Convenio Colectivo de Emp... Barcelona

Última revisión
23/08/2023

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de SERVEIS AMBIENTALS DEL VALLES ORIENTAL, S.A. (08011852012001) de Barcelona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2021 en adelante

Tiempo de lectura: 69 min

Tiempo de lectura: 69 min

RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2023, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col lectiu de treball de l empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA per als anys 2021-2024 (codi de conveni núm. 08011852012001). (Boletín Oficial de Barcelona num. 202310120668 de 23/08/2023)

GENERALITAT DE CATALUNYA

DEPARTAMENT D'EMPRESA I TREBALL

RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2023, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col?lectiu de treball de l?empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA per als anys 2021-2024 (codi de conveni núm. 08011852012001).

Vist el text del Conveni col?lectiu de treball de l?empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, subscrit pels representants de l?empresa i pels dels seus treballadors el dia 10 de febrer de 2023, i de conformitat amb el que disposen l?article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d?octubre, pel qual s?aprova el text refós de la Llei de l?Estatut dels Treballadors; l?article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col?lectius de treball; el Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l?àmbit de competència dels departaments de l?Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 35/2022, d'1 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball i altres normes d?aplicació,

Resolc:

1. Disposar la inscripció del Conveni col?lectiu de treball de l?empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA per als anys 2021-2024 (codi de conveni núm. 08011852012001) al Registre de convenis col?lectius, acords col?lectius de treball i plans d?igualtat en funcionament amb mitjans electrònics del Departament d?Empresa i Treball a Barcelona, amb notificació a la Comissió Negociadora.

2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI COL?LECTIU DE TREBALL DE L'EMPRESA SERVEIS AMBIENTALS DEL VALLÈS ORIENTAL, SA PER ALS ANYS 2021-2024

CAPITOL 1

Disposicions generals

Article 1 Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de l'empresa pública propietat del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental, Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA.

Article 2 Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, independentment de la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i la seva durada es fins el 31 de desembre de 2.024.

Els seus efectes es remuntaran a l'1 de gener del 2.021, llevat en les matèries en que s?estableixi una altra data en el propi redactat del Conveni.

Article 3 Denúncia i pròrrogues

La denúncia del present Conveni s'entendrà realitzada automàticament dos mesos abans del seu venciment, essent que a partir d?aquesta data les parts podran notificar-se les corresponents propostes de negociació i es mantindrà en ultra activitat i per tant vigent tot el seu contingut fins l'aprovació d'un conveni nou que el modifiqui.

Article 4 Totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta.

Article 5 Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment

Dins del termini de quinze dies següents a la publicació d'aquest Conveni en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, es constituirà una comissió mixta d'interpretació, estudi i seguiment.

Aquesta Comissió estarà formada per tres representants de l'empresa i tres representants dels treballadors. Ambdues parts podran utilitzar els serveis d'assessors amb veu i sense vot.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en el present Conveni. Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

També correspon a la comissió de seguiment, l'inici i la conclusió durant la vigència del present Conveni, d'un estudi tendent a definir els diferents grups professionals del personal afectat pel present Conveni, partint de l'anàlisi de les diferents tasques que porten a terme.

La Comissió es reunirà de forma ordinària una vegada cada 3 mesos per tractar dels temes que té encomanats. De forma extraordinària a petició escrita d?alguna de les parts, argumentant el motiu de la reunió.

El termini per fixar la data de la reunió de la Comissió Paritària serà de 3 dies i es disposarà, com a màxim 7 dies més per a la seva celebració.

Si en aquest termini no pogués reunir-se sense causa justificada, qualsevol de les parts podrà utilitzar unes altres vies per a la solució del problema.

Els acords de la Comissió es prendran en un termini màxim de cinc dies, comptats des de la data de la reunió, seran vinculants per a les 2 parts i s?hauran d?aplicar en un termini màxim de 10 dies, comptats des de la data de l'acord, a excepció d'aquells en els quals la Comissió acordi un termini diferent.

S'aixecarà i es signarà l?acta de les reunions.

En cas de manca d'acord en el si de la Comissió sobre la interpretació i/o aplicació d'aquest Conveni, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden, expressament i voluntàriament, la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Tribunal Laboral de Catalunya a petició de qualsevol de les parts.

CAPITOL 2

Classificació del personal i condicions de treball

Article 6 Condicions de treball

L?organització del treball es una facultat exclusiva de la Direcció de l?Empresa. En conseqüència, aquesta té el deure i el dret d?organitzar-ho de manera que s?obtingui el màxim rendiment en tots els aspectes amb la necessària col?laboració del personal per aquesta finalitat.

Pel que fa a les modificacions de les condicions de treball, s?aplicarà el que disposa l?article 41 de l?Estatut dels Treballadors, així com el que pugui determinar qualsevol llei d?obligat compliment.

Article 7 Classificació i definició dels llocs de treball

L'activitat de l'empresa s'estructura en 3 grans àrees:

a) Serveis d'administració

b) Serveis de deixalleries

c) Serveis de recollida de residus.

Els treballadors/es de l'empresa estaran vinculats com a mínim a una d'aquestes àrees.

La classificació de llocs de treball que es detalla a continuació és merament enunciativa i no pressuposa l'obligació de tenir coberts tots els llocs de treball descrits.

Les comeses de cada lloc de treball, es consideraran simplement indicatives i no limitatives.

Tot el personal està obligat a realitzar totes les tasques i operacions que li encomanin els seus superiors, dins de la general escomesa pròpia de la seva categoria o competència professional.

El personal estarà classificat, atenent a les funcions que realitzi en l'empresa, en qualsevol dels següents grups professionals.

A. Grup de tècnics i tècniques

- Responsable de comptabilitat i administració.

- Tècnic/a (de deixalleries, de dades, d?operacions i de recollides)

B. Grup de comandaments intermedis.

- Encarregat/da

- Supervisor/a

- Controlador/a

- Oficial 1a. taller subrogat concessió municipal de l?Ametlla del Vallès

C. Grup d?administratius i administratives.

- Oficial 1ª administratiu/va

- Oficial 2ª administratiu/va

- Auxiliar administratiu/va

- Recepcionista

- Telefonista

D. Grup de conductors i conductores.

- Xofer A

- Xofer B

- Xofer C

- Xofer D

- Xofer E

- Xofer F

E. Grup d?operaris i operàries

- Inspector/a de servei

- Operari/a de manteniment

- Operari/a de deixalleria

- Peó/na de recollides

Article 8 Horaris i jornada laboral

La jornada de tots els treballadors i les treballadores serà de trenta set hores i mitja (37,5) en còmput setmanal essent la jornada laboral anual de mil sis-centes seixanta quatre hores (1664) de treball efectiu.

Donat que l?activitat de l?empresa consisteix en la prestació d?un servei públic, els horaris del personal al seu servei s?adaptaran a les necessitats operatives de l?empresa de manera que, sens perjudici de l?establert al paràgraf anterior, la durada de la jornada setmanal ordinària s?establirà en funció dels serveis que l?empresa presta i als que el treballador s?hi trobi adscrit, havent-se de respectar en tot cas el descans entre jornades.

En virtut del seu calendari preestablert, si es produeix una diferència d?hores realitzades per cada treballador en relació a les que ha de realitzar en compliment de la seva jornada laboral anual, aquestes hores constituiran un crèdit d?hores a favor de l?empresa que restarà acumulat en una bossa anual d?hores a recuperar. L?empresa pot distribuir de manera irregular al llarg de l?any fins al 10% de la jornada de treball, tot i que en casos concrets el crèdit d?hores pot excedir aquesta xifra. El crèdit d?hores el concretarà l'empresa, a través de la proposta de calendari anual de cada treballador, en la comissió de calendari.

L?empresa disposarà del crèdit horari de manera que comunicarà al treballador que hagi de treballar amb el preavís de 5 dies mínim.

Els treballadors que realitzin de forma estable torns rotatius, canviaran els torns en els anys parells de manera que, al mes de febrer, faran el mateix torn que al gener.

La distribució de la jornada de treball del personal de l'empresa es la següent:

Grup de tècnics: de dilluns a divendres.

Grup de comandaments intermedis:

- Encarregats de dilluns a dissabte.

- Supervisors de dilluns a diumenge/de dimarts a divendres (canvien cada setmana).

