Convenio Colectivo de Emp...e Baleares

Última revisión
13/04/2009

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE BUGER. PERSONAL LABORAL de Baleares

Empresa Autonómico. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2009 en adelante

Tiempo de lectura: 33 min

Tiempo de lectura: 33 min

Documento oficial en PDF(Páginas 197-201)

Conveni Col Lectiu Del Personal Laboral De L ajuntament De Buger (Boletín Oficial de las Islas Baleares num. 52 de 09/04/2009)

APROVAT EL CONVENI COL· LECTIU DEL PERSONAL LABORAL DE L’AJUNTAMENT DE BÚGER., MITJANÇANT ACORD PLENARI DE DATA: 25- NOVEMBRE2008.- ES FA PÚBLIC EL SEU CONTINGUT, MITJANÇANT LA PUBLICACIÓ DEL SEU TEXT AL BOIB I TAULER D’ANUNCIS.

ARTICLE 1.- ÀMBIT PERSONAL I PARTS CONCERTANTS

1. Aquest conveni afectarà a tot el personal laboral al servei de l’Ajuntament de Búger.

2. Queden exclosos de l’àmbit personal d’aquest conveni el personal que exerceixi càrrecs de confiança i d’assessorament especial i aquelles relacions i de serveis en règim de dret administratiu.

3. Són part del present conveni D. Bartomeu Alemany Bennasar, en representació de l’Ajuntament de Búger i D. en representació dels treballadors, representat conforme a la legislació vigent.

4. En cas de denúncia haurà de formularse mitjançant escrit dirigit a l’altra part, amb tres mesos d’antelació a la data de finalització o amb tres mesos d’antelació de qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

ARTICLE 2.- VIGÈNCIA

1. Els presents acords tindran una durada de 1 any, contat des de l’entrada en vigor del present conveni, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

2. Aquest conveni es prorrogarà tàcitament per anys naturals en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per part de qualsevol de les parts un mes abans del seu termini.

3. Un cop denunciat aquest conveni, continuarà en vigor fins que no s’aconsegueixi un altre que el substitueixi.

4. Aquest conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la Corporació Municipal.

ARTICLE 3.- RÈGIM INTERIOR

1. El empleats de l’Ajuntament de Búger, pel caràcter de les seves funcions, estan inclosos en el règim d’incompatibilitats legals vigents. Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d’observar discreció i secret professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

2. Es obligació de tots els empleats tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la corporació.

3. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb la màxima iniciativa pròpia i amb l’acatament de les directrius i les instruccions dels seu caps i responsables directes.

ARTICLE 4.- COMISSIÓ PARITÀRIA.

1. La integraran un màxim de quatre persones, fins a dos membres designats per l’Ajuntament i fins a dos delegats de personal, quan existeixi comitè d’empresa serà aquest qui els delegui. La Comissió paritària s’entendrà vàlidament constituïda amb l’assistència d’un integrant per cada part. Les resolucions s’adoptaran per mutu acord entre les parts.

2. La C. P. té les següents funcions:

- Interpretar i vigilar l’aplicació de la totalitat dels articles i clàusules aprovades en el present conveni.

- Seguiment i vigilància del compliment del conveni.

- Intercedir i conciliar en la solució de conflictes individuals o col· lectius que sorgeixen per interpretació del conveni, a instància de part i seguint el procediment establert a continuació.

- Actualitzar el contingut del present conveni per adaptarlo a les modificacions que puguin derivarse de canvis normatius o d’acords o pactes subscrits entre l’Administració i els sindicats.

- Qualsevol altra funció que li reconegui en el present conveni.

3. Procediment: - Qualsevol discrepància s’haurà de sotmetre prèviament a la Comissió paritària.

- Les qüestions a dirimir hauran de ser exposades per escrit. - Se reunirà a proposta formal de qualsevol de les parts.

- Disposarà de deu dies per resoldre la proposta rebuda, a comptar des de la recepció de l’escrit si aquesta és de caràcter urgent i vint dies si és de caràcter ordinari.

4. La Comissió paritària se constituirà als quinze dies de la publicació d’aquest conveni col· lectiu en el BOIB.

5. Així mateix, les parts podran acordar que la solució dels conflictes col· lectius d’interpretació i aplicació del present conveni col· lectiu o de qualsevol altre que afecti als treballadors i a la Corporació Municipal en el seu àmbit d’aplicació, se sotmetrà a la intervenció del Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears en fase de mediació (TAMIB), amb anterioritat a presentarlo al SMAC o via laboral ordinària.

ARTICLE 5.- CALENDARI I JORNADA LABORAL. La jornada laboral s’equipararà a la dels funcionaris en quant a còmput d’hores setmanals:

1. Durant l’últim trimestre de l’any, la Comissió paritària establirà el calendari laboral de l’any següent, si no és així es prorrogarà el del any en curs.

