde do 18 de abril de 1996 pola que se desenvolve o Decreto 243/1995, do 28 de xullo, no relativo á regulación das condicións e requisitos específicos que deben cumprir os centros de atención a persoas maiores, que establece unha ratio mínima de persoal de atención directa en réxime de xornada completa en 0,10 profesionais por usuario, cun mínimo de 2. - En canto ao persoal de servizos xerais, 1 profesional por centro, que manteña, en cumprimento das súas funcións, a limpeza puntual necesaria para garantir o correcto nivel de hixiene e salubridade dos diferentes espazos destinados a maiores dependentes, tendo en conta que se mantén a vixencia dos protocolos de limpeza implementados por mor da pandemia orixinada pola COVID-19,,,'.

Se considerasuficiente esta motivación, dado que la Administración en su decisión, tiene presente la actual evolución de la situación sanitaria derivada del COVID-19, pero también sustenta su decisión en el incremento de usuarios en esos Centros, lo que determina, lógicamente, la necesidad de incremento de personal respecto a lo acordado en convocatorias anteriores de huelga, y el carácter imprescindible de estos servicios para la conciliación de la vida familiar. Procede por lo expuesto desestimar esta alegación,

Alega tambiénla parte recurrente: ',.., Respecto a los Centros Residenciales de Cerdedo y Cerceda el criterio en las anteriores huelgas ha sido uniforme, siempre se fijaban 5 gerocultores en Cerdedo (2 de mañana, 2 de tarde y 1 de noche), más 2 PSX (1 de mañana y otro de tarde), y 7 gerocultores en Cerceda (3 de mañana, 3 de tarde y 1 de noche), y 2 PSX uno de mañana y otro de tarde, en cada una de las anteriores convocatorias de paros de 24 horas, insistimos servicios mínimos establecidos en periodo COVID. La demandada ha decidido unilateralmente aumentar el número de gerocultores en ambos centros...,'.

La Orden recurrida dispone: ' - Fogar residencial/Centro de día de Cerdedo. 3 xerocultores/as en quenda de mañá. 3 xerocultores/as en quenda de tarde. 1 xerocultor/a en quenda de noite. 1 PSX en quenda de mañá. 1 PSX en quenda de tarde. - Fogar residencial/Centro de día de Cerceda. 4 xerocultores/as en quenda de mañá. 4 xerocultores/as en quenda de tarde. 1 xerocultor/a en quenda de noite. 1 PSX en quenda de mañá. 1 PSX en quenda de tarde'.

De lo expuesto en la Orden, se concluye que la motivación ofrecida por la Administración es suficiente, dado que explica, partiendo del carácter esencial del servicio de que se trata, las razones por las que se han incrementado esos servicios mínimos respecto a la convocatoria anterior de huelga.

En definitiva, se considera que la motivación ofrecida por la Administración en la Orden recurrida es suficiente respecto a los incrementos de personal en las Escuelas Infantiles, en los Centros de día, y en los Centros Residenciales de Cerdedo y Cerceda, incremento respecto al criterio seguido en las anteriores huelgas. También se considera suficiente la motivación ofrecida respecto a los demás servicios.

La doctrina constitucional, en supuestos como el presente, en los que se establecen medidas restrictivas de un derecho constitucional, establece que resulta exigible una motivación adecuada, debiendo hacer explícitos, siquiera sucintamente, los factores o criterios seguidos para fijar el nivel de tales servicios.

Como ya se ha expuesto en la presente Sentencia, la Orden recurrida contiene una motivación explícita, adecuada y suficiente de los servicios mínimos, ya que establece en primer lugar unos razonamientos generales y, en segundo lugar, expone, en cada uno de los servicios, un razonamiento suficiente, primero sobre la esencialidad del servicio mínimo de que se trata, y, segundo, sobre la necesidad de los servicios mínimos que han de establecerse para garantizar la protección del correspondiente servicio esencial para la comunidad.

En definitiva, la motivación de la Orden recurrida cumple las exigencias constitucionales, al expresarse esa motivación en las cuatro dimensionesque exige la Jurisprudencia. Esto es, la motivación formal, al expresar la Orden los criterios seguidos para fijar los servicios minimos; la motivación material, porque fija servicios mínimos que responden a la verdadera necesidad y naturaleza de los mismos, motivación cuantitativa (al referir el número de trabajadores que deben atender el servicio ese día) y cualitativa (al razonar de manera detallada el carácter esencial de esos servicios y su carácter imprescindible para la conciliación de las familias, la seguridad sanitaria de los menores y de los usuarios de los centros de días, residencias y viviendas asistenciales).

Se concluye, por tanto, que no se ha acreditado en el presente caso la vulneración del derecho fundamental invocado.

CUARTO.- Análisis de la petición indemnizatoria realizada por el sindicato recurrente en la demanda.

Solicita la parte recurrente que se le abone una indemnización por los perjuicios que se le han causado.Esta cuestión ya ha sido planteada en anteriores procedimientos resueltos por esta Sala.