- Controladors de dilluns a divendres.

Grup d'administratius: de dilluns a divendres.

Grup de conductors:

- Xofer A de dilluns a divendres.

- Xofer B de dilluns a dissabte.

- Xofer C de dilluns a dissabte.

- Xofer D de dilluns a diumenge.

- Xofer E de dilluns a dissabte.

- Xofer F de dilluns a diumenge (dilluns, dimarts, dimecres i diumenge / dijous, divendres dissabte i diumenge; canvien cada mes).

Grup d'operaris:

- Inspector de dilluns a diumenge.

- Operari de manteniment de dilluns a dissabte.

- Operari de deixalleria de dilluns a diumenge.

- Peó recollides de dilluns a diumenge.

Mitjançant el calendari laboral es definiran les jornades i horaris de la plantilla de treballadors de l?empresa.

S?estableix que la jornada diària total no serà superior a 12 hores de treball, incloent-hi el cas que el treballador hagi de doblar torn, respectant-se en tot cas, el descans entre jornades de conformitat a l?article 34.3 de l?Estatut dels Treballadors.

Totes aquelles hores que es treballin i que excedeixin de la jornada establerta en base al calendari que té cada treballador i que l?empresa hagi sol?licitat que es realitzin, seran descomptades de la bossa d?hores a recuperar. Només seran considerades hores extraordinàries, les que es realitzin a partir que la bossa d?hores estigui esgotada i tindran el tractament que contempla l?annex I del present Conveni Col?lectiu.

En el cas de treballar en festius i/o en horari nocturn, aquestes hores es descomptaran de la bossa d?hores segons l?escalat de compensació que es reflecteix a l?annex I del present Conveni col?lectiu, mentre la bossa d?hores acumulada de cada treballador no estigui esgotada. Un cop la bossa estigui esgotada, aquestes hores seran considerades hores extraordinàries festives i/o nocturnes i tindran el tractament que contempla l?annex I del present Conveni Col?lectiu.

A partir de 2018, els treballadors que prestin serveis en horari continuat tindran dret a un descans de trenta minuts (30) que serà considerat com a temps de treball efectiu, sempre que la seva jornada diària continuada sigui superior a sis hores (6) de treball.

A partir de 2018, si la jornada diària continuada és superior a nou hores (9) el descans serà de seixanta minuts (60) continuats, tret de casos especials que impossibilitin el descans de forma continuada. Aquests descansos es consideraran com a temps de treball efectiu.

Article 9 Descans setmanal

Per a tot el personal es garantirà 1 dia i mig setmanal de descans consecutiu.

Per als treballadors que pertanyen al col?lectiu de Xofers B i aquells que així ho pactin amb l?empresa per necessitats del servei, el descans setmanal es separarà del corresponent dia complet per al seu gaudi en un altre dia de la setmana.

Els/les operaris/es de deixalleria que així ho decideixen podran sol?licitar el gaudi de descans d'un diumenge al mes, a excepció del mes en què facin vacances. La recuperació d?aquestes hores de jornada de diumenge es fixarà en el calendari dels operaris.

A fi i efecte de programar la continuïtat del servei i les substitucions del operaris, aquest gaudi serà permanent, al llarg de l'any sol?licitat, més enllà de situacions excepcionals, que l'empresa estudiarà, cas per cas, prèvia sol?licitud i justificació.

En finalitzar l?any es sol?licitarà als operaris/es de deixalleries si volen realitzar aquest diumenge de gaudi al mes.

Article 10 Dies de lliure disposició

Els treballadors i treballadores dels diferents serveis gaudiran de dies de lliure disposició. Aquest dret es genera amb el temps positiu de la diferència entre la jornada màxima anual i la jornada anual efectiva treballada. Tot i així, és opcional per al treballador/a afegir un dia de vacances (que es restarà del seu còmput anual) quan aquesta diferència sigui menor o igual a 1 dia.

Els criteris establerts per gaudir d?aquests dies seran els següents:

- Que el treballador presenti la sol?licitud amb 15 dies d?antelació.

- Que el nombre màxim de treballadors per col?lectiu sigui el següent: xofers A 2 treballadors per dia i 1 per torn, xofers B, C, E, i F 1 per dia, xofers D i peons 2 per dia, deixalleries 3 per dia, oficines 1 per dia i per departament.

- Que no es poden acumular a les vacances.

Les sol?licituds es resoldran en un termini màxim de 10 dies des de la seva presentació i s?atendran per rigorós ordre d?entrada.

Per als treballadors que restin fraccions iguals a 1 hora, es compensarà aquesta hora de manera que la jornada de un dia es reduirà a l´hora d´iniciar-la i d´acabar-la, fixant la data de gaudi de mutu acord amb la direcció de l´empresa.

En els operaris de Deixalleria el temps excedent no superior a mitja jornada es compensarà econòmicament.

Article 11 Serveis extraordinaris i hores extres

Sempre que sigui possible, l?empresa prioritzarà la contractació de personal abans de recórrer a les hores extraordinàries.

En els supòsits en què, no obstant això, els serveis públics que presta l?empresa facin absolutament imprescindible la realització d?hores extraordinàries, ho decidiran els òrgans directius de Serveis Ambientals del Vallès Oriental amb el coneixement previ, amb caràcter preceptiu llevat que sigui materialment impossible, dels delegats de personal amb un mínim de setanta dues hores d?antelació.

El còmput anual i per persona d?hores extraordinàries no podrà excedir les vuitanta hores a l?any exceptuant les generades per situacions d?emergència o de força major degudament justificades.

La prestació de serveis en jornada extraordinària sempre és voluntària.

A la reunió trimestral de la Comissió Mixta d?Interpretació, Estudi i Seguiment, la direcció de l?empresa donarà compte als delegats de personal, de les hores extraordinàries efectuades, tant les compensades com les remunerades.

Igualment, el treballador/a té l'opció de compensar les hores extraordinàries realitzades per hores laborals segons l'escala de compensació que s'estableix en les esmentades taules salarials.

Les hores de descans acumulades per aquest motiu es podran gaudir juntament amb altres períodes.

Les hores extraordinàries seran computades mensualment i abonades en nòmina, un cop determinades, en un termini màxim de dotze mesos.

Les hores extraordinàries s?abonaran d?acord amb la retribució fixada per al lloc de treball que requereixi aquestes hores i no segons la categoria del treballador que les efectua si aquesta és superior a la categoria del treballador.

Article 12 Calendari laboral

El calendari laboral és l'instrument tècnic que regula els dies laborables, els descansos setmanals i els festius de tot l'any.

A aquests efectes es constituirà, sense minvar els drets i les obligacions que estableix la legislació en matèria d'organització de la feina per a la direcció de l'empresa i per els representants del personal, una comissió paritària per a la seva elaboració integrada per un màxim de sis persones: tres representants de l?empresa i tres representants dels treballadors.

El calendari de festes oficials i locals per a l'any de vigència del Conveni serà l'assenyalat per la Generalitat de Catalunya.

Donades les característiques del serveis, que comporten un horari especial, poden coincidir les festes laborals amb els dies de descans setmanal.

En cas de coincidència, es negociarà amb els representants del personal el trasllat del seu gaudi, respectant la lliure elecció de l'interessat i les necessitats del servei públic.

Els treballadors que pertanyen al servei de deixalleries gaudiran de les festes locals oficials del municipi on s?ubiqui la deixalleria.

La resta de treballadors gaudirà de la festa local del municipi on constin empadronats.

Anualment s'aprovarà el calendari laboral d'acord amb la comissió de calendari i es distribuirà a tot el personal de l?empresa abans del trenta-ú de gener de cada any.

Es respectaran, fins a la seva aprovació, les peticions d?hores de lliure disposició. Els treballadors que gaudeixin de dies de lliure elecció abans de l?aprovació del calendari laboral, i que desprès de l?aprovació d?aquest es determini que no disposaven d?hores sobrants, se li restaran els dies que hagin gaudit dels seus dies de vacances.

Article 13 Vacances

Tot el personal té dret al gaudi de trenta dies naturals com a període de vacances, o dels dies que en proporció els correspongui si el temps de treball és menor a un any.