2. S’estableix una jornada màxima diària de 7’5 hores.

3. Entre l’acabament d’una jornada i el començament d’una altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

4. Excepcionalment es podran establir modificacions en els horaris de determinats llocs de treball per necessitats del servei, d’acord amb els representants dels treballadors.

5. Tindran consideració de festius els dies de descans intersetmanal per a tot el personal que, per motius de servei, estigui obligat a treballar dissabtes i/o diumenges.

6. El personal que desenvolupi la seva dedicació en règim normalitzat de 37’5 hores setmanals (llevat del que estigui subjecte a torns o similars i aquells que es trobin sotmesos a jornades especials) realitzarà la seva jornada de treball durant els primers 5 dies de la setmana, de dilluns a divendres, en règim de jornada flexible.

ARTICLE 6.- TORNS.

1. S’efectuaran, en els llocs que siguin necessaris, torns rotatius de matí, tarda i nit, que es negociaran en el sí de la comissió paritària.

2. A l’hora d’efectuar qualsevol canvi entre dos treballadors d’un mateix departament caldrà la notificació prèvia, amb la suficient antelació, al cap de servei.

ARTICLE 7.- DESCANS DIARI.

1. Tots els empleats en règim de jornada superior a 5’30 hores ininterrompudes tindran un descans de 30 minuts, computables com a treball efectiu. Quan la jornada de treball sigui inferior, la pausa es reduirà proporcionalment: -De 5’30 hores: 30 minuts; -De 4 hores: 20 minuts; -De 3 hores: 10 minuts.

2. Aquest descans és obligatori i no substituïble per cap mena de compensació. ARTICLE 8.- FLEXIBILITAT. S’estableix una marge de flexibilitat, no habitual, en l’entrada al lloc de treball, de 10 minuts diaris, que s’hauran de recuperar el mateix dia.

ARTICLE 9. VACANCES

1. Tot el personal de l’ajuntament té dret a gaudir de 30 dies naturals de vacances retribuïdes, o en el seu cas, els dies que en proporció les correspongui si el temps prestat fos menor. El personal que ho desitgi podrà sol· licitar per escrit el gaudi de les vacances en dies laborals, aquest no podrà excedir de 23 dies hàbils.

2. Les vacances anuals se sol· licitaran per escrit abans del 31 de març, donant entrada mitjançant escrit en les oficines municipals de l’Ajuntament dirigides al Sr. Batle. La Corporació donarà còpia a l’interessat del resultat de les mateixes abans del 15 del següent mes, establint l’Ajuntament un calendari vacacional del personal laboral.

3. L’Ajuntament fixarà el període vacacional tenint en compte les necessitats dels serveis, la possible coincidència de dues persones del mateix departament. En cas de coincidència es donarà prioritat als laborals amb fills en edat escolar i a l’antiguitat del treballador laboral.

4. Si per causes degudes a motius laborals de l’empresa no s’ha pogut gaudir del període de vacances al final d’any en curs aquestes vacances es podran gaudir dintre del primer mes de l’any següent.

ARTICLE 10.- CONTROL D’ASSISTÈNCIA I ABSENTISME.

1. Tots els treballadors estan obligats a comunicar al cap corresponent totes les incidències que puguin produirse.

2. Es donarà, cada mes, a cada un dels treballadors un full amb les incidències del mes a fi de corregir les anomalies que s’observin. ARTICLE 11.- PROMOCIÓ INTERNA.

1. La Corporació es compromet a donar publicitat a les places de promoció interna.

2. Els representants del personal formaran part dels tribunals, amb veu i vot, de totes les proves de selecció de personal, tant en les de promoció interna com en les de l’oferta d’ocupació pública.

ARTICLE 12.- FORMACIÓ PROFESSIONAL.

1. La Corporació procurarà la formació permanent, tant teòrica com pràctica, de tot el personal comprès en l’àmbit del present conveni, mitjançant la seva participació en cursos d’especialització i perfeccionament, sempre que aquests contribueixin a una millor prestació del servei.

2. Els treballadors hauran de participar en els cursos de reciclatge que siguin oferts. En aquest cas el temps destinat a la realització dels cursos comptarà com a treball efectiu.

3. Es garanteix el dret de tots els treballadors a participar en cursets de formació i reciclatge adients al seu nivell, categoria i condicions professionals, en pla d’igualtat i publicitat.

4. En aquest cas es podran concedir fins a 10 hores setmanals a l’efecte, segons el tipus d’estudi.

5. El responsable de la corporació traslladarà als representants del personal tots aquells cursos i tota aquella documentació que publiquin els diaris oficials i siguin d’interès per al col· lectiu d’empleats.

ARTICLE 13.- CARRERA ADMINISTRATIVA.