En concreto procede recordar la Sentencia de esta Sala y Sección de fecha 20 de octubre de 2.021 dictada en el Procedimiento derechos fundamentales Nº 61/2021 que analiza: ',.., El demandante solicita asimismo indemnización de 25.000 euros por los daños morales causados por la vulneración del derecho de huelga, y, con la cita de la sentencia del Tribunal Supremo de 05/02/2013 , parte de que, ante la dificultadle de cuantificar con parámetros objetivos la pecunia doloris, es válido y razonable tomar como referencia para cuantificar la indemnización debida el montante de la sanción fijada para la infracción del derecho fundamental en cuestión por la Ley sobre infracciones y sanciones en el orden social (LISOS), aprobada por Real Decreto legislativo 5/2000, de 4 de agosto-, bajo la lógica de que la víctima directa de un atentado contra un derecho fundamental no debe percibir una cantidad inferior a la que percibiría el Estado en concepto de multa por la comisión de una infracción administrativa equivalente. Tal como, para casos similares, ha declarado la jurisprudencia del Tribunal Supremo, el éxito de esta pretensión indemnizatoria requiere concretar y detallar el resultado lesivo y demostrarlo permitiendo el debate contradictorio sobre la existencia y entidad de perjuicios y sobre la cuantificación de la indemnización adecuada para su reparación. [ STS, Sala 3ª, Sección 7ª, 8 de abril de 2013 (RC 3620/2011) -FD 8 º-; 9 de julio de 2012 (RC 4833/2011 ) - FD 8º-, con cita de la de 25 de junio de 2009 (RC 3596/2007 ) - FD 8º-; 7 de junio de 2010 (RC 784/2009 ) -FD 6º-]. En el caso presente ni se han concretado ni se han detallado los invocados daños morales, y mucho menos han resultado acreditados, además de que el perjudicado por los mismos no sería el sindicato recurrente sino los empleados públicos afectados, por lo que esta petición no puede prosperar. En efecto, siendo estos últimos los perjudicados, resultaría improcedente que la indemnización se concediese en favor del sindicato reclamante, por lo que no cabe extrapolar en favor del demandante el argumento, antes expuesto, de la sentencia del Tribunal Supremo de 5 de febrero de 2013 . Por todo lo cual procede la desestimación del recurso en este último aspecto'.

En este caso la pretensión de la parte recurrente es que se: ' condene a la administración demandada al pago de la cantidad de 6.250 euros al sindicato convocante de la huelga confederacion rexional do traballo de galiza da cnt, en calidad de afectado por el acto administrativo impugnado'.

La respuesta a esta pretensión debe ser igualmente desestimatoria, pues ni se ha acreditado el supuesto perjuicio causado, ni, en todo caso, el perjudicado sería el sindicato recurrente, sino los trabajadores afectados, los cuales no ha reclamado cantidad alguna al respecto. Por todo ello procede la desestimación de esta alegación.

QUINTO. - Costas.

De conformidad con lo dispuesto en el Artículo 139 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa ,pese a haberse desestimado el recurso interpuesto, se concluye que no procede la imposición de costas a ninguna de las partes, al tratarse de supuestos muy casuísticos.

Fallo

DESESTIMAMOS el recurso interpuestopor la representación de la CONFEDERACIÓN REXIONAL DO TRABALLO DE GALIZA, por el procedimiento preferente de derechos fundamentales, contra la Orden de 30 de mayo de 2.022 por la que se establecen los servicios mínimos dirigidos a garantizar los servicios esenciales en los centros dependientes del Consorcio Gallego de Servicios de Igualdad y Bienestar durante la huelga convocada por la Confederación Nacional del Trabajo (CNT) para el día 2 de junio de 2022, por la CONSELLERÍA DE POLÍTICA SOCIAL,y, Todo ello, sin hacer expresa imposición de costasa ninguna de las partes.

Notifíquese la presente sentencia a las partes, haciéndoles saber que contra ella puede interponerse RECURSO DE CASACIÓNante la Sala Tercera del Tribunal Supremo o ante la Sala correspondiente de este Tribunal Superior de Justicia, siempre que se acredite interés casacional. Dicho recurso habrá de prepararse ante la Sala de instancia en el plazo de TREINTAdías, contados desde el siguiente al de la notificación de la resolución que se recurre, en escrito en el que se dé cumplimiento a los requisitos del artículo 89 de la Ley reguladora de la jurisdicción contencioso-administrativa. Para admitir a trámite el recurso, al prepararse deberá constituirse en la cuenta de depósitos y consignaciones de este Tribunal (1570-0000-85-0220-22), el depósito al que se refiere la Disposición Adicional Decimoquinta de la Ley Orgánica 1/2009, de 3 de noviembre (BOE núm. 266 de 4/11/09); y, en su momento, devuélvase el expediente administrativo a su procedencia, con certificación de esta resolución.

Así lo pronunciamos, mandamos y firmamos.

Sentencia ADMINISTRATIVO Nº 806/2022, Tribunal Superior de Justicia de Galicia, Sala de lo Contencioso, Sección 1, Rec 220/2022 de 26 de Octubre de 2022

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