S?estableix com a dia festiu el dia de Sant Martí de Porres (3 de novembre)

Donat que l?empresa presta un servei públic s?acorda que el gaudi d?aquest dia festiu es faci seguit al període de gaudi de vacances.

Atenent l'article 38.1 de l'Estatut dels Treballadors, el període de vacances anuals retribuïdes en cap cas podrà ser substituït per compensació econòmica.

Es fixen els mesos de juny a setembre, ambdós inclosos, com el període de gaudi de les vacances.

Per al col?lectiu de treballadors de recollides, el període de vacances serà rotatiu de manera que els treballadors que gaudeixin de les seves vacances en el mes de juny, l?any següent ho faran al juliol i al següent a l?agost i així fins tornar a començar la rotació.

El col?lectiu de deixalleries concentraran les seves vacances entre els mesos de juliol, agost i setembre.

Si algun treballador sol?licités el gaudi de les seves vacances en un altre període de temps diferent a l'assenyalat, després de l'anàlisi prèvia de les necessitats a cobrir, i si el servei ho permet, li serà facilitat aquest gaudi.

Igualment, hom pot sol?licitar distribuir el temps de vacances en dos períodes, superiors a una setmana. La sol?licitud d'aquests períodes s'haurà de cursar prèviament a la confecció del calendari de vacances i, més enllà de situacions excepcionals, no es podrà modificar un cop establert aquest.

Per a la seva autorització la Direcció considerarà prevalent la continuïtat dels serveis, la coordinació entre els treballadors del mateix servei o àrea de treball per minorar l'afectació dels nivells productius i que sigui possible organitzativament.

Si aquestes sol?licituds coincideixen amb situacions de puntes de feina i/o les dates de Festes de Nadal i de Setmana Santa s'establiran necessàriament torns per facilitar-ne el gaudi. Tindran prioritat per gaudir del període fraccionat de vacances en aquests períodes els treballadors que hagin fet les seves vacances d?estiu al mes de juny.

Cap treballador/a de l'empresa podrà iniciar les vacances en el seu dia de descans setmanal. Quan el període de vacances coincideixi en el temps amb una incapacitat temporal derivada de l'embaràs, el part o la lactància natural o amb el període de suspensió del contracte de treball previst als apartats 4, 5 i 7 de l'article 48 ET, es tindrà dret a gaudir les vacances en data diferent a la de la incapacitat temporal o a la del gaudi del permís que per aplicació d'aquest precepte li correspongués, en finalitzar el període de suspensió, encara que hagi acabat l'any natural al fet que corresponguin.

En cas que el període de vacances coincideixi amb una incapacitat temporal per contingències diferents a les assenyalades en el paràgraf anterior que impossibiliti al treballador gaudir-les, totalment o parcialment, durant l'any natural al fet que corresponen, el treballador podrà fer-ho una vegada finalitzi la seva incapacitat i sempre que no hagin transcorregut més de divuit mesos a partir del final de l'any en què s'hagin originat.

CAPITOL 3

Permisos, llicències, baixes per maternitat, incapacitat temporal i accident de treball

Article 14 Permisos i llicències

1. El personal, previ avís i justificació, podrà absentar-se del seu lloc de treball, amb dret a remuneració, pels motius i dies naturals següents:

a) Quinze dies naturals per matrimoni o unions estables de parella de fet.

b) Per traslladar-se de domicili, dos dies naturals, tres si es fora de la comarca.

c) Un dia en supòsits de matrimoni de pares, fills i germans, tant consanguinis com d'afinitat del treballador.

d) Per naixement o adopció d'un fill/a, tres dies, que s'ampliaran a quatre dies en cas que es produeixi fora de la província.

e) Per la mort d'un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, dos dies. La llicència serà fins a quatre dies si la mort es produeix fora de Catalunya. En cas de defunció d'altres parents, fins a quart grau de consanguinitat o afinitat, el temps necessari per al sepeli serà de mig dia si el sepeli és en la mateixa població, i d'un dia si el sepeli és fora de la província. Si per causes justificades fos necessari més temps, l'empresa estudiarà el seu gaudiment sense retribució econòmica. En el cas de necessitar més dies l?empresa estudiarà la possibilitat, a opció del treballador, d?acumular dies de vacances, de lliure elecció o un permís no retribuït.

f) S'estableix un permís de tres dies en cas de malaltia greu i/o intervenció quirúrgica de familiars de primer grau tant per consanguinitat com per afinitat. El permís s'ampliarà a quatre dies si el fet es produeix fora de Catalunya. Pels familiars fins a segon grau, dos dies. Aquests dies no s?han de gaudir obligatòriament de manera consecutiva sempre que estiguin dins del període d?hospitalització.

g) Per assistir a exàmens, els treballadors gaudiran del temps necessari quan tinguin lloc les proves oficials, previ avís i posterior acreditació i justificació documental del centre formatiu.

h) El temps necessari per a exàmens prenatals i tècniques de preparació del part, previ avís i justificació mèdica.

i) En cas d'interrupció de l'embaràs, 10 dies.

j) Per deures inexcusables de caràcter públic i/o personal es disposarà del temps indispensable per complir-los. Per a la regulació d'aquest apartat s'estarà al que es disposa a l'article 37, apartat d), de l'Estatut dels treballadors.

k) S?estableix a partir de 2018, un permís retribuït de com a màxim 10 hores anuals, per tal de que els treballadors que tinguin fills menors de 18 anys o progenitors en situació de disminució puguin acompanyar-los a les visites mèdiques per metge especialista. Aquest permís es farà extensiu a familiars de primer grau tant per consanguinitat com per afinitat que es trobin en situació de immobilitat física.

El treballador haurà d?acreditar l?assistència a la visita mèdica amb el corresponent certificat emès pel facultatiu corresponent on hi figuri l?hora de visita i l?hora de sortida de les dependències on s?ha produït la mateixa.

En cas de ser necessari el treballador que exhaureixi el permís retribuït de 10 hores a l?any podrà gaudir de permís no retribuït durant 10 hores més en el mateix any, sempre que es donin les condicions expressades pel permís retribuït.

l) Tres dies d?assumptes propis a gaudir a partir de l?any 2017, no recuperables subjecte als següents condicionants:

a) Que el treballador presenti la sol?licitud amb 15 dies d?antelació. Les sol?licituds es resoldran en un termini màxim de 10 dies des de la seva presentació i s?atendran per rigorós ordre d?entrada.

b) Que el nombre màxim de treballadors per col?lectiu sigui el següent:

- Xofers A: 2 treballadors per dia i 1 per torn

- Xofers B, C, E, i F: 1r per dia.

- Xofers D i peons: 2n per dia.

- Deixalleries: 3r per dia.

- Oficines: 1r per dia i per departament.

c) Els dies personals no es poden acumular a les vacances.

2. El personal de l?empresa que ho sol?liciti podrà acumular en jornades completes la durada del permís de lactància. La sol?licitud s?haurà de formular quatre setmanes abans que acabi la suspensió del seu contracte per maternitat.

Article 15. Suspensió del contracte de treball per maternitat i paternitat

El contracte de treball es suspendrà per les causes establertes a l?article 45 de l?Estatut dels Treballadors.

La maternitat i paternitat com a causes de suspensió del contracte de treball es regiran pel que disposa l?Estatut dels Treballadors, tret de la durada de la suspensió en el cas de la maternitat en que la durada de la suspensió del contracte serà de 18 setmanes i, en cas de part múltiple o prematur, ampliable a dos setmanes més per cada fill a partir del segon. El període de suspensió es distribuirà a opció de la interessada sempre que sis setmanes siguin immediatament posteriors al part. La durada de la suspensió serà la mateixa pels casos d?adopció.

En el cas de paternitat la durada de la suspensió será la que es preveu a l?Estatut dels Treballadors, tant per naixement de fill com en cas d?adopció o acolliment.

Article 16 Llicències no retribuïdes i excedències

Els treballadors i treballadores podran disposar fins a cinc dies a l'any no retribuïts i no acumulables als períodes vacacionals, si les necessitats del servei així ho permeten i sempre que la sol?licitud respongui a causes justificades del personal afectat.

Aquesta llicència no retribuïda s'haurà de sol?licitar per escrit amb una antelació mínima de quinze dies i es resoldrà, en un termini màxim de 10 dies des de la seva presentació. Les sol?licituds s?atendran per rigorós ordre d?entrada.