El personal que assisteixi amb aprofitament a cursos especialment proposats per la corporació per a la millora del servei públic tindrà una millora retributiva fins al màxim legal establert per la legislació vigent. Aquesta millora serà establerta per la corporació i els representants del personal dins de la Comissió paritària.

ARTICLE 14.- INCREMENT SALARIAL.

Tenint en compte el que disposa la normativa legal vigent, l’augment de retribucions del personal afectat per aquest conveni serà fixat d’acord amb el que disposa la Llei de Pressupostos de l’Estat per a cada exercici.

ARTICLE 15.- NÒMINES, PAGUES EXTRAORDINÀRIES I ANTIGUITAT.

1. Tots els empleats públics percebran les seves retribucions, com a màxim, el dia 30 de cada mes o l’anterior si és festiu.

2. Les pagues extraordinàries seran dues a l’any, l’una al mes de juny i l’altra al mes de desembre, per un import equivalent a la suma dels següents conceptes. Salari més complements més triennis.

3. El personal percebrà l’antiguitat per triennis vençuts i s’aplicaran les quantitats establertes legalment. Els successius increments seran establerts en la llei anual dels pressupostos de l’estat.

4. Les pagues extraordinàries de juny i desembre es percebran el mateix temps que la mensualitat del mateix mes (dia 30 o anterior no festiu i abans del 22 de desembre).

5. Les pagues extres es percebran per semestres naturals. Acada semestre correspon una paga extra íntegra o bé la part proporcional.

ARTICLE 16.- GRATIFICACIONS I PAGUES EXTRAORDINÀRIES.

Els representants del personal seran informats de les gratificacions concedides als empleats públics de la corporació.

1. La Corporació es compromet a estudiar, durant la vigència d’aquest conveni, el còmput d’hores extraordinàries, a l’efecte de reduirne el nombre. En tot cas, el nombre màxim d’hores extraordinàries no podrà superar les 80 anuals.

2. Es consideraran hores extraordinàries totes aquelles que superin les 37’5 hores setmanals i que s’hagin de desenvolupar fora de la jornada laboral per imperiosa necessitat.

3. Quan per necessitat urgent i imprevisible es realitzin aquestes hores extraordinàries, qualsevol treballador tindrà dret a la percepció de quantitats o en el seu defecte optar per ser remunerat amb dies o hores lliures de descans, a descomptar de la jornada laboral amb els següents criteris:

Hores remunerades: Categoria: Tots els nivells; 1 hora extraordinària: 15€.

Hores a canvi de dies lliures: Categoria: Tots els nivells; 1 hora extraordinària: 2 hores lliures.

Quan es realitzin hores extres en dies festius, a més de cobrar les hores es compensarà amb les mateixes hores lliures que es facin en jornada festiva.

ARTICLE 17.- TREBALL DE CATEGORIA DIFERENT.

Com a regla general, el treballador realitzarà les tasques pròpies de la seva categoria professional.

Si excepcionalment, per necessitats del servei i de manera provisional, es necessari destinar el personal a realitzar feines corresponents a una categoria superior o inferior a la seva, se li comunicarà per escrit i les condicions es regiran pel que disposen els apartats següents:

Treballs de superior categoria:

- Quan ho exigeixin les necessitats del servei, la Batlia podrà eventualment encarregar als treballadors realitzar funcions que corresponguin a una categoria professional superior a aquella que ostentin, sense que dites funcions impliquin necessàriament una determinada titulació acadèmica.

- Quan es duguin a terme aquestes funcions el treballador tindrà dret a l’abonament de les retribucions de la categoria superior realitzada.

- En cap cas, la realització d’aquestes funcions donarà dret a obtenir la plaça de nivell superior, la qual, si està vacant en la plantilla, s’oferirà mitjançant el sistema oportú de provisió de llocs de feina.

- Quan el lloc de feina de superior categoria s’estigui cobrint per un període igual a 12 mesos de manera contínua o de 2 anys de manera discontínua, es crearà una vacant amb la categoria del lloc i es cobrirà mitjançant el sistema de promoció establert.

Treballs d’inferior categoria:

- Quan així ho exigeixin les necessitats del servei, la Batlia podrà destinar als seus treballadors a efectuar funcions corresponents a una categoria professional inferior a aquella que ostentin, i ho podrà fer durant el temps imprescindible per a solucionar necessitats peremptòries o imprevisibles. - El treballador, durant el període que realitzi treballs d’inferior categoria, seguirà percebent les retribucions totals de la seva categoria professional i mantindrà tots els drets derivats d’aquesta.

Quan s’encarreguin al personal funcions corresponents a una categoria professional superior o inferior, s’informarà als representants de personal.

ARTICLE 18.- FONS SOCIAL.

