Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
11/10/2016

Modificacion/Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE PALAFRUGELL. PERSONAL FUNCIONARIO (17002302132007) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Noviembre de 2016 en adelante

Tiempo de lectura: 23 min

Tiempo de lectura: 23 min

Documento oficial en PDF(Páginas 53-59)

Edicte d aprovacio definitiva del Reglament de segona activitat a la Policia Local de Palafrugell (Boletín Oficial de Girona num. 195 de 11/10/2016)

El Ple de l'ajuntament, el dia 26 de juliol de 2016, es va acordar inicialment el reglament de segona activitat a la Policia Local de Palafrugell.

En el termini de 30 dies hàbils es va exposar al públic, mitjançant edicte publicat en el BOP número 149, de 5 d'agost de 2016,

durant el qual no s'ha presentat cap reclamació ni al·legació. També es va publicar anuncis al DOGC número 7177 de data 4

d'agost de 2016 i al tauler d'anuncis de la Corporació.

En compliment dels articles 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, 178.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 66 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel que s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, es procedeix a la publicació íntegra de l'Ordenança.

Contra la mateixa es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el Tribunal superior de Justícia de Catalunya durant el termini de dos mesos de la data de la seva publicació.

Text:

REGLaMENT sEGONa aCTIVITaT POLICIa LOCaL

EXPOsICIÓ DE MOTIus

Les funcions que per mandat constitucional estableix la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals de Catalunya, atribueix al funcionariat de la Policia Local unes funcions eminentment operatives i de vegades arriscades i penoses.

El desenvolupament d'aquestes funcions requereix de determinades aptituds psicofísiques en aquells, que naturalment es van

perdent amb l'edat, lesió o malaltia, i que impliquen una dificultat i un risc afegits als que comporta ordinàriament la funció policial que s'han de valorar en cada cas concret amb cura a fi de garantir el respecte, la integració i la igualtat d'oportunitats.

Com és sabut, el principi d'autonomia local recollit a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, atribueix als ajuntaments la potestat per aprovar els seus propis reglaments.

En conseqüència i a fi de garantir una adequada aptitud psicofísica en la prestació dels serveis, aquest Reglament regula la

segona activitat a la Policia Local, procediment expressament previst als articles 43 i 44 de la Llei 16/1991.

És a saber que, a més dels motius expressats anteriorment, aquest Reglament també pretén fer compatibles els drets del personal de la Policia Local amb els interessos generals de l'ajuntament, i el necessari recolzament de l'ajuntament al funcionariat, a través de l'assignació d'efectius del personal afectat a altres destinacions d'acord amb la seva categoria professional i/o

qualificació tècnica, en el qual pugui desenvolupar les seves funcions professionals adequadament.

Encara més, aquest reglament reflexa els darrers canvis normatius i criteris jurisprudencials progressistes dels darrers temps,

en el sentit de reconèixer la compatibilitat del treball i les pensions derivades de qualsevol tipus d'incapacitat, fent compatible la desitjable reinserció del funcionariat amb capacitat disminuïda amb independència del seu tipus i grau, en una pluralitat d'activitats possibles que permeten les noves formes d'organització laboral, els productes de suport, així com les noves tecnologies, particularment informàtiques i de teletreball. Entre aquestes normes, la Constitució Espanyola de 1978; el Tractat de la unió Europea; la Convenció de l'ONu sobre els drets de les persones amb discapacitat de 13 de desembre de 2006

ratificada el 23 de novembre de 2007; la Directiva 2000/78/CE, de 27 de novembre de 2000, relativa al establiment d'un marc

general per a la igualtat de tracte en el treball i l'ocupació; el Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel que se aprova el Text Refós de la Llei General dels drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.

En el mateix sentit, a la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de seguretat

Social, que modifica el Reial decret Legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de la

seguretat social, reconeix en la nova redacció donada a l'art. 141.1 així com en la inclusió d'un apartat 3 al precitat article, la compatibilitat de la prestació per incapacitat permanent total amb les retribucions del lloc de treball que pugui exercir, així com la compatibilitat de la prestació per incapacitat permanent absoluta i gran invalidesa amb el desenvolupament d'una activitat professional.

altrament, la Convenció de l'ONu sobre els drets de les persones amb discapacitat, ens indica en el seu article 1 a qui li és

d'aplicació aquest conveni, establint que dins de la definició de persones amb discapacitat, s'hi inclouen les que 'presenten deficiències físiques, mentals, intel·lectuals o sensorials a llarg termini que, en interactuar amb diverses barreres, poden

impedir la seva participació plena i efectiva en la societat, en igualtat de condicions amb les altres'. Per tal motiu, el fet de passar a segona activitat per la pèrdua de les capacitats psicofísiques comportaria l'aplicació del Conveni.