En relació amb les excedències, el personal amb una antiguitat d'1 any, com a mínim, a l'empresa té dret a sol?licitar la situació d'excedència voluntària per un termini no superior a cinc anys (5).

Se li concedirà i es reservarà el mateix lloc de treball, durant un any (1) com a màxim, i sempre que no sobrepassi el vint per cent (20%) de la plantilla total de l'empresa en situació d'excedència voluntària.

El personal que es trobi en aquesta situació ha de sol?licitar el reingrés amb un mínim de trenta dies abans que finalitzi l'excedència.

Article 17 Baixes per malaltia o accident

En la situació d'incapacitat temporal derivada de contingències professionals, la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà, durant tot el període de durada d'aquesta incapacitat, fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

En la situació d'incapacitat temporal derivada de contingències comunes, la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà, d'acord amb els següents percentatges:

- Del primer fins al tercer dia, ambdós inclosos, es percebrà el cinquanta per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

- Des del dia quart fins al vintè, ambdós inclosos, un complement que, sumat a la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social, sigui equivalent al setanta-cinc per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

- A partir del dia vint-i-un, inclusivament, un complement que, sumat a la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social, sigui equivalent al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

Supòsits excepcionals amb relació a la IT per contingències comunes

D'acord amb el que preveu l'apartat cinquè de l'article 9 del Reial Decret Llei, de 13 de juliol, s'estableixen els següents supòsits que, amb caràcter excepcional i degudament justificats, es complementaran fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat:

1. Hospitalització i intervenció quirúrgica.

S?entendrà que existeix hospitalització sempre i quan es precisi de repòs hospitalari per a la seva recuperació i la permanència en el centre hospitalari sigui per un temps igual o superior a 24 hores. Per a la seva acreditació es requerirà document expedit pel centre hospitalari en que consti l'hora d'ingrés i sortida del centre.

S'inclouen els supòsits d?intervenció quirúrgica tot i que no es requereixi hospitalització, sempre i quan sigui necessari un procés de repòs o rehabilitació domiciliaria igual o superior a 24 hores. Caldrà justificació mèdica que acrediti la intervenció i en el seu cas, si requereix el dit procés de recuperació domiciliaria.

2. Empleades públiques embarassades i durant el període de lactància natural.

En les situacions de Incapacitat Temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades embarassades i aquelles que es trobin durant el període de lactància natural es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

3. Empleades víctimes de la violència de gènere.

En les situacions d'incapacitat temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades víctimes de violència de gènere es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat.

4. Malaltia greu

S?entendrà com a malaltia greu aquella que sigui reconeguda mitjançant part facultatiu en referència a les relacionades en el Reial decret 2210/1995, de 28 de desembre, pel qual es crea la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica, i en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l?aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu.

Per tal de considerar una malaltia com a greu l?interessat haurà d?acreditar-ho mitjançant un informe expedit pel facultatiu metge del Sistema Català de Salut o les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social o en el seu cas, pel facultatiu metge dels serveis mèdics privats, prenent com a referència l?annex de malalties greus contingut al Reial Decret 1148/2011 de 29 de juliol, per a l?aplicació i desenvolupament al Sistema de la Seguretat Social de la prestació econòmica per tenir cura de menors afectats per càncer o altra malaltia greu, publicat al BOE número 182 de 30 de Juliol de 2011 i les possibles actualitzacions que es puguin produir.

En tots els casos, la presentació del comunicat oficial de malaltia expedit pel facultatiu corresponent serà obligatòria i serà renovat setmanalment mentre duri la situació d?IT. La presentació dels comunicats de baixa, de confirmació de la baixa, així com de l?alta, serà obligatòria en el termini de 3 dies des de la seva emissió. La no presentació dels comunicats esmentats donarà lloc a una falta disciplinària de caràcter lleu.

L?empresa es reserva la facultat de comprovar les baixes per IT prèvia la comunicació a l?interessat. En baixes superiors a dos mesos, la negativa a la comprovació donarà lloc al no pagament del complement de IT.

Les indisposicions d?un dia, s?hauran de comunicar el mateix dia al seu superior i a l?empresa.

En el termini màxim de 3 dies naturals des de la data de la indisposició, el personal haurà de presentar a l?empresa:

a) Document de baixa per IT i s?aplicaran els complements fixats per contingències comunes. O bé:

b) Justificant de visita mèdica emès pel metge de capçalera o facultatiu acreditat, especificant l?hora d?entrada i sortida. El treballador podrà recuperar les hores d?indisposició que no corresponguin a la visita, en altres dies d?acord amb els seus superiors.

c) Si no es justifica amb el document de baixa o de visita mèdica, es procedirà al corresponent descompte en nòmina, sense perjudici que la conducta pugui esser sancionada per falta d?assistència injustificada a la feina.

CAPITOL 4

Prestacions i millores socials

Article 18 Ajuts a discapacitats físics, psíquics i/o sensorials

El personal de l'empresa que tingui al seu càrrec i convisqui amb un fill o ascendent, cònjuge o parella de fet, discapacitat físic, psíquic o sensorial o sigui tutor d?un discapacitat físic, psíquic o sensorial tindrà dret a percebre, la quantitat de 120? mensuals mitjançant la nòmina, prèvia presentació de certificació expedida per l'administració competent de reconeixement de minusvalidesa i/o certificació de gran dependència de nivell II i III.

Aquest ajut resta sotmès als mateixos percentatges d?increments que hi hagi, en el seu cas, en la resta de retribucions del Conveni.

Article 19 Ajuts econòmics per a ulleres i lents de contacte

Quant un treballador/a mentre efectua la seva comesa de l?empresa i està complint la tasca que se li ha encomanat, se li trenquin les ulleres o es facin malbé els vidres, l?empresa li farà efectiva, com a màxim, la quantitat de 75? prèvia sol?licitud. Caldrà justificació i explicació per escrit així com la presentació de la factura original de la compra de les ulleres o lents de contacte que les substitueixin.

Article 20 Revisió mèdica

Es farà una revisió mèdica anual a tot el personal de l'empresa. Aquesta revisió mèdica serà de caràcter voluntari, gratuït i confidencial, tret dels supòsits que per llei siguin obligatoris.

Article 21 Assistència jurídica i responsabilitat civil

L'empresa facilitarà l'assessorament i la defensa jurídica de tot el personal que tingui conflicte judicial derivat de la tasca pròpia del seu lloc de treball i es farà càrrec del pagament de les costes judicials que s'esdevinguin.

S'exceptua el cas que el conflicte sigui contra la mateixa empresa. Es contractarà una pòlissa de responsabilitat civil a càrrec de l'empresa per a tot el personal que pugui incórrer en responsabilitat civil durant el desenvolupament de la tasca pròpia del seu lloc de treball.

Article 22 Assegurança de vida i accidents

Amb independència de les indemnitzacions, obligatòries de la Seguretat Social que procedeixin, l'empresa subscriurà una pòlissa d'assegurança per les següents contingències i els següents imports:

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

Article 23 Formació, estudi i reciclatge

Tot el personal de l'empresa té dret a la promoció, a la formació i a un perfeccionament professional constant i, específicament, a allò recollit a l'Estatut dels Treballadors, article 23 Promoció i formació professional en el treball.

L'empresa col?laborarà en la formació del seu personal elaborant un pla anual de formació adequat per tal que tot el personal tingui accés en règim d'igualtat d'oportunitats a uns millors coneixements professionals, a la millora del nivell cultural.

L'empresa es farà càrrec de la totalitat o una part significativa de les despeses de formació en aquells casos en què el programa formatiu tingui una relació directa amb les feines que desenvolupa el treballador o la seva carrera professional a l'empres i sempre que ambdues parts s'hagin posat d'acord prèviament en la seva viabilitat. La vinculació acadèmica i formativa s'haurà d'acreditar documentalment i s'exigiran periòdiques garanties del seu aprofitament.

El programa de formació incorporarà programes especials de formació primària per als col?lectius on es detectin mancances educatives.