La corporació atorgarà un ajut econòmic al personal que cursi estudis en centres oficials o reconeguts que tinguin relació directa amb el seu treball. Aquest ajut consistirà en subvencionar el 50% de l’import de la matrícula. No se subvencionaran, en cap cas, les assignatures repetides.

ARTICLE 19.- DIETES I DESPESES.

El personal afectat per aquest conveni que hagi d’efectuar desplaçaments per raó del servei causarà dret a les següents dietes:

1. Desplaçament dins de les Illes Balears: s’abonaran les despeses realment ocasionades prèvia presentació dels corresponents justificants.

2. Desplaçaments a altres llocs: els que estiguin prevists legalment o reglamentàriament.

3. Desplaçament en vehicle propi: cotxe i moto, segons disposició legal aplicable als funcionaris públics; opcionalment es compensarà amb vals de carburant.

4. Transport públic: l’import dels bitllets.

5. Sempre que sigui possible, es facilitarà un vehicle al treballador o funcionari que hagi d’efectuar desplaçaments per raó del servei.

6. L’assistència a una oficina judicial o administrativa per motius relacionats amb el servei fora de l’horari de treball, serà compensada com a hora de treball extraordinari.

7. Dietes: segons disposició legal aplicable als funcionaris públics.

ARTICLE 20.- MALALTIES I ACCIDENTS.

1. Dins dels 3 dies següents al primer dia d’absència per malaltia o accident, s’haurà de presentar el corresponent justificant de baixa mèdica i setmanalment, els oportuns comunicats de confirmació. El comunicat d’alta es presentarà el mateix dia de la incorporació.

2. En cas d’absència per indisposició per un temps no superior a 24 hores, solament serà necessari comunicarho telefònicament al cap de servei i presentar posteriorment el corresponent justificant mèdic.

3. Quan es comprovi, amb el control de la inspecció mèdica, que un lloc de treball o activitat prestada perjudica o pot perjudicar un determinat treballador, aquest serà traslladat a un altre lloc més adient, prèvia petició. Així mateix, es tindrà una cura especial amb les dones embarassades si el treball pot afectarne la salut o la del fetus.

4. Es farà una revisió mèdica anual voluntària a tot el personal. La revisió serà de caràcter gratuït i confidencial. El temps emprat serà considerat com a treball efectiu.

5. Passats els tres primers dies de baixa per malaltia o accident, la retribució serà del 100% de les retribucions ordinàries mensuals.

ARTICLE 21.- LLICÈNCIES I PERMISOS RETRIBUÏTS.

El personal al servei de l’ajuntament, prèvia sol· licitud, tindrà dret a les següents llicències i permisos retribuïts:

1. Quinze dies naturals per matrimoni o formació de parella de fet, sense cap mena de distinció, comptats des de la data de celebració del matrimoni o l’inici de la convivència. En ambdós supòsits, no es gaudirà d’un nou permís per aquest concepte fins que hagi transcorregut un termini de 3 anys des del permís anterior. Aquest permís podrà sumarse al període de vacances.

2. Per traslladarse de domicili sense canvi de residència, fins a dos dies.

3. Un dia en supòsits de matrimoni de parents fins a segons grau de consanguinitat.

4. Per naixement d’un fill i adopció fins a 15 dies naturals; en el supòsit de complicació podrà atorgarse una llicència especial, previ informe de la comissió paritària.

5. Per mort, malaltia greu o intervenció quirúrgica que suposi hospitalització de familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, 2 dies; en el supòsit de complicació podrà atorgarse una llicència especial previ informe de la comissió paritària.

6. El personal que cursi estudis podrà disposar del dia de la convocatòria per fer els exàmens de fi de curs i també les proves parcials amb caràcter definitiu (exàmens d’avaluació) sempre que tinguin lloc en centres oficials. Caldrà aportar justificant d’assistència i realització de la prova.

7. El treballador amb un fill menor de 9 mesos tindrà dret a un permís per a lactància de 1 hora d’absència diària.

8. Per deures inexcusables de caràcter públic o personal, el temps indispensable per complirlos.

9. El personal que assisteixi a les convocatòries públiques d’accés a les places vacants en aquest Ajuntament pel procediment d’oposició o de concurs disposarà, per prepararse, del dia immediatament anterior al del primer exercici.

10. Les treballadores embarassades tindran dret a absentarse del treball per a la realització d’exàmens prenatals i tècniques de preparació del part, dins de la jornada laboral.

11. En cas de maternitat, les treballadores embarassades tindran dret a una llicència de 16 setmanes ininterrompudes. Aquest permís s’ampliarà en dues setmanes més en el supòsit de discapacitat del fill i per cada fill a partir del segon, en els supòsits de part múltiple. El permís es distribuirà a opció de la treballadora, sempre que sis setmanes siguin immediatament posteriors al part. En cas de defunció de la mare, l’altre progenitor podrà fer ús de la totalitat, o, en el seu cas, de la part que resti de permís.