En relació a la mateixa i quant a l'accés i manteniment de l'ocupació en condicions d'igualtat, és necessari tenir present les especials obligacions que cauen en l'àmbit del que és públic, ja sigui l'Estat o qualsevol altra entitat representativa, tant en la promoció de la citada igualtat com en el seu desenvolupament i garantia quan són aquestes entitats les ocupadores. En aquest sentit, la Convenció, que és normativa directament aplicable a tenor de l'art. 10 de la CE.

En definitiva, amb el necessari compliment de la precitada normativa, aquest reglament possibilita que els components de la Policia Local puguin passar a la situació administrativa de segona activitat a petició pròpia o d'ofici, millorant les seves

condicions de treball, de vida i de salut, sense la necessitat d'abandonar la seva vida laboral, però adaptant-la a tasques

burocràtiques o d'escassa activitat física, incrementant l'eficàcia dels serveis municipals i garantint una resposta a les creixents

demandes de la ciutadania

CaPITOL I DIsPOsICIONs COMuNEs

Article 1.- Definició. -

1. La segona activitat és una situació administrativa especial del funcionariat de la Policia Local, que té per objecte fonamental

garantir una adequada aptitud psicofísica mentre romanguin en actiu, assegurant l'eficàcia en el servei a la ciutadania.

article 2.- Característiques. -

1. a la situació administrativa de segona activitat s'incorporarà el funcionariat del Cos de la Policia Local de l'ajuntament, en els termes i amb les condicions previstes en aquest Reglament.

2.- En la situació administrativa de segona activitat es romandrà fins el pas a la jubilació, d'acord amb allò establert a l'article tretze apartat segon, excepte quan la causa del pas a la segona activitat hagi estat la insuficiència de les aptituds psicofísiques

i aquestes hagin desaparegut, tornant al servei ordinari. 3.- Només es podrà declarar la segona activitat des de la situació de servei actiu.

article 3.- Motius que permeten el passi a la situació administrativa de segona activitat. -

Les causes per les que es podrà passar a la segona activitat seran les següents:

a) Per raó d'edat.

b) Per insuficiència de les aptituds psicofísiques per el desenvolupament de les funcions principals de caràcter policial, amb

presumpció que aquesta sigui de caràcter permanent.

En el cas que existeixi una insuficiència de les aptituds psicofísiques que presumiblement tingui un caràcter temporal però que no doni lloc a baixa mèdica per incapacitat temporal, d'ofici o a petició de l'interessat, es realitzarà un adaptació del lloc

de treball, d'acord amb el dictamen mèdic que realitzi el servei de prevenció de riscos laborals de l'ajuntament. aquesta situació tindrà la consideració d'adaptació temporal del lloc de treball, i la mateixa no afectarà al dret de l'interessat de

sol·licitar el passi a segona activitat, si ho considera oportú.

article 4.- Competència per a resoldre. -

1. Correspon a l'Alcaldia la competència per a resoldre, d'ofici o a instància de l'interessat/ada, els expedients relatius a la

situació administrativa de segona activitat, donant compte de les resolucions a l'òrgan competent descrit a l'article 6 d'aquest Reglament.

2. La resolució emesa per l'alcaldia haurà de determinar el lloc i la data d'incorporació del funcionariat interessat en la segona activitat.

article 5.- Procediment per a resoldre. -

1. Des de la data de presentació de la instància de l'interessat/ada, o des de la data de la resolució d'iniciar d'ofici el

procediment, l'alcaldia haurà de dictar l'oportuna resolució en el termini màxim de 6 mesos. El còmput d'aquest termini només s'interromprà en els supòsits en els que el procediment s'hagués paralitzat per causa imputable a l'interessat/ada, sense perjudici de les possibles ampliacions esdevingudes d'acord amb el previst a la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. Quan el procediment sigui iniciat d'ofici i no es dicti resolució expressa en el termini màxim fixat, s'entendrà caducat el procediment i es produirà l'arxiu de les actuacions, bé a sol·licitud de l'interessat/ada, o bé d'ofici pel propi òrgan

competent per a resoldre, en el termini improrrogable d'un mes a contar des de la data del seu venciment.