Anualment la CMIES del Conveni estudiarà, elaborarà i aprovarà el pla de formació de l'empresa, que haurà de respectar els següents criteris:

a) Garantir el dret de tot el personal a l'assistència a cursos de formació i reciclatge en pla d'igualtat.

b) L'assistència als cursos únicament serà d'obligada assistència quan es facin dins de l'horari laboral.

c) Es consignarà anualment una partida econòmica suficient per al pla de formació.

Certificat d?Aptitud Professional (CAP)

L?empresa es farà càrrec d?aquesta formació dels treballadors i treballadores pels que sigui imprescindible per la realització de la seva tasca.

Article 24 Bestretes i avançaments a compte de salaris

Tot el personal de l'empresa té dret a percebre bestretes a compte pel temps treballat.

La Direcció de l'Empresa, quan concorrin circumstàncies d'urgència i provada necessitat, i prèvia justificació per escrit, concedirà al personal que ho sol?liciti, amb un mínim d'antiguitat d'un any (1), avançaments individuals a compte de retribucions.

S?estableix un límit de 1.500 euros per treballador i any.

La gestió per a la concessió d'aquests avançaments als treballadors i treballadores correspon a la Direcció de l?empresa. El retorn d'aquest avançament s'haurà de realitzar en el termini màxim d?un any (1) i es justificarà amb documentació detallada la seva utilització.

En el supòsit de finalització de la relació laboral d'un empleat/ada que tingui concedit un avançament, l'empresa descomptarà les quantitats pendents de la liquidació de parts proporcionals i de salaris pendents que poguessin correspondre a l'empleat/ada.

CAPITOL 5

Condicions laborals

Article 25 Contractacions

Totes les persones que ingressin a l?empresa ho faran sota un període de prova inicial que, per als diferents grups de treball i categories professionals, serà com a màxim de:

- Personal tècnics i tècniques titulats: 6 mesos

-Resta del personal: 2 mesos.

Els delegats de personal rebran còpia bàsica dels contractes laborals, així com la comunicació escrita de qualsevol modificació, pròrroga o cessament de qualsevol tipus de contracte laboral.

Les parts signants d'aquest Conveni es comprometen a no utilitzar els serveis de cap empresa de treball temporal. Per a les substitucions del personal l'empresa utilitzarà el model de contracte d'interinitat o d'eventualitat, segons els casos.

Article 26 Mobilitat Funcional

En el cas que sigui necessari cobrir llocs de treball, l?empresa prioritzarà que el personal propi pugui accedir a categories i grups professionals diferents a la que ocupa. En cas de promoció, l?aspirant ha de acreditar la formació, experiència i/o qualificació per poder optar al lloc de treball.

El personal de Serveis Ambientals del Vallès Oriental tindrà dret a exercir les funcions corresponents a la seva categoria i lloc de treball. Això no obstant i per necessitats del servei, se?l podrà destinar provisionalment a l?execució de tasques diferents. Si l?activitat realitzada correspon a un grup professional inferior, la retribució que es percebi correspondrà a la del lloc d? origen. Únicament podrà fer-ho pel temps que duri la necessitat del servei.

En canvi, si l?activitat realitzada és pròpia d?un grup professional o categoria superior, la retribució que es percebi correspondrà a la del lloc de treball que provisionalment s?està ocupant.

Aquesta situació no podrà excedir de sis mesos, o el temps de provisió del lloc de treball vacant.

Article 27 Regim disciplinari. Expedients i sancions.

Serà d?aplicació al personal adscrit al present Conveni el règim disciplinari establert al capítol XII del ?Convenio colectivo del sector de saneamiento público, limpieza viaria, riegos, recogida, tratamiento y eliminación de residuos, limpieza y conservación de alcantarillado? publicat en data 30 de Juliol de 2013 al BOE, codi de conveni núm. 99010035011996.

Article 28 Seguretat i salut laboral

Tot el personal de l'empresa té dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball.

L'empresa facilitarà la roba de treball adequada així com tots els elements necessaris per a la seguretat i es compromet a la neteja i restitució per deteriorament de qualsevol element del vestuari, amb els requisits establerts d'acord amb l'annex III. La roba serà sempre l?adequada per l?època de l?any.

El representant de l'empresa i sindicals de prevenció i salut laboral, seguint el dictat del pla de riscos laborals de l'empresa, acordaran el calendari per a la total implantació i compliment de l'esmentat pla.

Article 28 Bis Seguretat i salut laboral

El consum d?alcohol i drogues a l?àmbit laboral, a part de suposar una disminució de les facultats físiques i psíquiques dels treballadors, comporta un augment en el risc de patir accidents, afectan aquest risc tant al propi treballador com als seus companys.

Sens perjudici de les sancions que s?escaiguin en els supòsits d?embriaguesa habitual o toxicomania de conformitat al que s?estableix al Estatut dels Treballadors i al Conveni col?lectiu General del Sector que és d?aplicació a l?empresa, s?estableix com a mesura de prevenció que el treballador que es personi al lloc de treball sota els efectes de l?alcohol, drogues tòxiques, estupefaents i/o substancies psicotròpiques, tindrà la obligació, a requeriment de l?empresa de sotmetre?s a la prova pertinent per a la detecció d?aquestes substàncies. Aquest fet s?haurà de corroborar per testimonis, amb la presència, sempre que sigui possible, d?algun membre del Comitè d?empresa o bé, un representant sindical. La negativa a sotmetre?s a aquesta prova es considerarà com a falta greu.

Article 29 Retirada permís de conduir

Quan a un conductor, efectuant la seva comesa amb un vehicle de l'empresa i complint la funció que se li ha encomanat, li sigui retirat el carnet de conduir, l'empresa l?assignarà en un altre lloc de treball, sense pèrdua de cap concepte salarial, mentre obtingui de nou el carnet, sempre que no sigui per causa directament imputable al treballador tal com embriaguesa, imprudència manifesta o negligència del conductor, etc.

CAPITOL 6

Drets i garanties sindicals

Article 30 Llibertat sindical

Es reconeixen els drets sindicals reconeguts a la normativa vigent.

Article 31 Seccions sindicals

Es reconeix el dret d'informació sindical de qualsevol assumpte que afecti els treballadors. En aquest sentit es reconeixen el tauló sindical i la lliure distribució de qualsevol tipus d'informació sindical.

Article 32 Delegat/ada de seguretat i salut laboral

D'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, l'empresa disposarà de delegats de seguretat i salut laboral, que seran escollits d'entre els representants del personal de l'empresa.

CAPITOL 7

Facultats i competències dels delegats de personal

Article 33 Garanties i facultats dels delegats de personal

Els delegats/ades de personal gaudiran de les garanties sindicals següents:

a) Obertura d'expedient contradictori en cas de sancions per faltes greus i molt greus, amb dret a ésser escoltats.

b) Lliure expressió, individual o col?legiada, de les seves opinions en les matèries que siguin competència del càrrec que representin.

c) Facultat de publicar i distribuir, sense pertorbar la feina, les comunicacions d'interès laboral o social que creguin necessàries.

d) Garantia de no ser discriminat en la promoció econòmica o professional a causa de la representació sindical.

e) Cada membre del Comitè o delegat de personal disposarà del crèdit horari que s?estableix a l?Estatut dels Treballadors per desenvolupar la tasca de representació dels treballadors, les quals s'acumularan en una borsa mensual, de la qual poden disposar un o cada delegat. Cada un dels grups que composen el comitè seran els encarregats del seu control i distribució, amb una antelació mínima de tres (3) dies, la distribució i el gaudiment de les hores sindicals per part dels seus delegats, excepte en casos d'urgent necessitat.

f) El Comitè d?Empresa tindrà capacitat jurídica per exercir accions administratives o judicials en tot el que fa referència a l'àmbit de les seves competències.

Article 34 Competències dels delegats de personal

Els delegats de personal tindran les competències que recull l'article 64 de l'Estatut dels Treballadors.

Article 35 Negociació col?lectiva

Les hores dedicades a la negociació col?lectiva i les reunions convocades per l'empresa no s'inclouran dins el crèdit d'hores sindicals que disposen els delegats de personal o seccions sindicals.

Article 36 Procediment de resolució de conflictes laborals

Règim d'inaplicación de les condicions de treball previstes en el present Conveni.

Per acord entre l'empresa i la representació legal dels treballadors/as, quan existeixin causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció, es podran inaplicar les condicions de treball previstes en l'article 82.3 de l'Estatut dels treballadors, previ al desenvolupament d'un període de consultes.