12. En el cas d’adopció o acolliment es tindran els mateixos drets que per naixement si el fill adoptat o acollit és menor de 3 anys.

13. En el cas que el pare o la mare treballin, solament un d’ells pot exercir l’esmentat dret. La durada es computarà, a elecció del treballador, a partir de la resolució judicial o administrativa per la qual es constitueix l’adopció o l’acolliment. En el cas d’adopció que requereixi desplaçament previ, es podrà començar a gaudir del permís fins a 4 setmanes abans de la resolució judicial. Això serà vàlid per a nins i nines de més de 3 anys quan es tracti de menors discapacitats o quan, per circumstàncies i experiències personals o perquè provenen de l’estranger, tinguin dificultats especials d’inserció social i familiar, degudament acreditades pels serveis socials competents.

14. En casos, degudament justificats, d’incapacitat física o psíquica d’un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, per tenir cura directa d’aquest es podrà demanar també amb les mateixes condicions que en el cas de guarda legal.

15. El personal amb càrrecs electius, sindicals o polítics, a nivell local, autonòmic o estatal, quan siguin convocats legalment a l’efecte; a la fi del gaudi d’aquests permisos, el treballador estarà obligat a aportar justificant del motiu pel qual ha estat sol· licitat el permís a llicència. En tot cas, els dies s’entenen com a dies laborables.

16. Per assumptes propis, set dies, sempre que es comuniquin amb una antelació superior a les 48 hores. En tot cas, l’ajuntament facilitarà, el seu ús i gaudi abans del dia 31 de l’any següent a aquells treballadors que haventlos demanats dins de l’any corresponent se’ls hagi denegat per necessitats del servei. La denegació es farà per escrit al treballador afectat i en tots els casos haurà d’ésser motivada. A més, els treballadors tindran dret al gaudi de dos dies addicionals en complir el sisè trienni, incrementantse en un dia addicional per cada trienni addicional a partir del vuitè (Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic).

17. Els dies 24 i 31 de desembre es consideren no laborals a nivell d’empresa. En els anys en què aquests dies coincideixen en dissabte o diumenge, aquests es gaudiran de forma escalonada entre els dies 1 de desembre i 15 de gener de l’any següent. Així mateix també els gaudiran en aquestes dates aquells treballadors que per necessitats de l’empresa, no puguin gaudirlos en les dates corresponents.

18. Els dies festius que coincideixin en dies de descans del treballador seran gaudits per aquest en una altra data que no s’allunyi més de 15 dies de l’esmentat festiu.

19. El treballador que per raó de guarda legal tingui al seu càrrec directe algun menor de 6 anys o disminuït físic, psíquic o sensorial que no realitzi activitat retribuïda, tindrà dret de forma continuada a una disminució de la jornada de treball, entre un mínim d’una hora i un màxim de la meitat d’aquella, amb la corresponent reducció de retribucions.

El mateix dret s’entendrà al treballador que tingui al seu càrrec cònjuge o persona amb la que convisqui de manera estable, pare o mare, físicament o psíquicament incapacitats.

Així mateix, el gaudiment d’aquest permís per guarda legal serà incompatible amb la realització de qualsevol activitat distinta a l’assistència de les persones disminuïdes, sigui o no remunerada, durant l’horari que resulti objecte de la reducció.

ARTICLE 22.- LLICÈNCIES I PERMISOS NO RETRIBUÏTS.

Podran concedirse llicències o permisos no retribuïts als treballadors amb una antiguitat mínima de dos anys en l’empresa, tenint la possibilitat de disposar d’una llicència no retribuïda per un màxim de tres mesos, mantenint totes les condicions del lloc de feina, sempre que quedi garantit el manteniment del servei. Aquestes llicències no podran tornar a sol· licitarse fins haver transcorregut dos anys des de l’anterior.

Es podran concedir aquestes llicències pels motius següents:

a) Estudis acadèmics en centres oficials i a tots els nivells, amb una durada màxima de dos mesos i a tots els nivells, amb una durada màxima de dos mesos fraccionables anualment, per períodes mínim d’un dia natural.

b) Participació en organismes internacionals o ONG, en les dies naturals en què s’acrediti i amb un màxim de dos mesos naturals no fraccionables.

c) Per l’atenció a fills amb malaltia, parella o pares, pares polítics, germans, en que s’acrediti la convivència, per malaltia greu o disminució física, psíquica o sensorial, amb un màxim de 22 dies de treball efectiu no fraccionable.

d) Per assumptes propis, sense justificar, fins a un màxim de tres mesos acumulables cada dos anys.

ARTICLE 23.- ASSISTÈNCIA JURÍDICA I ASSEGURANCES.

La Corporació garantirà l’assistència jurídica als treballadors que actuïn com a denunciants o denunciats en un judici com a conseqüència de l’exercici de les seves funcions.