3. Quan el procediment s'iniciï a instància de l'interessat, la falta de resolució expressa en el termini de sis mesos tindrà efectes estimatoris.

article 6.- Comissió Tècnica de la situació de segona activitat. -

1. Es constituirà una Comissió Tècnica de la situació de segona activitat, comissió de seguiment formada per representants de l'ajuntament i les organitzacions sindicals existents, com a instrument fonamental i primordial per analitzar i avaluar l'aplicació del Reglament i harmonitzar les interpretacions i la casuística que sorgeixi.

2. La Comissió Tècnica tindrà caràcter paritari i estarà composta per dues persones que pertanyin al col·lectiu de la Policia

Local en representació de cadascuna de les organitzacions sindicals signants, i per idèntic nombre de persones en representació de l'ajuntament.

3. S'informarà a la Comissió Tècnica de tots els processos i sol·licituds de passi a la situació administrativa de segona

activitat.

4. La Comissió Tècnica podrà sol·licitar informes al responsable del servei on la persona sigui destinada en segona activitat

per tal de procedir a l'adaptació del lloc de treball.

article 7.- Ordre de prelació per a l'adscripció. -

L'ordre de prelació amb relació a les sol·licituds que es presentin serà el següent:

a.- Per accident laboral o malaltia professional. b.- Per accident no laboral o per raó de malaltia comuna. c.- Per raó d'edat: l'adscripció als llocs de segona activitat s'efectuaran atenent al criteri de l'edat. En igualtat de condicions per l'antiguitat com a funcionari/ria. En cas d'igualtat dels anteriors criteris, atenent a les aptituds per al desenvolupament del lloc. Ens els punts a i b, es tindrà en compte, en primer lloc, atenent al grau d'incapacitat. En igualtat de condicions, per l'antiguitat com a funcionari/ria. En cas d'igualtat dels anteriors criteris, el de major edat.

article 8.- Llocs de treball. -

Els llocs de segona activitat constaran a la Relació de Llocs de Treball de l'ajuntament, que es l'instrument idoni únic a través del qual es realitza la ordenació del personal, d'acord amb les necessitats dels serveis i on es precisen els requisits per al desenvolupament de cada lloc de treball.

La segona activitat es desenvoluparà, preferentment, en el propi Cos de Policia Local i no separats d'aquest, però amb funcions complementàries, respectant la categoria professional del funcionariat afectat per la situació, d'acord amb el que estableix l'annex I.

anualment, la Prefectura del Cos de Policia Local remetrà a la Comissió Tècnica i al servei de Recursos Humans, un estudi organitzatiu sobre les possibles funcions a ocupar pel funcionariat en situació administrativa de segona activitat, així com una relació amb la previsió del personal que per raó d'edat o malaltia o accident, pugui passar a l'esmentada situació.

Els llocs d'origen del funcionariat que passi a la situació administrativa de segona activitat quedaran vacants, si aquestes fossin de fora del Cos de la Policia Local

amb caràcter excepcional i exclusivament si no fos possible prestar la segona activitat per manca de llocs de treball de

segona activitat vacants dins la Policia Local, amb la conformitat dels sol·licitants, l'Ajuntament podrà determinar la

prestació de serveis adequats a la seva categoria professional en altres llocs de treball fóra de la Policia Local. En aquest

cas caldrà que es donin les següents circumstàncies:

- L'existència de vacants no cobertes interinament que estiguin dotades pressupostàriament i no hagin estat incloses en cap oferta pública d'ocupació,

-Que l'interessat acrediti la suficiència del seu perfil professional, formació i competències professionals, a través de les

proves o cursos selectius que es determinin.

6. L'assignació de funcions als agents en segona activitat, i si escau els llocs de treball, i la seva modificació, correspondrà al cap de la Policia Local, si bé s'informarà prèviament, a la Comissió Tècnica, abans de la seva resolució i aplicació. Qualsevol discrepància també es debatrà al mateix fòrum.