Quan el període de consultes finalitzi amb acord es presumirà que existeixen les causes justificatives de la inaplicación i aquell només podrà ser impugnat davant la jurisdicció social quan es presumeixi l'existència de frau, dol, coacció o abús de dret en la seva conclusió. L'acord haurà de determinar amb exactitud les noves condicions de treball aplicables a l'empresa i la seva durada, que no podrà perllongar-se més enllà del moment en què resulti aplicable un nou conveni en l'empresa.

L'acord haurà de ser notificat a la Comissió paritària del conveni col?lectiu i a l'Autoritat Laboral. En cas de desacord durant el període de consultes qualsevol de les parts podrà sotmetre la discrepància a la Comissió paritària del conveni, que disposarà d'un termini màxim de 7 dies per pronunciar-se, a explicar des que la discrepància li anés plantejada.

Quan no s'hagués sol?licitat la intervenció de la Comissió paritària o aquesta no hagués aconseguit un acord, les parts hauran de recórrer a els procediments de conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya. La submissió a arbitratge tindrà caràcter voluntari.

En cas de conflicte laboral i de no haver-hi avinença entre les parts, serà obligatori concórrer al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració local (CEMICAL).

En el cas de formulació de vaga, l'empresa i la representació dels treballadors es comprometen a iniciar de forma immediata converses per establir els serveis mínims que hagin de mantenirse. Ambdues parts s'obliguen a mantenir les converses fins que s'obtingui l'acord o bé fins al termini de les vint-i-quatre (24) hores anteriors a la citació efectuada per l'autoritat laboral competent. En cas de no obtenir-se l'acord en el termini que s'ha fixat, les parts, l'empresa i la representació dels treballadors elaboraran, cadascun d'ells, les propostes de serveis mínims que tinguin per convenient als efectes de aportar-les davant l'autoritat laboral competent.

Article 37 Assemblees sectorials i/o generals

Per facilitar l'assistència del personal de l'empresa a les assemblees convocades, generals o sectorials, s'acorda que les esmentades assemblees es puguin realitzar dins l'horari de treball amb un màxim d'una (1) hora per a cadascuna d'aquestes assemblees i un màxim de deu (10) hores l'any.

Per portar a terme la realització de les assemblees, la sol?licitud a l'empresa es realitzarà per escrit i amb cinc (5) dies d'antelació, tot indicant el lloc i la data de realització.

CAPITOL 8

Condicions econòmiques

Article 38 Conceptes salarials, estructura salarial i retribucions.

Conceptes salarials. Definicions.

1. Salari Base. És aquell que es determina per a cada categoria en les taules salarials. Es fixa atenent exclusivament a la unitat de temps.

2. Plus de toxicitat-perillositat. S?aplicarà a les categories vinculades directament a l?explotació del Servei Comarcal de Deixalleries, tenint en compte els treballs de manipulació dels residus domèstics especials. Aquest plus es calcula aplicant un 25% per cent del salari base.

3. Plus de penositat-perillositat. S?aplicarà a les categories vinculades directament a l?explotació de serveis vinculats amb l?àrea de recollida de residus per les especials característiques dels treballs vinculats a aquestes recollides. Aquest plus es calcula aplicant un 25% per cent del salari base.

4. Complement de nocturnitat. És un complement econòmic que retribueix les hores que es realitzin entre les 21.00 i les 06.00 hores. S'aplicarà en funció de la jornada efectiva realitzada en horari nocturn. Per al càlcul de l?hora nocturna es prendrà de referència el salari base aplicant el percentatge del 34% per cent corresponent a l?import de cada hora del salari base.

Per obtenir el càlcul correcte es dividirà l?import del salari base anual de cada categoria entre les hores fixades com a jornada anual en el Conveni.

5. Plus festiu. S?estableix un complement de 72,44? mensuals per els operaris/es de deixalleria que treballin tots els diumenges del mes. Aquest plus es percebrà en les dotze mensualitats.

6. Complement de disponibilitat. Correspon al treball efectuat en els festius programats (màxim de sis anuals) dels xofer D i peons. L?import és el que quedarà reflectit a les taules salarials.

7. Complement diumenge. És la retribució econòmica que perceben els xofers D i peons per treballar els diumenges. Es cobrarà per hora de diumenge treballada. El preu de l?hora de la jornada de diumenge és el preu de l?hora ordinària incrementada un 25%.

8. Prima de reducció de l?absentisme. És un concepte econòmic que retribueix la reducció de l?absentisme laboral. S?entén per aquest absentisme el relacionat amb les baixes per malalties de curta durada (períodes inferiors a un mes) i l?absència del lloc de treball per causes no contemplades a l?article 14 del conveni vigent. El càlcul per determinar el grau d?absentisme laboral es comptabilitza per períodes anuals naturals, de gener a desembre. S?abonarà cada any amb la nòmina del mes de març, tret que el treballador sol?liciti el seu pagament al setembre. Els imports s?estableixen a l?annex I del present Conveni. No es percebrà la prima d?absentisme en el cas que el treballador incorri en 4 o més processos de baixa mèdica per contingència comú en el període de l?any natural, excloent les recaigudes.

9. Complement formació. És un concepte econòmic que retribueix la formació de la plantilla en recursos informàtics i digitals, que s?instaura davant la creixent necessitat de control i millora de l?eficiència dels serveis de l?empresa.

Aquestes habilitats s?incorporen a la descripció de llocs de treball com a nova exigència en totes les categories. L?import del complement es el 0,5% del salari brut de cada categoria profesional.

10. Prima de productivitat.

a) Pel personal: responsable de comptabilitat, tècnics, supervisors, controlador, administratius, telefonista, inspectors i operaris de deixalleria, es un concepte econòmic vinculat al rendiment i a l?estímul per incrementar la productivitat per les categories. Es farà efectiva amb la nòmina del mes de setembre. Els imports s?estableixen a l?annex I del present Conveni.

b) Pel personal: encarregat, xofers, operaris de manteniment i peons es un concepte econòmic vinculat al rendiment i a l?estímul per incrementar la productivitat per a les categories. Es percep en onze mensualitats. Els imports s?estableixen a l?annex I del present Conveni.

En el cas de la disminució de la remuneració prevista en la prima de productivitat per incompliment dels conceptes que s?enumeren, la Direcció de l?empresa informarà als representants del treballadors. Els criteris de distribució són els que s?especifiquen per a cada categoria i/o grup professional en l?annex corresponent.

11. Complement de dissabte. Contempla la retribució econòmica pel treball dels dissabtes que realitzin els xofers B i C. Es retribueix en les catorze pagues.

12. Complement de dissabtes recuperació festius. Quan hi ha un festiu intersetmanal, els treballadors de la categoria de xofer A han de prestar serveis el dissabte següent per tal de recuperar el festiu intersetmanal.

S?estableix un complement de 99,53 euros per als xofers A que treballin els dissabtes acordats per recuperar els festius intersetmanals.

El nombre d?hores efectuades en aquests dissabtes per recuperar aquests festius es restaran de la bossa d?hores anual de cada treballador, que s?estableix a l? article 8. La prestació d?aquests serveis es farà per torns obligatoris rotatius per ordre d?antiguitat en la categoria professional.

13. Prima antiguitat. A partir de 2018, els treballadors que compleixin 10 anys d?antiguitat percebran una prima d?antiguitat de 360? anuals i quan superin els 15 anys d?antiguitat aquesta prima s?incrementarà de manera que passarà a ser de 540? anuals. Aquesta prima es percebrà prorratejada en 12 pagues al llarg de l?any, a partir de la mensualitat en que es compleixi la data d?antiguitat requerida.

Article 39 Increments salarials anuals.

Els increments salarials tindran com a límit el que s?estableixi a la Llei de Pressupostos Generals de l?Estat.

L?increment del salari brut per a cada categoria professional i cada any de vigencia del conveni serà la següent:

Any 2021: 0,9% de conformitat a l?establert a l?article 18 de la llei 11/2020 de 30 de desembre, de pressupostos generals de l?estat per a l?any 2021.

Any 2022: 3,5% de conformitat a l?establert a l?article 19 de la llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals per a l?any 2022 i la resolució continguda en el Reial Decret 18/2022 de 18 d?octubre que aprova l?increment addicional del 1,5%.