Per a tot el personal que desenvolupi treballs que pugui derivar en responsabilitat civil o penal per l’exercici del seu càrrec es contractarà una pòlissa d’assegurances a càrrec de la corporació, atenent les diferents situacions dels col· lectius professionals.

Es contractarà una pòlissa d’assegurances de vida i incapacitat permanent que haurà de preveure una indemnització de 24000€ per mort i 48000€ per incapacitat. Aquesta pòlissa es revalorarà cada any en el mateix percentatge que experimenti l’IPC.

Els assegurats que desitgin algun beneficiari en concret hauran de ferho personalment per escrit davant de la companyia asseguradora.

ARTICLE 24.- RÈGIM DISCIPLINARI.

El règim disciplinari dels empleats es regirà, pel que fa a la tipificació de faltes, sancions i procediment, per les normes laborals vigents.

ARTICLE 25.- OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA I PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL LABORAL.

La corporació aprovarà anualment, mitjançant el seu pressupost, la plantilla de l’ens. Aquesta comprendrà totes les places i categories del personal fix com de l’eventual.

L’accés a la condició de treballador fix i la selecció de personal s’han de fer d’acord amb l’oferta pública d’ocupació mitjançant convocatòria pública, en la qual es garantirà el compliment dels principis d’igualtat, mèrit, publicitat i capacitat.

La representació dels treballadors tindrà dret a participar suficientment en la formació de l’oferta pública d’ocupació i en els processos de selecció de tot el personal.

En el procés selectiu, la representació del personal designarà un representant per formar part de l’òrgan selectiu com a vocal amb vot. L’esmentat representant haurà de tenir titulació acadèmica o professional d’igual o superior nivell a l’exigida per accedir a la plaça que es convoqui.

ARTICLE 26.- EXCEDÈNCIES.

Les excedències voluntàries a les que poden accedir els treballadors de l’ajuntament poden ser de les següents classes: ordinària, per la cura dels fills, per incompatibilitat, per estudis i especial:

1. Excedència ordinària. L’excedència ordinària, en funció de l’interès del propi treballador podrà ser sol· licitada per aquells treballadors que tinguin al manco 1 any d’antiguitat al servei de l’Ajuntament i la seva duració i permanència no podrà ser inferior a 2 anys ni superior a 10 anys.

Aquest dret, només podrà ser novament exercit pel mateix treballador un cop passat al manco tres anys des de la finalització de l’excedència ordinària anterior.

El treballador excedent ordinari, haurà de sol· licitar la reincorporació al treball al menys amb 30 dies d’antelació a la finalització del període d’excedència, quedant rescindit el contracte de treball en cas contrari.

Així mateix, mentrestant l’excedent ordinari, una vegada passat el període mínim de dos anys de dita situació, podrà sol· licitar la seva reincorporació al treball per ocupar la primera vacant que es produeixi en la seva categoria laboral, si no n’hi hagués, però en canvi n’hi hagués una de categoria inferior a la que ostentava, el treballador podrà optar entre el de categoria inferior o bé esperar que es produeixi una vacant en la seva categoria.

2. Excedència per la cura dels fill menors de tres anys. Aquest tipus d’excedència atorga als treballadors la facultat de sol· licitar el seu pas per l’esmentada situació per un temps no superior a tres anys, per atendre el cuidat de cada fill, tant si aquell ho sigui per pròpia naturalesa o per adopció, a comptar a partir de la data del naixement o bé de l’adopció.

En tot cas es podrà romandre en aquest tipus d’excedència fins que els fills compleixin tres anys.

Els successius naixements de fills o adopcions, donaran dret a un nou període d’excedència que en el seu cas, posarà fi al que es vingués gaudint.

La concessió d’aquesta modalitat d’excedència va condicionada al cuidat del fill menor, i serà incompatible amb el desenvolupament de qualsevol tipus d’activitat retribuïda o no retribuïda.

En qualsevol moment del període d’excedència el treballador podrà sol· licitar el reingrés al seu lloc de feina, sempre considerant la reserva del lloc que va implícita en aquesta modalitat.

Així mateix, el treballador vindrà obligat a sol· licitar el seu reingrés amb una antelació de 30 dies abans de complirse el termini màxim de tres anys, o el seu pas a la situació d’excedència voluntària, declarantse aquesta darrera en el supòsit que no es produís la sol· licitud de reingrés.

3. Excedència per incompatibilitat Tindrà dret a sol· licitar aquesta modalitat d’excedència tots aquells treballadors que passin a prestar serveis per compte d’una altra entitat pública. Les singularitats d’aquest tipus d’excedència el trobem en el fet que aquesta podrà sol· licitarse, així com reconèixer, malgrat el treballador no porti un any de prestacions de serveis per compte de l’ajuntament, i la seva durada serà il· limitada mentrestant l’excedent continuï amb la prestació de serveis per compte de l’entitat pública que hagi donat lloc a la concessió de la mateixa.