7. Semestralment es publicaran, al taulell d'informació del personal de l'edifici seu de la Policia Local, els llocs vacants de segona activitat, amb l'objectiu de que el personal que es trobi ocupant un lloc de segona activitat, pugui sol·licitar un canvi de destí. Aquestes sol·licituds, seran estudiades en cas necessari pel Tribunal Mèdic i informades pel Cap del servei, es donarà coneixement a la Comissió Tècnica i resoldrà l'alcaldia en el període d'un mes, data en que en cas de ser acceptada, entrarà en vigor.

article 9.- supòsits excepcionals. -

1. En tot cas, el funcionariat que passi a la situació administrativa de segona activitat per raó d'edat, quedarà a disposició de l'Alcaldia i de la Prefectura de la Policia Local fins a aconseguir l'edat de jubilació, per al compliment de funcions policials quan raons excepcionals de seguretat ciutadana ho requereixin, que bàsicament contemplaran els aspectes següents: a) Que siguin imprevisibles i no periòdiques. b) Que siguin de tal magnitud que no puguin resoldre's pels mitjans operatius ordinaris.

La designació per a la realització d'aquests serveis començarà pels que hagin passat per raó d'edat, i en ordre cronològicament invers al del seu passi, començant pels que es trobin desenvolupant les seves activitats al Cos de Policia Local.

al funcionariat que hagi de realitzar els serveis enumerats en aquest article, se'l dotarà de la uniformitat, complements i mitjans necessaris per a l'acompliment de les seves funcions.

article 10.- Distintius i armament. -

amb caràcter general, el passi a la situació administrativa de segona activitat no comportarà la pèrdua de la condició d'agent de l'autoritat del funcionariat de la Policia Local que l'ostenta.

El funcionariat que passi a la situació administrativa de segona activitat, podrà portar, si el lloc de treball ho requereix, l'uniforme propi de la Policia Local, adaptat a l'activitat i funcions a desenvolupar. En aquest cas, podran prestar el seu servei amb arma de foc, amb excepció dels agents que passin a aquesta situació per pèrdua d'aptituds psicofísiques.

El carnet professional dels components en situació administrativa de segona activitat serà el mateix però s'adaptarà a l'esmentada situació.

CaPÍTOL II DE LEs FORMEs DE PassI a La sITuaCIÓ aDMINIsTRaTIVa DE sEGONa aCTIVITaT

article 11.- Per raó d'edat. -

Serà d'aplicació al personal sense disminució objectiva, que hagi complert almenys els 57 anys d'edat, i així ho sol·liciti.

Sense perjudici de que el policia que així ho sol·liciti tingui dret per raó d'edat a passar a la situació de segona activitat, la

declaració formal i l'adscripció a un dels llocs de segona activitat, serà tramitada donant preferència als components que

passin a la situació administrativa de segona activitat per insuficiència de les aptituds psicofísiques.

3. En el supòsit establert en aquest article, l'interessat/ada no podrà sol·licitar el reintegrament al servei ordinari o de

primera activitat, abans d'haver romàs un mínim d'un any en la situació administrativa de segona activitat.

4. Una vegada un treballador hagi estat reintegrat al servei ordinari o de primera activitat, i sol·liciti i obtingui novament el passi a segona activitat per raó d'edat, no podrà acollir-se per segona vegada al reintegrament al servei ordinari o primera activitat.

Article 12.- Per insuficiència de les aptituds psicofísiques per el desenvolupament de les funcions principals de caràcter

policial. -

1. L'article 44.1 de la Llei 16/91 de Policies Locals de Catalunya, regula la composició del tribunal mèdic que ha d'emetre un dictamen en relació al passi a la segona activitat. aquest dictamen es podrà convalidar per un informe del servei deRiscos Laborals a la vista dels informes dels facultatius del servei Català de salut, de les mútues d'accidents laborals o per les resolucions d'incapacitats permanents i en cas de dubtes o mancances dels mateixos, es convocarà l'esmentat tribunal.

L'esmentat Tribunal estarà format per tres metges, un de designat per l'ajuntament, un de designat per l'interessat i un escollit per sorteig entre els facultatius del servei Català de la salut que tinguin els coneixements idonis en relació amb el tipus d'afecció o de malaltia que pateixi l'interessat/ada.

Els metges del Tribunal podran ser recusats pels motius que determini la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

Als efectes de l'apreciació d'insuficiència física o psíquica pel Tribunal mèdic, es valoraran els requeriments de les activitats de segona activitat en relació a les capacitats del funcionari, i de la mateixa forma valoraran i sol·licitaran informacions

sobre en quina mesura existeixen productes de suport que complementin aquesta capacitat. aquesta valoració entre els requeriments del lloc de treball i les capacitats de la persona es realitzarà des del principi d'equiparació d'oportunitats, que preveu els ajustaments raonables a la feina. D'aquesta valoració emetran un informe sobre les circumstàncies que ocasionen limitacions funcionals en la persona afectada que l'impedeixin o disminueixin, de forma manifesta i objectiva, la seva capacitat en la forma que es determini.