Any 2023: 2,5% de conformitat a l?establert a l?article 19 de la llei la llei 31/2022 de 23 de desembre de pressupostos generals de l?estat per a l?any 2023, que estableix l?increment del 2,5% +1% revisable.

Any 2024: 2% més 0,5% revisable de conformitat a l?establert a l?acord signat en data 19 de octubre de 2022 entre el govern de l?estat espanyol i els sindicats majoritaris.

Article 40 Pagues extres

Els treballadors/ores de l?empresa percebran dues pagues extraordinàries denominades juny i desembre, l?import de les quals son els que s?especifiquen a les taules salarials.

La paga extra de juny es meritarà des de el primer dia de gener fins al 30 de juny de l'any en curs i s'abonarà el dia vint de juny.

La paga extra de desembre es meritarà des de el primer dia de juliol fins al 31 de desembre i s'abonarà el dia vint de desembre.

L?empresa facilitarà el pagament de les pagues extres de forma prorratejada en la nòmina mensual a aquells treballadors que, de forma motivada, ho requereixin.

Article 41 Hores extres

Les hores extres es classificaran als efectes del seu abonament en 4 grups: primeres, segones, terceres i quartes.

a) Es consideraren hores extres primeres les realitzades en dies laborables de les sis hores fins a les vint-i-una hores.

b) Es consideraran hores extres segones, les realitzades en dies laborables des de les vint-i-una hores fins a les sis hores.

c) Es consideraran hores extres terceres, les realitzades en dies festius des de les sis hores fins a les vint-i-una hores.

d) Es consideraran hores extres quartes, les realitzades en dies festius des de les vint-i-una hores fins a les sis hores.

El seu import és el que figura per a cada un d'aquests quatre grups en les taules salarials per a cada grup professional i categoria.

Article 42 Dietes i desplaçaments

Si per necessitats de l'empresa el treballador/a hagués de prestar els seus serveis en un altre centre de treball diferent del primer que li va ser assignat, se li abonarà en concepte de desplaçaments la quantitat de trenta cèntims d?euro per quilòmetre a partir de l?any 2018. La distància es calcularà comptat des del primer centre de treball que li va ser assignat, anada i tornada pel camí més curt.

S'exceptuaran d'aquest acord els canvis de centre de treball que es produeixin dintre del mateix municipi així com els desplaçaments que afectin els operaris de deixalleries que tenen contracte de trenta-i-dues hores i que tenen assignats més d'un centre de treball.

La quantia de les dietes, a partir de gener de 2018, és per a totes les categories igual, es liquidaran prèvia la presentació dels justificants de la despesa i per un import màxim de:

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

Article 43 Jubilació

Com a mesura de foment de l?ocupació, els treballadors i treballadores que compleixin els requisits legalment establerts, podran accedir a la jubilació parcial en els termes que estableixi la Llei vigent en cada moment.

En cas de jubilació total a partir de 2018, s?estableix un premi de jubilació pels anys treballats a l?empresa, que serà de 350? per any pels treballadors que es jubilin als 63 anys, 250? per any pels treballadors que es jubilin als 64 anys i de 150? per any treballat pels que es jubilin als 65 anys i fins l?edat ordinària de jubilació establerta legalment.

ANNEX I

Taules salarials 2023

1. Responsable de comptabilitat i administració.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 1004,51? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 753,40? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

2. Tècnic/a de deixalleries.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 902,17? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 676,64? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

3. Tècnic/a de dades.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 902,17? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 676,64? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

4. Tècnic/a d'operacions.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 902,17? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 676,64? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

5. Tècnic/a de recollides.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 902,17? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 676,64? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

6. Encarregat/da.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 247,48? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

7. Supervisor/a.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus toxicitat-perillositat. L'import total de la prima de productivitat és de 751,81? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 563,86? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

8. Controlador/a.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus toxicitat-perillositat. L'import total de la prima de productivitat és de 751,81? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 563,86? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

9. Oficial 1a administratiu/va.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus toxicitat-perillositat. L'import total de la prima de productivitat és de 751,81? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 563,86? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

10. Oficial 2a administratiu/va.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 706,20? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 529,65? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

11. Auxiliar administratiu/va.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 610,63? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 457,95? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

12. Recepcionista.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 543,34? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 407,49? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

13. Telefonista.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 543,34? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 407,49? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

14. Xofer A.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 404,95? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

15. Xofer B.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base, el plus penositat-perillositat i el complement dissabte. La prima de productivitat és de 404,95? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

16. Xofer C.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base, el plus penositat-perillositat i el complement dissabte. La prima de productivitat és de 354,12? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

17. Xofer D.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 341,07? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

Les hores treballades en horari nocturn es perceben a raó del salari base incrementat en un 34%. Les hores treballades en diumenge s'incrementen en un 25% sobre l'hora ordinària.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

18. Xofer E.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 313,86? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

Les hores treballades en horari nocturn es perceben a raó del salari base incrementat en un 34%. Les hores treballades en diumenge s'incrementen en un 25% sobre l'hora ordinària.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

19. Xofer F.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 404,95? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

20. Oficial de 1a taller subrogat concessió municipal Ametlla del Vallès.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 341,07? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

Les hores treballades en horari nocturn es perceben a raó del salari base incrementat en un 34%. Les hores treballades en diumenge s'incrementen en un 25% sobre l'hora ordinària.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

21. Inspector/a de servei.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

L'import total de la prima de productivitat és de 640,46? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 480,31? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

22. Operari/a de manteniment.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 313,86? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

23. Operari/a de deixalleria.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus toxicitat-perillositat. L'import total de la prima de productivitat és de 592,68? i el de la prima de reducció de l'absentisme de 444,52? i ambdues es percebran en funció dels criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l'annex II.

L'import del plus festiu és de 72,44? mensuals per 12 mensualitats.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

24. Peó/na recollides.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

La paga extra de juny i la paga extra de desembre s'obtenen sumant el salari base i el plus penositat-perillositat. La prima de productivitat és de 139,33? bruts mensuals i la prima de reducció de l'absentisme és de 556,84? bruts anuals. Ambdues es percebran en funció del criteris i en les dates establertes a l'article 38 i a l?annex II.

Les hores treballades en horari nocturn es perceben a raó del salari base incrementat en un 34%. Les hores treballades en diumenge s'incrementen en un 25% sobre l'hora ordinària.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

ANNEX II

Criteris de distribució i assignació econòmica de les primes de productivitat per al període 20212024.

I. Personal amb categoria xofer A, xofer B i xofer F.

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) No tenir accidents en la conducció, no generar avaries i/o desperfectes en els vehicles, en la grua i en els diversos components que formen part de la flota, amb els contenidors i amb les caixes de recollida imputables a negligència, imprudència o males pràctiques del treballador: 25%.

2) Realitzar les tasques de manteniment bàsiques del vehicle, dels compactadors, de la grua i dels diversos components que formen part de la flota (revisions dels nivells d'oli, aigua, etc., comprovació i manteniment de llums, pneumàtics, etc., neteja interior i exterior dels vehicles, etc.), dins la jornada així com les de coordinació en el lliurament i recepció dels vehicles entre els diferents torns: 12,5%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst, tenint especial cura de finalitzar la totalitat de les poblacions: 25%.

4) Patir canvis d'horaris i de recursos justificats per les necessitats del servei: avaries, centres de tractament tancats, absentisme laboral, serveis urgents per causes de força major (catàstrofes, climatologia, etc.): 25%.

5) Realitzar correctament les operacions de càrrega i descàrrega dels diversos contenidors i la neteja de les àrees. Correcció i cura en l'aportació de dades en els protocols i fitxes de control dels treballs: 12,5%.

Quant al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà les ràtios de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3 i 5.

II.Personal amb categoria xofer D (recollida de residus) i oficial 1ª taller.

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) No tenir accidents en la conducció, no generar avaries i/o desperfectes en els vehicles, en la grua i en els diversos components que formen part de la flota, amb els contenidors i amb les caixes de recollida imputables a negligència, imprudència o males pràctiques del treballador: 25%.

