Convenio Colectivo de Emp... Barcelona

Última revisión
08/09/2022

Modificacion/Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE SALLENT. PERSONAL LABORAL (08008062011995) de Barcelona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 08 de Septiembre de 2022 en adelante

Tiempo de lectura: 5 min

Tiempo de lectura: 5 min

RESOLUCIÓ, de 2 d?agost de 2022, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l?Acord de modificació del Conveni col?lectiu de treball del personal laboral al servei de l?Ajuntament de Sallent (codi de conveni núm. 08008062011995). (Boletín Oficial de Barcelona num. 2022 de 08/09/2022)

GENERALITAT DE CATALUNYA
DEPARTAMENT D´EMPRESA I TREBALL

RESOLUCIÓ, de 2 d’agost de 2022, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l’Acord de modificació del Conveni col•lectiu de treball del personal laboral al servei de l’Ajuntament de Sallent (codi de conveni núm. 08008062011995).

Vist el text de l’Acord de modificació del Conveni col•lectiu de treball del personal laboral al servei de l’Ajuntament de Sallent, subscrit pels representants de l’entitat local i pels dels seus treballadors el dia 20 de gener de 2022, i d’acord amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2.1 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col•lectius de treball; el Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 35/2022, d'1 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball, i altres normes d’aplicació;
Vista l’aprovació expressa de l’Acord per l’òrgan competent, segons el que disposa l’article 38.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic,

Resolc:
1. Disposar la inscripció de l’Acord de modificació del Conveni col•lectiu de treball del personal laboral al servei de l’Ajuntament de Sallent (codi de conveni núm. 08008062011995) al Registre de convenis col•lectius, acords col•lectius de treball i plans d’igualtat en funcionament amb mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Treball, amb notificació a la Comissió Negociadora.
2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Transcripció literal del text signat per les parts

ACTA DE LA COMISSIÓ NEGOCIADORA DE MODIFICACIÓ DEL CONVENI COL•LECTIU DE TREBALL DEL PERSONAL LABORAL AL SERVEI DE L’AJUNTAMENT DE SALLENT

Assistents

Representació Ajuntament:
Sílvia Tardà

Representació social:
José Eduardo Rey
Maria Rodríguez
Iván García
David Cirera (CCOO)

Reunides les persones esmentades, membres de la Comissió Negociadora del Conveni col•lectiu de treball del personal laboral de l’Ajuntament de Sallent, en data 20 de gener de 2022, arriben al següent,

ACORD:

- Modificar l’article 10 del Conveni col•lectiu de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Sallent, quedant redactat de la següent manera:
“Article 10
Baixes - Les retribucions en situació de malaltia

1. En la situació d'incapacitat temporal derivada de contingències comunes o professionals, la retribució mensual serà la següent: la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà, durant tot el període de durada d'aquesta incapacitat, fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en què va tenir lloc l'inici de la incapacitat amb el consegüent control per part dels serveis mèdics concertats per l'Ajuntament.

2. Les absències per motius de salut generaran l'obligació de lliurar un justificant mèdic de baixa emès pel facultatiu del Servei Públic de Salut. Aquest ha de ser entregat a l’empresa (Àrea de RRHH) com a molt tard en els dos dies posteriors a l’emissió d’aquest pel Sistema públic de salut.

3. Es disposa d’un màxim de 3 dies a l’any d’absències en el cas d’indisposicions per motius de salut i que han de ser justificades amb un document emès pel facultatiu del Servei Públic de Salut que acrediti el repòs domiciliari per temps igual als dies d‘absència. A partir del 4t dia inclòs s’ha de presentar el document mèdic de baixa o reincorporar-se al servei.

4. Aquelles indisposicions que no es justifiquin com en s’indica en el punt 3 o la justificació de les quals es consideri insuficient o inadequada caldrà que siguin recuperades a convenir amb l’àrea o el servei com a molt estirar en els 30 dies següents a la data en que ha tingut lloc la /les absència/es.

5. No obstant, no són objecte de recuperació horària les absències derivades de malalties de caràcter crònic degudament justificades.
En aquesta casuística és necessari que s’entregui a l’empresa un document emès pel facultatiu on, sense indicar de quina malaltia es tracta, sí que quedi especificat que es tracta d’una malaltia crònica.

6. Les absències que no siguin justificades documentalment o la justificació de les quals es consideri insuficient o inadequada comporten la recuperació en els 30 dies següents a la data en que ha tingut lloc o bé la deducció proporcional d'havers, sens perjudici que puguin ésser constitutives de falta disciplinaria.”
I, sense més assumptes a tractar, signen els assistents en prova de conformitat.

Barcelona, 2 d’agost de 2022
El cap de Servei de Relacions Laborals (per suplència de la directora dels Serveis Territorials, d’acord amb la Resolució del secretari general de 6 de juliol de 2022), Albert Hernández Romanillos