El Tribunal realitzarà la corresponent revisió mèdica a l'interessat/ada, emetent posteriorment el dictamen mèdic per majoria, i elevant-lo, acompanyat del dictamen del facultatiu que hagi discrepat, si s'escau, a l'alcaldia per a que adopti la pertinent resolució, contra la que podran interposar-se els recursos previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu. Els dictàmens del mencionat tribunal mèdic vincularan a l'òrgan competent per a declarar la segona activitat.

Es garantirà el secret del dictamen mèdic, sense que en el tràmit administratiu es descrigui la malaltia, utilitzant-se exclusivament els termes 'apte' o 'no apte' pel servei actiu.

En qualsevol cas, la persona interessada té dret a conèixer els dictàmens emesos pels facultatius i tot el contingut del procediment del seu expedient.

El passi des de la situació administrativa de segona activitat a la situació de servei ordinari o primera activitat, és possible quan hi hagi una variació o reversió de les causes que la van provocar, mitjançant nou dictamen mèdic emès pel Tribunal mèdic.

Els que es trobin en situació administrativa de segona activitat per insuficiència de les facultats psicofísiques i tinguessin

un agreujament, podran ser avaluats novament. Quan s'entengui que les circumstàncies que van motivar el passi a

aquesta situació per aquesta causa hagin variat, ja sigui per disminució o increment de les insuficiències psicofísiques, es procedirà, bé d'ofici o a instància de part, a la seva revisió, seguint-se el procediment establert per al passi a la situació de segona activitat per insuficiències de les facultats psicofísiques, a fi de determinar si escau, el reingrés de l'interessat/ada

a la situació de servei actiu o la continuïtat en aquella situació.

10. si s'acordés el passi a la situació de primera activitat o de servei actiu, el reingrés al mateix es produirà dins del mes

següent, mitjançant l'adscripció del component al torn i destí en el que hagués estat destinat en actiu en el moment

anterior al passi a la situació administrativa de segona activitat.

article 13. Funcionariat declarat en invalidesa total, absoluta o gran invalidesa, que no poden realitzar les funcions principals de la seva professió. - El funcionariat de la Policia Local, que per part de l'organisme competent, li sigui declarada la situació

d'incapacitat permanent en el grau d'invalidesa total, absoluta o gran invalidesa, d'ofici o a instància de part, se li destinarà a una plaça de segona activitat, procedint de la forma següent:

Primer.- Tant si es realitza d'ofici com si es manifesta la voluntat de passar a la situació administrativa de segona activitat,

s'aplicarà l'article 12 i se li assignarà un lloc de treball adaptat a la seva discapacitat, sent obligació del funcionari/a comunicarho a l'Institut Nacional de la seguretat social, no sent responsable l'ajuntament dels incompliments del funcionari/a en relació a la Llei General de la seguretat social.

Segon.- En el supòsit que no vulgui continuar o no pugui estar desenvolupant una feina de segona activitat, podrà sol·licitar

la situació d'excedència voluntària, podent demanar la reincorporació segons la normativa vigent de les excedències.

En el cas de la declaració de situació d'incapacitat permanent en el grau d'invalidesa absoluta o gran invalidesa, les previsions d'aquest article es portaran a terme en la mesura que la normativa vigent en cada moment de la seguretat social, així ho permeti.

CaPÍTOL III DRETs I DEuREs

article 14. Formació. -

1. Per facilitar la integració en els llocs de treball de segona activitat, l'ajuntament propiciarà la realització de cursos de formació necessaris perquè aquest funcionariat pugui desenvolupar la seva nova activitat. aquesta formació computarà com a temps efectiu de treball en el còmput de jornada.

2. En finalitzar la formació, s'incorporaran de manera efectiva al lloc de segona activitat.

article 15.- ascensos i mobilitat. - El funcionariat en situació administrativa de segona activitat podrà participar en processos selectius d'ascens i de trasllats, sempre que no afecti el seu estat de salut i en llocs que es puguin adaptar a la seva discapacitat.