2) Realitzar les tasques de manteniment bàsiques del vehicle, dels compactadors, de la grua i dels diversos components que formen part de la flota (revisions dels nivells d'oli, aigua, etc., comprovació i manteniment de llums, pneumàtics, etc., neteja interior i exterior dels vehicles, etc.), dins la jornada així com les de coordinació en el lliurament i recepció dels vehicles entre els diferents torns: 12,5%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst, tenint especial cura de finalitzar la totalitat de les poblacions: 25%.

4) Patir canvis d'horaris i de recursos justificats per les necessitats del servei: avaries, centres de tractament tancats, absentisme laboral, serveis urgents per causes de força major (catàstrofes, climatologia, etc.): 25%.

5) Realitzar correctament les operacions de càrrega i descàrrega dels diversos contenidors i la neteja de les àrees. Correcció i cura en l'aportació de dades en els protocols i fitxes de control dels treballs: 12,5%.

Quan al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà els ratis de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3 i 5.

III. Personal amb categoria xofer C (recollida deixalleries)

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) No tenir accidents en la conducció, no generar avaries i/o desperfectes en els vehicles, en la grua i en els diversos components que formen part de la flota, amb els contenidors i amb les caixes de recollida imputables a negligència, imprudència o males pràctiques del treballador: 25%.

2) Realitzar les tasques de manteniment bàsiques del vehicle, dels compactadors, de la grua i dels diversos components que formen part de la flota (revisions dels nivells d'oli, aigua, etc., comprovació i manteniment de llums, pneumàtics, etc., neteja interior i exterior dels vehicles, etc.), dins la jornada així com les de coordinació en el lliurament i recepció dels vehicles entre els diferents torns: 12,5%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst, tenint especial cura de finalitzar la totalitat de les poblacions: 25%.

4) Patir canvis d'horaris i de recursos justificats per les necessitats del servei: avaries, centres de tractament tancats, absentisme laboral, serveis urgents per causes de força major (catàstrofes, climatologia, etc.): 25%.

5) Realitzar correctament les operacions de càrrega i descàrrega dels diversos contenidors i la neteja de les àrees. Correcció i cura en l'aportació de dades en els protocols i fitxes de control dels treballs: 12,5%.

Quant al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà les ràtios de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3 i 5.

IV.Personal amb categoria xofer E (vehicles menys de 3.500 kg)

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) No tenir accidents en la conducció, no generar avaries i/o desperfectes en els vehicles, en la grua i en els diversos components que formen part de la flota, amb els contenidors i amb les caixes de recollida imputables a negligència, imprudència o males pràctiques del treballador: 16,129%.

2) Realitzar les tasques de manteniment bàsiques del vehicle, de la grua i dels diversos components que formen part de la flota (revisions dels nivells d'oli, aigua, etc., comprovació i manteniment de llums, pneumàtics, etc., neteja interior i exterior dels vehicles, etc.), dins la jornada així com les de coordinació en el lliurament i recepció dels vehicles entre els diferents torns: 16,129%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst, tenint especial cura de finalitzar la totalitat de les poblacions: 19,354%.

4) Patir canvis d'horaris i de recursos justificats per les necessitats del servei: avaries, centres de tractament tancats, absentisme laboral, serveis urgents per causes de força major (catàstrofes, climatologia, etc.): 16,129%.

5) Realitzar correctament les operacions de càrrega i descàrrega dels diversos contenidors i la neteja de les àrees. Correcció i cura en l'aportació de dades en els protocols i fitxes de control dels treballs: 32,258%.

Quant al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà els ratis de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3 i 5.

V.Personal operari al servei comarcal de deixalleries.

Aquest import es concentrarà en un únic pagament que es realitzarà abans del dia 20 de setembre de cada any.

Import segons queda reflectit a les taules salarials (Annex I)

Conceptes.

1) Potenciar les bones pràctiques en la cura de la instal?lació: higiene, llums, telèfon, ús correcte dels elements del servei, recollida de residus al voltant dels contenidors i la deixalleria, en l'ús de les eines, etc.

2) Tasques d'optimització logística i del tractament de residus: optimitzar la màxima càrrega en les caixes (doblegar i tallar cartró, voluminosos, verds, etc.), desballestament i classificació dels diferents materials i fraccions.

3) Atenció dels clients del "darrer minut".

4) Coordinació amb els nivells de supervisió i de control del servei comarcal de deixalleries.

5) Contribució a l'augment de la selecció i quantitat de materials valoritzables.

VI. Personal amb categoria Peó/na recollides.

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) No generar avaries i/o desperfectes en l'estribera i en les botoneres del compactador així com en els contenidors imputables a negligència, imprudència o males pràctiques del treballador: 25%.

2) Posar i treure a l'inici i final del servei les plaques corresponents al municipi on es realitza la recollida. Tenir cura de l'estat de les mateixes.: 12,5%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst: 25%.

4) Patir canvis d'horaris i de recursos justificats per les necessitats del servei: avaries, centres de tractament tancats, absentisme laboral, serveis urgents per causes de força major (catàstrofes, climatologia, etc.): 25%.

5) Realitzar correctament les operacions de càrrega i descàrrega dels diversos contenidors i la neteja de les àrees.: 12,5%.

Quan al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà les ràtios de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3 i 5.

VII. Personal d'administració, inspecció i supervisió de serveis.

Aquest import es concentrarà en un únic pagament que es realitzarà abans del dia 20 de setembre de cada any.

Import segons queda reflexat a les taules salarials (Annex I).

Conceptes:

1) Planificació i optimització de recursos. Programar sistemàticament les activitats. Assumir responsabilitats entre els grups de treball. Transmetre i complimentar les ordres rebudes eficaçment i eficientment. Adequar l'assignació i la utilització de recursos en funció de les necessitats i prioritats. Contribució a l'eficiència en la valorització de materials.

2) Supervisar i col?laborar. Controlar el desenvolupament de les tasques segons el principis establerts, superar elserrors, facilitar la comunicació i la col?laboració, contribuir a la millora permanent i a la cobertura de les necessitats globals de l'empresa.

3) Contribució a la generació d'idees i propostes que facilitin la presa de decisions i contribueixin a la resolució i anticipació de problemes. Aportar propostes per millorar el seu àmbit de responsabilitat.

VIII. Personal amb categoria d'operari de manteniment.

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) Potenciar les bones pràctiques en la cura del centre logístic i de la flota de vehicles de l'empresa: higiene, llums, eines, telèfons,ús correcte dels elements del serveis, etc.: 50%.

2) Vetllar per atendre el vehicles del canvi de torn: 25%.

3) Realitzar les tasques programades en el temps previst.: 25%.

Quan al concepte 3, en el termini més breu possible, la CMIES establirà les ràtios de referència. En el cas de noves incorporacions, s'estableix un període de 3 mesos per avaluar i exigir el rendiment corresponent a les assignacions econòmiques relacionades amb els conceptes del grup 3.

IX. Personal amb categoria d'encarregat

L'import brut anual és el que es recull a les taules salarials. Aquest import es distribuirà mensualment, a excepció del mes de vacances (11 mensualitats a l'any), segons la proporció següent en funció del compliment dels diversos conceptes detallats:

Conceptes.

1) Planificació i optimització de recursos. Programar sistemàticament les activitats. Assumir responsabilitats entre els grups de treball. Transmetre i complimentar les ordres rebudes eficaçment i eficientment. Adequar l'assignació i la utilització de recursos en funció de les necessitats i prioritats: 25%.

2) Supervisar i col?laborar. Controlar el principis establerts, superar els errors, facilitar la comunicació i la col?laboració, contribuir a la millora permanent i a la cobertura de les necessitats globals de l'empresa: 12,5%.

3) Contribució a la generació d'idees i propostes que facilitin la presa de decisions i contribueixin a la resolució i anticipació de problemes. Aportar propostes per millorar el seu àmbit de responsabilitat: 12,5%.

4) Disponibilitat per atendre la telefonia mòbil en els horaris establerts i desplaçar-se puntualment sempre que sigui necessari fora de la jornada laboral per assistir a incidències del servei: 50%.

ANNEX III

Descripció i distribució del vestuari laboral i elements de seguretat en el treball.

?TABLA; IMAGEN OMITIDA?

(CONSULTAR PDF)

Barcelona, 31 de maig de 2023

La directora dels Serveis Territorials a Barcelona, Lídia Frias Forcada