El personal declarat en situació d’excedència per incompatibilitat es veurà obligat a notificar a l’ajuntament les variacions que es produeixin en la relació de serveis que hagi donat lloc a l’esmentada excedència, inclòs el cessament en la prestació de serveis, i, així, el treballador excedent haurà de presentar la seva sol· licitud de reincorporació un cop passat 30 dies a comptar des del citat cessament, produintse el reingrés amb ocasió de l’existència de vacant amb dotació pressupostària, i sinó n’hi hagués, el treballador quedarà en situació d’excedència voluntària ordinària sense límit de temps, fins que es produeixi la vacant i l’oportuna reincorporació.

4. Excedència per raó d’estudis. Es podrà concedir a aquells treballadors fixos a l’ajuntament amb més d’un any d’antiguitat per a cursar estudis reglats per temps no inferior a 1 any ni superior a 5 anys.

Els treballadors que es trobin en aquesta modalitat d’excedència tindran dret a la reserva del lloc de feina, sempre que sol· licitin la reincorporació amb una antelació de 15 dies a la finalització al període d’excedència sol· licitat, passant a situació d’excedència voluntària ordinària en cas de sol· licitarse el reingrés.

Durant la situació d’excedència per estudis, els excedents no podran realitzar cap tipus de treball retribuït per compte propi o d’altri.

5. Excedència voluntària especial. Els treballadors amb una antiguitat mínima de dos anys a l’ajuntament podran sol· licitar una excedència voluntària especial amb una durada màxima de dos anys i mínima de 6 mesos, que tindrà l’especialitat de reserva de plaça i el reingrés automàtic. El temps entre la concessió d’aquesta excedència a una altra del mateix tipus haurà de ser de 5 anys.

6. Excedència forçosa. Donarà dret a reserva del lloc de feina i al còmput de l’antiguitat durant la seva vigència, es concedirà per la designació o elecció per a càrrec públic que impossibiliti l’assistència al treball, o per contracte de prestació de serveis en organismes internacionals, governs i organitzacions no governamentals en treballs reconeguts com a de cooperació internacionals. El reingrés haurà de ser sol· licitat dins del mes següent en el cessament del càrrec. En el supòsit de no sol· licitarlo l’excedent passarà a la situació d’excedència voluntària ordinària.

ARTICLE 27.- RECONEIXEMENT DELS SERVEIS.

Serà d’aplicació a tot el personal laboral allò que disposen la llei 70/1978, de 10 de gener de 1979, i el Reial Decret 1461/1982, de 20 de juny.

ARTICLE 28.- REPRESENTACIÓ COL· LECTIVA.

Es garanteix el dret de sindicació i de representació col· lectiva de conformitat amb el que disposa la legislació aplicable al personal laboral.

ARTICLE 29.- FACULTATS DE REPRESENTACIÓ COL· LECTIVA.

Amés del que estableix la legislació vigent en la matèria, els representants del personal gaudiran de les garanties i facultats següents:

1. Els representants del personal tindran dret a reunirse per atendre les consultes, peticions, etc, de tots els empleats públics que ho sol· licitin.

2. No es comptaran com a hores sindicals les que s’utilitzin per a la negociació i seguiment del conveni.

3. La corporació facilitarà a la representació del personal el local i mitjans materials necessaris per al compliment de les seves funcions.

4. Els membres de la representació del personal podran publicar i distribuir, sense pertorbar el servei, qualsevol comunicat que sigui d’interès laboral i/o social.

5. La corporació facilitarà a petició de la representació del personal fotocòpia de totes aquelles disposicions legals que publiquin els diaris oficials i sigui d’interès laboral i/o social.

6. Als membres de la representació dels treballadors amb responsabilitats sindicals o polítiques a nivell local, comarcal, insular, autonòmic o estatal, se’ls concedirà el temps necessari per assistir als actes o reunions que siguin convocats a l’efecte.

7. Els representats dels treballadors seran informats de tots els expedients o sancions. Així mateix podran assistir a les compareixences dels treballadors expedientats, prèvia manifestació de l’interessat.

8. Qualsevol canvi de lloc de treball que suposi modificacions de funcions, categoria i retribució o variació horària es negociarà amb els representants dels treballadors.

9. En qüestions d’horari es serà especialment respectuós i es procurarà que qualsevol canvi, no signifiqui cap perjudici per a l’afectat.

ARTICLE 30.- COMPETÈNCIA I REPRESENTACIÓ COL· LECTIVES.