En el cas de complir l'edat prevista per el pas a la segona activitat un cop presentada, dins del termini establert, la sol·licitud per a participar en el procés de promoció, s'ajornarà el pas a la segona activitat fins la resolució del procés selectiu.

article 16.- Jornades i formes de prestació del servei. -

Els funcionaris en situació de segona activitat tindràn les mateixes condicions de jornada i horari que la resta de personal, d'acord amb la categoria, naturalesa del lloc de treball i assignació de funcions que es realitzi pel cap del cos.

No obstant, els funcionaris que es trobin en situació de segona activitat per raons mèdiques tindran l'adaptació de jornada i horària ( en relació a torns de nit, caps de setmana, torns partits,...) que sigui necessària d'acord amb el dictamen emès pel Tribunal Mèdic.

article 17. Retribucions. -

En la situació de segon activitat s'ostentarà la categoria que es posseïa en el moment de produir-se el passi a aquesta situació.

El passi a la situació administrativa de segona activitat no suposarà disminució de les retribucions bàsiques que vingués percebent el funcionari, tret que el nou lloc assignat comporti retribucions superiors. Les retribucions complementàries a percebre, seran les corresponents al lloc de treball obtingut en segona activitat, en igualtat de condicions que els altres funcionaris de l'ajuntament.

El temps transcorregut en la situació administrativa de segona activitat, serà computable a l'efecte de perfeccionament de triennis i drets passius.

Qualsevol variació de les retribucions del personal de la policia local en actiu originarà, en les corresponents al personal en situació de segona activitat de la mateixa antiguitat i categoria, les variacions pertinents, sempre que aquestes no estiguin vinculades a objectius concrets de prestació de servei actiu.

article 18.- serveis extraordinaris. - El funcionariat en situació administrativa de segona activitat no podrà realitzar serveis extraordinaris de primera activitat o servei ordinari, ni plusos de festivitats especials, plusos d'eleccions i/o situacions anàlogues, a excepció de les situacions que requereixin realitzar serveis extraordinaris o perllongar la jornada inexcusablement i corresponents als llocs de treball de segona activitat descrits a la Relació de Llocs de Treball que ocupen.

article 19.- Règim disciplinari i d'incompatibilitats. - El funcionariat en situació administrativa de segona activitat dins o fora de la Policia Local, estarà subjecte a idèntic règim disciplinari i d'incompatibilitats que la resta de components de la Policia Local que es troben en primera activitat o servei actiu.

DIsPOsICIÓ aDDICIONaL

Primera.- En el cas que es modifiquin les prestacions per invalidesa del sistema públic de protecció social, es tramitarà

l'oportuna adequació d'aquest Reglament.

DIsPOsICIÓ TRaNsITÒRIa

Única.- El personal que estigui per raó d'insuficiència de les aptituds psicofísiques per el desenvolupament de la funció

policial, en situació de fet de segona activitat en el moment d'aprovar-se aquest Reglament, s'aplicarà l'article 12. En cas

d'incapacitat permanent, serà suficient la resolució de l'organisme competent.

DIsPOsICIÓ FINaL

Única.- Aquest Reglament entrarà en vigor als vint dies de la seva publicació definitiva en el BOP.

aNNEX I

DETERMINaCIÓ DE LEs FuNCIONs QuE Es PODEN assIGNaR aLs POLICIEs LOCaLs EN sITuaCIÓ DE sEGONa aCTIVITaT

Els agents que passin a la situació de segona activitat, sempre d'acord amb les limitacions mèdiques que, si escau, s'hagin determinat pel Tribunal Mèdic, realitzaran les funcions que els siguin assignades, d'acord amb l'organigrama de l'Àrea de la

Policia Local, en les unitats següents:

Atenció al públic

Sala

Oficina d'atenció al ciutadà

Suport a la Protecció Civil

Protecció d'edificis municipals

Policia administrativa

Policia comunitària

Servei de grua

En el cas de l'assignació a les unitats de Policia comunitària i servei de grua, caldrà que prèviament l'agent afectat presti la seva conformitat a la mateixa. En la resta d'unitats, l'assignació serà directa, sense perjudici de la possibilitat dels agents

afectats d'indicar les preferències i sol·licitar els canvis d'assignació que consideri oportuns.

El total de llocs de treball disponibles per a ser ocupats per a funcionaris en situació de segona activitat dins el cos de la Policia Local no podrà superar els 14. aquesta xifra serà revisable un cop passats sis anys des de l'aprovació del reglament.

Palafrugell, 3 d'octubre de 2016

Juli Fernández Iruela alcalde