A més del que estableix la legislació vigent en la matèria, la representació del personal tindrà les competències següents:

1. Rebre informació de tots els assumptes del personal.

2. Plantejar i negociar els assumptes en matèria de personal: condicions de treball, horari, calendari, vacances, bestretes, contractacions i promocions internes.

3. La representació del personal tindrà dret a emetre informe previ, de caràcter no vinculant, sobre decisions que hagin de ser debatudes pel ple de l’ajuntament en matèria de personal i acords i resolucions que suposin modificacions del règim jurídic, sancions i règim general de prestacions de serveis. La representació del personal podrà emetre informe en qualsevol altre expedient en matèria de personal que suposi alguna modificació del règim jurídic existent. No obstant això, la no realització dels informes anteriors no comportarà, en cap cas, la nul· litat de l’acord, sempre que s’hagi sol· licitat amb antelació prèvia suficient, mai en un termini inferior a dos dies hàbils.

4. La lliure expressió de les seves opinions en les matèries que siguin de la seva competència.

5. La garantia de no ser discriminada en la promoció econòmica o professional a causa de l’exercici de la seva representació i dins l’any següent d’expirar la representació.

6. La capacitat jurídica per exercir accions administratives o judicials en tot el que fa referència a l’àmbit de la seva competència.

ARTICLE 31.- ASSEMBLEES.

Els empleats podran exercir el seu dret a reunirse en assemblea i disposaran com a màxim 36 hores anuals.

1. Estan legitimats per convocar assemblea i formular la corresponent sol· licitud d’autorització:

a) Els representants dels treballadors.

b) Com a mínim un 40% dels empleats.

c) Els sindicats més representatius.

2. Correspon al president de la corporació rebre la convocatòria i comprovar el compliment dels requisits següents: a) Que es formula amb una antelació mínima de 48 hores.

b) Que s’assenyala el dia, la hora, el lloc i l’ordre del dia.

c) Les dades dels signants, que hauran d’estar legitimats com es preveu anteriorment.

d) Que l’assemblea, sempre que sigui possible, es celebrarà a les 13’30 hores, llevat del cas de vaga.

e) La convocatòria haurà d’estar dirigida a tot el personal a qui afecta aquest conveni, sense perjudici de convocar les assemblees sectorials que siguin necessàries.

f) Si en el termini de 48 hores no hi ha cap objecció, podrà celebrarse sense cap altre requisit posterior.

ARTICLE 32.- SERVEIS MÍNIMS.

En cas d’assemblea, vaga legal o circumstàncies similars, els serveis mínims seran negociats amb els representants del personal.

ARTICLE 33.- SALUT LABORAL.

1. El personal al servei de l’ajuntament de Búger té dret a una protecció eficaç de la seva integritat física i la seva salut en el treball. La corporació té l’obligació de promoure, formular i aplicar una adequada política de prevenció de riscos. En aquest sentit, les parts es comprometen a col· laborar estretament per augmentar el nivell de salut i seguretat en el treball així com complir estrictament el que disposen la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i les disposicions que la complementen.

2. D’acord amb l’esmentada Llei, el delegat de personal assumeix les competències, facultat, garanties i reserva professional del delegat de prevenció. Així mateix, si escau, la comissió paritària assumeix les competències i facul

tats del Comitè de Seguretat i Salut.

ARTICLE 34.- ROBA DE TREBALL I ELEMENTS DE SEGURETAT.

Se subministraran a cada empleat públic les peces de roba i peces de seguretat que siguin necessàries per exercir adequadament la seva funció. Aniran a càrrec de la persona a la qual es lliurin aquestes peces de roba la seva conservació i la seva neteja.

El seu ús és obligatori durant el temps de treball. No obstant això, es farà la reposició immediata d’aquella roba que, per raons alienes al treballador resulti deteriorada.

Els representants dels treballadors participaran decisivament en la selecció de les peces de roba a adquirir.

ARTICLE 35.- RESPONSABILITAT CIVIL.

En el supòsit que un treballador de la plantilla, de qualsevol categoria, tingués un accident en el transcurs del seu temps de treball i derivat d’aquest produeixi danys i perjudicis a terceres persones, tindrà dret a:

1. Prestació de fiança de presó que es pogués assenyalar, així com les despeses judicials, informes pericials i, en general, totes les despeses que sigui necessari meritar.

2. Abonament dels honoraris de la seva defensa davant els jutjats, tribunals o organismes competents.

3. No ser objecte de sanció independentment de la resolució que en ordre de la culpabilitat o innocència dictin els organismes competents.

En el supòsit que el treballador resultés comdemnat en sentència ferma per imprudència temerària o conducció sota els efectes de drogues o begudes alcohòliques, no s’aplicarà el que disposa l’apartat anterior i estarà obligat a tornar totes les quantitats rebudes pels conceptes dels apartats anteriors.

BÚGER,.- EL BATLE.- SGT: Bartomeu Alemany Bennasar. o